Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-31 11:10
Ursprungligen av gustaftroeng:

Beställde min macbook i torsdags den 23e.

Skickades den 28e från SHANGHAI, CN till APELDOORN, NL, idag landade den i WARSAW, PL. Nästa Sverige????

Beräknad leverans nu på fredag den 31a okt, julen kommer tidigt i år

Hur ser ni vart den är? Har ni fått något tracking-id? Eller söker ni på apples referens på någon sida?

Ursprungligen av Pantern:

Beställde min i söndags och min är redan i Holland med beräknad leverans den 3e

Svin, men du beställde ingen Nano också?

  • Medlem
  • Askersund
  • 2008-10-30 16:04

Tröttnar på Apples leveranser

Jag beställde en MB 2.4, en skrivare samt en iPod Touch 8 GB kl. 22.00 den 14:e. Den skickades från Shanghai den 21:e och har fortfarande inte fått något spårningsnummer i Nederländerna. När man samtidigt hör om personer som gjort liknande beställningar flera dagar senare, och redan fått sina grejer börjar man undra vad Apple egentligen sysslar med. SKÄRPNING! :">

Senast redigerat 2008-10-30 17:48
  • Medlem
  • Askersund
  • 2008-10-31 19:20

Sökning UPS

Nu har jag fått mitt trackingnr. hos UPS, men hur gör man för att få reda på var paketet befinner sig? När jag söker på UPS hemsida står det inte var det befinner sig. Jag använder den här tjänsten UPS: Sökningsinformation.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-31 21:11
Ursprungligen av m00nie:

Nu har jag fått mitt trackingnr. hos UPS, men hur gör man för att få reda på var paketet befinner sig? När jag söker på UPS hemsida står det inte var det befinner sig. Jag använder den här tjänsten UPS: Sökningsinformation.

Jag fick också mitt trackingnummer idag. Du söker på rätt ställe. Tog ett par timmar innan det kom någon info om var den var. Lustigt nog var min i endhoven

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-10-31 21:35

Stod igår och i morse att min skulle levereras den 30:e oktober....när jag kom hem från jobbet idag hade det ändrats till den 4:e november.....man blir ju inte lite lack när man stannade hemma från jobbet hela torsdagen och så ändrar mupparna det till den 4:e november dagen efter. Teknikens under....

UPS= Skräp!!!

Hej!

Som många andra har jag suttit hemma hela dagen och väntat på min MacBook. Enligt UPS skulle leveransen ske idag men helt plötsligt på eftermiddagen så står det på UPS hemsida att ingen mottagare fanns tillgänglig vid avlämning! Bullshit!

Fy fan va illa det är med UPS, Fedex och DHL är SÅÅÅ mycket bättre. UPS verkar bara åka förbi huset utan att ens ringa på dörren!

Skamligt!

Apple borde helt klart byta expeditör, var likadant förra gånge jag beställt en MacBook.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-27 23:24

Beräknat leveransdatum 04 nov 2008 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus Förbereder överlämning till slutlig budfirma 27 okt 2008

Har jag nu. Fast inget kollinummer än. Nå, den är ju nästan skickad iaf.

  • Medlem
  • 2008-10-28 10:24

Åhh.. Jag beställde en i fredags eftermiddag genom företaget jag jobbar (fick den billigare än student ). En 2.0, 160GB hdd och 2GB ram. Tänkte uppdatera om ett halvår eller något, när priserna sjunkit. Iom att jag beställde den i fredags, så tror jag att företaget beställde den igår...
Jag vill ha den nu!

  • Oregistrerad
  • 2008-10-28 20:26

Beställt och klart, så framåt 10-11 så blir de rena Julafton

Tog den billigare alu macbooken men med 4 gig ram.

Beställde min i fredags eftermiddag, idag skickades den iväg med beräknad leverans senast 6:e november. En 2.4:a med 250GB/4GB och DVI-adapter, dessutom en iPod nano.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-29 07:20
Ursprungligen av pjohansson:

Beställde min i fredags eftermiddag, idag skickades den iväg med beräknad leverans senast 6:e november. En 2.4:a med 250GB/4GB och DVI-adapter, dessutom en iPod nano.

Och jag beställde dagen efter eventet (16/10) med samma konfiguration, exkl ipod, och jag har beräknad leverans 3-4 november. Två veckors väntan har varit surt men nu är det ju bara 5 dagar kvar...!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-29 09:51
Ursprungligen av erksve:

Och jag beställde dagen efter eventet (16/10) med samma konfiguration, exkl ipod, och jag har beräknad leverans 3-4 november. Två veckors väntan har varit surt men nu är det ju bara 5 dagar kvar...!

De var 2 dagar efter eventet dock, eftersom eventet var den Tisdagen den 14:e Oktober

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-29 12:02
Ursprungligen av Minto0:

De var 2 dagar efter eventet dock, eftersom eventet var den Tisdagen den 14:e Oktober

Ojdå, skrev lite fel där. Var på onsdagsmorgonen jag la in beställningen, dvs. 15:e.

Ursprungligen av jac:

Tänkte uppdatera om ett halvår eller något, när priserna sjunkit. Iom att jag beställde den i fredags, så tror jag att företaget beställde den igår...
Jag vill ha den nu!

Ja, det va ju lätt att förstå vad du skrev?

Fick precis mail från Apple!
Din beställning skickades iväg 28.10.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 06.11.2008. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Känns som en lång leveranstid, 9 dagar? Aja, bara att uthärda.

  • Medlem
  • 2008-10-29 18:04
Ursprungligen av alomolife:

Ja, det va ju lätt att förstå vad du skrev?

Hmm, jag förstår precis, men det spelar ju ingen roll. Vad förstod du inte? Tänkte att lite otydligt var det, men inte så jätteotydligt.

Nu funkar inte Apples beställning- och ordersidor, man blir re-direktad till Apple Store?

Apple Store (Sverige) - Välkommen till Apple Store
Apple Store (Sverige) - Välkommen till Apple Store

Någon som vet varför?

Det verkar ju inte gå med ljusets hastighet. Min "granskas" fortfarande. Jävla finansieringsmupparna (wasa kredit) som slöat ner allt. När kan man räkna med leverans nu? 20 november?

Min överlämnad till UPS nu. Synd bara att jag inte kommer vara hemma på fredag (eller mån-ons heller för den delen). Hoppas det finns en chans att de kan leverera redan imorgon, även om det känns osannolikt...

EINDHOVEN, BEST,
NL 29/10/2008 17:26 URSPRUNGSSKANNING
NL 29/10/2008 9:09 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Ditt paket är i tid med planerat leveransdatum den 31/10/2008.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-29 21:33

det här är ju sjukt, jag beställde den 14:e och har inte fått ett trackingnr än!
står endast att de förbereder överlämning till slutlig budfirma. kommer den inte senast fredag blir jag galen.
sry, var bara tvungen att släppa ut lite aggressioner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-29 21:47
Ursprungligen av plumser:

det här är ju sjukt, jag beställde den 14:e och har inte fått ett trackingnr än!
står endast att de förbereder överlämning till slutlig budfirma. kommer den inte senast fredag blir jag galen.
sry, var bara tvungen att släppa ut lite aggressioner.

Samma sak för mig, så du behöver inte känna dig ensam

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-29 21:54
Ursprungligen av KruLLit:

Samma sak för mig, så du behöver inte känna dig ensam

Jag beställde Macbook 2,4 och Ipod 15/10 och har heller inte fått något trackingnummer men beräknad leverans 7/11. Segt! Vad har vi gjort för att få så långsamma leveranser?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-29 21:59

Hämtade min 2,4a i hyllan hos Mediamarkt Gbg igår kväll. Fanns 8 st kvar efter mig + tiotalet 2,0or. Min känns väldigt rapp och trevlig. Go känsla när man bär den ihopvikt, viktskillnaden mot gamla MBn märks ganska tydligt.

Ni alla väntande blir oxå nöjda!

Teekay

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-29 22:07
Ursprungligen av Beef:

Jag beställde Macbook 2,4 och Ipod 15/10 och har heller inte fått något trackingnummer men beräknad leverans 7/11. Segt! Vad har vi gjort för att få så långsamma leveranser?

Jag tror det är såhär:
Själva macbooken kommer ifrån Kina och transporteras till Holland och eftersom vi har beställt en iPod också, så måste dom packa om hela ordern. Sen är juh den nya macbooken eftertracktad också

Edit:
Teekay, hur är det med skärmen? Är den så dålig som många påstår?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-29 22:42
Ursprungligen av KruLLit:

Jag tror det är såhär:
Själva macbooken kommer ifrån Kina och transporteras till Holland och eftersom vi har beställt en iPod också, så måste dom packa om hela ordern. Sen är juh den nya macbooken eftertracktad också

Jag tror du har helt rätt. Jag väntar på en MB + nano som jag beställde den 15:e.

Har stått "Förbereder överlämning till slutlig budfirma" sen i måndags. Jag vill verkligen ha den innan helgen. Är det någon som fått sin levererad med en nano ?

Woho, nu har min status iaf ändrats, leveransdatum 13-14 november. Nu gräver jag ner mig så hörs vi 13:e

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-29 23:24

Krullit,
Skärmen är ingen höjdare men fullt acceptabel. Har både Macbook Air och plast-MB och ser ingen större skillnad i praktiskt bruk. Allt meckande med profiler och fotograferande av uppspelning av DVD-filmer tenderar bli lite för mycket.

Det svarta är inte helt svart över hela skärmen men förutom detta är bilder och text utmärkta. (Tangenterna har lite hårdare fjädring och studs jmf med MBA men är också helt ok).

Nog med OT nu dock! Hälsar en nöjd Teekay

Ursprungligen av teekay:

Krullit,
Skärmen är ingen höjdare men fullt acceptabel. Har både Macbook Air och plast-MB och ser ingen större skillnad i praktiskt bruk. Allt meckande med profiler och fotograferande av uppspelning av DVD-filmer tenderar bli lite för mycket.

Det svarta är inte helt svart över hela skärmen men förutom detta är bilder och text utmärkta. (Tangenterna har lite hårdare fjädring och studs jmf med MBA men är också helt ok).

Nog med OT nu dock! Hälsar en nöjd Teekay

Jag har jämfört nya MB med MBA och nya MBP och jag tycker att de håller en ganska jämn kvalitetskurva. MBP är väl bäst, men både Air och nya MB är väldigt bra tycker jag. Det handlar väldigt mycket om hur man ställer in och kalibrerar skärmen. Min farsas iMac såg rätt jävlig ut när vi packade upp den, men jag kalibrerade i 5 minuter och nu är den kanon. Samma sak gäller min MacBook. Det är definitivt värt att meka med så att man känner sig nöjd. Potentialen finns där vekrligen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-29 23:44

Håller med ovanstående talare angående skärmen. Men jag har suttit vid dem gamla bärbara så jag vet inte om den är sämre än dem eller snarlik. Men den är ändå bättre än dem flesta PCs som jag har sätt iallafall

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-30 11:39

Ja alltså själva bilden med färger och allt sånt e jättebra men själca betraktningsvinkeln är inte så stor som jag trodde den skulle vara

Bevaka tråden