Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostreams Scream en bluff?

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 16:32

jag har Scream!

Hej på er
jag har Bostreams SCREAM sedan några veckor
jag bif en TPTest

hälsn
peter09

Testresultat:
-------------

Server: referens.sth.ip-performance.se:1641
Test: 302 (Auto)
Tid : 5 s Maxtid: 15 s
Test startad : 2004-02-22 16:12:35
Test avslutad: 2004-02-22 16:14:42

Sändning:

Högsta hastighet TCP: 808.20 kbit/s
Högsta hastighet UDP: 844.84 kbit/s
Tillgänglig bandbredd TCP/UDP: 95.7 %

Mottagning:

Högsta hastighet TCP: 6.08 Mbit/s
Högsta hastighet UDP: 4.30 Mbit/s
Tillgänglig bandbredd TCP/UDP: 100.0 %
detta var texten!

Ja det där var ju intressant endast 8Mbit....Inte direkt 26Mbit....

Ursprungligen av peter09:

Hej på er
jag har Bostreams SCREAM sedan några veckor
jag bif en TPTest

hälsn
peter09

Testresultat:
-------------

Server: referens.sth.ip-performance.se:1641
Test: 302 (Auto)
Tid : 5 s Maxtid: 15 s
Test startad : 2004-02-22 16:12:35
Test avslutad: 2004-02-22 16:14:42

Sändning:

Högsta hastighet TCP: 808.20 kbit/s
Högsta hastighet UDP: 844.84 kbit/s
Tillgänglig bandbredd TCP/UDP: 95.7 %

Mottagning:

Högsta hastighet TCP: 6.08 Mbit/s
Högsta hastighet UDP: 4.30 Mbit/s
Tillgänglig bandbredd TCP/UDP: 100.0 %
detta var texten!

Har du 8/13 eller 26? varianten???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-23 13:09

Hjälp?
Jag ska flytta två portar upp på samma gata, och enligt Bostrams hemsida så tar det 4-6 veckor för dom att flytta ett SCREAM abonnemang, och om man översätter det i Bostream tid så är det väl ca 3-4 månader.. Så är det någon som har koll om det även gäller om man som sagt håller sig i samma kvarter, telestation, tel nr...

Jag har såklart även mailat samma fråga till deras support,... svar väntas till jul..
:eek:

Ursprungligen av Fredric:

Hjälp?
Jag ska flytta två portar upp på samma gata, och enligt Bostrams hemsida så tar det 4-6 veckor för dom att flytta ett SCREAM abonnemang, och om man översätter det i Bostream tid så är det väl ca 3-4 månader.. Så är det någon som har koll om det även gäller om man som sagt håller sig i samma kvarter, telestation, tel nr...

Jag har såklart även mailat samma fråga till deras support,... svar väntas till jul..
:eek:

Det är skannova som är problemet. En jag känner som jobbar på skannova säger att de har olika kö system. Telia är nummer ett och sen är de andra olika prioriterade. Så ring och skäll på skannova. När jag flytta sist så fick jag jaga på dem...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 18:14
Ursprungligen av pizzabudet:

Det är skannova som är problemet. En jag känner som jobbar på skannova säger att de har olika kö system. Telia är nummer ett och sen är de andra olika prioriterade. Så ring och skäll på skannova. När jag flytta sist så fick jag jaga på dem...

Svaret jag fick från Telia var att kablarna inte var lagda i "prydnad" och därför skiljde det 1300 meter mellan mig och min vän (när det egentligen bara är att gå över gatan). Kan man be Skanova fixa det?

Ursprungligen av Pallish:

Svaret jag fick från Telia var att kablarna inte var lagda i "prydnad" och därför skiljde det 1300 meter mellan mig och min vän (när det egentligen bara är att gå över gatan). Kan man be Skanova fixa det?

Teoretiskt, ja!

Praktiskt är det dessvärre omöjligt...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 16:27

hej pizzabubet
ja jag har 26 vad jag vet och betalar för
ska eposta fråga
visste inte att scream finns i flera varianter?!
ska eposta dom o fråga
Bostream alltså
peter09

Ursprungligen av peter09:

hej pizzabubet
ja jag har 26 vad jag vet och betalar för
ska eposta fråga
visste inte att scream finns i flera varianter?!
ska eposta dom o fråga
Bostream alltså
peter09

Scream finns i 26, 13 samt 8 Mbit.

26 funkar bara för oss som bor upp till 300 meter ifrån stationen. 13 för upp till 1000 meter och sen 8 upp till 5 km enligt uppgift.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:37

svar från Bostream

Ursprungligen av pizzabudet:

Scream finns i 26, 13 samt 8 Mbit.

26 funkar bara för oss som bor upp till 300 meter ifrån stationen. 13 för upp till 1000 meter och sen 8 upp till 5 km enligt uppgift.

Hej idag fick jag detta besked

>>Hej,

Tack för ditt mail! Du har i dagsläget scream ADSL men kommer att
uppgraderas till Scream VDSL när din station är klar för detta.

Med vänliga hälsningar,
Per, Bostream Service AB>>>>>>>

så nu vet jag /vi detta
hälsn
peter09

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:17

Ni som har uppgraderat från tidigare ADSL till scream och VDSL, har ni alla skickat tillbaka era gamla modem? Hur gjorde ni isf det på det enklaste och billigaste sättet?

en gammal trå det här men - efter att ha fått besked om att bostream inte har plats på min station byter jag nu till BBB och har fått besked om 12 Mbit ner och 9 Mbit upp

nu har jag bara 4 månaders uppsägningstid

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 13:37
Ursprungligen av el gringo:

en gammal trå det här men - efter att ha fått besked om att bostream inte har plats på min station byter jag nu till BBB och har fått besked om 12 Mbit ner och 9 Mbit upp

nu har jag bara 4 månaders uppsägningstid

Svin

Jag får både 8/1 Mbit med BBB och BoStream... fastän jag har en telestation <300 meter från mig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-08 13:57
Ursprungligen av el gringo:

en gammal trå det här men - efter att ha fått besked om att bostream inte har plats på min station byter jag nu till BBB och har fått besked om 12 Mbit ner och 9 Mbit upp

nu har jag bara 4 månaders uppsägningstid

För 600 spänn extra kan du säga upp ditt Bostream-abonnemang innevarande månad, men det kanske du redan visste?

det återstår dock att se hur det blir när det väl levereras...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 14:02
Ursprungligen av el gringo:

det återstår dock att se hur det blir när det väl levereras...

Mjo.. men vi får ju så klart hoppas på det sämsta!

nej det visste jag inte - tack för tipset!

Med 960 meter från stationen i Göteborg skulle jag få 13 mbit när jag beställde. För över nio månader sedan. Nu har Nostream "skrivit ned" detta till 7 mbit i "teorin". Får jag 6 mbit får jag vara glad. Se upp för Bostream och deras glada reklam. Kolla INNAN du beställer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-12 09:37
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Med 960 meter från stationen i Göteborg skulle jag få 13 mbit när jag beställde. För över nio månader sedan. Nu har Nostream "skrivit ned" detta till 7 mbit i "teorin". Får jag 6 mbit får jag vara glad. Se upp för Bostream och deras glada reklam. Kolla INNAN du beställer.

Hände mig oxå, riktigt sur ett tag och hopplöst är det att komma fram till deras kundtjänst...

/Jef

  • Medlem
  • 2004-09-11 15:44

bostream kundtjänst

Ursprungligen av jef:

Hände mig oxå, riktigt sur ett tag och hopplöst är det att komma fram till deras kundtjänst...

/Jef

kommer man fram så bli man bollad runt till minst 7 ställen.. sen säger de att: vi har alltid sagt max 900m till basstationen... annars klarar inte koppartråden det... hmm vi har inte ens koppar mellan boxen utanför huset och basstationen...

Ett fall för Sverker, och nej jag skojar faktiskt inte.

http://www.konsumentverket.se/

Nu har BBB 24 ner/1 Mbit upp och den tidigare tjänsten har ändrats till 10 ner/1 Mbit upp!? det var ju 12 ner/9 upp innan!?!?

pratade precis med kundtjänst - dom erbjuder inte 12 ner/9 upp längre jag skulle få det - men var sista person - typ :rolleyes:

gissningsvis utnyttjar folk uppladdning för mycket...servers...

Bevaka tråden