Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 säljs olåst av Apple i England

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av what:

Jag har kommit fram till att följande länder har information om att iphone är olåst direkt från Apple.

Australien
Irland
Italien
Singapore
Frankrike
Canada
England

källa: Apple.com

Om Apples princip är att länder som har fler än en operatör får olåsta telefoner (vilket bland annat Ars Technica hävdar) så borde ju även vi i Sverige få det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-17 00:42
Ursprungligen av Adrian B:

Om Apples princip är att länder som har fler än en operatör får olåsta telefoner (vilket bland annat Ars Technica hävdar) så borde ju även vi i Sverige få det.

Jag var på samma spår igår natt. Jag tror att Apple kommer att låta exklusiva kontrakten löpa ut eller ta extra mycket betalt av operatörerna som vill ha exklusiva iPhone rättigheter.

//Rob

Va fan, verkar som Telia bara erbjuder Microsim till sina mobilabredbandskunder, blir o klippa för mig med...

Ursprungligen av markus_lar:

Va fan, verkar som Telia bara erbjuder Microsim till sina mobilabredbandskunder, blir o klippa för mig med...

Ring till Teliabutiken på kungsgatan 36 i Sthlm.
Dom är dom enda i sverige som kan leverera microsim just nu...
Fick mitt i måndags.
Sa bara att jag ville byta ut mitt nuvarande sim, mot ett microsim. Inga problem svarade dom.

Kundtjänsten hade i stort sett ingen aning om vad jag pratade om. Dom påstod flera ggr att det ej går att få microsim ännu, och att det ej skulle gå att ringa med ett sådant. Bara använda till datatrafik...vilka jävla tomtar...
Telia har sveriges sämsta kundsupport...

Har telia till vänner/mobilsurf exta+

Senast redigerat 2010-06-16 17:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 16:02

Telenor säger:
Det är full 3G hastighet även på Microsimkorten (tvillingkortet).

Stämmer detta?

Ursprungligen av mickys:

Telenor säger:
Det är full 3G hastighet även på Microsimkorten (tvillingkortet).

Stämmer detta?

Det beror på vad du menar med "full". När jag frågade Telenor om Tvillingkort, så skulle man bara få 3G-hastighet på tvillingkortet trots att man har Turbo-3G på det ordinarie kortet.

Men det var ju några veckor sen, så de har kanske ändrat sig...

Ursprungligen av sahlback:

Har inte dom avskaffat sina tvillingkort?

Vilka?
Telenor har tvillingkort.

Ursprungligen av sahlback:

Har inte dom avskaffat sina tvillingkort?

Telenor? Nej. Däremot har de börjat ta mer betalt för tvillingkorten som numera har en fast månadsavgift på 29 kr. Tidigare betalade man bara engångsavgiften på 250 kr.

Jag ringde Apple Sverige och de bekräftade att iPhone inte har världsgaranti till skillnad från Macar. Dvs. man måste som sagt skicka telefonen till England om man får problem. Inte hela världen för vissa, men det kan vara bra att veta! Det finns såklart en chans att detta ändrats till iPhone 4 och att telefonsupporten inte känner till ändringen, men jag har svårt att tro det.

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-16 17:35
Ursprungligen av andreasholmstrom:

Jag ringde Apple Sverige och de bekräftade att iPhone inte har världsgaranti till skillnad från Macar. Dvs. man måste som sagt skicka telefonen till England om man får problem. Inte hela världen för vissa, men det kan vara bra att veta! Det finns såklart en chans att detta ändrats till iPhone 4 och att telefonsupporten inte känner till ändringen, men jag har svårt att tro det.

Men det kan ju inte vara någon big deal att skicka den till UK?

Ursprungligen av Dunkah:

Men det kan ju inte vara någon big deal att skicka den till UK?

Nej precis, det är bara att skicka dit den till den adress som Apple uppger.

Tror denna fråga om service/garanti kan läggas ner nu, man har garanti där man köpt den, punkt.

Ursprungligen av andreasholmstrom:

Jag ringde Apple Sverige och de bekräftade att iPhone inte har världsgaranti till skillnad från Macar. Dvs. man måste som sagt skicka telefonen till England om man får problem. Inte hela världen för vissa, men det kan vara bra att veta! Det finns såklart en chans att detta ändrats till iPhone 4 och att telefonsupporten inte känner till ändringen, men jag har svårt att tro det.

Så har det varit i 3 år nu, sen 2G kom.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-16 18:24

Funkar laddaren man får från UK i Sverige?

Apple krängde 600.000 telefoner igår...!!

//E

Ursprungligen av everlast:

Apple krängde 600.000 telefoner igår...!!

//E

Det är rätt okej för att vara första dagen. Nog nästan lika många idag eftersom deras system inte pallade trycket igår.

Ursprungligen av keptang:

Det är rätt okej för att vara första dagen. Nog nästan lika många idag eftersom deras system inte pallade trycket igår.

De hade de säkert gjort om det inte var för att förhandsbokningarna sålde slut redan igår.

Man blir ju lite orolig att det innebär att Apple flyttar fram lanseringen i andra länder (som Sverige) ungefär som de gjorde när efterfrågan var för stor på iPad...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-17 12:38

Håll er till ämnet och försök att hålla trevlig ton även om ni inte gillar vad andra säger. Det blir en trevligare diskussion för alla då.
Raderade ett antal OT inlägg.
/Admin

Någon som tänker åka o hämta?

Någon som tänker åka dit och köpa telefoner och som kan ta med en till mig?

Mvh/
Jens

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-18 16:51

Någon som vet om det har kommit några skal än? mer än "höljet" som finns på applestore.

Ursprungligen av Dunkah:

Någon som vet om det har kommit några skal än? mer än "höljet" som finns på applestore.

Finns ett helt gäng här t.ex: Apple iPhone 4 Cases, Covers, Holsters, Skins, and Accessories | Case-mate

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-18 17:01

+1 ty

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-18 18:01

Jag kommer vara i London 31/7 till 2/8. Kanske köper med några om någon är intresserad.
Tror ej de kommer finnas i Sverige än då.

Skicka ett mess om ni är intresserade av att beställa en.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-18 22:37
Ursprungligen av mickys:

Jag kommer vara i London 31/7 till 2/8. Kanske köper med några om någon är intresserad.
Tror ej de kommer finnas i Sverige än då.

Skicka ett mess om ni är intresserade av att beställa en.

Jo, det kommer de troligen.

Nu börjar det hända saker för folk i USA...

iPhone 4's getting 'Prepared for Shipment' | 9 to 5 Mac

//E

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-18 23:40

Tveksamt om det är sagt i slutat av juli och den försäljningen som råder nu gissar jag på minst 1 månads försening.

Ursprungligen av mickys:

Tveksamt om det är sagt i slutat av juli och den försäljningen som råder nu gissar jag på minst 1 månads försening.

Förseningar kan det ju bli, men vad har du för källa på "slutet av juli"? På keynoten sade de ju bara "juli".

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-19 10:39
Ursprungligen av Capeman:

Förseningar kan det ju bli, men vad har du för källa på "slutet av juli"? På keynoten sade de ju bara "juli".

I deras pressmeddelande står det slutet av juli till Sverige.
iPhone 4 will be available by the end of July in Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, Hong Kong, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Norway, New Zealand, Singapore, South Korea, Spain, Sweden and Switzerland.

Apple Presents iPhone 4

Ursprungligen av zappee:

I deras pressmeddelande står det slutet av juli till Sverige.
iPhone 4 will be available by the end of July in Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, Hong Kong, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Norway, New Zealand, Singapore, South Korea, Spain, Sweden and Switzerland.

Apple Presents iPhone 4

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-19 14:19

Där har du källan Capeman...och rent logiskt så lär det vara slutet av juli som var planerat...då de 5 första länderna fick sin slutet av juni. Lär vara 1 månad emellan.

Jag gissar nu (ingen källa alltså) Sverige får iPhone 4 tidigast 15/8.

Felia, som vanligt... :-(((((
Det är billigare att ha Comviq Kompis med 0,19:- min. till alla nät än att, t ex ha fast telefoni abonnemang hos Felia med alla rabatter + sell your soul... om inte du född rätt i vårt medeltida samhället med apanage som täcker alla dina kostnader inkl. telefoni...

Bevaka tråden