Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Event 9 september: "It's only rock and roll, but we like it"

Tråden skapades och har fått 226 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ASL:

uppgraderat till 3.1 nu.. hallvvägs..

Intresseklubben antecknar febrilt!!! Glöm inte att posta när du kommit trekvartsväg!

Håller på och uppdaterar jag med, känns ju inte precis lika spännande som med 3.0

När kommer eventet upp på apples sida?

Ursprungligen av Isac Alipoor:

När kommer eventet upp på apples sida?

Varför kommer den här frågan VARJE gång det varit ett event? Om några timmar!

Ursprungligen av Capeman:

Varför kommer den här frågan VARJE gång det varit ett event? Om några timmar!

När då?

Ursprungligen av Isac Alipoor:

När då?

Ingen vet, jag gissar vid 11-12 ikväll.

Tycker det är bra att Apple har börjat marknadsföra touchen som en spelkonsol med iPod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 20:44

uppgraderat klart -.-.
Backing up phone (??) mycket lång tid.. den verkar köra in all content på nytt..

Ursprungligen av ASL:

uppgraderat klart -.-.
Backing up phone (??) mycket lång tid.. den verkar köra in all content på nytt..

Ta detta i tråden om iPhone OS istället. Den här handlar om själva eventet.

Den nya designen på iTunes gillas inte av mig, det finns heller ingen inställning att ändra tillbaka till den gråa, det gör mig ledsen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 20:52
Ursprungligen av Lavaaktiga:

Den nya designen på iTunes gillas inte av mig, det finns heller ingen inställning att ändra tillbaka till den gråa, det gör mig ledsen.

Hmm, just nu känns det inte så bra nä. Väldigt annorlunda.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 21:07

Vill bara dubbelkolla en grej, Har den nya Touchen samma mått, design osv som 2G eller? eftersom jag ska köpa ett Invisible Shield som är egentligen är för 2G till min kommande 32GB iPod Touch

kan man få se ett screenshot? min mac är på lagning så jag kan inte göra en uppdatering själv, blev bara väldigt nyfiken..

Ursprungligen av klarabara:

kan man få se ett screenshot? min mac är på lagning så jag kan inte göra en uppdatering själv, blev bara väldigt nyfiken..

Screenshot av vad? Någon funktion i iPhone OS eller iTunes? Finns ju bilder på bådadera på Apples hemsida.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 21:17
Ursprungligen av Capeman:

Screenshot av vad? Någon funktion i iPhone OS eller iTunes? Finns ju bilder på bådadera på Apples hemsida.

Inte alls samma sak om hon syftar på iTunes. Där är bilderna dels relativt små, och dels anpassade så att det ska se så rent ut som möjligt (antagligen på en stor skärm också). På min lilla 13" skärm ser det extremt plottrigt ut.

Har inte möjlighet att ta bild ikväll.

Någon som får den nya affären att komma upp här i Sverige?

Ursprungligen av klarabara:

kan man få se ett screenshot? min mac är på lagning så jag kan inte göra en uppdatering själv, blev bara väldigt nyfiken..

Här har du en bild! Tack

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 21:44
Ursprungligen av Lavaaktiga:

Här har du en bild! Tack

Hur har du gjort för att dels få fyrkantiga albumsbilder, dels för att få dem så små?

Edit: Var inget! Hittade det själv!

Hojta dock gärna till om ni hittar något sätt att ändra storlek på bilderna!

Ursprungligen av Adzam 1:

Hur har du gjort för att dels få fyrkantiga albumsbilder, dels för att få dem så små?

Edit: Var inget! Hittade det själv!

Hojta dock gärna till om ni hittar något sätt att ändra storlek på bilderna!

Innehåll - Rutnätsvy - Visa rubrik.

Och angående FM-radion. ÄNTLIGEN!!!!!

Ursprungligen av Adrian B:

Och angående FM-radion. ÄNTLIGEN!!!!!

Tror jag smäller av... Enda som saknas nu är att de fixar FM-hörlurarna till iPhone...

Ursprungligen av Adrian B:

Och angående FM-radion. ÄNTLIGEN!!!!!

Nu blev väl du och den andre killen som saknat radio glada!

Ursprungligen av Capeman:

Nu blev väl du och den andre killen som saknat radio glada!

Ja, vi två som faktiskt vill höra nyheter och sport i direktsändning

Men ärligt talat är det lite sent, jag har för alltid lämnat iPod-livet för iPhone-livet och med webbradio och frikostig datatrafik så är behovet av FM-radio allt mindre. Så det var mera ett retroaktivt "Äntligen" för alla år då jag verkligen saknat det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-09-09 21:50
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, vi två som faktiskt vill höra nyheter och sport i direktsändning

Men ärligt talat är det lite sent, jag har för alltid lämnat iPod-livet för iPhone-livet och med webbradio och frikostig datatrafik så är behovet av FM-radio allt mindre. Så det var mera ett retroaktivt "Äntligen" för alla år då jag verkligen saknat det.

Ja, jag är väl den andra då. Jag saknar fortfarande FM-radio i iPhonen. Visserligen finns webradio men om Sony Ericsson och Nokia har haft radio i sina telefoner i flera år ska det väl inte vara så svårt för Apple att fixa FM-radio. Jag är trots allt nöjd med min iPhone, men om om nästa version av iPhone innehåller FM-radio byter jag genast.

om- och ny-synkade beatles-låtar i iTunes 9

När jag laddade hem nya iTunes 9 och satte i min iPod för att synkronisera den som vanligt, synkades automatisk en hel del av mina gamla Beatles-låtar, inlagda från egna LP??? Vet någon om det innebär att de uppgraderades till de nya "re-mastered" versionerna som det talats om på sistone?

Ursprungligen av br-Augustinus:

När jag laddade hem nya iTunes 9 och satte i min iPod för att synkronisera den som vanligt, synkades automatisk en hel del av mina gamla Beatles-låtar, inlagda från egna LP??? Vet någon om det innebär att de uppgraderades till de nya "re-mastered" versionerna som det talats om på sistone?

Nej, Beatles finns inte på iTunes Store.

mysko

Ursprungligen av Capeman:

Nej, Beatles finns inte på iTunes Store.

Nej, jag vet - det var därför som det var så konstigt, låtarna har legat på min iTunes i flera år... men "vad vet jag, det är väl nå´t elektroniskt"

Då har nästa iPhone också FM-radio. Och 16:9-videofilmning. :-). Den köper jag. Om 10 månader - då kommer den.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-09 21:16

Videokameror i var mans hand... värre för den personliga integriteten än tio FRA tillsammans.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 21:23

Genius blandningar har det funnits innan ? hur som helst jäklar vilken bra funktion

Ursprungligen av bonis:

Genius blandningar har det funnits innan ? hur som helst jäklar vilken bra funktion

Inte på det sätt som finns nu. För mig fungerar det för övrigt jättedåligt. Blandar ihop helt olika stilar på ett skumt sätt. Instrumental surfmusik med jazz och så vidare...

Bevaka tråden