Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Eksjö
  • 2014-10-30 13:58
Ursprungligen av pmarriott:

Inser att min gamla trotjänare, en 13" MBP från 2011 inte klarar av handoff/continuity i Yosemite. Det går att föra telefonsamtal etc över datorn men att fortsätta på ett mail etc som påbörjats på den ena enheten med den andra går inte. Antar att det blir detta som får mig att torska på den 15" rMBP som jag suktat efter i något år nu.

Beställ BCM94331PCIEBT4CAX som iofs skjutit i höjden prismässigt.
Och följ denna guide

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-07 17:58

Jaha då har man tappat telefonen och fått sin första skada.
Hade skydd på men Murphys lag bestämde att den ändå skulle landa på ett ställe som är oskyddat.

Ursprungligen av lappen71:

Jaha då har man tappat telefonen och fått sin första skada.
Hade skydd på men Murphys lag bestämde att den ändå skulle landa på ett ställe som är oskyddat.

Count me in... Inget skal och två hårtrådsfina sprickor i glaset

Fick en liten skada på chassit också men det märks knappt...

Edit: Tur att det är en hanterbar kostnad...

Senast redigerat 2014-11-09 01:23

Precis när man har avtryckarfingret på köpknappen till en Qnap TS451 NAS så börjar grafiken på min early 2011 15" MBP att spöka. Inget utbytes/goodwillprogram från Apple. Ännu får man väl tillägga, då det finns 650 sidor med liknande problem på Apples supportforum... Och en class action suite är under uppsegling.

Har en känsla av nästa veckas besök hos serviceverkstaden blir dyrt...

...eller putt iaf...

Köpte DLC/Season Pass för Destiny på Gamestop idag o har under kvällen suttit o försökt mata in koden på tre olika "skärmar" närmare sex gånger när jag vid en närmare inspektion av kvittot, då främst ramen runt koden, ser att koden jag fått är avsedd för PS4 o jag har en PS3.

Jag sa iofs aldrig vilken plattform jag skulle ha det till men å andra sidan brukar de fråga.

Det blir att traska dit imorgon o byta

Suck :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-27 17:28

Haft en riktig jävla röv-dag. Inget har funkat och framför allt: ingen jävel svarar i telefon eller så sitter dom möte! Inte fan ringer dom tillbaka efter mötet heller, varpå dom rusar hem vid 17:00.
Alltså vi svenskar och vår mötes-kultur. Helt värdelöst!

Två öl har inte lyckats dämpa mitt humör..det kommer bli en lång kväll och betong keps imon

Var i vrede nära att slita sönder ratten på bilen idag.
Kund körde sönder maskin 13 november. Jag beställde reservdelar. Dessa tillverkas på beställning, i USA. 8-10 dagars leveranstid. Jagar delarna dagligen. Får besked att hälften av grejorna "syns i systemet" den 20 november och ska skickas till Europa följande dag. Resterande delar går av outgrundlig anledning inte att "se i systemet".
Jagar leverantören dagligen. Påtalar att kunden står stilla och läget är akut och katastrofalt. Expressfrakt till varje pris. Får så besked att idag, 27 november ska grejorna finnas för leverans direkt till kunden från Europa-lagret. Lysande! Ställer mest för säkerhets skull frågan "Ni skickade väl med express så delarna kommer fram imorgon?"
Va? Nej. Vi skickade med lastbil. Tar 4 arbetsdagar.
Kunden kommer att döda mig.

Ursprungligen av pmarriott:

Var i vrede nära att slita sönder ratten på bilen idag.
Kund körde sönder maskin 13 november. Jag beställde reservdelar. Dessa tillverkas på beställning, i USA. 8-10 dagars leveranstid. Jagar delarna dagligen. Får besked att hälften av grejorna "syns i systemet" den 20 november och ska skickas till Europa följande dag. Resterande delar går av outgrundlig anledning inte att "se i systemet".
Jagar leverantören dagligen. Påtalar att kunden står stilla och läget är akut och katastrofalt. Expressfrakt till varje pris. Får så besked att idag, 27 november ska grejorna finnas för leverans direkt till kunden från Europa-lagret. Lysande! Ställer mest för säkerhets skull frågan "Ni skickade väl med express så delarna kommer fram imorgon?"
Va? Nej. Vi skickade med lastbil. Tar 4 arbetsdagar.
Kunden kommer att döda mig.

Är de totalt intelligensbefriade?

Ursprungligen av johan_tanying:

Precis när man har avtryckarfingret på köpknappen till en Qnap TS451 NAS så börjar grafiken på min early 2011 15" MBP att spöka. Inget utbytes/goodwillprogram från Apple. Ännu får man väl tillägga, då det finns 650 sidor med liknande problem på Apples supportforum... Och en class action suite är under uppsegling.

Har en känsla av nästa veckas besök hos serviceverkstaden blir dyrt...

Nu kanske jag missar målet här, men du kan inte häva köpet enligt distansköps-lagen?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-04 03:56

Vad är det för fel på budfirmor? Varannan gång jag ska få paket så orkar de inte ens ringa på porttelefonen. "Fel på adressen, ingen hemma". -Jag ser på spårningen* att ni är ute och kör med paketet, stannar hemma hela dagen. Men inte fan bor jag utanför porten!
Så jag får hämta ut paketet på Preem på andra sidan stan, eller på Postnords terminal. (Misco misslyckades med att skicka med mitt telefonnummer, hur man nu kan klanta sig på en sån sak).

Budfirmor mot privatpersoner är ett skämt.

*http://web.parcelapp.net/ (iOS+OS X 19kr/år)

Politik-spåret finns nu här; http://www.99mac.se/forum/t/311148-politiktra....
Tror jag fick till det rätt, PMa annars.

Ursprungligen av klarabara:

Nu kanske jag missar målet här, men du kan inte häva köpet enligt distansköps-lagen?

Jo, jag tror att du läste fel. Det var väl hans dator från early 2011 som började krångla - och där är det svårt att häva köpet

Ursprungligen av klarabara:

Nu kanske jag missar målet här, men du kan inte häva köpet enligt distansköps-lagen?

Jag hann ju aldrig köpa NASen som tur var. Så inget behövde hävas. Nu gäller det bara för plånboken att hämta sig en stund innan jag går in på Prisjakt igen!

Skönt att det löste sig!

Ursprungligen av klarabara:

Skönt att det löste sig!

Löste sig gjorde det. Men vete hum-hum om det var skönt.

Ursprungligen av jag själv:

Timkostnad 840 + logikkort (också i7 2,3 GHz quad) 5147 + moms 1287 = 6434 pistoler.4 pistoler.

http://www.99mac.se/forum/p/2221656

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-08 15:49

Den vite mannen är så jävla korkad. Klart som fan jycken följer efter om du matar den med en köttbulle.
Jag trodde vi var färdiga med att roffa åt oss vad vi godtyckligt känner för i andra länder.

-Jaha, här står en olåst cykel, då den saknar märkning och synlig ägare är den väl min att ta?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-08 17:12
Ursprungligen av reboot81:

Den vite mannen är så jävla korkad. Klart som fan jycken följer efter om du matar den med en köttbulle.
Jag trodde vi var färdiga med att roffa åt oss vad vi godtyckligt känner för i andra länder.

-Jaha, här står en olåst cykel, då den saknar märkning och synlig ägare är den väl min att ta?

Jo, och om man spinner vidare, tänk om hunden faktiskt var hemlös. Vilket vi inte heller lär verifiera om den var eller inte.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-08 17:19
Ursprungligen av juanito:

Jo, och om man spinner vidare, tänk om hunden faktiskt var hemlös. Vilket vi inte heller lär verifiera om den var eller inte.

Då kanske det var en solskenshistoria.
Grejjen är att dog shelters fungerar som en säkerhetsspärr - om ingen hämtat ut sin försvunna hund inom viss tid kan den gå till nya ägare. Allt medans den rätte ägaren har en chans att återfå sin jycke.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-08 20:19
Ursprungligen av reboot81:

Då kanske det var en solskenshistoria.
Grejjen är att dog shelters fungerar som en säkerhetsspärr - om ingen hämtat ut sin försvunna hund inom viss tid kan den gå till nya ägare. Allt medans den rätte ägaren har en chans att återfå sin jycke.

Tja, bara de involverade vet ju vad som stämmer, men roffa åt sig mentaliteten finns på alla nivåer, det var det som var min poäng.

..för att Plex för ca. 1 vecka sen fick för sig att all media är ny, utan att jag gjort någonting. Otroligt irriterande.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-09 08:45
Ursprungligen av keptang:

..för att Plex för ca. 1 vecka sen fick för sig att all media är ny, utan att jag gjort någonting. Otroligt irriterande.

Hände mig också inte för så länge sen men jag använder uTrakt så all spelhistorik fanns kvar

Ursprungligen av lappen71:

Hände mig också inte för så länge sen men jag använder uTrakt så all spelhistorik fanns kvar

Yep, det har den behållt (ser det ut som iallafall), men oordningen gör mig galen.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-11 22:50

GP visar sitt rätta lynne, allt för lite uppmärksamhet.

  • Medlem
  • 2014-12-12 06:49

GP ska uttalas Green Piss. För övrigt är organisationen ett jävla pack i klass med andra terrororganisationer!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-12 11:42
Ursprungligen av Dalle:

GP ska uttalas Green Piss. För övrigt är organisationen ett jävla pack i klass med andra terrororganisationer!

Terrorister brukar inte ångra sig eller be om ursäkt

Citat:

Greenpeace later said it apologised "without reservation" for the offence it has caused and said it was "deeply sorry".

A spokesman said: "We fully understand that this looks bad. Rather than relay an urgent message of hope and possibility to the leaders gathering at the Lima UN climate talks, we came across as careless and crass."

It said it welcomed any investigation into the consequences of its actions and was willing to face fair consequences for its actions.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-12 12:49
Ursprungligen av IngoX:

Terrorister brukar inte ångra sig eller be om ursäkt

Det gör de inte heller på andra punkter.

Jag ömmar för deras sak men avskyr deras metoder.

Av alla löst förtappade @£$@£@@¡¡¡ skitstövlar födda under en sten!

Under helgen har bostadsrättsföreningens tvättstuga saboterats. Strömkablar till väggfläktar har ryckts loss o brytardosor till tvättmaskinerna har ryckts loss från väggen. Åverkan har också gjorts på kablarna.

Polisanmälan är gjord o styrelsen undrar vem i helvete!...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-14 15:10
Ursprungligen av Mymac4ever:

Av alla löst förtappade @£$@£@@¡¡¡ skitstövlar födda under en sten!

Under helgen har bostadsrättsföreningens tvättstuga saboterats. Strömkablar till väggfläktar har ryckts loss o brytardosor till tvättmaskinerna har ryckts loss från väggen. Åverkan har också gjorts på kablarna.

Polisanmälan är gjord o styrelsen undrar vem i helvete!...

En anledning till att ha ett elektroniskt bokningssystem med taggar så vid vandalisering kan man polisanmäla och sen kolla vem det är som bokat

Ursprungligen av lappen71:

En anledning till att ha ett elektroniskt bokningssystem med taggar så vid vandalisering kan man polisanmäla och sen kolla vem det är som bokat

Du menar att med sådant kan man bara komma in om man bokat?

Bevaka tråden