Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Event 9 september: "It's only rock and roll, but we like it"

Tråden skapades och har fått 226 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Nephente:

Nja. De tjänar inte såna fantastiska summor på att sälja musik på iTunes och jag tror de fattar att den affärsmodellen är påväg ut. Spotify är ju påväg till android, HTC (etc) och det hade ju kunnat bli ett rejält bakslag för iPhone om de bannade Spotify helt. Jag tror de kör på att stärka iPhonen och därmed sälja fler enheter genom att introducera Spotify. Inte att de har ngn ny kioskvältartjänst pågång

Så du menar att Apple skulle tillåta att Spotify tog deras kunder som köper musik? Inte speciellt troligt, självklart måste dom möta det med en liknande/bättre tjänst.

Sunt förnuft

AT&T skulle bli jätteglada om det dessutom kom till iPhonen.

Ursprungligen av Chaosstar:

AT&T skulle bli jätteglada om det dessutom kom till iPhonen.

Haha, då lägger dom väl ner hela verksamheten

Kan en ny Apple TV vara på gång?

Håller tummarna

Senast redigerat 2009-09-05 18:29

Ja, en ny Apple TV och film i iTunes Store för hela världen, det vore något. Sen kan man ju trycka i en App Store och lägga till stöd för handkontroller av både MS (xbox 360) och Sony (PS3) så att man kan spela spel med handkontroll. Då kanske man började utveckla riktigt bra spel för Apple TV! Det vore fett nice.

Ytterligare en sak som lite halvt bekrätar en ny Touch;
Fick mail om att åttonde September är sista dagen då det är möjligt för studenter att få rabatten på Touchen vid köp av en ny Mac... Känns rätt lägligt att stänga den kampanjen typ dagen innan en ny kommer.

Nu vet jag vad som kommer! En ATVcapsule. AppleTV, 2-4 TB disk (för ATV'n, TimeMachine och annat, Router med AirPost. Allt i samma vackra burk - ser ut som dagens Capsule...men kan också fås i svart :-). Jag sitter med börsen i handen. Redo. Show me this box, Apple.

Ursprungligen av Zimmerman:

Nu vet jag vad som kommer! En ATVcapsule. AppleTV, 2-4 TB disk (för ATV'n, TimeMachine och annat, Router med AirPost. Allt i samma vackra burk - ser ut som dagens Capsule...men kan också fås i svart :-). Jag sitter med börsen i handen. Redo. Show me this box, Apple.

Jag hörde annars om MacBook HD...
12-17 tums bärbara datorer med skärmar som klarar 1920*1080. har HDMI utgång, 1TB trådlöst nät och klarar att streama alla filmer i FULL-HD direkt från AppleStore!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag hörde annars om MacBook HD...
12-17 tums bärbara datorer med skärmar som klarar 1920*1080. har HDMI utgång, 1TB trådlöst nät och klarar att streama alla filmer i FULL-HD direkt från AppleStore!

Jag hörde att dom skulle släppa en 2" bärbar (touch) dator med 15GB hårddisk och 25GB RAM.

Vad tror ni?

Jag hörde att dem ska släppa en TimeCapsule som man kan kliva in i för att åka tillbaka till 1939 och stoppa Hitler från att starta kriget. Men det kan vara lösa rykten.

Ursprungligen av henkebarn:

Jag hörde att dem ska släppa en TimeCapsule som man kan kliva in i för att åka tillbaka till 1939 och stoppa Hitler från att starta kriget. Men det kan vara lösa rykten.

Pfff, har det inte stått på Macrumors tror jag inte på det

Nej, nej...det jag läst är att man hamnar i 20-tal och fixar in Adolf på Konstakademin i Wien.

Ursprungligen av henkebarn:

Jag hörde att dem ska släppa en TimeCapsule som man kan kliva in i för att åka tillbaka till 1939 och stoppa Hitler från att starta kriget. Men det kan vara lösa rykten.

Det blir förmodligen iTunes 9, en iPod Touch med kamera och magnetometer och en liten uppdatering av iPhone OS ... Jag tror det är tillräckligt för ett sådant här event ..

Its only rock and roll = its only an new iPod Touch with Camera and Magnetometer ... but we like it ...

Ursprungligen av gotfredsen:

Det blir förmodligen iTunes 9, en iPod Touch med kamera och magnetometer och en liten uppdatering av iPhone OS ... Jag tror det är tillräckligt för ett sådant här event ..

Its only rock and roll = its only an new iPod Touch with Camera and Magnetometer ... but we like it ...

Jag tror inte iPhone OS 3.1 släpps den nionde. Däremot kanske de presenterar uppdateringen. Men vi får se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 23:50
Ursprungligen av Capeman:

Jag tror inte iPhone OS 3.1 släpps den nionde.

Säger inte att du har fel men varför tror du inte det?

Ursprungligen av acke:

Säger inte att du har fel men varför tror du inte det?

Originalryktet gjorde gällande att 3.1 skulle presenteras den 9:e och släppas under september månad. Dessutom har det knappt nämnts överhuvudtaget på ryktessajterna när man talat om dagens event. Men jag har inget emot att ha fel.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-08 22:53

När börjar eventet svensk tid?

Ursprungligen av x-per:

När börjar eventet svensk tid?

10.00 lokal tid
19.00 svensk tid

Jag blir glad om de möjliggör att jag kan koppla ihop Apple BT Keyboard med iPhone....fast det är ju inte så mkt Rock n Roll.......eller?

Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Jag blir glad om de möjliggör att jag kan koppla ihop Apple BT Keyboard med iPhone....fast det är ju inte så mkt Rock n Roll.......eller?

Nä, det är ju ett iPod-event, så...

Yoko Ono har tydligen försagt sig under en intervju med Sky News och sagt att hela Beatles-katalogen kommer på iTunes... [LÄNK BORTTAGEN]

Senast redigerat 2009-09-09 13:24
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-09 06:59

9to5mac Livepanel för den som vill hålla sig uppdaterad då det bär av. Själv ska jag försöka, om möjligheten finns, att åter göra en Halv-Live rapportering/översättning av det som skrivs på MacDailyNews. Kommer att finnas på AppleMac.se

Har MacRumors tappat greppet? Jag hittar ingen spoiler free-länk någonstans!

Ursprungligen av staed:

Har MacRumors tappat greppet? Jag hittar ingen spoiler free-länk någonstans!

För mig är spoilers något officiellt som man inte vill se i textform utan själv på video (keynoyte), är något officiellt ännu?

Ursprungligen av Patrik D:

För mig är spoilers något officiellt som man inte vill se i textform utan själv på video (keynoyte), är något officiellt ännu?

Ja, och MacRumors brukar ju ha en separat sida utan onödig reklam och så där de lägger ut en länk till videoströmmen när den publiceras. Men inte denna gång verkar det som.

Eller missförstod jag dig totalt nu?

Ursprungligen av staed:

Ja, och MacRumors brukar ju ha en separat sida utan onödig reklam och så där de lägger ut en länk till videoströmmen när den publiceras. Men inte denna gång verkar det som.

Eller missförstod jag dig totalt nu?

Den kanske inte finns än

Strömmen finns ju garanterat inte än, men sidan brukar ju läggas upp en eller två dagar i förväg.

Den kommer nog, tänk på att det är rätt sent där i USA nu, kommer väl upp några timmar innnan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 11:42

Har ni sett att de sänkt priserna på iPod Touch rätt rejält?

Bevaka tråden