Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad innebär Veterantiteln?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adzam 1:

Personligen, utan att egentligen vara särskilt insatt i ämnet, känns det som att denna "titel" tas lite på för stort allvar i denna tråd.

Jag ser det mest som en kul grej som visar att man har varit här ett tag. Med andra ord inget som måste förtjänas med extremt lärorika inlägg!

Äh, vi retar oss lite på klumpigheten att "Veteran" mest låter som man vart med ett Världskrig till att börja med...
Sedan att det är 200 inlägg som räknas.

En kille hör har skrivit 100st på flera år (8?) och han är inte veteran... konstigt.
Andra kan svamla ihop ett par hundra inlägg på rent svammel och bli veteraner
efter en månad.

Jag hade en idé om att man kunde få välja själv vad det skulle stå i rutan ist.
Verkar dock inte som ngn annan än jag själv tyckte det var en bra idé:

"Varför inte en lista och välja med en radiobutton ?

"Människa"
"besserwisser"
"Messerschmitt"
"Snäll"
"Farsot"
"idiot"
"Trevlig"
"Hjälpsam"
"Go i hövvet"

som exempel på vad man kan välja, skulle bli mkt roligare... "

Ursprungligen av Goflorp:

"Varför inte en lista och välja med en radiobutton ?

"Människa"
"besserwisser"
"Messerschmitt"
"Snäll"
"Farsot"
"idiot"
"Trevlig"
"Hjälpsam"
"Go i hövvet"

som exempel på vad man kan välja, skulle bli mkt roligare... "

Roligt i någon vecka kanske. Men snart tror jag det skulle glida över från roligt till intetsägande, överflödigt, meningslöst...

Men om andra fick välja ett epitet från Goflorps lista att ge åt en själv, det kunde bli skoj.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Roligt i någon vecka kanske. Men snart tror jag det skulle glida över från roligt till intetsägande, överflödigt, meningslöst...

Men om andra fick välja ett epitet från Goflorps lista att ge åt en själv, det kunde bli skoj.

nja, mobbning fick jag nog av på högstadiet, så nä...

att det skulle glida över till meningslöshet är väl där som "veteran" är ändå.

Jag kan erkänna att jag ibland kikar på antal inlägg en person gjort.
Jag kanske formulerar mitt svar annorlunda beroende på vem mottagaren är.
Jag kanske gör mig omaket att formulera mig extra tydligt om ngn har 2 inlägg...
Jämfört med ngn som har 6000 inlägg.

OM nybörjaren inte får ett enkelt uttryckt svar kanske han/hon aldrig återkommer.
"6000-inlägg" är här så ofta att ett svar som behöver förtydligas - jag då kommer frågan tämligen snart - om den behövs.

Ursprungligen av Goflorp:

"Varför inte en lista och välja med en radiobutton ?

"Människa"
"besserwisser"
"Messerschmitt"
"Snäll"
... "

Multival?!

"Audiofil-Macevangelist-Sarkast"

Med röstning och dubbel majoritet då kanske....

Håller med (Goflorp) om att veterantiteln inte tillför särskilt mycket och mitt "mobbningsförslag" var inte helt seriöst (även om jag tror ett dynamiskt majoritetsomdöme skulle sporra många att tänka till en gång extra innan de postar). Jag är lite osäker på om ditt "go i hövvet"-förslag också var halvt på skoj, men hur som helst är jag anhängare av så rena lakan som möjligt vad gäller forumgränssnittet. Deltagares ålder etc är väl ok men den informationen skulle för min del kunna gömmas under en roll-over-funktion.

Låter bra Björnström.
Senior betyder att man hänger här, Veteran att man kan ha en c/o adress till forumet

bra.

Nu ska man väl inte gnälla, jag är ju trots allt med i den lilla skaran veteraner, men jag tycker nästan att gränsen för veteran är lite lågt satt. 500 inlägg och tre år är ju inte så baskat mycket egentligen, typ ett inlägg varannan dag. Inte för att jag har något bra förslag på vad som skulle vara en bättre gräns...

2k inlägg och minst 5 år? Fast då röstar jag ju ut mig själv...

Ursprungligen av staed:

Nu ska man väl inte gnälla, jag är ju trots allt med i den lilla skaran veteraner, men jag tycker nästan att gränsen för veteran är lite lågt satt. 500 inlägg och tre år är ju inte så baskat mycket egentligen, typ ett inlägg varannan dag. Inte för att jag har något bra förslag på vad som skulle vara en bättre gräns...

2k inlägg och minst 5 år? Fast då röstar jag ju ut mig själv...

2000+ inlägg och 3 år tycker jag låter bra...

LCR

Ursprungligen av LCR:

2000+ inlägg och 3 år tycker jag låter bra...

LCR

Just nu är 0.5% av alla medlemmar uppe i Veteranstatus och jag tycker att den som skrivit 500 inlägg trots allt har lagt mycket energi på sajten.

Ursprungligen av Björnström:

Just nu är 0.5% av alla medlemmar uppe i Veteranstatus och jag tycker att den som skrivit 500 inlägg trots allt har lagt mycket energi på sajten.

Det må väl ligga något i det. 0.5% är ju inte så många. Men det är 0.5% av alla medlemmar? Hur många procent är det av de mer aktiva medlemmarna? Säg de som loggar in minst en gång i månaden? Men det kanske inte finns sådan statistik att tillgå.

Ja 0,5 % låter ju lite, men hur många medlemmar har aldrig skrivit ett inlägg? Hur många medlemmar har skrivit under tio inlägg? 0,5 % av alla medlemmar är kanske inte så väldigt lite som det verkar om man betänker att många medlemmar inte är aktiva.

Ursprungligen av Capeman:

Ja 0,5 % låter ju lite, men hur många medlemmar har aldrig skrivit ett inlägg? Hur många medlemmar har skrivit under tio inlägg? 0,5 % av alla medlemmar är kanske inte så väldigt lite som det verkar om man betänker att många medlemmar inte är aktiva.

Med tanke på iPhone-kidsen; hur många har skrivit ETT inlägg (Hjälp mig med xxxxxxxx?) och sedan dratt?

Ursprungligen av Goflorp:

Med tanke på iPhone-kidsen; hur många har skrivit ETT inlägg (Hjälp mig med xxxxxxxx?) och sedan dratt?

Tja, jag skulle tippa på... många.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-01 21:08

är det på månaden som det gått 3 år som man förvandlas till veteran eller räknas bara efter vilket år?

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-01 21:10

är det på månaden har jag en månad på mig att få ihop ca 150 inlägg till så får jag en fin födelsedags present

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-04-17 03:10

tyvärr har det blivit en stor skillnad på iphoneforumet och macforumet. det sitter massa iphoneungar och undrar och leker 500frågor, det gör dem ej till veteraner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-17 08:46
Ursprungligen av thor:

tyvärr har det blivit en stor skillnad på iphoneforumet och macforumet. det sitter massa iphoneungar och undrar och leker 500frågor, det gör dem ej till veteraner.

Du har en poäng där.

Kontakta Björnström och se om man kan ändra villkoren lite mellan iphoneforumet och macforumet. Tex 1000 inlägg för veteran status på iphoneforumet men jag tror att det bara blir mer administrativt arbete, och ej något bättre kvalitativt resultat av det.

Men samtidigt kvarstår tidsgränsen på 3 år, även för iphonekidsen så dom hinner mognas vid, och när man tänker efter en extra gång så blir det nog bra i slutändan

Senast redigerat 2010-04-17 12:23

Hela iphonedelen är ju utöver detta fylld med folk som har 1-2 inlägg om ngn jailbreakfråga.
Det finns ingen kontinuitet alls, den som får svar kommer aldrig tillbaks.

Varför är inte 'medlem sedan', 'ålder' och 'antal inlägg' tillräckligt mycket information för att veta hur man skall tilltala någon? Alt. bära någon form av prestige etc! Titel är imho lite 'playahead'!

Nu har du 503 inlägg och är Veteran. Tydligen går gränsen någonstans mellan 501 och 503 för alla med kattavatarer!

Ursprungligen av johan_tanying:

Nu har du 503 inlägg och är Veteran. Tydligen går gränsen någonstans mellan 501 och 503 för alla med kattavatarer!

Hahaha, japp

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-06-01 18:55

Detta är mitt inlägg nummer 500!
Kommer kännas skönt att ha en veterantitel under mitt namn. (igen)
Vad är nästa steg?

Ursprungligen av thor:

Detta är mitt inlägg nummer 500!
Kommer kännas skönt att ha en veterantitel under mitt namn. (igen)
Vad är nästa steg?

Supporter.

Ursprungligen av Capeman:

Supporter.

Som kan fixas innan veteran. Vill någon aspirera att bli mer än veteran så är det väl moderator, seniormoderator, administratör och till sist siteadmin som gäller?

Men vad händer vid 18000 inlägg då?

Ursprungligen av Adrian B:

Men vad händer vid 18000 inlägg då?

Räkneverket nollställs och man vinner en Mac Performa 475.

18000! Ofattbart.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Räkneverket nollställs och man vinner en Mac Performa 475.

Jag hade en Macintosh LC 475:a som min första egna Mac (och dator för den delen) och den var grym. En av de bättre Macarna som gjorts (i förhållande till sin tid och pris förstås).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade en Macintosh LC 475:a som min första egna Mac (och dator för den delen) och den var grym. En av de bättre Macarna som gjorts (i förhållande till sin tid och pris förstås).

Håller med. Jag spenderade också mycket tid framför en LC 475 (är det månne detta som Veterantiteln innebär?). Enda felet var skärmsläckaren Lunatic Fringe som man bara var tvungen att köra en gång till. Varje gång. Som tur var levererades min nästa dator (PM 7600) utan After Dark installerat.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Håller med. Jag spenderade också mycket tid framför en LC 475 (är det månne detta som Veterantiteln innebär?).

Det tycker jag vore en lämplig definition

Ursprungligen av M. Sundbom:

Enda felet var skärmsläckaren Lunatic Fringe som man bara var tvungen att köra en gång till. Varje gång. Som tur var levererades min nästa dator (PM 7600) utan After Dark installerat.

Åh, Lunatic Fringe, det hade jag helt glömt bort att jag mindes

Bevaka tråden