Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Apples presentation av iPhone OS 4 den 8 april

Tråden skapades och har fått 239 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Jag måste säga att jag är grymt nöjd, inga fler kommentarer behövs.

Samma här. Varje stor uppdatering av iPhone OS har varit väldigt tillfredsställande hittills.

Men när???

Jag tror Game Center kan bli riktigt grymt, nästan alla mina kompisar använder iPhone och iPod touch.

Lite överväldigad här nu, försöker följa både Apple och kvalserien samtidigt, och båda levererar haha!

Så nu säljer Apple annonser? Apple vill verkligen inte på varje marknad som finns, ska bli mycket spännande att följa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-08 19:56
Ursprungligen av Patrik D:

Så nu säljer Apple annonser? Apple vill verkligen inte på varje marknad som finns, ska bli mycket spännande att följa.

"Apple kan leverera interaktiva o videobaserade annonser utan att man lämnar appen. Apple hostar o säljer annonserna o utvecklarna får 60% av intäkterna"

Så helt plötsligt ska man få massa "ofrivillig" reklam i telefonen, eller hur menar dom? Först betala x antal tusen för luren, och betala för apparna och sedan ska vi spammas med reklam? Enlighten me please!

Ursprungligen av NBK:

"Apple kan leverera interaktiva o videobaserade annonser utan att man lämnar appen. Apple hostar o säljer annonserna o utvecklarna får 60% av intäkterna"

Så helt plötsligt ska man få massa "ofrivillig" reklam i telefonen, eller hur menar dom? Först betala x antal tusen för luren, och betala för apparna och sedan ska vi spammas med reklam? Enlighten me please!

Reklamen kommer nog inte att vara mer störande än den reklam som redan finns i gratisprogrammen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-08 19:59
Ursprungligen av Capeman:

Reklamen kommer nog inte att vara mer störande än den reklam som redan finns i gratisprogrammen.

Kommer reklamen komma i apples egna appar då? T.ex. mail, maps osv ? Kan ju bli måttligt störande isåfall ?

(ser inte presentationen, följer bara Live "chatten" på macworld SE)

Ursprungligen av NBK:

Kommer reklamen komma i apples egna appar då? T.ex. mail, maps osv ? Kan ju bli måttligt störande isåfall ?

(ser inte presentationen, följer bara Live "chatten" på macworld SE)

Nej, det kommer den inte att göra. Rekommenderar att du kollar genom Engadget eller Gizmodo istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-08 20:03
Ursprungligen av Capeman:

Nej, det kommer den inte att göra. Rekommenderar att du kollar genom Engadget eller Gizmodo istället.

Tack för tipset!

Ursprungligen av NBK:

"Apple kan leverera interaktiva o videobaserade annonser utan att man lämnar appen. Apple hostar o säljer annonserna o utvecklarna får 60% av intäkterna"

Så helt plötsligt ska man få massa "ofrivillig" reklam i telefonen, eller hur menar dom? Först betala x antal tusen för luren, och betala för apparna och sedan ska vi spammas med reklam? Enlighten me please!

Som jag förstår ska annonserna vara till appar som är gratis eller kostar "lite", kommer nog finnas regler för detta, Apple vill nog inte reta upp sina kunder.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-08 19:56

riktigt balt med iad. kommer nog bli stort/ledande

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-08 20:02

oh.. and one more thing

Ska bli kul o se om dom lyckats få leveransrapport till SMS o MMS.

Ingen multitasking till 3G då nä...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-08 20:05
Ursprungligen av Capeman:

Ingen multitasking till 3G då nä...

Jag hade inte riktigt väntat mig det heller men kan bli att man köper sig en ny lur till sommaren/hösten ändå. Jag klarar mig bra utan den funktionen ändå skulle jag tro tills vidare.

Ursprungligen av joakimo:

Jag hade inte riktigt väntat mig det heller men kan bli att man köper sig en ny lur till sommaren/hösten ändå. Jag klarar mig bra utan den funktionen ändå skulle jag tro tills vidare.

Jag har en 3GS lyckligtvis, men jag lär väl ändå köpa en ny om det blir en rejäl uppdatering av iPhone.

Ursprungligen av Capeman:

Ingen multitasking till 3G då nä...

Synd, men inte oväntat ändå med tanke på att det faktiskt är sjukt stor skillnad i prestanda mellan modellerna.

Ursprungligen av Adrian B:

Synd, men inte oväntat ändå med tanke på att det faktiskt är sjukt stor skillnad i prestanda mellan modellerna.

Nej jag kan se varför, men en så viktig funktion är ju synd att de inte kan få in på en modell de fortfarande säljer. Man har väl blivit lite bortskämd med Apple och deras OS-uppgraderingar i jämförelse med andra telefontillverkare.

They are releasing a developer preview today. TODAY.

iPhone 3GS och nyaste touchen får allt detta, medans 3G inte får allt och iPhone 2G inte verkar få denna uppdatering?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 20:04

4.0 kommer då inte att komma till iPhone 2G ?

Ursprungligen av Fugly:

4.0 kommer då inte att komma till iPhone 2G ?

Verkar inte som det, nej. Det var väl i och för sig väntat.

Multitasking bara på 3GS och nyare

iPaden får 4.0 i höst.

Ursprungligen av Patrik D:

iPaden får 4.0 i höst.

Jo, men få hit den först;)

Risken finns att det blir en ny lur för mig också:)

Nästan så att jag fick lust att gå med i utvecklingsprogrammet för att få prova tidigt:)

Mycket underhållande kväll, äpplet levererade...

Det enda jag saknade blev widgets på startskärmen/låsskärmen. I övrigt var allt ganska perfekt.

Bevaka tråden