Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-27 20:46

Jaha, inget iPhone OS 4.0...

Det finns inte på svenska.

Ursprungligen av Patrik D:

Det finns inte på svenska.

Såg precis det oxå..

Konstigt.

Borde den inte ges samma funktioner som Apple TV också?

Tillbehör:
iPad Camera Connection Kit
The Camera Connection Kit gives you two ways to import photos and videos from a digital camera. The Camera Connector lets you import your photos and videos to iPad using the camera’s USB cable. Or you can use the SD Card Reader to import photos and videos directly from the camera’s SD card.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-01-27 20:51

Inte ett ljud om iphone os 3.2 eller 4 som alla sagt att det skulle bli. Skit

Ursprungligen av Myrslok:

Inte ett ljud om iphone os 3.2 eller 4 som alla sagt att det skulle bli. Skit

Ja, det var verkligen trist.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-27 20:54

Alltså, iPad Camera Connection Kit tycker jag känns lite billigt...
Ungefär som att de när den var 95% klar plötsligt tänkte; Shit, vi har glömt ett sätt att få in bilder i den! Äh, va f-n, der får blir en adapter istället...

När man tittar på videon på Apples hemsida blir man lite mer sugen. Men tanken på att behöva konvertera om en massa videos för att kunna se dem på iPaden lockar inte.

Kan se mig ha den på mitt vardagsrumsbord istället för min laptop som oftast står där idag då jag ser TV.

Den klarar h.264 i 720p och funkar med en "dock till VGA"-adapter.
Varför VGA och inte hdmi/minidisplay.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:54

Ska iofs bli spännande att se vad Jailbreak-community:t gör med den här... Känns som att det finns massa möjligheter. Hårdvaran är ju väldigt trevlig, skulle väl velat ha nån-usb port eller nått, menmen. Synd bara att det inte sker någon större innovation i mjukvaran, fast den kan ju alltid uppdateras enkelt

För tre timmar sen trodde jag inte att jag eller någon annan skulle vilja köpa en Tablet-dator/NetBook från Apple. Men jag hade fel. Detta blir en storsäljare. Minns att jag och många andra tänkte samma sak om den första iMacen, iPhone, iPod...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-01-27 20:56

iPad
Funkar som väckarklocka, kolla mailen , morgon nyheter, läsa nyheterna, skicka mail, uppdatera sina sociala medier, kolla 99. Ha med på resan sak som flyg och tåg/buss

Funkar inte , Kolla var man hittar den indiska restaurangen, ersätter inte telefonen. Bara ha med sig för att snabbt kommunicera. Den är för tight bunden till Appstore

Skulle kunna funka som fast telefon ersättare (Voip, den har mic)

Kommer jag skaffa, återstår att se. Skulle nog vänta in nästa iPhone först.. dess när het och låsning till appstore kommer gör att den inte slår så som iphone, gissar att några andra kommer med mer öppna alternativ med samma funktion

//Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:57

om jag har ett Tre-abonnemang med fri surf.. kan jag få ett till sim-kort då att ha i denna tror ni?
inte för att jag ska köpa en, men bra att tänka på när jag drömmer om den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-27 20:59
Ursprungligen av martenj:

om jag har ett Tre-abonnemang med fri surf.. kan jag få ett till sim-kort då att ha i denna tror ni?
inte för att jag ska köpa en, men bra att tänka på när jag drömmer om den

nej de kan du inte du har 2 alternativ:

1. Telenor:
Kom ihåg! tvillingkort är aldrig turbo 3G utan endast 3G (384 kbit/sek)

2. Telia
Om du är företagskund

Detta är dem enda sätten jag har hand om telefoni på ONOFF, så kand etta.. Om något vet mer så är jag väldigt tacksam .

Gizmodo verkar lyriska:

"It's an optical illusion, but just seeing the depth of pages makes the iBook app feel more like a book than a Kindle ever did for me. The text is sharp, and while the screen is bright, it doesn't seem to strains the eyes—but time will tell on that."

Synd att den inte har SD-läsare (där SD-kortet försvinner in helt) och synd att den inte har webcam. Annars verkar den trevlig.
Filhantering hade också varit trevligt, men det väntar vi ju på till iPhone också, så det kanske kommer. Samma sak gäller multitasking och Flash-stöd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 21:05

Blir man inte trött i armen av att surfa och greja med en sån manick en längre stund? Skärmen är så pass stor att det är inte bara finger- eller handledsrörelser längre.
(Om man nu ska sitta så där avslappnat bakåtlutad som på filmen)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-01-27 21:10

För mig som bara äger en iPhone känns det mer motiverat att fortsätta spara till en MacBook Pro 13".

Jag skulle dock gärna vilja se en fungerade ebookläsare i Sverige, typ Kindle DX.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-27 21:39
Ursprungligen av Caemon:

För mig som bara äger en iPhone känns det mer motiverat att fortsätta spara till en MacBook Pro 13".

Jag skulle dock gärna vilja se en fungerade ebookläsare i Sverige, typ Kindle DX.

Kindle DX kostar $489. Då lägger jag hellre till $10 och får en iPad som klarar desto mer.

Esa: Den gör det en Netbook behöver kunna göra när man har den som andradator. That's it.

Edit: För övrigt så lär dom aldrig komma med filhantering. Att ta bort ett dåligt (teknokratiskt) koncept för att sedan införa det igen? Njae, inte så troligt.

jag har ombestämt mig. jag tror detta kan bli en sweet-spot device för många människor. det mesta "folk" gör är surfa, musik, film, mail och ibland lite ordbehandling (samt apps som facebook etc).

för egen del...har en iPhone och en MBP 13" - ser inte varför jag skulle ta med mig denna i tillägg till telefon och laptop.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-27 21:03

Kul pryl, helt klart, och den verkar kompetent också. Man behöver inte köpa sig en Macbook om man bara ska slösurfa, kolla på film och maila och det finns många många människor som bara använder sina datorer till sånt.

Det är många "om" och "men" för mig när det gäller den här produkten. På vissa aspekter är den helt lysande! Formatet, batteriet, skärmen, eböcker, kalender och så vidare.

På andra punkter är det mer tveksamt. Streama video från min HTPC? Surfa webbsidor med Flash? Komma åt filer på min server?

Detta tål att tänkas på.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-27 21:05

man kan ju alltid koppla upp sig via iPad till sin vanliga Mac om man vill göra tyngre grejer.

Håller med om att det är lite konstigt att det inte sitter en iSight i den.
Det och att det inte finns svenskt tangentbord är sådär.

Det där med svenskt tangentbord är nog bara en tillfällig grej. Det fanns ju inte i iPhone från början heller.

Ursprungligen av Capeman:

Det där med svenskt tangentbord är nog bara en tillfällig grej. Det fanns ju inte i iPhone från början heller.

Självklart är det så, men det känns som en liten detalj som de kunde fixat med tanke på att det redan finns till iPhone. Och det känns som ett tecken att Sverige antagligen inte kommer vara bland de första länderna. Men iget nytt under solen där.

$499 = 4699kr för Time Capsule 2gb om man vill ha en liten aning om vad det kommer landa på...

Bevaka tråden