Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arrogans och uppläxning - i stället för svar?

Tråden skapades och har fått 186 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-02 21:22
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Exakt. Man måste ju ändå skumma igenom de gamla trådarna, i fall där finns något matnyttigt.

Då är det väl bättre att ha det på ett ställe?

Håller med. Lättare att hitta med färre trådar om samma ämne.

Ursprungligen av planB:

Så information är bra även om den är fel? ("samla all information")

Låsta, halvbra trådar får man ju upp ändå. Låsta trådar raderas ju inte. Grejen är att man fortsätter i en färsk tråd med aktuell information och inte fyller på i en tråd med en massa mög de första sidorna.

Återigen.... för femtielfte gången... Det gäller inte alla trådar. Det är en bedömning från fall till fall. Jag har aldrig påstått att vi alltid ska fortsätta i gamla trådar.

Om tråden känns hopplöst föråldrad, om ingenting av det som sägs där stämmer längre, så är det bättre med en ny tråd. Men enligt min åsikt, så är det sällan detta inträffar.

Vi kan fortsätta så här hur länge som helst... Men utan konkreta exempel blir det svårt att vara konstruktiva...

Så jag upprepar något som jag skrev tidigare idag:
Rapportera när ni inte gillar en stängning av en dubblettråd. Skriv en motivering till varför den gamla tråden bör glömmas bort, och den nya ska få leva vidare. Så tar vi ställning till det enskilda fallet då.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-02 16:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jämför med en Wikipedia-artikel t.ex. Man startar inte en ny artikel om en person, bara för att det har gått lång tid sedan senaste uppdateringen om personen.

I en wikipedia-artikel tar man bort inaktuell och felaktig information när man uppdaterar, så den jämförelsen haltar en hel del. Jag gissar att ni moderatorer inte har lust att rensa i gamla trådar så fort det händer nåt nytt.

Ursprungligen av Vassius:

I en wikipedia-artikel tar man bort inaktuell och felaktig information när man uppdaterar, så den jämförelsen haltar en hel del. Jag gissar att ni moderatorer inte har lust att rensa i gamla trådar så fort det händer nåt nytt.

Jag pratade om en artikel om en person. Jag menade att man inte tar bort informationen om vad personen gjorde 2008, bara för att han gör något annat 2011.

Utan all information finns presenterad på samma ställe, i kronologisk ordning.

Så som jag gärna ser att trådarna ska vara här.

Åtmintone vissa trådar, om vissa ämnen, inte allt - vilket jag nu har påpekat ännu en gång.

Ja jag är rätt glad för nya trådar i gamla ämnen.
Mycket kan hända på kort tid.

Tror inte så många orkar läsa igenom en tråd som är längre än 2-3 sidor för att hitta ett svar som finns i något av inläggen.

Kanske kan det avhjälpas om någon admin lägger sin det direkta svaret i första meddelandet om det nu finns ett svart/vitt svar.

Ursprungligen av Chaosstar:

Tror inte så många orkar läsa igenom en tråd som är längre än 2-3 sidor för att hitta ett svar som finns i något av inläggen.

Kanske kan det avhjälpas om någon admin lägger sin det direkta svaret i första meddelandet om det nu finns ett svart/vitt svar.

Mycket bra idé. Det har ju faktiskt Flashback i vissa trådar som är långa.

Bevaka tråden