Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kända fel/problem/osnyggheter i 99mac v4.0

Tråden skapades och har fått 193 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 11:35

Alla ribbons och banners formligen äter vertikal yta i webbläsaren, förstår mycket väl att reklamen behövs, men skulle det inte gå att rationalisera lite på höjden? På IOS-apparater utan flash blir det dessutom mest grå block på hela skärmen...

/magnus

  • Oregistrerad
  • 2010-12-06 13:50
Ursprungligen av Vips:

Alla ribbons och banners formligen äter vertikal yta i webbläsaren, förstår mycket väl att reklamen behövs, men skulle det inte gå att rationalisera lite på höjden? På IOS-apparater utan flash blir det dessutom mest grå block på hela skärmen...

Detta är min högst personliga erfarenhet - Stora annonser ger INTE fler klick eller högre CR. Jag är dessutom helt övertygad att ni skulle tjäna mer pengar på att ta bort dom och köra AdSense istället förutom om ni får sjukt bra för CPM.

Sprintmötet 11.00 gick bra. Adrian är tillbaka i Umeå igen.

Högsta prioritet är att ta bort "förhandsvisning" av trådar i forum och sökningar, i forumen fixades detta för en timme sedan och i sökningarna borde det vara klart inom två timmar.

Veteranmedlemmar har återigen rätt visande "antal inlägg": http://www.99.se/feedback/282847-mitt-konto-visar-fel-antal-inlagg.html

Sju punkter fixade sedan 09:00 imorse. Vi sammanfattar ändringarna i en 4.01 uppdateringstråd senare idag!

Snyggt jobbat!

Det verkar vara något problem med länkar när inlägg visas som artikelkommentarer:

Ursprungligen av Hagelin:

Det verkar vara något problem med länkar när inlägg visas som artikelkommentarer:

Noterat! Har bugglistat nu! Tack

Vi levererar 13st fixar i 99mac 4.01 senare idag.
Kör "Go / No go" möte 15.00 och sen följer uppdateringen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-06 13:42

Sweeet

tar på mig gnällehatten lite:

Varje tråd summeras ihop med

"Skarpa bilder i iPhoto men suddiga från finder"
Har sökt svar men inte hittat så jag hoppas att detta inte är en repost av problem. OS 10.5.8 iPhoto 8 Sitter
med en bild som ser skarp och fin ut i iPhoto men...

Jag får spader på det här, trycker jag på nya inlägg vet jag ju till 99% vad de handlar om.
(Dessutom - har en tråd nånsin fortsatt handla om det som skrevs från början??)

Det räcker väl med rubriken på tråden, nu blir det lite information overload...

Ursprungligen av Goflorp:

Jag får spader på det här, trycker jag på nya inlägg vet jag ju till 99% vad de handlar om.
(Dessutom - har en tråd nånsin fortsatt handla om det som skrevs från början??)

Det räcker väl med rubriken på tråden, nu blir det lite information overload...

Fixat i 4.01. Snart uppe

Ursprungligen av Yes:

Jag undrar, vad gör ni på fritiden då ??

Yes!!

Efter en sån här uppdatering och 175 inlägg i feedback tråden har man ingen fritid

Tack! Allt annat är bagateller stå ut med. det löser sig efter hand.
Och du Björnström - ditt arbete är MYCKET uppskattat.

Ursprungligen av Björnström:

Fixat i 4.01. Snart uppe

Efter en sån här uppdatering och 175 inlägg i feedback tråden har man ingen fritid

En liten skönhetsmiss. Storleken på skribenten är lite för stor för att det ska vara riktigt snyggt.

Ursprungligen av Scarecrow:

En liten skönhetsmiss. Storleken på skribenten är lite för stor för att det ska vara riktigt snyggt.

[ATTACH="CONFIG"]27831[/ATTACH]

CMS:et kommer vara i fokus för 4.02 uppdateringen - kommer en separat feedback tråd om det snart när 4.01 är ute.
Finns massor att fixa där - men det kommer bli najs när det är klart.

Nu är det nära 4.01 uppdatering!

Jag stänger den här tråden nu och sen samlar vi ny feedback i nya 4.01 feedbacktråden:
http://www.99.se/feedback/282940-99mac-4-01-buggar-osnyggheter-feedback-trad.html

Bevaka tråden