Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väskor till iPad

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har köpt två olika, först ett heltäckande i neoprene. Det skyddar bra vid transport. Det senare är ett som är sytt på samma vis som Apples men i syntetläder. Båda från eBay till absurt låga priser. Jag upplever kvaliteten som mycket god, helt i linje med fodral som kostar över 3-400kr i butik i Sverige.
Leveranstid på 1-2v ungefär.

9.7" black laptop sleeve carry case bag for Apple iPad - eBay (item 110549325768 end time Aug-19-10 02:04:43 PDT)

Brand New Brown Leather Flip Case Cover for Apple iPad - eBay (item 220645160470 end time Aug-07-10 21:09:32 PDT)

Jag återkommer efter lite användning.

Ursprungligen av langby:

Jag har köpt två olika, först ett heltäckande i neoprene. Det skyddar bra vid transport. Det senare är ett som är sytt på samma vis som Apples men i syntetläder. Båda från eBay till absurt låga priser. Jag upplever kvaliteten som mycket god, helt i linje med fodral som kostar över 3-400kr i butik i Sverige.
Leveranstid på 1-2v ungefär.

9.7" black laptop sleeve carry case bag for Apple iPad - eBay (item 110549325768 end time Aug-19-10 02:04:43 PDT)

Brand New Brown Leather Flip Case Cover for Apple iPad - eBay (item 220645160470 end time Aug-07-10 21:09:32 PDT)

Jag återkommer efter lite användning.

Hur gick det? fungerar fodralet? hur känns kvalitén?
/
Dennis

Ursprungligen av dennis-olsson;:

Hur gick det? fungerar fodralet? hur känns kvalitén?
/
Dennis

Jag är fortfarande väldigt nöjd och kan absolut rekommendera båda. För egen del så använder jag bara det bruna nu när jag har iPaden till vardags. Kvaliteten är bra och än syns inga märken efter daglig användning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 20:30

Har beställt ett Vintage fodral hos Creative Touch. De har också fler snygga varianter.
Vintage Special Edition Leather Case for Apple iPad - Brown

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 22:42
Ursprungligen av gbtgbt:

Har beställt ett Vintage fodral hos Creative Touch. De har också fler snygga varianter.
Vintage Special Edition Leather Case for Apple iPad - Brown

Vad betalade du för frakten?

  • Medlem
  • 2010-08-17 01:24
Ursprungligen av prince:

Vad betalade du för frakten?

13 euro för frakt med UPS hem till dörren och 15 euro skatt.

Clever Case for Your iPad – BookBook from Twelve South | PadGadget

Slutsnackat

TIme 2 pay up! HA begär!!

  • Medlem
  • 2010-09-23 20:20

Hämtar ett ex i Stockholm i morgon. Funderar på om jag ska slå till på en väska till Macbooken också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 14:50
Ursprungligen av Dalle:

Hämtar ett ex i Stockholm i morgon. Funderar på om jag ska slå till på en väska till Macbooken också.

Var i Stockholm hittar du den?

  • Medlem
  • 2010-09-24 15:08
Ursprungligen av kenjon:

Var i Stockholm hittar du den?

Macoteket i Sumpan. Måste dock beställas från deras hemsida då den bara finns i webshopen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 16:34
Ursprungligen av Dalle:

Macoteket i Sumpan. Måste dock beställas från deras hemsida då den bara finns i webshopen.

Tack men eftersom Macoteket har lurat mej på 800 kr så handlar jag inget från dem.
Men fick pm om ishop.nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 20:58

Kör ett Macally i mocca till min, riktigt nöjd.

Svart givetvis.

Ursprungligen av WELiN:

Kör ett Macally i mocca till min, riktigt nöjd.

Svart givetvis.

Köpte också Macally bookstand.
Håller iPad:en bra, och har de funktioner/möjligheter som man behöver.

Rekommenderas!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 20:49

Fick mitt DODO-case idag. Helt fantastiskt!

Ursprungligen av -David-:

Fick mitt DODO-case idag. Helt fantastiskt!

David! Vart beställde du caset ifrån? Det ser verkligen coolt ut måste jag säga efter att sett videos!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-15 14:19
Ursprungligen av westerlu77:

David! Vart beställde du caset ifrån? Det ser verkligen coolt ut måste jag säga efter att sett videos!

DODOcase | DODOcase

Funkade prefekt.

Däremot har jag sett videos nu där efter lite användande så kan iPaden ramla ut ganska lätt tyvärr, har du märkt nåt om det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-15 18:30

Inte ens nära hittills. Det finns läderblippar i hörnen som ska motverka detta. Dessa har börjat lossna lite. Är däremot bara att limma tillbaka dessa så ska det vara bra igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 11:50

Portenzo - Hand made iPad cases

Jag beställde ett här efter att ha sett videon på deras sida. Tänkte först köpa ett DODOcase, men blev VÄLDIGT skeptisk till deras lösning vad det gäller att säkra iPaden.

Har inte fått hem det än, så kan ta lite bilder och ge en utvärdering när det väl dyker upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 13:07
Ursprungligen av daviden:

Portenzo - Hand made iPad cases

Jag beställde ett här efter att ha sett videon på deras sida. Tänkte först köpa ett DODOcase, men blev VÄLDIGT skeptisk till deras lösning vad det gäller att säkra iPaden.

Har inte fått hem det än, så kan ta lite bilder och ge en utvärdering när det väl dyker upp.

Hittills sitter den bra vid normal användning. Att ställa sig och skaka fodralet för att se om iPaden sitter i skulle jag aldrig få för mig att göra. Vad gör dig skeptiskt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-17 13:45
Ursprungligen av -David-:

Hittills sitter den bra vid normal användning. Att ställa sig och skaka fodralet för att se om iPaden sitter i skulle jag aldrig få för mig att göra. Vad gör dig skeptiskt?

Bara en magkänsla + att jag läst lite tweets om att iPaden satt "sådär" i den.
Räckte för mig att hitta en annan lösning

Det här verkar grym faktiskt:
Choose Your Country of Residence - Cyber Acoustics, Find Computer Speakers, Headphones, Headsets, Mirophones and more - The Official CA Web Site.
Jag har inte hittat någon som har den i Sverige. Jag har föreslagit att Mr Gizmo ska ta in den. Vi får se vas som händer.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-09-17 10:06

Köpte apples egna case, satte även på ett invisible shield på ipaden innan jag krängde på apple caset. Nu har apple caset färgat invisible shielden blå... eftersom invisible shielden är näst intill osynligt så tror man att iPaden är missfärgad.
Mycket tråkigt...

Cyber Acoustics verkar väldigt många på nätet nöjda med, är ganska sugen på att beställa via deras hemsida.

  • Medlem
  • 2010-09-24 20:13

Jag kan bara bekräfta det som många redan misstänkt: Detta är väskornas Rolls Royce!

Ursprungligen av Dalle:

Jag kan bara bekräfta det som många redan misstänkt: Detta är väskornas Rolls Royce!

Bild!

Please

  • Medlem
  • 2010-09-25 09:50

Ska precis ut i regnet. Men lovar att fixa en bild i eftermiddag.

  • Medlem
  • 2010-09-25 18:19

Ok, lite ögongodis. Ber om ursäkt för den ruttna kvaliteten på bilderna. Dem är tagna med min iPhone 4.

Bevaka tråden