Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Apples presentation av iPhone OS 4 den 8 april

Tråden skapades och har fått 239 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Det enda jag saknade blev widgets på startskärmen/låsskärmen. I övrigt var allt ganska perfekt.

En bra sammanfattning som jag håller med om. Möjligen så hade jag gärna sett förbättringar på notifieringarna men det kan vara så att jag missade någonting där

Sedan så:)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 20:17
Ursprungligen av BlackSmp:

En bra sammanfattning som jag håller med om. Möjligen så hade jag gärna sett förbättringar på notifieringarna men det kan vara så att jag missade någonting där

Sedan så:)

Ja, du missade att det kommer komma lokala push som ej går via Apples servrar.

Ursprungligen av zappee:

Ja, du missade att det kommer komma lokala push som ej går via Apples servrar.

Jo, det såg jag men jag var mer ute efter en förbättring i själva pushbeteendet där jag skulle kunna se en lista på vilka notifieringar som har kommit och inte bara den senaste

Köpte en begagnad 3G idag runt halv sex idag... gottade ner mig framför livefeed för att se vilka uppdateringar 3G skulle få och jag är mer än nöjd. Multitasking intresserar mig inte något speciellt och förutom kameraförbättringarna fick ju 3G allting eller?

Ursprungligen av northernlight:

Köpte en begagnad 3G idag runt halv sex idag... gottade ner mig framför livefeed för att se vilka uppdateringar 3G skulle få och jag är mer än nöjd. Multitasking intresserar mig inte något speciellt och förutom kameraförbättringarna fick ju 3G allting eller?

Ja det verkar som om det. Himla skönt att du inte blev missnöjd!

Ursprungligen av Capeman:

Ja det verkar som om det. Himla skönt att du inte blev missnöjd!

mm (:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 20:14

Helt underbara nyheter de kommer med idag. Och då jag har en 3G men är redan inställd på att köpa den nya som (med största sannolikhet) kommer i sommar så gör det inget att allt inte kommer till 3G.

Frågan är vad de inte visade men som ändå kommer.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 20:23
Ursprungligen av draags:

Frågan är vad de inte visade men som ändå kommer.

Persistent Wi-Fi
Birthday calender
Create playlists
Sync IMAP notes
5x digital zoom
Spell check
Tap to focus video
CalDAV invitations
Bluetoogh keyboards
Places in Photos
iPod Out
Search SMS/MMS message
Wake on Wireless
File & delete Mail search results
Web search suggestions
Change image size in Mail messages
Upload workouts to Nike+
Larger fonts for Mail, SMS och alerts
Gift apps

m.m.

Ursprungligen av zappee:

5x digital zoom

m.m.

Brr

Men nu slog det mig vad jag saknar.. bättre bluetoothprofiler för headseten... Där ligger Apple efter (men det spelar inte så stor roll)

Ursprungligen av BlackSmp:

Brr

Men nu slog det mig vad jag saknar.. bättre bluetoothprofiler för headseten... Där ligger Apple efter (men det spelar inte så stor roll)

Hoppas också att det blir bättre stöd för fjärrstyrning på headseten via bluetooth. Kanske en av "de hundra" om vi har tur.

Att kunna skapa spellistor direkt i iPhone har jag saknat, det blir fint! Undrar vad "Wake on wireless" kommer att innebära för en iPhone?

Nu kom jag så klart på vad som saknades i multitasking-APIn. IM. De kommer att fortsätta gå via Push enligt Gizmodos liveblog.

Q: Why have you veered away from widgets on the iPad?
A: We just shipped it on Saturday. And then we rested on Sunday.
Q: So widgets are possible?
A: Everything is possible.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-08 20:23

Ska bli intressant att se videon sen, så man får lite mer sammanhängande allting

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 00:29
Ursprungligen av kainen:

Ska bli intressant att se videon sen, så man får lite mer sammanhängande allting

Nu dubbelpostar jag, men det är här, Apple - QuickTime - April 2010 Apple Special Event

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 20:28

Also, when Steve was asked if there were plans to add Flash or java, his response was a flat: No.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-08 20:31
Ursprungligen av zappee:

Also, when Steve was asked if there were plans to add Flash or java, his response was a flat: No.

Bra! Jag gillar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 20:32
Ursprungligen av kainen:

Bra! Jag gillar.

Yes, nu ska de inte ge sig!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-08 20:44

Nån som vet om det kommer att bli stöd för Adresbook Server?

Ursprungligen av smurf:

Nån som vet om det kommer att bli stöd för Adresbook Server?

Hur tänkte du? För jag kommer åt företagets adressbok, utan att jag har den lokalt. Jag kan söka på alla våra 1500 anställda utan att de ligger i telefonen. (Via Exchange)

//Stefan

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-09 09:32
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Hur tänkte du? För jag kommer åt företagets adressbok, utan att jag har den lokalt. Jag kan söka på alla våra 1500 anställda utan att de ligger i telefonen. (Via Exchange)

//Stefan

Kör du då AdressBook Server på Mac OS X Server, eller nån Microsoft Exchange sak?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 20:45

Q: How do you close applications when multitasking? A: (Scott) You don't have to. The user just uses things and doesn't ever have to worry about it. (Steve) It's like we said on the iPad, if you see a stylus, they blew it. In multitasking, if you see a task manager... they blew it. Users shouldn't ever have to think about it.

Låter.....ja, perfekt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 20:47

Sådära. 0S 4.0 beta inne på 3GSen

Ursprungligen av 20hz:

sådära. 0s 4.0 beta inne på 3gsen

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-04-08 20:50

Chekt

Undrar hur Quick Look kommer att fungera.

Vad är "Sync IMAP notes"?

Ursprungligen av Zimmerman:

Vad är "Sync IMAP notes"?

Gissar på att "Anteckningar" kan synkas med iMAP kontot, typ Gmail, funkar väl bara med MobileMe idag?

Det där med att videon brukar komma upp runt 12-snåret har väl itne riktigt stämt sista gångerna.. Brukar snarare va framåt 1-2-tiden. men jag vill seee nuuuu!!

Bevaka tråden