Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Event 9 september: "It's only rock and roll, but we like it"

Tråden skapades och har fått 226 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 23:13

Kan någon svara på dessa två frågor:

1. Hur får man den nya Genius-funktionen att fungera på min iPod touch?

2. Kan man skapa egna Genius-mixar? Hur då isåfall?

Edit: Jaha, nu hittade jag det!

iPod nano växer, funktionerna blir fler, gränssnittet lånas från iPhone, snart kommer också telefonfunktionen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-10 01:29

Någon mer än jag som reagerade på att iTunes9 fått ett nytt utseende? Alltså inte funktioerna osv, utan det känns iaf som att det är grafiska skillnader.

Nu finns eventet att ladda ned via iTunes

Ursprungligen av Drakfot:

Någon mer än jag som reagerade på att iTunes9 fått ett nytt utseende? Alltså inte funktioerna osv, utan det känns iaf som att det är grafiska skillnader.

Nej, det märkte nog alla. Det togs ju upp av Steve som en av nyheterna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-10 07:48
Ursprungligen av Capeman:

Nej, det märkte nog alla. Det togs ju upp av Steve som en av nyheterna.

Nu har jag inte sett Keynoten än, men vad jag har förstått så sa han visserligen att affären hade fått nytt utseende, men inte resten av programmet. Så det är inte så konstigt att man reagerade på det nya utseendet.

iPod classic kostar plötsligt 700 kr mer i Sverige. Priset ligger kvar i USA. Nu tycker SWE-Apple att dollarn är uppe i 10,40???

Har du räknat in amerikanska momsen? Vad kostar den i andra EU-länder (kanske lämpligast att jämföra med EU-länder)? Vad kostar den i Indien? Peru?

Valuta har lite med prissättning att göra för lyxkonsumtionsprodukter. Man tar ut vad man KAN ta ut i respektive land - hur mycket landets konsumenter VILL betala. Produktionskostnad har också väääldigt lite att göra med priset mot kund.
Detta är kapitalism, medborgare. En många hundra år gammal företeelse :-D.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

iPod classic kostar plötsligt 700 kr mer i Sverige. Priset ligger kvar i USA. Nu tycker SWE-Apple att dollarn är uppe i 10,40???

Jag räknar bara med vad den kostade innan uppdatering. Och jag är bekant med begreppet moms. Borde vara billigare i andra EU-länder då Euron är starkare än $.

Ursprungligen av Adzam 1:

Nu har jag inte sett Keynoten än, men vad jag har förstått så sa han visserligen att affären hade fått nytt utseende, men inte resten av programmet. Så det är inte så konstigt att man reagerade på det nya utseendet.

Det kan nog stämma. Dock visades ju utseendet upp av Steve och Jeff under eventet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-10 10:45

Jag menade utseende, inte själva app store. Men hade inte sett keynoten när jag gjorde min post.
Ser på den nu och märker att man ser det där direkt som du nämner Capeman

Ursprungligen av Capeman:

Det kan nog stämma. Dock visades ju utseendet upp av Steve och Jeff under eventet.

Ursprungligen av Drakfot:

Jag menade utseende, inte själva app store. Men hade inte sett keynoten när jag gjorde min post.
Ser på den nu och märker att man ser det där direkt som du nämner Capeman

Nä, jag har fortfarande inte sett framställningen. Däremot hade Gizmodo väldigt mycket foton under sin livebevakning.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-10 10:54

Ah, det är nog sant. Själv hade jag bara TUAW's LiveBlog på en skärm vid sidan om här då jag var lite upptagen, och det var inte så många foton där.

Ursprungligen av Capeman:

Nä, jag har fortfarande inte sett framställningen. Däremot hade Gizmodo väldigt mycket foton under sin livebevakning.

Nån annan som fått invalid certificate på iphone configuration utility uppdateringen?

iPhone och Touch? För mig är det logiskt. Båda är handdatorer och "palmtops" är inget unikt eller nytt som sådant. En del vill tydligen ha inbyggd mobiltelefon i sin handhållna dator - därav iPhone. Jag ser det alltså i ett annat perspektiv.
För mig är och har alltid iPhone varit en handhållen dator - telefondelen är ett litet bonus som jag använder så lite som möjligt (tal i realtid). Egentligen är det 3G/data i mobildelen jag är ute efter - inte tal i relaltid.

Ursprungligen av Zimmerman:

iPhone och Touch? För mig är det logiskt. Båda är handdatorer och "palmtops" är inget unikt eller nytt som sådant. En del vill tydligen ha inbyggd mobiltelefon i sin handhållna dator - därav iPhone. Jag ser det alltså i ett annat perspektiv.
För mig är och har alltid iPhone varit en handhållen dator - telefondelen är ett litet bonus som jag använder så lite som möjligt (tal i realtid). Egentligen är det 3G/data i mobildelen jag är ute efter - inte tal i relaltid.

Kan inte annat än hålla med helt och fullt. Jag ringer ganska lite, men just att iPhone ständigt är uppkopplad, varsomhelst, närsomhelst, och med utmärkt programvara som drar nytta av det, gör 90 % av iPhoneupplevelsen för mig.

Ursprungligen av Zimmerman:

iPhone och Touch? För mig är det logiskt. Båda är handdatorer och "palmtops" är inget unikt eller nytt som sådant. En del vill tydligen ha inbyggd mobiltelefon i sin handhållna dator - därav iPhone. Jag ser det alltså i ett annat perspektiv.
För mig är och har alltid iPhone varit en handhållen dator - telefondelen är ett litet bonus som jag använder så lite som möjligt (tal i realtid). Egentligen är det 3G/data i mobildelen jag är ute efter - inte tal i relaltid.

Har inte tänkt på det på det viset men nu när du säger det så ser jag fördelarna. Problemet med att ständigt förlita sig på endast wi-fi är att det finns många tillfällen då jag inte kan komma online med min Touch. Tyvärr kostar väl datatrafik över 3G en del kosing så jag håller mig nöjt till min Touch.

Bevaka tråden