Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 säljs olåst av Apple i England

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-20 20:37

Jag planerar att åka till England här nu nästa vecka över dagen bara för att köpa mig en ny iphone.
Om någon är intresserad så kan jag köpa flera och ta med hem.
Släpps den vita versionen snart också? Eller kommer den samtidigt bara det att den är slutsåld?
Jag sitter och funderar på vilken butik som är närmast Heathrow flygplatsen dock.
Jag antar att det inte finns någon på flygplatsen.
Är det någon som har koll på detta? Samt om hur långt det är ungefär, om man det är långt blir det ju rätt dyrt att ta taxi in. Men finns väll bussar annars.

Ursprungligen av Z0l!d:

Jag planerar att åka till england här nu nästa vecka över dagen bara för att köpa mig en ny iphone.
Om någon är intresserad så kan jag köpa flera och ta med hem.
Jag sitter och funderar på vilken butik som är närmast Heathrow flygplatsen dock.
Jag antar att det inte finns någon på flygplatsen.
Är det någon som har koll på detta? Samt om hur långt det är ungefär, om man det är långt blir det ju rätt dyrt att ta taxi in. Men finns väll bussar annars.

Läste på ett annat forum att dom har 4000 förbokade telefoner i butiken på regentstret i london (lär bli lång kö på torsdag...) Så det kan bli svårt för dig att få tag på någon. Är nog slut överallt redan...

//E

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-20 20:42

Från Heathrow går ju tunnelbanan in till centrum. Annars om du flyger med Irländska lågprisflyget så kommer du väl till Stanstead och inte Heathrow. Har du tänkt på möjligheten att det inte finns några iPhones att köpa i butikerna när du är där, alternativt att de vanliga mobiltelefonbutikerna bara säljer med kontrakt eller i alla fall låsta? Då måste du till Apple Store Regent Street (eller kommer de att säljas även av vanliga Apple ÅF?) och det är nog tveksamt hur tillgången på telefoner kommer att vara där...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-20 21:07

Jag kommer att förboka en telefon innan jag åker har jag tänkt.
Eller iaf maila butiken och prata med dom.
Jag har inte planerat att åka vid releasen utan runt efter 30juni eller så.
Är dom slut åker jag ju givetvis inte.
Hur var det med dom vita då? Fans dom i början bara det att alla blev upp bokade? Eller har det aldrig funnits några för dom inte börjat göras än?

  • Oregistrerad
  • 2010-06-20 21:47
Ursprungligen av Z0l!d:

Jag kommer att förboka en telefon innan jag åker har jag tänkt.
Eller iaf maila butiken och prata med dom.
Jag har inte planerat att åka vid releasen utan runt efter 30juni eller så.
Är dom slut åker jag ju givetvis inte.
Hur var det med dom vita då? Fans dom i början bara det att alla blev upp bokade? Eller har det aldrig funnits några för dom inte börjat göras än?

Eftersom du inte kan förboka och hämta upp i butik längre (enligt andra här i tråden) så låter det ju som en rätt dum idé innan den funktionen införts igen.

Bästa sättet att ta sig till London är att ta tåget som går till paddington station. Där finns anslutande tunnelbana (heter också Paddington station)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-20 21:48
Ursprungligen av Z0l!d:

Jag kommer att förboka en telefon innan jag åker har jag tänkt.
Eller iaf maila butiken och prata med dom.
Jag har inte planerat att åka vid releasen utan runt efter 30juni eller så.
Är dom slut åker jag ju givetvis inte.
Hur var det med dom vita då? Fans dom i början bara det att alla blev upp bokade? Eller har det aldrig funnits några för dom inte börjat göras än?

De vita finns inte p.g.a tillverkningsproblem.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-20 22:14
Ursprungligen av studiox:

Eftersom du inte kan förboka och hämta upp i butik längre (enligt andra här i tråden) så låter det ju som en rätt dum idé innan den funktionen införts igen.

Bästa sättet att ta sig till London är att ta tåget som går till paddington station. Där finns anslutande tunnelbana (heter också Paddington station)

Som sagt så åker jag inte om dom är slut i butiken.

Ursprungligen av zappee:

De vita finns inte p.g.a tillverkningsproblem.

Har dom lämnat någon ETA på när den kommer i vit färg?

Ursprungligen av Z0l!d:

Har dom lämnat någon ETA på när den kommer i vit färg?

Inte vad jag vet. Det senaste, som zappee syftar på antar jag, är detta: White iPhone 4 Manufacturing Delay; Some Black iPhone 4 Apple Pre-Orders Being Canceled - Mac Rumors

Ursprungligen av Z0l!d:

Har dom lämnat någon ETA på när den kommer i vit färg?

Nej, det har de inte.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-20 22:58

Känns grymt segt att den vita blivit försenad måste jag säga.
Har en svart 3gs nu men känns som 90% av alla iPhones är svarta och vitt är rätt snyggt tycker jag.
Hade planerat köpa en vit 3gs först men av någon cp anledning så köpte jag en svart när jag stod där i butiken och valde...

Hur får man tag på ett micro-sim från telia till sitt nuvarande abonnemang? :/

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 19:45
Ursprungligen av denniswall:

Hur får man tag på ett micro-sim från telia till sitt nuvarande abonnemang? :/

http://www.99.se/ipad/277911-hur-goera-ett-microsim-ett-teliasim.html

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2010-06-21 19:53
  • Oregistrerad
  • 2010-06-21 20:41
Ursprungligen av Jejje:

Hur beställer jag?
För att kunna få ett mikrosim-kort behöver du antingen ha ett mobilt bredbandsabonnemang hos oss eller beställa ett obundet mobilt bredbandsabonnemang. Mikrosim-kortet kostar ingenting. Beställningen gör du i formuläret på den här sidan.

jag bor i london, jag kan köpa iphone 4 till den som vill ha, för en liten peng=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-23 21:51

Verkar som Apple UK inte kan leverera förrens den 15 Juli enligt deras sida?

Ursprungligen av WELiN:

Verkar som Apple UK inte kan leverera förrens den 15 Juli enligt deras sida?

Jaså, de har puttat på det en dag till nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-23 22:04
Ursprungligen av PeeMaN:

Jaså, de har puttat på det en dag till nu?

Sorry, slant på Tangentbordet. 14 Juni menade jag givetvis!

Finns det någon möjlighet att få tag på en i London etc innan dess tro?

Mmm undrar hur man gör för att få en såfort som möjligt... Men har den redan blivit 3 veckor försenad? Suck

Ursprungligen av WELiN:

Sorry, slant på Tangentbordet. 14 Juni menade jag givetvis!

Finns det någon möjlighet att få tag på en i London etc innan dess tro?

ah skönt! verkar stå stilla på det datumet vilket är bra!

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 14:25

Hoppas ni slipper följande problem med era lurar. Jag kommer avvakta och se vad som sker innan jag köper min. Min 3GS klarar biffen ett tag till.

I London kommer den inte bara säljas på Applestore utan även i andra affärer, precis som Ipad och så vidare... Det kommer säkerligen gå att få tag i en om man skulle befinna sig där nu. Polaren bor där och ska dit imorgonbitti och skaffa sig en.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 21:38
Ursprungligen av Adrian B:

I England kommer Apple att sälja iPhone olåst.

iPhone har traditionellt sett varit operatörslåst i de allra flesta länder och med de flesta operatörer. Men nu när iPhone 4 ska börja säljas i England kommer Apple själva att sälja den helt olåst från Apple Store-butiken på nätet.

Såhär skriver Apple:

Can I use my iPhone outside my home country?
Yes. iPhone is enabled to work on carrier networks using GSM around the world. Because the iPhone sold by the Apple Online Store is SIM-free, you can purchase a SIM or micro-SIM card and service from a local carrier at your destination. Or check with your home carrier regarding international roaming charges.

Dessvärre går det inte att beställa från något annat land (inte helt oväntat):

If I buy iPhone from this Apple Online Store, can I ship it to another country?
No. Orders placed through this Apple Online Store can be shipped only within the country of purchase. You can also shop for friends and family in countries where iPhone is sold. Just visit the local store of the country where you want your products delivered.

Den spännande frågan är dock: Kommer vi att se samma sak i Sverige när iPhone 4 släpps?

Priset för iPhone 4 olåst i England är 499 pund för 16 GB och 599 pund för 32 GB, vilket grovt räknat blir 6000 kr respektive 7000 kr.

(Ja, jag återanvände samma text som jag nyss skrev på annat håll, hoppas ingen misstycker.)

Tänkte på denna del....

If I buy iPhone from this Apple Online Store, can I ship it to another country?
No. Orders placed through this Apple Online Store can be shipped only within the country of purchase. You can also shop for friends and family in countries where iPhone is sold. Just visit the local store of the country where you want your products delivered.

Borde inte sista meningen betyda att man kan gå in till en Apple Reseller i Sverige och få den levererad hit?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-24 22:15

Nej, det betyder att du i Sverige kan gå in på Apple Store UK och beställa en telefon till någon i UK. Precis det som många har gjort.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 22:20
Ursprungligen av ridax:

Nej, det betyder att du i Sverige kan gå in på Apple Store UK och beställa en telefon till någon i UK. Precis det som många har gjort.

Det står ju faktiskt att du kan handla åt familj och vänner i länder där iPhone säljs. Bara besök din lokala Applebutik i landet där du vill ha produkterna levererade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-24 22:52

Ja, det är ju exakt det jag säger? Om du har vänner eller familj i länder där iPhone säljs (t.ex. UK, men inte Sverige, eftersom den inte säljs här), så kan du gå från t.ex. Sverige gå in på Apple Store UK och beställa en telefon åt någon i UK och få den levererad dit.

Med "länder där iPhone säljs", får man naturligtvis underförstå att de menar länder där den version av iPhone som man vill köpa säljs.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 23:05
Ursprungligen av ridax:

Ja, det är ju exakt det jag säger? Om du har vänner eller familj i länder där iPhone säljs (t.ex. UK, men inte Sverige, eftersom den inte säljs här), så kan du gå från t.ex. Sverige gå in på Apple Store UK och beställa en telefon åt någon i UK och få den levererad dit.

Med "länder där iPhone säljs", får man naturligtvis underförstå att de menar länder där den version av iPhone som man vill köpa säljs.

Jag tolkar det som alla länder där den faktiskt säljs (inte bara 4). Sen står det ju att man kan gå in i den lokala affären och få den levererad dit.

Ursprungligen av zappee:

Jag tolkar det som alla länder där den faktiskt säljs (inte bara 4). Sen står det ju att man kan gå in i den lokala affären och få den levererad dit.

den texten står för 4an så det gäller bara 4an.

nu står det på apples UK sida att iPhonen skickas om 3 veckor istället för 14de juli. skulle leveransen ha flyttats längre bort då eller?...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-25 01:19
Ursprungligen av Ollebro:

nu står det på apples UK sida att iPhonen skickas om 3 veckor istället för 14de juli. skulle leveransen ha flyttats längre bort då eller?...

3 veckor från idag är 14juli +-1dag

Bevaka tråden