Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad släpps i Sverige inatt!

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Då låg min gissning inte så långt från verkligheten med andra ord, men det blev aningen bättre. Jag hade trott på US dollar x 10, men det blev US dollar x 9,4 istället.

Vad hände med där tillbehöret du nämnde något om, du trodde att det skulle komma ett tillbehör. Jag hade hoppats på en Apple TV, men verkar inte bli någon.

Ursprungligen av Patrik D:

Vad hände med där tillbehöret du nämnde något om, du trodde att det skulle komma ett tillbehör. Jag hade hoppats på en Apple TV, men verkar inte bli någon.

Ingen aning. Jag var också nyfiken på att se om det var något mer, men kollar man Macoteket, Macforum osv så ser man inget utöver det väntade (dvs iPads + lite normala tillbehör). Kanske var det bara det faktum att det drällt in iPad-tillbehör hos ÅF inför lanseringen..?

Ursprungligen av Patrik D:

Vad hände med där tillbehöret du nämnde något om, du trodde att det skulle komma ett tillbehör. Jag hade hoppats på en Apple TV, men verkar inte bli någon.

Det har gått 23 min av dygnet Apple borde rimligtvis uppdatera sin nätbutik senare idag, och då kanske tillbehöret dyker upp. Fast om jag minns Adrians tidigare inlägg rätt, så var väl tillbehöret ett "svagt" rykte?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-30 00:23

Föredrar e-handel så slipper man stå ute i kylan och vänta Komplett.se har också iPad i lager:

Komplett.se

Från 5190:- för 16GB Wi-Fi

Ursprungligen av hejo:

Föredrar e-handel så slipper man stå ute i kylan och vänta Komplett.se har också iPad i lager:

Komplett.se

Från 5190:- för 16GB Wi-Fi

Haha, ironi att enda stället som inte verkar ha den är Apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 00:06

Av alla Applerelaterade events man följt ivrigt refreshande webläsaren är nog den här det konstigaste. Apple store dyker inte och man väntar spänt på info från Media Markt av alla företag. Jag tycker vi bestämmer att Apple får sköta sina releaser i framtiden!

Ursprungligen av chuck:

Av alla Applerelaterade events man följt ivrigt refreshande webläsaren är nog den här det konstigaste. Apple store dyker inte och man väntar spänt på info från Media Markt av alla företag. Jag tycker vi bestämmer att Apple får sköta sina releaser i framtiden!

Ja, får inte alls samma känsla, jag gillar inte att Media Markt tog över all publicitet. Men man får ge dom en eloge, dom lyckades.

Väldigt bra priser!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-30 00:12

Nu ligger det uppe på MM

Edit: De har lagt sig 5:- under macforums priser.

MKT bra priser!
Hur ska man nu kunna hålla sig till i vår?

sådär! köpte en från Macoteket.
hoppas bara jag inte behöver vänta allt för länge!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-11-30 00:18

Jepp bra priser... man blir onekligen lite sugen, även om jag egentligen inte behöver en

Jävligt skumt Apple-släpp egentligen... Ingen info i förhand what-so-ever...
RIKTIGT märkligt egentligen... Nu kommer ju plattorna säkert ta slut på någon dag eller två ändå när djungeltelegrafen börjar gå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-30 00:40

Så bra var väl inte priserna?

Har en släkting som skall till USA snart. Så då blir de en iPad för mig också

Följande har jag beställt

iPad 64 GB 3G+ Wifi
Bordställ med tangentbord
Orginalfodral
Camera Connection Kit

7100 inkl moms rätt bra paketpris

Ursprungligen av Esa:

Så bra var väl inte priserna?

Har en släkting som skall till USA snart. Så då blir de en iPad för mig också

Följande har jag beställt

iPad 64 GB 3G+ Wifi
Bordställ med tangentbord
Orginalfodral
Camera Connection Kit

7100 inkl moms rätt bra paketpris

Det är knappast inkl moms. Det går ju inte att jämför priserna från USA rakt av eftersom staten lägger på sin beskärda del här (och även i tullen om du går på röd).

Men de svenska priserna är faktiskt rätt ok, svenska Apple ger en dollarkurs på 7,53 kr/dollar, vilket är aningen bättre än sist (MBA hade 7,60 kr/dollar).

dessa priser hade man ju dock inte sagt nej till. synd att det dock bara är en typo

3 bilder som visar vad man fått sysselsätta sig med större delen av dagen/kvällen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-30 01:04

Sådär, då var man hemma igen från MediaMarkt

Tiderna blev så här:

23.20 - Lämnade hemmet
23.45 - Framme vid MediaMarkt
00.01 - Insläppt
00.04 - Färdighandlat!

En styck 32 GB 3G-modell ligger fint brevid mig, som synes på bilden

Ursprungligen av zinned:

Sådär, då var man hemma igen från MediaMarkt

Tiderna blev så här:

23.20 - Lämnade hemmet
23.45 - Framme vid MediaMarkt
00.01 - Insläppt
00.04 - Färdighandlat!

En styck 32 GB 3G-modell ligger fint brevid mig, som synes på bilden

grattis, var du ensam där?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-30 01:14

Oh ja, helt ensam utanför MediaMarkt i Malmö

Nej, det var väl kanske 40 personer när dörrarna öppnades...plus mediadrevet då. Skönt att man bara fastnade som hastigast på en bild, hyfsat incognito. Jag tyckte dock jag var ganska snabb iaf, färdig på tre minuter

Nu känns 4400 kr från Texas för en 16 gb wifi+3G genast mycket bättre.

Dags för en bikt: jag avskyr när Apples produkter lanseras i Sverige. Och att de blivit folkliga.

Hipp hopp!

Kom hem inatt från Media Markt i Göteborg med en 32GB+3G. Lade den på laddning/tankning över natten och nu på morgonen så har wifi-kortet dött, likt den här och den här. Frågan är: Eftersom MacForum är en premium reseller och har service på Apple-grejer, så borde jag väl kunna lämna in den där? Har inte möjlighet att ta mig ut till MediaMarkt då jag vanligtvis inte har bil...

Så extremt tröttsamt med DOA-enheter....

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-11-30 07:48

Tycker det verkar vansinningt dyrt. 3211 gav jag för en 16 wifi i Florida. Nästan 150% av US-pris måste ge gott klirr i kassan.
Sen håller jag med om att det alltid är surt när produkterna kommer till Sverige, inte lika kul då ju, svensson-produkt
Jag har sagt det förr, måste snart byta ut iphonen, ALLA har juen sån numera...

Ursprungligen av bollman:

Tycker det verkar vansinningt dyrt. 3211 gav jag för en 16 wifi i Florida. Nästan 150% av US-pris måste ge gott klirr i kassan.
Sen håller jag med om att det alltid är surt när produkterna kommer till Sverige, inte lika kul då ju, svensson-produkt
Jag har sagt det förr, måste snart byta ut iphonen, ALLA har juen sån numera...

Det är minst sagt ett bra pris eftersom den kostar $499 (utan sales tax) och $500 på Forex kostar 3.600... Lägg på 25% moms så är vi uppe 4500. Elgiganten tar 4690:- så inte ser jag några direkta överpriser här i Sverige.

Var köpte du?

Ursprungligen av bollman:

Tycker det verkar vansinningt dyrt.

Skyll på staten i detta fall, alla har inte möjlighet att smuggla... Apple tar ett bra pris i Sverige om du räknar på aktuell dollarkurs plus moms så som BlackSmp räknade.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-30 09:55
Ursprungligen av bollman:

Jag har sagt det förr, måste snart byta ut iphonen, ALLA har juen sån numera...

Nu skojar du va? Du har säkert fått höra det här förr: jag trodde man valde telefon efter det man bäst trivs med - oavsett om "alla" har den.

Tycker iofs att MM är billiga på 64 GB+3G-modellen. Jag betalade 699£ hos Apple i England. Det blir ju nästa 1000 spänn dyrare än MM.

Tycker fortfarande det är konstigt att hemsidan inte är uppdaterad, inte ett ord om iPad i Sverige.

Ursprungligen av Patrik D:

Tycker fortfarande det är konstigt att hemsidan inte är uppdaterad, inte ett ord om iPad i Sverige.

Har också undrat över det - ingenting ! Tog hem guiden från amerikanska sidan som PDF.
Den var stor - 20MB. Inget nytt under solen - men kan ändå vara bra att ha.
Följer med adresser i kartongen med iPad - men ingen av dessa fungerar.......
Man får väl avvakta och se - men som sagt, märkligt är det.

Ursprungligen av Patrik D:

Tycker fortfarande det är konstigt att hemsidan inte är uppdaterad, inte ett ord om iPad i Sverige.

Ja, väldigt udda, varenda butik i Sverige säljer iPad nu på morgonen förutom Apple Store (de finns antagligen på Statoil också ).

Antar att de har sovmorgon på webbenheten...

Bevaka tråden