Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-06-04 18:01
Ursprungligen av reboot81:

Att inte ungdomarna får ha sina hållplatser ifred, jag blir så sur!
(GP.se)

Frågan är ju vad 20-åringen skulle med hållplatsen till? Försöka sälja den på Blocket?

Ursprungligen av Dalle:

Frågan är ju vad 20-åringen skulle med hållplatsen till? Försöka sälja den på Blocket?

Självklart:
http://shanghaiist.com/2014/07/29/nanjing-thi...
Sedan tar han hela vägen:
http://shanghaiist.com/2015/04/28/nantong-thi...

Ungefär två dygn i efterskott men i lördags morse väcktes jag klockan 02.45 av en granne som tog fram guran o inledde en kavalkad av slaktade rockklassiker för sina vänner till likväl ljudligt tjoande från sin sambo. Så småningom, efter att ha skrivit av mig frustrationen i ett mail till styrelsen, stoppade jag in en öronpropp o lyckades somna om men tröttheten kändes i kroppen under hela lördagen. Den enda gången jag inte kunde gäspa var när jag dansade på kvällen så således dansade jag en hel del.

Ikväll ska styrelsen ha ett konstituerande möte som riskerar att inte riktigt gå min väg avseende ovanstående. Den aktuella grannen är nämligen föreslagen som ordinarie ledamot i styrelsen medan jag valt att gå ner på suppleantnivå efter 15+ år som föreningens sekreterare. Förhoppningsvis banar jag vägen för min egen avflytt e-som det ansvar jag haft till stor del bidragit till att jag stannat i huset även om jag bitvis inte trivts särskilt bra de senaste tre åren(ville egentligen avgå redan förra året).

Föreningen har tydligt uppsatta regler för tider som gäller o ordföranden säger sig vilja ha en miljö av gott samförstånd mellan grannar men vägen till detta har varit lång. Jag befarar att en ny styrelse kan välja att luckra upp dem för att vissa ska få ha fest klockan tre på natten ?

Ursprungligen av HåkanE:

Nja, kanske inte sur men jag blev definitivt ledsen av att två av min barndoms idoler gick bort idag. Länge leve minnet av Björn Waldegård och Lars "Brasse" Brännström.

Tyvärr gick även Magnus Härenstam ur tiden idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-13 23:24
Ursprungligen av HåkanE:

Tyvärr gick även Magnus Härenstam ur tiden idag.

Stor sorg i hjärtat men kan inte låta bli att le lite när jag tänker på lattjolajbanlådan. Jag hör Brasses röst till Magnus "fiffigt va"
RIP Magnus, Brasse, Eva . Ni var min uppväxt, nu får ni fortsätta tillsammans i himlen på nya upptåg.

Internet dör till och från och när det fungerar är det begränsat till 300 KB/S

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-06-18 14:53

Ska gå med urinkateter i två veckor. Ganska obekvämt.

..... på att medlemmar som en gång blivit avstängda kommer tillbaka under andra inloggningsnamn och åter förpestar trådar och har så attans svårt att fatta när det är dags att tagga ner.

Fraktgudarna hatar mig!
Sålde 2 Apple Watch Sport på Tradera. Auktionerna avslutades igår. Klockorna kom till min adress i Hamburg i onsdags i förra veckan, gick vidare med FedEx i torsdags. Skulle kommit igår, lagom att skickas direkt om köparna var snabba med betalningarna.
Vad händer? Jo, FedEx lämnar över till PostNord för slutleverans. PostNord bestämmer sig för att paketets destination inte alls är min adress utan PostNords terminal i Helsingborg, 30 minuter härifrån, dit de anlände igår. Och idag bestämmer de sig för att det är bäst att vi lämnar tillbaka paketet till FedEx. I Stockholm. Som då inte kan köra ut det förrän imorgon. När jag inte är här. Jag är inte här på torsdag heller för då är jag på ett möte i Piteå. Köparna har betalt och här står jag och sliter mitt hår.
Som lök på laxen ska jag delta på en lokal mässa imorgon utanför Malmö. Broschyrerna till mässan som tyskarna skickade i slutet på maj kom aldrig fram. De skickade nya igår. Skulle komma idag med TNT. Men TNT i Hannover tyckte att det kunde vara kul att jävlas lite så nu är även det paketet försenat på grund av orsak.
Suuuuuuuuuuuck.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 12:32

Jag har sagt det många gånger - post/frakt-bolag behöver komma in i tjugohundratalet. Det är bedrövligt hur de agerar och hur mycket mänskliga fel som begås.

Ursprungligen av zinned:

Jag har sagt det många gånger - post/frakt-bolag behöver komma in i tjugohundratalet. Det är bedrövligt hur de agerar och hur mycket mänskliga fel som begås.

Håller med, fast jag tycker att det svänger rätt ordentligt, vissa perioder går allt som på räls och för andra spårar det ur fullständigt, undras om dessa drivs av SJ?

1.
Missade mitt bästa fototillfälle för i år igår.
En liten jättefin snok som låg hoprullad som en cobra och med huvudet höjt som en cobra också på en liten stubbe. Såg den i ögonvrån när den rörde på huvudet men var bara en halvmeter ifrån den, och med 400:at va det alldeles för nära så sakta som f.n backade jag och precis när jag riktade gluggen mot den försvann den som en avlöning.
Sur är bara förnamnet på vad jag kände då.
Perfekt ljus och färger etc å så missar man aaarggh.

2.
Också igår. En hårddisk på min Dopbo DAS pajade men det är inga problem då Drobon fixar det, Det var den äldsta och minsta HDD:n i den, no problem, beställa en ny,
Kom ihåg Dustins Weekend Rush och fann en WD RED 3TB till ett bra pris men precis som jag skulle betala för den köptes den sista av någon sekunderna före mig, sk!t också.
Fick ta en 4TB istället som var rätt dyr men men.

  • Medlem
  • 2015-06-28 17:24

Är totalt sönderbränd efter en båttur idag.

Fanken också, när man trodde allt var lugnt på prylfronten så pajade mina BT stereohörlurar precis, höger sida skrapar, försvinner och har sig, så nu MÅSTE jag köpa ett par nya
Får se om någon yngre förmåga på jobbet klarar att hitta och löda om då det är alldeles för smått och pilligt för mig, om man ens kan plocka isär dom, tvivlar dock.

Nu är jag sur. Jag skapar en tråd för att det finns en artikel om en intressant aspekt av runda smartwatches. Det går att göra ett interface som rotera och alltid ger en "rakt" UI - ungefär som en kompass.

Jag lägger ut denna och tråden kidnappas av ett visst troll och blir till sist låst av en moderator.

Ingen verkade ha läst min länk. Inte ens moderatorn som hänvisar till att det går inte att diskutera rund/fyrkantig och liknar det vid att diskutera rött/blått...

Lås gärna tråden för den spårade ut men ge ett riktigt skäl. Tråden kidnappades - det ämne som jag ville diskutera går viss att diskutera - med vettigt folk.

Dessutom är inte runt/fyrkanigt samma sak som en färg. Det följer funktionella fördelar/nackdelar med det designvalet.

Det är bra att vi har moderatorer men ibland...

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är jag sur. Jag skapar en tråd för att det finns en artikel om en intressant aspekt av runda smartwatches. Det går att göra ett interface som rotera och alltid ger en "rakt" UI - ungefär som en kompass.

Jag lägger ut denna och tråden kidnappas av ett visst troll och blir till sist låst av en moderator.

Ingen verkade ha läst min länk. Inte ens moderatorn som hänvisar till att det går inte att diskutera rund/fyrkantig och liknar det vid att diskutera rött/blått...

Lås gärna tråden för den spårade ut men ge ett riktigt skäl. Tråden kidnappades - det ämne som jag ville diskutera går viss att diskutera - med vettigt folk.

Dessutom är inte runt/fyrkanigt samma sak som en färg. Det följer funktionella fördelar/nackdelar med det designvalet.

Det är bra att vi har moderatorer men ibland...

Tyvärr spårade den ur tidigt och det var "bra att den låstes" men kunde kanske hellre ha rensats från oväsentligheter då jag fann ämnet intressant.

Ursprungligen av CekariYH:

Tyvärr spårade den ur tidigt och det var "bra att den låstes" men kunde kanske hellre ha rensats från oväsentligheter då jag fann ämnet intressant.

Det var mest det, jag tyckte att vår moderator hade en felaktig motivering för låsningen och han gav inte heller några varningar innan han låste tråden. Jag vill fortfarande diskutera kring principerna med rund/fyrkantig klocka eftersom det kommer att bli en stor skiljelinje mellan tillverkare. Att då hävda att det bara är som att diskutera färger är att kväva diskussionerna med felaktig motivering..

Så jag ville bitcha offentligt för att få ut det från mitt system. Ibland känns det som att moderatorerna kanske mer kör på egna åsikter än på en hållbar princip för sitt agerande - men det är inte lätt att vara moderator så jag ska inte bitcha för mycket.

Dessutom så har jag nu definitivt flyttat en person till trollgänget... Alla vet nog vem jag menar:)

  • Medlem
  • 2015-07-06 16:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Det var mest det, jag tyckte att vår moderator hade en felaktig motivering för låsningen och han gav inte heller några varningar innan han låste tråden. Jag vill fortfarande diskutera kring principerna med rund/fyrkantig klocka eftersom det kommer att bli en stor skiljelinje mellan tillverkare. Att då hävda att det bara är som att diskutera färger är att kväva diskussionerna med felaktig motivering..

Så jag ville bitcha offentligt för att få ut det från mitt system. Ibland känns det som att moderatorerna kanske mer kör på egna åsikter än på en hållbar princip för sitt agerande - men det är inte lätt att vara moderator så jag ska inte bitcha för mycket.

Dessutom så har jag nu definitivt flyttat en person till trollgänget... Alla vet nog vem jag menar:)

Håller helt med dig mina åsikter är ju vad de är men att stänga den tråden för en moderater finner den ointressant när diskussionen i mina ögon var städad är löjligt. Jag lämnade tidigare och kom tillbaka med lite gäst spel men nu slipper ni mig (ingen gråter över det jag vet)
Snälla redaktionen kan ni avregistrera mig då det inte går på annat sätt. Hej hopp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-06 19:09

Jag blir inte så ofta sur längre. Livet är till för att glädjas i största mån. Blir dock lite småsur när det klagas på moderatorn. Frivilligt uppdrag vet ni detta med moderator, någon som tror sig göra ett bättre jobb och vill ta över ? Precis tänkte väl det
Rätta in er i ledet någon gång och låt bli att svara på vissa inlägg det är melondin istället för att tidigt spela ut "trollnings" grejen och sedan försöka trycka ner någon. Varför är det nödvändigt att hävda sig och visa sig veta bättre istället för att låta bli att svara på vissa inlägg.

Det gör mig faktiskt sur att vissa inte kan låta bli att svara på mindre relevanta inlägg, man behöver inte svara på allt som skrivs i forumets trådar även om det trixas och fixas och citeras till höger och vänster.. dötrist faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-06 19:36

Attan också, sitter och kör AM & Match. Något som går otroligt segt då jag bara har 1Mbit upp. Borde verkligen ta tag i hemmanätet och byta till fibern som precis kopplats in och ger 700Mbit upp.
Det sura är att jag bara har min egen lathet att skylla på ;-D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-06 19:42

iTunes kraschade för säkert trettionde gången. Den här Apple Music varianten är extreeeemt instabil. Har aldrig varit med om något så dåligt på Apple faktiskt.

Ursprungligen av cubeis:

Jag blir inte så ofta sur längre. Livet är till för att glädjas i största mån. Blir dock lite småsur när det klagas på moderatorn. Frivilligt uppdrag vet ni detta med moderator, någon som tror sig göra ett bättre jobb och vill ta över ? Precis tänkte väl det
Rätta in er i ledet någon gång och låt bli att svara på vissa inlägg det är melondin istället för att tidigt spela ut "trollnings" grejen och sedan försöka trycka ner någon. Varför är det nödvändigt att hävda sig och visa sig veta bättre istället för att låta bli att svara på vissa inlägg.

Det gör mig faktiskt sur att vissa inte kan låta bli att svara på mindre relevanta inlägg, man behöver inte svara på allt som skrivs i forumets trådar även om det trixas och fixas och citeras till höger och vänster.. dötrist faktiskt.

Att moderatorerna har ett svårt jobb kan inte ge dem frikort från kritik - hur ska de annars kunna bli bättre på sitt jobb?. Jag tycker att jag var återhållsam och faktamässig i vad jag tyckte blev fel i just detta beslut och tydlig med att jag inser att det är ett svårt jobb att vara moderator.

Jag har sagt vad jag tyckte blev fel och jag står för det.

Jag kunde givetvis tagit det i PM med berörd moderator men ville samtidigt göra en offentlig reservation mot beslutet. Om moderatorerna har problem med vad jag har skrivit så utgår jag från att de tar kontakt med mig men jag utgår från att det är ok att emellanåt anmäla avvikande uppfattningar så länge som de är baserade på fakta och jag undviker att gå till personangrepp - och min uppfattning är att jag har klarat av att göra detta.

Ett syfte med surtråden är att vara en säkerhetsventil för att ventilera känslor under kontrollerade former och inte behöva försvara känslorna. Ett uppenbart problem är dock när surheten beror på något som hänt i forumet (som i detta fall) men jag tänker inte diskutera det ytterligare utan stänger det hela för mitt vidkommande.

Men fortfarande är det så att det var inte en enda person som tog upp ämnet som jag öppnade den aktuella tråden med och som jag ville diskutera för att lära mig mer: är kompass en bra modell för UI på runda smarta klockor?

Over and out!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-07 00:38

61% av grekerna tackar nej till stöd från ECB, EU och IMF.
Visserligen skulle inte lejonparten av stödet gå direkt till grekerna, utan till de banker som är exponerade mot Grekland.

Har skummat igenom kraven som trojkan satt upp:

  • bekämpa bränslesmuggling

  • kapa på de militära utgifterna

  • öka inkomstskatten med 2%-enheter

  • öka skatten på tv-reklam

  • öka skatten på lyxbåtar

  • påskynda licensprocessen för 4G/5G licencerna

  • sänka priserna på mediciner och medicinska behandlingar

  • skapa ett ordnat system för socialbidrag

  • skära ner på en hel del skatte undantag

  • samt minska en del pensioner

Men främst är det reformer inom skattesystemet man begär.
I grova drag -få ordning på er ekonomi! Gör ni det så stödjer vi er. För sjunde gången(!)

Grekers kommentarer på Svt:
"Jag är nöjd och stolt."
"Det är en seger för Europas folk. Vi vill faktiskt ha demokrati i Europa."

Avslutningsvis en kommentar från en vettig grek: "Hur det ska kunna bli en bra uppgörelse när man är skyldig miljarder vet jag inte. Är man skyldig så mycket måste man betala."

  • Medlem
  • 2015-07-15 20:21

Spillde dricka över mitt tangentbord igår. (Apple Wireless) Och nu inser jag hur extremt handikappad man blir utan denna primitiva uppfinning. Är nog bara att åka och köpa ett nytt imorgon.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-07-15 21:16

Jag fick ett njurstensanfall för fem veckor sedan och har sedan tre veckor tillbaka gått med en kateter direkt in i vänster njure för att avlasta den så att stenen ska leta sig ut. Det har den inte gjort så nu måste jag opereras. Och det blir tidigast i mitten av augusti så jag måste gå med den här förbannade katetern i en månad till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-16 00:14
Ursprungligen av lasselu:

Jag fick ett njurstensanfall för fem veckor sedan och har sedan tre veckor tillbaka gått med en kateter direkt in i vänster njure för att avlasta den så att stenen ska leta sig ut. Det har den inte gjort så nu måste jag opereras. Och det blir tidigast i mitten av augusti så jag måste gå med den här förbannade katetern i en månad till.

Tråkigt att höra hoppas du får rätsida på eländet så småningom

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-07-20 18:30
Ursprungligen av cubeis:

Tråkigt att höra hoppas du får rätsida på eländet så småningom

Tack!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-07-25 17:02

Asiens myggor ger mig bett i klass med rödfärgade ägghalvor. Klåda och smärta är i samma klass!

  • Medlem
  • 2015-07-25 18:17
Ursprungligen av joakimo:

Asiens myggor ger mig bett i klass med rödfärgade ägghalvor. Klåda och smärta är i samma klass!

Vad jag blir sur av? Folk som gnäller över lyxproblem! Kom hem till Sverige igen så får du anledning att bli sur på riktigt. Stora mängder regn och runt 15°c...

Ursprungligen av joakimo:

Asiens myggor ger mig bett i klass med rödfärgade ägghalvor. Klåda och smärta är i samma klass!

Tog du inte med dig myggmedel? Ajaj

Bevaka tråden