Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kända fel/problem/osnyggheter i 99mac v4.0

Tråden skapades och har fått 193 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-03 13:43

Jo, att ge upp på IE6 och 7 är givet tycker jag. Annars går webben inte framåt. Bara vi stackare som jobbar i jätteorganisationer som får sitta kvar tills IBM/SAP/Tieto/Logica osv. kan få sina produkter att följa webbstandarder.

Jag fick följande felmeddelande när jag klickade på "Markera alla som lästa" sist på sidan:

Ursprungligen av sickan_25:

Jag fick följande felmeddelande när jag klickade på "Markera alla som lästa" sist på sidan:

[ATTACH="CONFIG"]27782[/ATTACH]

Gå in i profilen och spara den en gång.

Ursprungligen av sickan_25:

Jag fick följande felmeddelande när jag klickade på "Markera alla som lästa" sist på sidan:

[ATTACH="CONFIG"]27782[/ATTACH]

Ursprungligen av Adrian B:

Gå in i profilen och spara den en gång.

Nix pix. Hjälpte tyvärr inte.

Ursprungligen av sickan_25:

Jag fick följande felmeddelande när jag klickade på "Markera alla som lästa" sist på sidan:

[ATTACH="CONFIG"]27782[/ATTACH]

Samma sak för mig, hjälper inte med att spara om profilen eller nått sådant heller.
Windows Vista och FireFox 3.6 om det har nån betydelse.

Backlog som den ser ut just nu - vårt möte börjar 11.00. Adrian har precis flygit hem till Umeå och är snart online därifrån för veckans sprintmöte.

Arvid har redan hunnit fixa ett par buggar innan mötet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 13:43

Statistiken av antalet inlägg per användare verkar ha fått fnatt… Åtminstone gällande mig, då jag sannerligen har skrivit mer än det ensiffriga antal som nu visas till vänster om inläggen…!?

I min profil står det just nu: 1 501

Undrar,

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Statistiken över antalet inlägg per användare verkar ha fått fnatt… Åtminstone gällande mig, då jag sannerligen har skrivit mer än det ensiffriga antal som nu anges…!?

I min profil står det just nu: 1 501

Undrar,

- Torkel

Jag hann före: http://www.99.se/feedback/282847-mitt-konto-visar-fel-antal-inlagg.html

Jag gillar det ni gjort här nu. Det enda jag reagerade på var att ni kör både köpes- och säljesannonser i samma kategori, det blir lite stökigt tycker jag. Vore smidigt med underkategorier för bättre uppdelning, t.ex:

Bärbara Mac-annonser:
-Säljes
-Köpes

Stationära Mac-annonser:
-Säljes
-Köpes

etc. etc.

Ursprungligen av apple4ever:

Jag gillar det ni gjort här nu. Det enda jag reagerade på var att ni kör både köpes- och säljesannonser i samma kategori, det blir lite stökigt tycker jag. Vore smidigt med underkategorier för bättre uppdelning, t.ex:

Bärbara Mac-annonser:
-Säljes
-Köpes

Stationära Mac-annonser:
-Säljes
-Köpes

etc. etc.

Det blir alldeles för många forum. Andelen köpes mot säljes är 1:10 ungefär så köpesforumen skulle vara ganska tomma. Däremot kan vi lägga till en liten ruta där man får välja köpes/säljes?

Ursprungligen av Björnström:

Det blir alldeles för många forum. Andelen köpes mot säljes är 1:10 ungefär så köpesforumen skulle vara ganska tomma. Däremot kan vi lägga till en liten ruta där man får välja köpes/säljes?

Jag har precis fixat detta. Nu måste man välja Köpes/Säljes när man skapar annonser i Köpes & Säljes forumen.

Fortfarande visas fel födelseår i profilen. I vart fall för oss som inte är purunga

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-04 13:25
Ursprungligen av macwitty:

Fortfarande visas fel födelseår i profilen. I vart fall för oss som inte är purunga

Det låter bra, jag skulle inte ha något emot om några år kunde försvinna

Men jag är lite sur över att jag bara har "ett enda inlägg" Men det ordnar sig säkert så småningom.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-12-03 13:50

Under profilinställningar står det klicka på knappen nedan, men knappen sitter ovanför.

Ursprungligen av Mija:

Under profilinställningar står det klicka på knappen nedan, men knappen sitter ovanför.

Fixat!

Ursprungligen av macwitty:

Texten i Rapportera inlägg är inte översatt

Fixat!

Ursprungligen av keptang:

Veteraner/Supporters verkar bara ha gjort "Ett enda inlägg".

Verkar inte vara så för alla i dessa grupper dock, weird.

http://www.99.se/feedback/282847-mitt-konto-visar-fel-antal-inlagg.html

Fixas nattetid!

Veteraner/Supporters verkar bara ha gjort "Ett enda inlägg".

Verkar inte vara så för alla i dessa grupper dock, weird.

Texten i Rapportera inlägg är inte översatt

@keptang Vi kanske fick ett nytt liv och får börja om

Ursprungligen av ;:

Tycker det blev väldigt svårnavigerat, allt ligger i en enda stor tråd. Tidigare fanns ju alla kategorier tydligt upplagt, hur hittar jag till t ex iphone/Jailbreak? Har gått in under iphone i forumdelen men alla inlägg ligger bara sida efter sida.

Ursprungligen av drcosmos:

Tycker det blev väldigt svårnavigerat, allt ligger i en enda stor tråd. Tidigare fanns ju alla kategorier tydligt upplagt, hur hittar jag till t ex iphone/Jailbreak? Har gått in under iphone i forumdelen men alla inlägg ligger bara sida efter sida.

Du använder lite fel ord men jag förstår vad du menar.

- Alla forum ligger på samma sida, tidigare hade vi flera sidor.

- iPhone Jailbreak ligger på /forum/ en bit ner under kategorin iPod, iPhone och iPad. Direktlänk:
http://www.99.se/iphone-ipad-ipod/

- Forumet iPhone innehåller numera endast iPhone diskussioner.

Jag ska tala med mina kollegor och se om vi kan hitta ett bättre sätt att navigera!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 14:04

När vi ändå är inne på annonserna… Finns det möjlighet att utöka tiden det går att redigera/radera egna inlägg/annonser?

Som det är nu så får jag förfrågningar om sälj-annonser, där jag jag sålt objektet ifråga för längesedan…

Helst borde annonsen vara möjlig att redigera/radera hur länge som helst…alternativt att det endast är annonsören som kan kommentera/svara på ursprungsinlägget/annonsen.

Undrar & tycker,

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

När vi ändå är inne på annonserna… Finns det möjlighet att utöka tiden det går att redigera/radera egna inlägg/annonser?

Som det är nu så får jag förfrågningar om sälj-annonser, där jag jag sålt objektet ifråga för längesedan…

Helst borde annonsen vara möjlig att redigera/radera hur länge som helst…alternativt att det endast är annonsören som kan kommentera/svara på ursprungsinlägget/annonsen.

Undrar & tycker,

- Torkel

Redigeringstiden går bara att justera "globalt" - dvs för hela sajten så det går inte att sätta till "oändligt".
Däremot tänkte jag radera alla annonser som är 60 eller 90 dagar gamla automatiskt - vad tror du om det?

Vi har en idé om att bygga om hela Köpes & Säljes och integrera Tradera-stöd etc men det kommer i senare versioner.
Nu är vi rätt upptagna med 4.0.

Under Bevakning (http://www.99.se/bevaka/) så finns en sidomeny för meddelanden etc. Personligen så ser jag gärna att det går att göra denna frivillig att visa. Av okänd anledning så finner jag den oerhört irriterande eftersom det snarare borde få hamna under en egen flik längst upp på sidan (den svarta menyn som "flyter" med oavsett hur mycket man bläddrar ner på sidan).

För övrigt så har jag mer eller mindre lärt mig att acceptera det nya och tycka att det fungerar hyffsat. Det är en del mindre saker som irriterar mig enormt, men dessa ligger redan i er backlog eller har blivit påpekade av andra.

Ursprungligen av ;:

Tack, hittade rätt nu!
Innan var allt dock sorterat på ett väldigt bra sätt ex köpa iphone etc, som enkelt guidade en rätt, nu blir det istället att lägga tid på att bläddra igenom mycket mer eller hoppas på sökfunktionen. Kan behöva lite mer tid dock för att lära mig att hitta rätt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-03 14:16

Den första saken jag la märke till, som var utmärkt i gamla miljön, var just det att man direkt på framsidan såg i vilka olika forum det fanns nya inlägg i sedan senaste besöket. De 99-ikonerna lös ju då svart medans de forum som inte hade fått nya kommentarer var gråa.

Vad jag kan se så har alla forum blå text nu oavsett om de har nya kommentarer i deras respektive trådar eller ej...

Ursprungligen av zinned:

Den första saken jag la märke till, som var utmärkt i gamla miljön, var just det att man direkt på framsidan såg i vilka olika forum det fanns nya inlägg i sedan senaste besöket. De 99-ikonerna lös ju då svart medans de forum som inte hade fått nya kommentarer var gråa.

Vad jag kan se så har alla forum blå text nu oavsett om de har nya kommentarer i deras respektive trådar eller ej...

Tanken är att forumen/trådarna ska vara grå om dom är lästa och blå om dom är olästa. Uppenbarligen fungerar detta inte som det är tänkt - har buggrapporterat!

Ursprungligen av Björnström:

Tanken är att forumen/trådarna ska vara grå om dom är lästa och blå om dom är olästa. Uppenbarligen fungerar detta inte som det är tänkt - har buggrapporterat!

Hur fungerar det för den som eventuellt är färgblind? Blir inte färgerna de samma då? Är inte färgblind själv men det är värt att tänka på men det finns kanske en inställning för att ställa om hela forumet så att även färgblinda kan använda/se det...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-03 14:33

Det går ju ändå att skilja på mörka/ljusa nyanser även när man är färgblind.

Det står på min profilsida att jag är 49 bast och är född 1989. Den ena siffran stämmer.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Det står på min profilsida att jag är 49 bast och är född 1989. Den ena siffran stämmer.

Det är väl skönt att backa 28 år för en stund?

Ursprungligen av keptang:

Det är väl skönt att backa 28 år för en stund?

Nja, jag hade just vant mig...

Bevaka tråden