Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väskor till iPad

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av reboot81:

Köpgalningen slog till igen. Beställt WEDO's nya iPad väska från AmazonUK. 340kr kostade det, återkommer med bedömning när jag fått väskan/fodralet. Dustin säljer den'gamla' modellen för 240kr, men där verkar iPaden sitta fast i väskan.

Så alldeles fruktansvärt horribelt!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-05 16:08

Väskan, WEDO A5 Elegance kom från Amazon i förrgår och har testat den lite grann. Det är en stabil sak som utstrålar kvalitet, iaf så mycket som plast kan. Jämfört med 40kr iPhone fodral från DX.com så är det här lyx.
Fodralet, nej väskan, är speciell på så sätt att den är gjord för att hålla mer än iPaden. Här finns plats för allt möjligt, pennor, visitkort, ja tom en iPhone ryms i ett av facken. Och såklart ett A5 block, som går att byta ut mot standard A5 som har en hård rygg.
Själva iPaden sätts fast i en ram som i sin tur sitter fast med lite kardborre och en dragkedja. Själv är jag nöjd med mitt Puro fodral (se ovan) som jag tänkte behålla, och låta WEDO väskan fungera som ett extra skydd och väska för block och pekpenna.

Tog lite snabba bilder om någon är intresserad, ligger uppe sombildström. Första publika bildströmslänken för min del iaf!

Det blev lite trångt med alla fack utnyttjade, men den gick att stänga. Rekommenderar inte att förvara iPhonen i väskan då den blir lite tjock och bullig. En smaksak.
Väskan känns lätt, trots sin storlek. Det jag inte hunnit pröva ordentligt är hur det är att skriva längre texter på pappersblocket med tanke på att den 'vilar' på alla prylar man spänt fast på 'pryluppslaget'. Återigen, en iPhone i facket gör skrivytan till en liten slänt.
Jag har provat att köra med blocket till vänster och iPaden till höger och tvärtom. Jag föredrar block till höger och iPad till vänster, det enda som inte passar då är hålet för kameran som sitter fel då. Annars har jag inte märkt någon skillnad.

Jag skulle rekommendera fodralet till den som springer runt med en iPad och som dessutom vill få med sig ett pappersblock*, ett passerkort och sin pekpenna. Eller till den som vill skydda sin iPad lite mer.

*Jag kör med Upad så mycket det går, men ibland känner man bara för att kladda lite.

Jag har nu flera alternativ : Använder BookBook för iPad som funkar bra även med ett skydd på. Nu senast fick jag hem kombinerad cover och tangentbord från Logitech. Ultrathin Keyboard Cover. För mig - helt underbart - om man skriver mycket på iPad. Bluetooth - svensk layout och automatiskt viloläge. Fungerar toppen !

Jag tänkte är det bra att använda den här tråden till iPad Mini? Jag tänkte ni som är bekanta med smart cover? Hur bra är det egentligen? Hört det ska nöta in färgen i längden Jag tänkte absolut inte ha något displayskydd men ett fodral kan jag tänka mig.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag tänkte är det bra att använda den här tråden till iPad Mini? Jag tänkte ni som är bekanta med smart cover? Hur bra är det egentligen? Hört det ska nöta in färgen i längden Jag tänkte absolut inte ha något displayskydd men ett fodral kan jag tänka mig.

Jag har alltid använt Smart Cover på min iPad 2 och 3. Det nöter in alldeles underbara patina-märken in aluminiumet där magneterna sitter. Speciellt om man som jag får in lite magnetiskt skräp emellan då och då.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har alltid använt Smart Cover på min iPad 2 och 3. Det nöter in alldeles underbara patina-märken in aluminiumet där magneterna sitter. Speciellt om man som jag får in lite magnetiskt skräp emellan då och då.

Okej för jag såg nu att Smart Cover för Minin verkar inte ha riktigt samma kant med den där stål? Det kan jag väl godta att det blir såna märken där men så det blir inget på själva framsidan på paddan? Vad finns det för direkt för alternativ? Det finns inget vettigare som har den där funktionen som automatiskt tänder och släcker skärmen?

Jag hittade ett som jag tyckte var snyggt

DODOcase | DODOcase Classic for iPad cases | DODOcase

Dock vet inte hur den känns att hålla jämfört med en "naken" iPad.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Okej för jag såg nu att Smart Cover för Minin verkar inte ha riktigt samma kant med den där stål? Det kan jag väl godta att det blir såna märken där men så det blir inget på själva framsidan på paddan? Vad finns det för direkt för alternativ? Det finns inget vettigare som har den där funktionen som automatiskt tänder och släcker skärmen?

Jag hittade ett som jag tyckte var snyggt

DODOcase | DODOcase Classic for iPad cases | DODOcase

Dock vet inte hur den känns att hålla jämfört med en "naken" iPad.

Skärmen får inga repor av en Smart Cover. Om du får in en massa skit emellan och gnuggar blir det så klart repor. För övrigt är det i princip omöjligt att repa skärmen. Har haft iPad sedan den kom och inte lyckats få annat än små mikroskopiska repor som knappt syns.

Ursprungligen av pmarriott:

Skärmen får inga repor av en Smart Cover. Om du får in en massa skit emellan och gnuggar blir det så klart repor. För övrigt är det i princip omöjligt att repa skärmen. Har haft iPad sedan den kom och inte lyckats få annat än små mikroskopiska repor som knappt syns.

Jag tänkte mer på nötningar från Smart covern.

Jag kommer inte ha den i närheten av mynt eller nyklar. Sedan visst kan skärmen likaså på iPhone spricka om man tappar den och har otur men då skulle ändå inte ett displayskydd på den hjälpa.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-11-12 20:40
Ursprungligen av madeinswe_91:

…Vad finns det för direkt för alternativ? Det finns inget vettigare som har den där funktionen som automatiskt tänder och släcker skärmen?

Puro har en bra variant, skyddar baksida och sidor utan att var klumpig. Och locket funkar med automatiken för tända och släcka.
Jag använder den till min iPad 2, frun till sin iPad 3 - funkar lika bra oavsett modell av iPad.

Om (när?) jag köper en Mini, kommer Puros mini-variant ligga högt på listan av intressanta skydd.

Dodo case kan jag tänka mig eftersom det påminner om en moleskin anteckningsbok. Var finns den att köpa här i Sverige och till vilket pris?

Ursprungligen av BlackSmp:

Dodo case kan jag tänka mig eftersom det påminner om en moleskin anteckningsbok. Var finns den att köpa här i Sverige och till vilket pris?

DODOcase Classic (iPad 2 & 3) - iPhonebutiken.se

Dock hade jag velat ha den till iPad Mini. Men det verkar ju inte finns nåt vettigare att köpa än Smart Cover och jag vill inte hålla på att handla från USA :/

Tack, jag trodde att jag hade tittat in på iphonebutiken men måste ha missat det.

Helst så vill jag ha ett iPad Case by PQ | Graduate Artist Series Case for iPad mini men DoDo verkar ok om jag inte kan hitta Pad and Quill här hemma (eller inom EU). Problemet med att handla från USA är att påslaget på 100:- (eller vad det nu är) när Posten lägger på momsen gör att det snabbt drar iväg.

Fast iphonebutiken kommer inte att ta in DoDo case för Minin så det var ändå kört...

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast iphonebutiken kommer inte att ta in DoDo case för Minin så det var ändå kört...

Fast jag trodde det var för vanliga iPad du frågade om. Sedan så har inte iPhonebutikens utbud på iPad Mini fodral blivit tillräckligt stort ännu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast iphonebutiken kommer inte att ta in DoDo case för Minin så det var ändå kört...

Jag har kollat en del nu och det där DoDoCase verkar jag börjar jag bli lite kär i för det ser så läckert ut.

iPad mini | DODOcase

Frågar dig som verkar vara någorlunda insatt i fodralet.

1. Vad är det egentligen skillnaden på fodralen som jag länkar till förutom att en av dem inte verkar ha ett sånt fäste som de andra?

2. När jag bara låstsas att jag ska betälla fodralet så enligt dem så ska det kosta dem 101.13 USD vilket är ca 690 vilket är kanske lite väl saftigt för mig och då ska det vara med, jag citerar .. including shipping for $20.00. & including $16.23 taxes. Så jag får allt räkna med yttligare nån hundralapp när posten ska göra det sista jobbet och leverera den till mig när den har kommit till Sverige? Visst är det ett härligt fodral men 690 kr( + eventuella kostnader?) gör ju att man tvekar :/ Jag vill ju liksom skydda mitt fodral med stil.

Har nån annan hittat något alternativ?

Jo, jag frågade efter DoDo, men sedan så frågade jag dem om de skulle ta in Minimidellen och det skulle de inte göra.

Fast efterfrågan kanske inte har blivit tillräckligt stor? Sedan så har det inte tillverkningen av fodral till Mini kommit igång riktigt :/

Fant en länk med många cover till iPad mini: Best Apple iPad Mini cases and covers to buy in 2012 | T3

Kjell & Company börjar få in mycket snadder till Ipad mini: Kjell & Company - iPad mini EXTRA!

Ursprungligen av MacMarkus:

Kjell & Company börjar få in mycket snadder till Ipad mini: Kjell & Company - iPad mini EXTRA!

Tack men inte riktigt vad jag var ute efter.

Jag beställde en padda med en smartcover men är det för sent att ändra sig? Det jag är ute efter är nåt liknande de DoDocase som har sån funktion som Smartcover har, dvs som stänger och öppnar sig automatiskt. Det enda med smartcover som var bättre än Dodo är ju att den man ha olika vinklar.

Ursprungligen av MacMarkus:

Kjell & Company börjar få in mycket snadder till Ipad mini: Kjell & Company - iPad mini EXTRA!

Hejsan,

Nu hittade jag ett och två skydd som jag skulle kunna tänka mig.

Belkin Leather Tab Cover Svart > iPad mini | Kjell.com

Belkin Glam Tab Cover Svart > iPad mini | Kjell.com

Det har sån där wake & sleep funktion som jag är ute efter men lustiga är när jag ska kolla på Belkins hemsida så hittar jag inte skydden :S Btw, vet nån när jag kan senast ändra min order om jag inte vill ha mitt smart cover som jag har beställt till Minin?

Ursprungligen av MacMarkus:

Kjell & Company börjar få in mycket snadder till Ipad mini: Kjell & Company - iPad mini EXTRA!

Tack för tipset. Köpte ett fodral därifrån för en stund sedan

Flera cover till iPad mini: Fodral & Skydd till iPad - Macoteket

Köpte mitt case till iPad 3 av Grove. Riktigt snygga skal mm!

For oss som bor i Norge finnes denne side: iPad Mini | iphonedeksler.no

Bara trevligt. Nu är det bara att vänta på iPad minin. ��

Köpte ochså denna, då priset var så lågt just nu. Sedan får vi se om det blir tull på paketet. Till nu rundt 170 NOK. = 205 SEK

Amazon.com: Poetic SLIMLINE Portfolio for Apple iPad Mini Tablet White/Black(Automatically Wakes and Puts the iPad Mini to Sleep)(3 Year Manufacturer Warranty From Poetic): Electronics

Vill man slippa risken med tull så kan man köpa via Amazon UK istället
Poetic SLIMLINE Portfolio for Apple iPad Mini Tablet: Amazon.co.uk: Electronics

DealExtreme börjar få in en del till iPad mini: ipad mini - Free Shipping - DX

Bevaka tråden