Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Megolon:

Säg den glädje som varar. Det bud som jag fick på lägenheten gäller inte längre.
Tydligen så har hen ångrat sig och tagit ett erbjudande på en hyresrätt istället.
Satans jävla skit

Trist :-/

  • Medlem
  • 2015-04-13 21:13
Ursprungligen av Megolon:

Säg den glädje som varar. Det bud som jag fick på lägenheten gäller inte längre.
Tydligen så har hen ångrat sig och tagit ett erbjudande på en hyresrätt istället.
Satans jävla skit

Tråkigt att höra hoppas du har nya spekulanter snarast :-/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-13 21:45
Ursprungligen av CekariYH:

I morse på väg till jobbet blev jag bötfälld av polisen för att inte ha stannat för en fotgängare vid övergångsställe.
Gubbfan var på väg från övergångsstället och tvärvände och börja gå över. Hade jag försökt stannat hade vi krockat, men så tyckte inte polisen, så nu blev man 3k fattigare. SUCK!

Sicka svin.

Jag hade blivit skogstokig, aldrig i världen att jag hade accepterat det.

Garanterat paragrafryttare till aspiranter utan sunt förnuft.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-13 22:57
Ursprungligen av CekariYH:

I morse på väg till jobbet blev jag bötfälld av polisen för att inte ha stannat för en fotgängare vid övergångsställe.
Gubbfan var på väg från övergångsstället och tvärvände och börja gå över. Hade jag försökt stannat hade vi krockat, men så tyckte inte polisen, så nu blev man 3k fattigare. SUCK!

Surt som fan sa räven visst ska man stanna för fotgängare vid övergångsställen i alla lägen, men vissa krånglar och går en bit och tvärstannar och svarar i telefonen då har jag lust att öppna bildörren och ta ett snack privat en stund. Svårt att få rättvisa och man har ju ofta bilar i häcken som är stressade.

Vissa fotgängare är en bra bit från övergångsstället sedan börjar dom öka farten och nästan småspringa för att påtvinga ett stopp för mig som bilist alltså, man blir trött ibland.

Tur man inte är fotgängare själv så ofta undrar vad bilisterna tycker om mig då

Ursprungligen av cubeis:

Surt som fan sa räven visst ska man stanna för fotgängare vid övergångsställen i alla lägen, men vissa krånglar och går en bit och tvärstannar och svarar i telefonen då har jag lust att öppna bildörren och ta ett snack privat en stund. Svårt att få rättvisa och man har ju ofta bilar i häcken som är stressade.

Vissa fotgängare är en bra bit från övergångsstället sedan börjar dom öka farten och nästan småspringa för att påtvinga ett stopp för mig som bilist alltså, man blir trött ibland.

Tur man inte är fotgängare själv så ofta undrar vad bilisterna tycker om mig då

Det kanske börjar bli dags att göra som i Ryssland och andra länder. Ständigt köra med en GoPro kamera så att vi dokumenterar allt som händer utifall att...

Personligen så ser jag alltid till (när jag går) att få ögonkontakt med bilföraren och tacka lätt när hen lämnar företräde.

Som bilförare så försöker jag att lämna företräde men det finns väl tillfällen då jag inte alltid gör som jag borde...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 09:00
Ursprungligen av cubeis:

Vissa fotgängare är en bra bit från övergångsstället sedan börjar dom öka farten och nästan småspringa för att påtvinga ett stopp för mig som bilist alltså, man blir trött ibland.

Det har man upplevt många gånger. Sedan har vi cyklisterna som är rakt av pantade, tror de äger gatorna och får göra som de vill. De tror också de kan cykla över övergångsställena och att bilisterna har väjningsplikt. Som de bedrar sig. Ibland, om det verkligen inte är smidigt för mig att stanna, brukar jag ta tillfället i akt att skrämma dem. Bara köra på och tvärnita precis framför dem...jag kanske lurar mig själv men jag vill gärna tro att de då kan dra lärdom av det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Personligen så ser jag alltid till (när jag går) att få ögonkontakt med bilföraren och tacka lätt när hen lämnar företräde.

Exakt, samma här.

I många fall så vinkar jag fram några bilar så de slipper stanna, så går jag när där är en lämplig lucka istället. Det kostar inte mig något, några sekunder men vem bryr sig? Vinsten är att det blir avsevärt mycket smidigare i trafiken och vi sparar in på ökade utsläpp från start/stopp etc...många bäckar små.

Ursprungligen av zinned:

Det har man upplevt många gånger. Sedan har vi cyklisterna som är rakt av pantade, tror de äger gatorna och får göra som de vill. De tror också de kan cykla över övergångsställena och att bilisterna har väjningsplikt. Som de bedrar sig. Ibland, om det verkligen inte är smidigt för mig att stanna, brukar jag ta tillfället i akt att skrämma dem. Bara köra på och tvärnita precis framför dem...jag kanske lurar mig själv men jag vill gärna tro att de då kan dra lärdom av det.
...

Jag känner igen mig när det gäller cyklister. Dessvärre så är reglerna kring cyklister och rondeller riktigt jobbiga. Där avgörs om vi ska lämna cyklisten företräde eller inte på hur "lämna företrädesskylten" är placerad. Är den placerad framför övergångsstället: lämna företräde. Är den placerad bakom övergångsstället: ingen plikt

Jag kollade nämligen upp detta efter en osedvanligt hetsig konflikt med en cyklist:)

Rent sanslöst ogenomtänkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 09:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag känner igen mig när det gäller cyklister. Dessvärre så är reglerna kring cyklister och rondeller riktigt jobbiga. Där avgörs om vi ska lämna cyklisten företräde eller inte på hur "lämna företrädesskylten" är placerad. Är den placerad framför övergångsstället: lämna företräde. Är den placerad bakom övergångsstället: ingen plikt

Jag kollade nämligen upp detta efter en osedvanligt hetsig konflikt med en cyklist:)

Rent sanslöst ogenomtänkt.

Vaddå, en sådan skylt ser man ju generellt sett aldrig framför (inte heller efter) ett övergångsställe...?

Du menar skylt för väjningsplikt, eller?

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, en sådan skylt ser man ju generellt sett aldrig framför (inte heller efter) ett övergångsställe...?

Du menar skylt för väjningsplikt, eller?

Ja, kom inte ihåg namnet.

Det är tillsammans med rondeller som det kan förekomma. Det finns alltid en väjningspliktsskylt vid ingången till en rondell och den kan vara placerad före eller efter övergångsstället.

Citat:

Ø Om vägmärket väjningsplikt finns uppsatt före en vägkorsning och det finns en cykelöverfart mellan vägmärket och vägkorsningen säger Vägmärkesförordningen (SFS 2007:90) att förare har väjningsplikt mot fordon, cyklist räknas som fordon, på korsande väg eller led.
Ø Om vägmärket väjningsplikt är uppsatt efter cykelöverfarten har bil/mc-föraren ingen väjningsplikt utan då gäller ömsesidigt hänsynstagande och anpassning enligt Trafikförordningen 3 kap 61§ (gäller förare) och 6 kap 6§ (gäller cyklister).

http://www.trafiksakerhet.se/overgangsstallen.htm

Jag har sett rondeller (eller cirkulationsplatser som de egentligen heter) där ser olika ut i vid varje infart till rondellen. Det är fullständigt korkat.

Nu är trafiksäkerhet ingen officiellt myndighetssite men i detta fall så litar jag på den.

Hursomhelst, cyklister är värre än gångare när det gäller att ta risker med sina liv... Helt klart!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 10:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är tillsammans med rondeller som det kan förekomma. Det finns alltid en väjningspliktsskylt vid ingången till en rondell och den kan vara placerad före eller efter övergångsstället.

Ja, men då är ju situationen en helt annan när det handlar om rondeller.

Ursprungligen av BlackSmp:

http://www.trafiksakerhet.se/overgangsstallen.htm

Jag har sett rondeller (eller cirkulationsplatser som de egentligen heter) där ser olika ut i vid varje infart till rondellen. Det är fullständigt korkat.

Helt enig.

Men, nu beskriver ju förordningen vad som gäller vid cykelöverfart. Att cykla över på ett övergångsställe är inte ekvivalent med att det är en cykelöverfart. Det är något helt annat.

Sedan, detta är rena vansinnet:

Citat:

Ibland förekommer det att vägmärket eller vägmarkering saknas vid ett övergångsställe. Observera då att samma trafikregler som beskrivits ovan gäller.

Varför då sätta ut de skyltarna alls? De har ju noll funktion. Allt slutar ändå med att man måste stanna för idioterna.

Min fd svägerska krockade på cykel med en annan cyklist, en tjej i 14-årsåldern. Bruten arm och förstörd cykel. När svägerskan kontaktade tjejens mor ang. ersättning för självrisk etc så sa modern på fullaste allvar "men, trafikreglerna gäller ju inte cyklister".

Ursprungligen av pmarriott:

Min fd svägerska krockade på cykel med en annan cyklist, en tjej i 14-årsåldern. Bruten arm och förstörd cykel. När svägerskan kontaktade tjejens mor ang. ersättning för självrisk etc så sa modern på fullaste allvar "men, trafikreglerna gäller ju inte cyklister".

Finns det verkligen så korkad människor?

Pollen.

Ursprungligen av Megolon:

Finns det verkligen så korkad människor?

Oh ja!

Ursprungligen av Papperskatt:

Pollen.

Pollen eller Polisen ett gissel för många och några :-/

Var hos optikern och gjorde ett syntest för körkortbevis. När jag kommer hem upptäcker jag att optikern har skrivit fel efternamn. :/

Ursprungligen av Zingo2000:

Var hos optikern och gjorde ett syntest för körkortbevis. När jag kommer hem upptäcker jag att optikern har skrivit fel efternamn. :/

Såg du det inte? Kanske bäst att slippa dig bakom ratten! (Förlåt, kunde inte låta bli...)

Fick ont i knät i förra veckan, behandlade det med voltaren o undvek spinning, samt försökte i övrigt röra mig så normalt som möjligt. Allt verkade bli bättre o jag fixade dansen denna vecka men så när jag kom hem igår o stretchade så tog jag väl i för mycket o det onda kom tillbaks. Grr för att jag är så urbota korkad!

Nu hoppas jag att samma "behandling" ska funka på kortare tid e-som vi har latinsk klubb igen på lördag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-16 09:04
Ursprungligen av Megolon:

Finns det verkligen så korkad människor?

Generellt sett är människor dumma i huvudet. Det förklarar mycket här i världen. Nä ja ä int bitter...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-16 09:21

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2687227-flog-fyra-mil-for-att-plocka-upp-minister
Detta går våra skattepengar till. Fy f*n. När vi dessutom har en regering med miljöpartister. Fast de kanske kan flyga med gott samvete då de källsorterar? Människor är dumma i huvudet....

De har väl lärt sig av ledningen i SCA... Det är något som gör mig sur

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-16 13:36
Ursprungligen av BlackSmp:

De har väl lärt sig av ledningen i SCA... Det är något som gör mig sur

Det med SCAs ledning är lite annorlunda. SCA är ett företag som tjänar pengar genom att förädla och sälja produkter. Visst staten kan man se som ett företag, dock är deras intäkter bl.a. mina skattepengar, det är det som är det sura.

Är så irriterad på Apple.
10.10 hade problemet. 10.10.1 försvann det. 10.10.3 återkom det.
Ingen av de små fixarna jag använt tidigare har löst det.

AppleTV lider också av samma problem nu.

Enda temporära lösningen för mig är att starta om Airport extreme och under tiden byta namn på datorn

:-[

PMS och remote network funkar skit på OS X (Yosemite) men klockrent på Windows/Linux.

  • Medlem
  • 2015-04-25 21:19
Ursprungligen av keptang:

PMS och remote network funkar skit på OS X (Yosemite) men klockrent på Windows/Linux.

Varje man som är sambo eller gift med en kvinna vet väl sedan länge att PMS är skit?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-25 21:25

Fick rutan i vänster bakdörr krossad idag i tusen bitar hela bilen full. Grabb and take attempt. Min dotter hade lämnat en liten väska med kläder i baksätet när vi gick in på frölunda torg för att shoppa lite

Jaja man lär så länge man lever av livets små misstag, inga värdesaker dock (förutom hennes dyra smink) men en jävla massa besvär för mig då med ny ruta och jävelskap, i morgon ska jag personligen patrullera parkeringen ett par timmar för att se om jag får tag på det fega kräket som snor runt och knackar rutor kan utlova ett par tunga slag i magen och pungen om jag får fast fanskapet. Lämnar inga spår men ont ska det göra.

Ursprungligen av Dalle:

Varje man som är sambo eller gift med en kvinna vet väl sedan länge att PMS är skit?

Sant, sant.

  • Medlem
  • 2015-04-25 21:30
Ursprungligen av cubeis:

i morgon ska jag personligen patrullera parkeringen ett par timmar för att se om jag får tag på det fega kräket som snor runt och knackar rutor kan utlova ett par tunga slag i magen och pungen om jag får fast fanskapet. Lämnar inga spår men ont ska det göra.

Kan nog bestämt avråda ifrån detta. Även om du hittar någon som knackar rutor så är det inte säkert att det är samma person som knackade din ruta tidigare. Personen kommer garanterat att blåneka och du åker eventuellt dit för misshandel.
Men jag kan förstå frustrationen.

Ursprungligen av Dalle:

Varje man som är sambo eller gift med en kvinna vet väl sedan länge att PMS är skit?

En av mina vänner är gift med tre döttrar samt två barnbarn (flickor) ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-26 09:57
Ursprungligen av BlackSmp:

En av mina vänner är gift med tre döttrar samt två barnbarn (flickor) ?

Månggifte är väl förbjudet....

Bevaka tråden