Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väskor till iPad

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • City
  • 2010-06-05 19:09

Häften skämt, hälften coolt hehe
Lite väl biffigt skydd kanske sett till tjocklek på plast (om man ser på 3:e bilden). Inkl knappar i hörnen blir den allt ifrån vad jag önskar iaf.
Men helt klart coolt för köksentusiasten, armyboys och alla andra som har behov av funktionaliteten.

Och min lilla egenhändigt hemmasnickrade våtväderspåse för ipaden:)

Jag köpte några zippåsar på Clas Olson men de var något för små så jag var tvungen att klippa och klista.

Varför? Jo, jag har ett användningsområde för ipaden som gör att jag använder den utomhus och märkte senaste torsdagen att det kan faktiskt regna...:)

Och... Jo, det går bra att använda pekskärmen genom plasten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-06 23:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Och min lilla egenhändigt hemmasnickrade våtväderspåse för ipaden:)

Jag köpte några zippåsar på Clas Olson men de var något för små så jag var tvungen att klippa och klista.

Varför? Jo, jag har ett användningsområde för ipaden som gör att jag använder den utomhus och märkte senaste torsdagen att det kan faktiskt regna...:)

Och... Jo, det går bra att använda pekskärmen genom plasten

Hardcore

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-19 16:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Och min lilla egenhändigt hemmasnickrade våtväderspåse för ipaden:)

Jag köpte några zippåsar på Clas Olson men de var något för små så jag var tvungen att klippa och klista.

Varför? Jo, jag har ett användningsområde för ipaden som gör att jag använder den utomhus och märkte senaste torsdagen att det kan faktiskt regna...:)

Och... Jo, det går bra att använda pekskärmen genom plasten

Kan det inte vara lite farligt med denna lösning? Tänker på värmeutveckling, kondens, etc...

Den här är den snygaste och bäst för att skydda ipaden, här en liknande för min iPhone och den är som ny
SGP Leather Case Vintage Edition for Apple iPad

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-12 15:15

Har nu fått mitt Belkin Grip vue och kan bara säga att det är det bästa fodralet som ger första klass skydd och är dessutom sjukt snygg!

Ursprungligen av fedi-93:

Har nu fått mitt Belkin Grip vue och kan bara säga att det är det bästa fodralet som ger första klass skydd och är dessutom sjukt snygg!

Beställde ett Grip Vue också, har inte fått det än men det känns bra att läsa det här..

//Stefan

Det här bolaget har jag ett hate- / love förhållande till.

De har tagit ett år på sig att få fram 13" "GT".... och nu kommer iPad.

Skrev mail till dem och frågade om det kommer ngn 10" till iPad... inge svar...

Vet ngn ngt i samma stil för iPad?
Sitta och vänta på dem känns ju bara löjligt...

Welcome to Huzzk.com - Alternative Fashion for Apple MacBook Sleeve, ibook Sleeve, Powerbook sleeve, ipod case, iPod nano, iphone, apple computer accessories

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-06-14 20:49

Clas Ohlsons ställ ser ut att vara klockren till ändamålet!
För de som är ambitiösa, så kan man alltid fräsa ur den och montera en usbkabel där...

Voilá - Då har man gjort sig en hemmagjord "dock"......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 11:10

Jag köpte Apples original-case först, men den är helt vansinnigt svår att få av, rena latexhandsken, och jag gillar inte att täcka för min fina iPad mer än jag måste (dvs när jag är på resande fot), så jag köpte en enkel slip-in-case från Belkin som jag kan rekommendera i sin enkelhet (F8N277 Belkin Pleat Sleeve for iPad)

Min talkshow-guru Leo Laporte rekommenderar Evo Vue (Eco-Vue for iPad), så det kanske är nåt att kolla in.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-15 12:42
Ursprungligen av knyckis:

Jag köpte Apples original-case först, men den är helt vansinnigt svår att få av, rena latexhandsken, och jag gillar inte att täcka för min fina iPad mer än jag måste (dvs när jag är på resande fot), så jag köpte en enkel slip-in-case från Belkin som jag kan rekommendera i sin enkelhet (F8N277 Belkin Pleat Sleeve for iPad)

Min talkshow-guru Leo Laporte rekommenderar Evo Vue (Eco-Vue for iPad), så det kanske är nåt att kolla in.

Var har du köpt den väskan, har försökt hitta en svart men de är restade överallt??
Måste ha en "temporär" väska innan jag får hem DODOcaset.

*edit* frågan gäller alltså Belkin väskan

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-17 08:16
Ursprungligen av snav:

Var har du köpt den väskan, har försökt hitta en svart men de är restade överallt??
Måste ha en "temporär" väska innan jag får hem DODOcaset.

*edit* frågan gäller alltså Belkin väskan

Har fått tag på en nu...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 11:37

Beställde ett DODOcase idag. Någon som fått sitt än? Hur lång tid tog det i så fall?

Iofs, men det är inte tänkt som någon långtidslösning

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-19 22:53

Tänkte bara visa några bilder på mitt dodocase som dök upp i posten idag efter 6 veckors väntetid.
Kvaliten känns än så länge riktigt bra och värt den långa väntetiden.
De är handgjorda med "traditionell" bokbindarteknik.

Det enda jag kan känna som ett minus just nu är att jag är ungefär lika hispig att repa fodralet som att repa iPaden, vilket inte borde vara avsikten med väskan/fodralet.

Ursprungligen av snav:

Det enda jag kan känna som ett minus just nu är att jag är ungefär lika hispig att repa fodralet som att repa iPaden, vilket inte borde vara avsikten med väskan/fodralet.

Hahah så jobbigt. Det var ett riktigt snyggt case så jag förstår att du blev lika orolig över att repa det. Har du fler bilder? Kanske med caset öppet?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-20 08:36
Ursprungligen av Capeman:

Hahah så jobbigt. Det var ett riktigt snyggt case så jag förstår att du blev lika orolig över att repa det. Har du fler bilder? Kanske med caset öppet?

Jepp.. kommer ett par till här.

Ursprungligen av snav:

Jepp.. kommer ett par till här.

Ser riktigt bra ut! Grattis till ett snyggt case!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 07:26
Ursprungligen av snav:

De är handgjorda med "traditionell" bokbindarteknik.

Det enda jag kan känna som ett minus just nu är att jag är ungefär lika hispig att repa fodralet som att repa iPaden, vilket inte borde vara avsikten med väskan/fodralet.

SNYGGT!! Ser ut som en anteckningsbok av Moleskine. Jag har inte sett det fodralet tidigare, helt klart ett av dom stiligaste jag sett.

Ursprungligen av stile:

SNYGGT!! Ser ut som en anteckningsbok av Moleskine. Jag har inte sett det fodralet tidigare, helt klart ett av dom stiligaste jag sett.

Jag håller med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 10:42

Tja!
Har fått tag på en ipad 3g 64gb från USA, dock har jag inte fått tag på ett apple case, som jag gärna vill ha. Är det någon här som vet någon återförsäljare i stockholm som säljer den? Finns ju IPAD SKAL - är det någon som har erfarenhet av dem? Jag tycker att de känns lite smått fishy, men att åka förbi deras butik och köpa ett borde inte vara några problem, eller? Det är samma butik som iphoneskal.se , om någon har någon erfarenhet...

Tacksam för svar!

Ursprungligen av Hassels:

Tja!
Har fått tag på en ipad 3g 64gb från USA, dock har jag inte fått tag på ett apple case, som jag gärna vill ha. Är det någon här som vet någon återförsäljare i stockholm som säljer den? Finns ju IPAD SKAL - är det någon som har erfarenhet av dem? Jag tycker att de känns lite smått fishy, men att åka förbi deras butik och köpa ett borde inte vara några problem, eller? Det är samma butik som iphoneskal.se , om någon har någon erfarenhet...

Tacksam för svar!

Handla inte utav iphoneskal.nu.
Köpte ett skal utav dem i början av juli månad och fortfarande ingen leverans.
Begärde pengarna tillbaka men jag har varken sett något skal eller pengar.

Ursprungligen av heiko:

Handla inte utav iphoneskal.nu.
Köpte ett skal utav dem i början av juli månad och fortfarande ingen leverans.
Begärde pengarna tillbaka men jag har varken sett något skal eller pengar.

Men innan vi startar stora "Fyfantråden", har du säkerställt att dina mail kommit fram till dem? Har du kontaktat dem på ngt annat sätt?

Det brukar startas trådar för att ngn sak är tre dagar sen här på forumet, det är onödigt om det bara visat sig vara en rad enkla missförstånd.

Misstolka mig rätt, de som bluffar och fifflar skall ha pisk.
Men, innan det startas uppmaningar om bojkotter och liknande skall det vara riktigt.

"ärendet" ligger nämligen kvar här för all tid och evighet framöver.

Ursprungligen av Goflorp:

Men innan vi startar stora "Fyfantråden", har du säkerställt att dina mail kommit fram till dem? Har du kontaktat dem på ngt annat sätt?

Det brukar startas trådar för att ngn sak är tre dagar sen här på forumet, det är onödigt om det bara visat sig vara en rad enkla missförstånd.

Misstolka mig rätt, de som bluffar och fifflar skall ha pisk.
Men, innan det startas uppmaningar om bojkotter och liknande skall det vara riktigt.

"ärendet" ligger nämligen kvar här för all tid och evighet framöver.

Har blivit utlovad både att jag ska få det jag beställt och i något mail om att jag ska få tillbaka mina pengar. Nu har det gått tre månader, inga pengar eller något skal.

http://www.ishop.nu/sv/product/1171/Apple-iPad-Case

Har beställt därifrån, inga problem och snabb leverans.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 11:17

Tack! Beställde just ett, hoppas att det kommer inom kort då jag får hem iPaden imorgon!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 13:38

Teknikmagasinet har både case och displayskydd.

Jag köpte original-caset till min. Sjukt bra... Ipaden ligger stadigt i det. Riktigt fint är det även att när man fäller upp den och lägger den framför sig får man en bra vinkel för att skriva på tangentbordet med. Enda "minuset" är att det inte finns någon liten rem/knapp/fäste att fästa "flärpen" på när man stänger igen caset.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-08 00:28

Rekommenderar Elan Sleeve från Griffin. Känns lite lyxigare (konstläder till trots) än alla otaliga neoprenalternativ.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-08-09 00:12

Efter en hel del research köpte jag ett sånt här...
Yoobao UK New V.3 Executive case for Apple iPad - Mac4U - Only the Quality Products

Fler vinklar än Apples case och det står stabilt i samtliga. Snyggt, praktiskt och slimmat men ändå med en gedigen känsla (lite bulkigare än Apples, men ändå slimmat jämfört med många andra). Jag har haft mitt i två veckor nu och är hur nöjd som helst. Att det skulle va "Leather" är dock en sanning med modifikation...

Bevaka tråden