Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-19 12:21

Rensade tråden på en hel del OT inlägg.
Vill ni diskutera forumet finns feedback.
Vill ni ställa andra frågor som inte har någonting med iPhone 4 försäljningen att göra så gör det i tråd som handlar om respektive ämne.
/Admin

Jahapp, så har jag varit i kontakt med min italienske leverantör, och han hävdar att apple för ett par veckor sedan kommunicerat (åtminstone i Italien) att släppet är uppskjutet tills början av september, p g a de tekniska problemen.

Ska fortsätta att efterforska i ärendet och återkommer om jag hittar något officiellt. Dock är det troligt att det berör samtliga länder och inte bara Italien som ju borde vara en prioriterad marknad m t p antalet sålda iPhones fram tills dagens datum.

Ursprungligen av scooterbabe:

Jahapp, så har jag varit i kontakt med min italienske leverantör, och han hävdar att apple för ett par veckor sedan kommunicerat (åtminstone i Italien) att släppet är uppskjutet tills början av september, p g a de tekniska problemen.

Ska fortsätta att efterforska i ärendet och återkommer om jag hittar något officiellt. Dock är det troligt att det berör samtliga länder och inte bara Italien som ju borde vara en prioriterad marknad m t p antalet sålda iPhones fram tills dagens datum.

Varför skulle Apple för ett par veckor sedan meddela att lanseringen blir uppskjuten i över en månad, för att nu i fredags säga att telefonerna kommer den 30 juli? Vem är din "italienske leverantör" som har insiderinfo? Tillåt mig tvivla på hans information.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 18:23
Ursprungligen av scooterbabe:

Jahapp, så har jag varit i kontakt med min italienske leverantör, och han hävdar att apple för ett par veckor sedan kommunicerat (åtminstone i Italien) att släppet är uppskjutet tills början av september, p g a de tekniska problemen.

Ska fortsätta att efterforska i ärendet och återkommer om jag hittar något officiellt. Dock är det troligt att det berör samtliga länder och inte bara Italien som ju borde vara en prioriterad marknad m t p antalet sålda iPhones fram tills dagens datum.

Varför skulle Italien vara mer prioriterad?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 18:31
Ursprungligen av zappee:

Varför skulle Italien vara mer prioriterad?

Större marknad kan man tänka. 60 miljoner invånare jämfört med dryga nio.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 18:39
Ursprungligen av Nataraja:

Större marknad kan man tänka. 60 miljoner invånare jämfört med dryga nio.

Sen när började Apple prioritera efter antalet invånare?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 18:45
Ursprungligen av zappee:

Sen när började Apple prioritera efter antalet invånare?

Sedan Economy 101 infördes i kursutbudet på amerikanska universitet? Nej, vem vet, kanske de väljer att lansera sina produkter på marknader beroende på helt andra orsaker som har med ekonomi och marknadsundersökningar och annat tråkigt att göra.

Men för att återgå till ämnet - jag tror att Apple lanserar även i Sverige den 30 juli. Konstigt vore det väl annars, med tanke på vad Jobs basunerade ut i fredags.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 20:00
Ursprungligen av Nataraja:

Sedan Economy 101 infördes i kursutbudet på amerikanska universitet? Nej, vem vet, kanske de väljer att lansera sina produkter på marknader beroende på helt andra orsaker som har med ekonomi och marknadsundersökningar och annat tråkigt att göra.

Men för att återgå till ämnet - jag tror att Apple lanserar även i Sverige den 30 juli. Konstigt vore det väl annars, med tanke på vad Jobs basunerade ut i fredags.

Jag med, därför jag ifrågasatte att Italien skulle vara mer prioriterat.

Det är vad man på engelska kallar för tjurbajs. Steve Jobs droppade 30:e Juli för tre dagar sedan. Hade det varit tal om September, det vill säga en otrolig försening, så hade han sin chans att berätta det då. Italienare representerar ofta spel för galleriet, jag tror det är så även den här gången.

Läste ovan att någon nämde något om att några redan fått det speciella "Telia-Smset" som folk som varit trogna iphonekunder hos telia skulle få. Börjar nästan bli lite orolig att jag inte kommer få det ;). BTW. så kommer jag personligen efter mitt nattskift på mitt kära jobb under Storsjöyran gå direkt till telia Östersund med en så kallad brassestol för att spendera morgonen med en sista spotifytour på min då gamla 3GS samt en stor termos kaffe

Också missade Zimmerman en ny deadline, inga besked från Telia igår (måndag)

(Fast om jag ska vara ärlig så trodde jag också att de skulle komma med information då)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-20 01:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Också missade Zimmerman en ny deadline, inga besked från Telia igår (måndag)

(Fast om jag ska vara ärlig så trodde jag också att de skulle komma med information då)

Trodde jag också!
Iaf ända tills Zimmerman sa att det skulle hända, då blev jag tveksam

Ne då skämt åsido.
Kom på nu att konferensen var ju kl 19 svensk tid och leverantörerna har nog inte gjort mycket under helgen.
Men det borde komma vilken dag som helst nu.

Ursprungligen av zOlid:

Trodde jag också!
Iaf ända tills Zimmerman sa att det skulle hända, då blev jag tveksam

Ne då skämt åsido.
Kom på nu att konferensen var ju kl 19 svensk tid och leverantörerna har nog inte gjort mycket under helgen.
Men det borde komma vilken dag som helst nu.

Vi fick datumet på presskonferensen, våra goda operatörer borde haft det innan konferensen

Ja det borde väl komma info snart kan man tycka... Inte så lång tid kvar till det är dags för lanseringen i sverige ju

(Reloadar Tele2's hemsida med jämna mellanrum på dagarna )

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-20 08:13

Med tanke på att Tele2 säger att dom ska sälja iPhone:
Undrar om det innebär att man kommer kunna köpa den på andra ställen än Telia/Tre/Telenor-butikerna, så som man gör med alla andra mobiler som erbjuds av samtliga operatörer. Typ hos Elgiganten.

Måste ju snart börja planera vart man ska köa

Ursprungligen av Rasmus:

Med tanke på att Tele2 säger att dom ska sälja iPhone:
Undrar om det innebär att man kommer kunna köpa den på andra ställen än Telia/Tre/Telenor-butikerna, så som man gör med alla andra mobiler som erbjuds av samtliga operatörer. Typ hos Elgiganten.

Måste ju snart börja planera vart man ska köa

Det kan man ju göra redan nu. Media Markt säljer ju iPhone.

Ursprungligen av Rasmus;:

Med tanke på att Tele2 säger att dom ska sälja iPhone:
Undrar om det innebär att man kommer kunna köpa den på andra ställen än Telia/Tre/Telenor-butikerna, så som man gör med alla andra mobiler som erbjuds av samtliga operatörer. Typ hos Elgiganten.

Måste ju snart börja planera vart man ska köa

Typ hos Elgiganten
Elgiganten - iPhone 16GB med Telia - Prata p, 29 re/min till alla nt

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-07-20 09:42

Någon som vet om iPad kommer samtidigt?

Ursprungligen av skatan:

Någon som vet om iPad kommer samtidigt?

Nej, ingen vet det. Men det lär den inte göra. Nu den 23:e släpps den i nio andra länder, men Sverige är inte med där. Jag tippar på senare i höst, kanske i samband med iOS 4 för iPad.

Börjar bli jobbigt att vänta. Speciellt när man inser att man inte kommer få sin telefon tidigast en månad efter man beställt den. På amerikanska apple store är det 3 veckors leveranstid just nu. Kan bara gissa vad det innebär för sverige.
Jag vill köpa den med tele 2 som säkert kommer meddela sina priser sist för att kunna sätta ett pris som pressar priserna. Fattar inte varför de sätter lanseringsdatum som de inte kan hålla i alla fall.

Jag säger inte att du inte riskerar att få vänta men tre veckors leveranstid i USA innebär inte att vi inte konmenatt få några telefoner den 30/7.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag säger inte att du inte riskerar att få vänta men tre veckors leveranstid i USA innebär inte att vi inte konmenatt få några telefoner den 30/7.

Skulle tippa på att han menar väntan på den andra leveransen till Sverige. Det kommer ju ta slut på en dag, som sist. Om det då är väntetid i USA, så lär större delen av produktionen skeppas över till USA - innan de täpper till behovet i Europa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 11:54

30 juli ? då släpps Iphone 4 i Sverige | Pryl | Aftonbladet

Aftonbladet fortsätter att överraska! Tidigt ute med att berätta när iPhone 4 släpps i sverige!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 12:35

NEJ, dom avslöjade en stor hemlighet.. Attans då.. Vart har dom fått nys om detta tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 12:45

Bra fråga faktiskt, dom måste ha någon typ av inside-info!

Nu ska man bara vänta ut alla operatörernas prissläpp...

Nu kom Telias bekräftelse om 30/7 men fortfarande ingen information om priserna. Bara en referens till telia.se och där hittar jag ingenting nytt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 15:40

Skulle precis också skriva det, roligt att dom går ut med en "teaser" om det och inga priser........

Edit; stavfel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 15:57

Ja som sagt teaser:

Så meningslöst. Kom med lite priser och abonnemang nu, Telia m fl!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-20 16:00

Brev från telia den kommer den 30!!

Bevaka tråden