Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Apples presentation av iPhone OS 4 den 8 april

Tråden skapades och har fått 239 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 00:52

UPDATE #2
There’s a really major bug in this beta: screenshots and photos don’t get saved in the Camera Roll. If you need these features, don’t upgrade. As TUAW suggests, the only solution is to take screenshots using Xcode. For bloggers who take screenshots everyday, this is a major bug.
Also, if you take a photo using the Camera app, it freezes. What have you done, Apple?
Another one: iPhoto import doesn’t work. If you had pictures in a previous backup, you can’t transfer them.

som zappee säger. vänta på beta 3an

Hade varit kul med en beskrivning av multi-task förändringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 02:45
Ursprungligen av Lé Contemplator:

Hade varit kul med en beskrivning av multi-task förändringen.

Det är en animation instoppad mellan stegen när man byter app. De swipas in från vänster. Rätt snyggt.

Hittade en video för den som vill se

YouTube - Nuova animazione su iPhone OS 4 beta 2

Känns som om det kommer bli en lyckad uppdatering 4.0.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-21 12:39
Ursprungligen av Lé Contemplator:

Hittade en video för den som vill se

YouTube - Nuova animazione su iPhone OS 4 beta 2

Känns som om det kommer bli en lyckad uppdatering 4.0.

Och vad visar videon som ska vara så bra?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Och vad visar videon som ska vara så bra?

//Rob

En av de saker som är nya i beta 2, d v s animationen vid multitasking.

Jag kan inte uppdatera appar i appstore genom att välja det vanliga uppdatera, jag måste söka rätt på appen och välja installera då uppdaterar den. Är detta ett os4,0 problem eller nåt skumt med mitt konto tro?

Jag kan inte heller säkerhetskopiera sen os 4,0 fler som har dessa problem?

en förbättring med beta 2 var att nu funkar blocket och aftonbladets allsvenskan app igen

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-22 17:30
Ursprungligen av iTemudjin:

Jag kan inte uppdatera appar i appstore genom att välja det vanliga uppdatera, jag måste söka rätt på appen och välja installera då uppdaterar den. Är detta ett os4,0 problem eller nåt skumt med mitt konto tro?

Jag kan inte heller säkerhetskopiera sen os 4,0 fler som har dessa problem?

Säkerhetskopieringen ska fungera med beta 2 (och gör det för mig).

Uppdatering av appar har många (av dom som skriver i Developer forum) problem med, får meddelande om man man måste vara ansluten till wifi även om man redan är det.

Ursprungligen av Mija:

Säkerhetskopieringen ska fungera med beta 2 (och gör det för mig).

Hmm...... för mig säger itunes att säkerhetskopieringen avbröts av iPhonen.

Ja ja inte hela världen,

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-23 09:36
Ursprungligen av iTemudjin:

Hmm...... för mig säger itunes att säkerhetskopieringen avbröts av iPhonen.

Ja ja inte hela världen,

Du får väl fråga i Apples utvecklarforum och/eller buggrapportera.

Ursprungligen av Mija:

Säkerhetskopieringen ska fungera med beta 2 (och gör det för mig).

Uppdatering av appar har många (av dom som skriver i Developer forum) problem med, får meddelande om man man måste vara ansluten till wifi även om man redan är det.

Nope, backuppen fungerar fortfarande inte för mig men nu fungerar i alla fall mina RSS-läsare även om kameran gav upp:)

Min backup har inte heller fungerat.

Mitt problem är annars att iTunes kraschar när den ska verifiera Beta2 med Apple under uppdatereringen

Det där var ju inga problem utan bara synpunkter på funktionaliteten

Jo men lite halvintressant, ville mest bidraga med en länk.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-23 12:02

Jag har gjort lite research som kan vara av intresse av att veta när nästa beta av 4.0 kommer att släppas, genom att titta på hur det var när man utvecklade och testade 3.0 jag tror att beta 3 av 4.0 kommer att släppas den 4 maj.

3.0 17 mars 2009
14 dagar till
3.0 b2 31 mars
14 dagar till
3.0 b3 14 april
14 dagar till
3.0 b4 28 april
7 dagar tills
3.0 b5 sista betan.
43 dagar senare 17 juni så släppte man 3.0

4.0 b1 8 april 2010
12 dagar till
4.0 b2 20 april
14 dagar till
4.0 b3 kan bli 4 maj (tisdag)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-23 13:26
Ursprungligen av what:

Jag har gjort lite research som kan vara av intresse av att veta när nästa beta av 4.0 kommer att släppas, genom att titta på hur det var när man utvecklade och testade 3.0 jag tror att beta 3 av 4.0 kommer att släppas den 4 maj.

3.0 17 mars 2009
14 dagar till
3.0 b2 31 mars
14 dagar till
3.0 b3 14 april
14 dagar till
3.0 b4 28 april
7 dagar tills
3.0 b5 sista betan.
43 dagar senare 17 juni så släppte man 3.0

4.0 b1 8 april 2010
12 dagar till
4.0 b2 20 april
14 dagar till
4.0 b3 kan bli 4 maj (tisdag)

Intressant Undrar om dom håller sig till det nu iår med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-23 14:42
Ursprungligen av what:

Jag har gjort lite research som kan vara av intresse av att veta när nästa beta av 4.0 kommer att släppas, genom att titta på hur det var när man utvecklade och testade 3.0 jag tror att beta 3 av 4.0 kommer att släppas den 4 maj.

3.0 17 mars 2009
14 dagar till
3.0 b2 31 mars
14 dagar till
3.0 b3 14 april
14 dagar till
3.0 b4 28 april
7 dagar tills
3.0 b5 sista betan.
43 dagar senare 17 juni så släppte man 3.0

4.0 b1 8 april 2010
12 dagar till
4.0 b2 20 april
14 dagar till
4.0 b3 kan bli 4 maj (tisdag)

No offence men det där är inget man kan gå på. Betorna kommer när de är klara, inte beroende på när de kom förra året.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-23 15:09
Ursprungligen av acke:

No offence men det där är inget man kan gå på. Betorna kommer när de är klara, inte beroende på när de kom förra året.

Självklart men kan ändå ge en lite vägledning om hur det var förra året och det finns inget som säger hur många beta versioner vi får ta del av innan den skarpa versionen släpps. Men jag tror ändå att vi kan vänta oss en ny beta ganska snart.

Ursprungligen av acke:

No offence men det där är inget man kan gå på. Betorna kommer när de är klara, inte beroende på när de kom förra året.

Nja, samtidigt så är det mycket sannolikt att Apple har en rutin med fasta "shipments" där man styr innehållet efter tidpunkt och inte innehåll; dvs: du vet att det kommer en ny deadline om två veckor och då fyller man den med innehåll som hinner in.

Det är en ganska vanlig utvecklingsstrategi.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-23 17:00
Ursprungligen av acke:

No offence men det där är inget man kan gå på. Betorna kommer när de är klara, inte beroende på när de kom förra året.

No offence men nu är det så att Apples plan är att släppa en beta varannan vecka. Vilket de brukar hålla på...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-24 07:40
Ursprungligen av zappee:

No offence men nu är det så att Apples plan är att släppa en beta varannan vecka. Vilket de brukar hålla på...

Jaså, mer än vad jag visste. Har du någon källa på det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-24 14:03
Ursprungligen av acke:

Jaså, mer än vad jag visste. Har du någon källa på det.

Det är väl det jag skrev att de släppte en ny beta i stort var 14e dag och det ser ut att bli så också nu.

Så jag tycker inte att ditt påstående om när de är klara så släpps dem verkar stämma om man tittar på hur det varit tidigare det känns som de har en ganska tydlig tidsplan som de har följt. för då hade vi sett mer spridda datum.

Men med det menar jag inte att det kommer att bli som Apple vill då en beta innehåller flera faktorer som man inte kan räkna med eller förutse förrän man är där.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-24 19:28
Ursprungligen av acke:

Jaså, mer än vad jag visste. Har du någon källa på det.

iPhone 3.0 beta 3 is now available for Download

"Staying strong to its promise, Apple is continuing its two-week update cycle for the iPhone OS 3.0."

iPhone SDK 4.0 Beta 2 Now Available | The iNews Blog

"This seems to be following the two week schedule, which means we will be seeing a lot of beta versions before the final 4.0."

Apple pushes out iPhone 3.2 SDK beta 5 | MacNN

" Previously, Apple had released beta 3 and earlier seeds in largely consistent two-week intervals."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 11:58
Ursprungligen av zappee:

iPhone 3.0 beta 3 is now available for Download

"Staying strong to its promise, Apple is continuing its two-week update cycle for the iPhone OS 3.0."

iPhone SDK 4.0 Beta 2 Now Available | The iNews Blog

"This seems to be following the two week schedule, which means we will be seeing a lot of beta versions before the final 4.0."

Apple pushes out iPhone 3.2 SDK beta 5 | MacNN

" Previously, Apple had released beta 3 and earlier seeds in largely consistent two-week intervals."

Tack för länkarna.

Ursprungligen av what:

Jag har gjort lite research som kan vara av intresse av att veta när nästa beta av 4.0 kommer att släppas, genom att titta på hur det var när man utvecklade och testade 3.0 jag tror att beta 3 av 4.0 kommer att släppas den 4 maj.

4.0 b1 8 april 2010
12 dagar till
4.0 b2 20 april
14 dagar till
4.0 b3 kan bli 4 maj (tisdag)

Ska vi hoppas på det?

Jag skulle vilja få tillbaka min kamera:)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-03 12:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Ska vi hoppas på det?

Jag skulle vilja få tillbaka min kamera:)

Vi håller tummarna, jag vill också ha min!

Kommer man kunna spara en bakgrund direkt från en annan app i 4.0? Störande att man måste spara bilden till Kamerarullen först och sen välja som bakgrund, jag har aldrig förstått vitsen med det.

Resonemangsmässigt så är det mer troligt med en fast tidplan mellan "betorna" eftersom man jobbar med en låst tidplan (även om inte vi känner till exakta slutdatumet).

Detta är också det mest professionella sättet att styra ett projekt. Då vet alla vad de har att rätta sig efter. Att säga att "vi släpper nästa release när vi är klara med x..." är en inbjudan till förseningar. Då tror jag mer att projektledningen säger "du måste vara klara den fjortonde för då går nästa release..." vilket sätter mer press på projektmedlemmarna att leverera "i tid"

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-24 19:52

Ja, då var väl det avklarat, sen tror jag också att man säkert kommer att släppa 4.0 GM och utvecklare hos Apple kommer att vara medveten om buggar och problem som man inte hunnit fixa så 4.0 GM kan vara en "beta" hos vissa men en färdig produkt hos andra.

Bevaka tråden