Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Förbereder överlämning till slutlig budfirma" står det på min nu, inget trackingnummer ännu dock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-04 14:48
Ursprungligen av alomolife:

"Förbereder överlämning till slutlig budfirma" står det på min nu, inget trackingnummer ännu dock.

Samma här..
Det låter som alla andra redan har fått ett trackingnummer.. Är det ett lotteri? Eller är det tänkt att man ska få ett trackingnummer 2 dagar innan leverans?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-05 09:25
Ursprungligen av Zajber:

Samma här..
Det låter som alla andra redan har fått ett trackingnummer.. Är det ett lotteri? Eller är det tänkt att man ska få ett trackingnummer 2 dagar innan leverans?

Man får ju hoppas på att man kommer att få den i tid utan trackingnr.
Jag har samma problem som ni. Igår på morgonen hade jag status "förbereds för överlämnande till slutgilitg budfirma". Men senare på dagen var det tillbaka till samma gamla "På väg till kund – leverans enligt schema" men inget trackingnummer. Jag beställde 15:e med skrivare. Jag hoppas verkligen att det inte är ett dåligt tecken att man inte fått trackingnummer. Enligt beräknad leveransstatus ska den komma den 6:e men det vågar jag ju inte lita på (men jag hoppas!).

Har fått min nu, dom lämnade den på skolan...
Nu ska jag åka hem och teståka!

Vad händer om jag inte är hemma när de levererar? Kommer de igen efter några dagar eller måste man åka och hämta paketet på något ställe?

  • Medlem
  • Askersund
  • 2008-11-04 20:46

Äntligen!!

Jag ville bara säga till er som fortfarande väntar på era Macbooks, håll ut! När den väl kommer blir ni garanterat nöjda. Jag sitter med min 2.4 just nu och den är verkligen helt otrolig! Väl värd den tre veckor långa väntetiden (beställde skrivare samt iPod Touch också).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-04 20:55

Nu är den i köpenhamn! Hoppas att jag får den i morgon!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-11-04 22:31

Själv väntar jag fortfarande...

Suck...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-05 08:18

Ute för leverans... Tjoho!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 10:03

Beställde en macbook den 16 okt och på apples sida stod det att jag skulle få den den 10-11 nov. Omigosh tänkte jag. Fast den kom den 31 okt. Så deras beräknade ankomstider stämmer väl inte alltid.

  • Medlem
  • 2008-11-05 10:11

Jag beställde min MB2,4 den 22 okt. I flera dagar har det stått: Förbereder överlämning till slutlig budfirma. Idag skulle den ha varit hos mig...

Så igår ringde jag till Apples kundtjänst och kollade läget, då fick jag det irriterande beskedet att Apple har haft stora leveransförseningar. Represetanten kunde inte heller ge mig ett rakt svar på när det kan lösa sig, utan det blev: "Kolla på ditt konto och på ditt order status".

Nåväl småirriterad blir man, så här lång tid brukar det inte ta när jag har köpt nylanserade produkter från Apple.

Någon annan som varit med om detta?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-05 10:23

Jag har en mac!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-05 14:02
Ursprungligen av en David:

Jag har en mac!

Stort grattis och välkommen!

Idag missade jag UPS. De valde att komma 12:12. Det känns som den tid det är störst chans att träffa mig, eller inte. Jag har lektioner lixom. Ska jag behöva be om ledigt för att ta emot paketet jag väntat på i 3 veckor?

UPS lämnade ett meddelande där det stod att de kommer igen vi "ungefär samma tid". Vad innebär ett ungefär? 12:05 - 12:20 eller 11-13? Nu är väntan inte spännande längre utan att det blir skönt att det blir överstökat.

Gah, det står att min är ute för leverans kl 8:05. Jag stack till skolan 8:25 å är nu hemma på håltimma för att ha så stor chans som möjligt att vara hemma när leveransen kommer. Kan jag ha missat den? Eller kan det vara så att jag är långt nere på UPS:s lista på vem som först får leverans? Jag bor ca 15min från centrala gbg.
Vad händer om jag missat leveransen? Kommer dom igen eller hur funkar det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 12:35
Ursprungligen av Carlssson:

Gah, det står att min är ute för leverans kl 8:05. Jag stack till skolan 8:25 å är nu hemma på håltimma för att ha så stor chans som möjligt att vara hemma när leveransen kommer. Kan jag ha missat den? Eller kan det vara så att jag är långt nere på UPS:s lista på vem som först får leverans? Jag bor ca 15min från centrala gbg.
Vad händer om jag missat leveransen? Kommer dom igen eller hur funkar det?

UPS ringde mig idag vid 9:00 och sa att mitt paket skulle levereras 13:00-16:00. Det verkar som att dom inte ringer alla?

Mitt paket skickades den 28 oktober. Beräknad leverans 6:e Nov. (imorgon) igår och i förrgårs stod det Förbereder leverans till slutlig budfirma... Idag står det "På väg till kund – leverans enligt schema" Har dock inte fått något trackingnr än.. Kan man ändå hoppas på att få datorn imorgon..?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-05 13:44
Ursprungligen av hosonlarsson:

Mitt paket skickades den 28 oktober. Beräknad leverans 6:e Nov. (imorgon) igår och i förrgårs stod det Förbereder leverans till slutlig budfirma... Idag står det "På väg till kund – leverans enligt schema" Har dock inte fått något trackingnr än.. Kan man ändå hoppas på att få datorn imorgon..?

Jag har skrivit tidigare i den här tråden om att jag har precis samma status och inte fått nåt trackingnummer. Min skickades också 28 oktober enligt apples sida och har beräknad leverans 6/10. Det har också stått "Förbereder leverans till slutlig budfirma" (igår eller förrgår) men nu står det "På väg till kund – leverans enligt schema". Jag pratade nyss med supporten som berättade att den inte skickats från Holland än och är därmed försenad. Han skulle be dem skynda på, men jag litar inte på att det skulle ha nån som helst effekt. Det blir nog till att hoppas på eventuellt nästa vecka. Enda trösten är väl att man inte är ensam om att vänta på sin försenade Macbook. Men aldrig att jag kommer att beställa något från applestore igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 13:52
Ursprungligen av Beef:

Jag har skrivit tidigare i den här tråden om att jag har precis samma status och inte fått nåt trackingnummer. Min skickades också 28 oktober enligt apples sida och har beräknad leverans 6/10. Det har också stått "Förbereder leverans till slutlig budfirma" (igår eller förrgår) men nu står det "På väg till kund – leverans enligt schema". Jag pratade nyss med supporten som berättade att den inte skickats från Holland än och är därmed försenad. Han skulle be dem skynda på, men jag litar inte på att det skulle ha nån som helst effekt. Det blir nog till att hoppas på eventuellt nästa vecka. Enda trösten är väl att man inte är ensam om att vänta på sin försenade Macbook. Men aldrig att jag kommer att beställa något från applestore igen.

Tror man kan räkna med att det tar cirka 2 dagar till efter du har fått ett trackingnr från UPS, så jag tror att ni inte kommer att få datorn den här veckan(kan ha fel )

  • Medlem
  • 2008-11-05 15:22
Ursprungligen av Beef:

Jag har skrivit tidigare i den här tråden om att jag har precis samma status och inte fått nåt trackingnummer. Min skickades också 28 oktober enligt apples sida och har beräknad leverans 6/10. Det har också stått "Förbereder leverans till slutlig budfirma" (igår eller förrgår) men nu står det "På väg till kund – leverans enligt schema". Jag pratade nyss med supporten som berättade att den inte skickats från Holland än och är därmed försenad. Han skulle be dem skynda på, men jag litar inte på att det skulle ha nån som helst effekt. Det blir nog till att hoppas på eventuellt nästa vecka. Enda trösten är väl att man inte är ensam om att vänta på sin försenade Macbook. Men aldrig att jag kommer att beställa något från applestore igen.

Jag har också EXAKT samma dilemma som du har.
Vad säger de på Apples support?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-05 15:52
Ursprungligen av nmsz:

Jag har också EXAKT samma dilemma som du har.
Vad säger de på Apples support?

De säger att "de har det jobbigt där nere i Holland" och att "det ser ut som om min leverans är försenad eftersom jag inte fått något trackingnummer". Han jag pratade med sa att han skulle skicka ett mejl och be dem skynda på. Han tyckte också att det var märkligt att de inte skickat det än eftersom datorn bara låg där nere och väntade. Det hade inte med saken att göra, enligt honom, att jag hade beställt en skrivare eftersom den också fanns där. Jag tolkar det som att de har häcken full i Holland och att de inte har något kvalitetssäkrat system för att se till att de levererar i den ordning som kunderna beställt. Det är ju helt OK att man får vänta längre vid specialbeställning (4gb och skrivare) men det verkar ju som om folk som beställt samma sak mycket senare redan fått sina grejer. Jag räknar med leverans tidigast typ ons-torsd nästa vecka eftersom jag inte fått något trackinnummer ännu.

Verkar inte bli någon leverans denna veckan, surt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-05 12:25
Ursprungligen av alomolife:

Verkar inte bli någon leverans denna veckan, surt.

Jag pratade precis med apple-support (svenska) och han sa att min inte ens gått iväg från Holland, trots att alla mina saker som ska levereras finns hos dem. Vad otroligt kasst. Han skulle "be dem skynda på". Det låter inte så betryggande. Beställde som sagt 15 oktober. Vad har de för system egentligen?:mad:

Nu har jag fått ett spårningsnummer hos budfirman: 'NL DISTRIBUTION CENTER'.

Var hittar jag deras hemsida? Vill ju spåra mitt paket!

Kan jag ha sån tur att jag får den imorgon/fredag?

Ursprungligen av alomolife:

Nu har jag fått ett spårningsnummer hos budfirman: 'NL DISTRIBUTION CENTER'.

Var hittar jag deras hemsida? Vill ju spåra mitt paket!

Kan jag ha sån tur att jag får den imorgon/fredag?

Det där betyder att ditt paket ligger i holland på apples lager i väntan på att UPS ska hämta det, tar några timmar upp till 1 dag. Sen får du spårnings nummer från ups så kan du spåra det på Välkommen till UPS
Det tog 4 timmar för mig, sen hade ups hämtat det.

Ditt paket borde vara hos dig inom 3 arbetsdagar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-05 17:12

Jag fick min idag och jag beställde den 17:e oktober. En dryg väntan måste jag säga men nu är den över. Jag tog ett gäng uppackningsbilder om någon mot förmodan skulle vara intresserad

Uppackningsbilder

P.S. Det ligger en iPod Nano i lilla kartongen. Den orkade jag inte fota.

Fick också min idag, och jag beställde MB:n (2,0), fodral och Nano den 14:e... Hade sånt flyt så att en rumsgranne här i korridoren träffade på UPS-budet och tog in datorn

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 19:25

Ringe äpplet idag. Det har tydligen varit problem med deras system för att hantera tracking-nummer. Så dom har inte skickats ut i tid.

Min dator ska komma i morgon och jag fick mitt trackingnummer idag.
Yes!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-11-05 20:12
Ursprungligen av Zajber:

Ringe äpplet idag. Det har tydligen varit problem med deras system för att hantera tracking-nummer. Så dom har inte skickats ut i tid.

Min dator ska komma i morgon och jag fick mitt trackingnummer idag.
Yes!

När beställde du den? Tänkte eftersom jag beställde min den 26 Oktober och skulle levereras den 7 November. Har inte fått något trackingnummer så det kanske skulle vara värt ett försök att ringa Apple.

Äntligen!

Nu har UPS äntligen lyckas leverera min MacBook men särskilt snabbt gick det ju inte. Är grymt nöjd med datorn som går som ett spjut men luckan för batterifacket sitter aningen löst. Har hört att fler har det problemet. Hur mycket glapp ska man acceptera? Någon mer som har ett litet glapp mellan luckan och övriga underdelen?

Måste dessutom säga till de som fortfarande väntar att den är ännu sexigare i verkligheten än på bild, i synnerhet med belysta tangenter, ser grymt ut!

Bevaka tråden