Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-10-25 12:53
Ursprungligen av xergio:

Min är skickad!!! wohoo!!!

men pengarna finns kvar....:confused: ... får den nog gratis

Det får du definitivt inte, dom kommer att dras

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-26 02:40

Yey! Nu har jag beställt en 2,4... Men bakrgundsbelyst tangentbord. Äntligen!!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-10-26 22:50

Så var den beställd...

Det blev en 2,4 med 4GB RAM och 320GB.
Slängde med en Mini Display Port --> DVI också, alltid bra att ha.
Skickas om 3 dagar så nu är det bara att vänta.

Den får ersätta min spruckna vita första generationens MacBook.

Jag velade länge mellan MacBook och /Pro men den senare var för stor, tyvärr.

Ursprungligen av Queux:

Så var den beställd...

Det blev en 2,4 med 4GB RAM och 320GB.
Slängde med en Mini Display Port --> DVI också, alltid bra att ha.
Skickas om 3 dagar så nu är det bara att vänta.

Den får ersätta min spruckna vita första generationens MacBook.

Jag velade länge mellan MacBook och /Pro men den senare var för stor, tyvärr.

Nähä?! Grattis! Jag suktar, men min får hålla ett år till...

(och btw är min flickväns nya skickad nu...)

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-10-27 09:00

Det var precis samma som mig, fast jag lyckades ju bestämma mig redan i tisdags! Fast våra skickas nog samma dag ändå ser det ut som…

Ursprungligen av Queux:

Så var den beställd...

Det blev en 2,4 med 4GB RAM och 320GB.
Slängde med en Mini Display Port --> DVI också, alltid bra att ha.
Skickas om 3 dagar så nu är det bara att vänta.

Den får ersätta min spruckna vita första generationens MacBook.

Jag velade länge mellan MacBook och /Pro men den senare var för stor, tyvärr.

min MB ska komma idag!!!

Det står på UPS sida att den är ute för leverans... dock så var det lite konstigt för de hade inte min adress?? Vad har apple gjort nu?? Jag ringde nämligen UPS för att förvarna att det är svårt att komma ända fram till dörren med paketet eftersom det inte går att köra ända fram med bilen plus att det inte finns någon porttelefon vid ingången...
Det enklaste sättet är dvs att ringa och säga att man står i närheten.. Dock fick jag som svar att Chaufförerna inte har mobiltelefoner så de kan inte ringa till adressaten som de ska leverera till...

får se hur det hela löser sig... Hon la iallafall in min adress i systemet så förhoppningsvis så vet chauffören vart jag bor...;)
Varför kan inte apple anlita posten eller nån firma som har lite koll på saker och ting!

UPS lyckades!...

Nu är den här!! och den är bättre än jag kunnat förvänta mig!
det är verkligen en wowkänsla när man packar upp den. det märks att den är mer robust än sina lite plastiga föregångare. Härligt med en silver ipod nano som matchar datorn...

nu é livet på topp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-30 15:31
Ursprungligen av MacDavid:

Nu är den här!! och den är bättre än jag kunnat förvänta mig!
det är verkligen en wowkänsla när man packar upp den. det märks att den är mer robust än sina lite plastiga föregångare. Härligt med en silver ipod nano som matchar datorn...

nu é livet på topp!

Jag antar att du beställde den 14 Oktober?
Hur lång tid tog det efter att du fick spårningsnumret tills att dom stod vid dörren? jag börjar bli nervös över att jag inte får den innan helgen. Det står fortfarande "Förbereder överlämning till slutlig budfirma". Det kanske tar extra lång tid för mig eftersom jag beställde ett iPod nano fodral :/

Ursprungligen av KruLLit:

Jag antar att du beställde den 14 Oktober?
Hur lång tid tog det efter att du fick spårningsnumret tills att dom stod vid dörren? jag börjar bli nervös över att jag inte får den innan helgen. Det står fortfarande "Förbereder överlämning till slutlig budfirma". Det kanske tar extra lång tid för mig eftersom jag beställde ett iPod nano fodral :/

Bah, så har det stått för mig med i tre dagar Jag beställde också den 14:e.. Och det står att den ska levereras idag, känns som om att den inte kommer göra det direkt.. Jag lär ju inte få den innan helgen heller, eftersom den förmodligen inte har skickats från holland ännu (eftersom jag inte har fått något spårningsnummer). Det är sjukt att det ska ta så lång tid

Kastrup - Sturup - Kastup - Sturup

UPS… Vilket företag. Enligt nedanstående information (bild) ska de ha försökt lämna ett paket åt mig kl 0900 i dag, men "Mottagaren var ej tillgänglig[…]" LÖGN! Jag var hemma fram till kl 1000. Ringde UPS och var riktigt nära på att ge de en furirsutskällning som heter duga, men lugnade ner mig och nöjde mig med att skälla lite. Nåväl, de skulle i alla fall lägga in en anteckning till budet att jag är hemma efter 1200 i morgon. Hoppas verkligen att UPS sköter sig denna gång. Efter att ha läst erfarenheter av UPS ger jag inte mycket för det företaget.
Man får det man betalar för heter det, men i det här fallet hade jag gärna betalat några hundringar i frakt och fått paketet till Posten istället.

Till min rubrik. Jag är lite nyfiken, är det någon som vet varför paketet först har kommit till Kastrup, därefter, Sturup, därefter tillbaka över bron till Kastrup och så tillbaka till Sturup? Verkar inte riktigt klokt

Ursprungligen av SnowFlax:

UPS… Vilket företag. Enligt nedanstående information (bild) ska de ha försökt lämna ett paket åt mig kl 0900 i dag, men "Mottagaren var ej tillgänglig[…]" LÖGN! Jag var hemma fram till kl 1000. Ringde UPS och var riktigt nära på att ge de en furirsutskällning som heter duga, men lugnade ner mig och nöjde mig med att skälla lite. Nåväl, de skulle i alla fall lägga in en anteckning till budet att jag är hemma efter 1200 i morgon. Hoppas verkligen att UPS sköter sig denna gång. Efter att ha läst erfarenheter av UPS ger jag inte mycket för det företaget.
Man får det man betalar för heter det, men i det här fallet hade jag gärna betalat några hundringar i frakt och fått paketet till Posten istället.

Till min rubrik. Jag är lite nyfiken, är det någon som vet varför paketet först har kommit till Kastrup, därefter, Sturup, därefter tillbaka över bron till Kastrup och så tillbaka till Sturup? Verkar inte riktigt klokt

Samma visa för mig i Februari senast jag köpte en mac.. Åkte ut och hämtade datorn hos UPS på Sturup direkt istället.

Ursprungligen av SnowFlax:

UPS… Vilket företag. Enligt nedanstående information (bild) ska de ha försökt lämna ett paket åt mig kl 0900 i dag, men "Mottagaren var ej tillgänglig[…]" LÖGN! Jag var hemma fram till kl 1000. Ringde UPS och var riktigt nära på att ge de en furirsutskällning som heter duga, men lugnade ner mig och nöjde mig med att skälla lite. Nåväl, de skulle i alla fall lägga in en anteckning till budet att jag är hemma efter 1200 i morgon. Hoppas verkligen att UPS sköter sig denna gång. Efter att ha läst erfarenheter av UPS ger jag inte mycket för det företaget.
Man får det man betalar för heter det, men i det här fallet hade jag gärna betalat några hundringar i frakt och fått paketet till Posten istället.

Till min rubrik. Jag är lite nyfiken, är det någon som vet varför paketet först har kommit till Kastrup, därefter, Sturup, därefter tillbaka över bron till Kastrup och så tillbaka till Sturup? Verkar inte riktigt klokt

Jag hade samma historia med TNT i väntan på min macbook. Jag satt hemma hela dagen från jobbet och följde trackningen slaviskt, och mycket riktigt dök det sedan upp att "då mottagaren inte var hemma kunde leverans inte ske". Jag fick själv åka och hämta upp det hos dem. Jag ångrar bara att jag inte tog en bild på chauffören när han blåste förbi mitt hus. För stanna till vid mitt hus gjorde han definitivt inte.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-30 21:14

Min leveransstatus uppdaterades precis till "På väg till kund – leverans enligt schema" vilket ska vara imorgon. Men jag har fortfarande inget spårningsnummer. Kan man ringa UPS ändå och berätta portkoden (om man inte har turen att få en chaufför som använder sin privata mobil) så man slipper vänta hela helgen för en sån sak.

Har haft jobbiga erfarenheter när UPS hanterat xboxen.

Ursprungligen av KruLLit:

Jag antar att du beställde den 14 Oktober?
Hur lång tid tog det efter att du fick spårningsnumret tills att dom stod vid dörren? jag börjar bli nervös över att jag inte får den innan helgen. Det står fortfarande "Förbereder överlämning till slutlig budfirma". Det kanske tar extra lång tid för mig eftersom jag beställde ett iPod nano fodral :/

jag beställde min den 15, beställde även en nano(silver) till (ingen gravering)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-30 15:11
Ursprungligen av MacDavid:

Det står på UPS sida att den är ute för leverans... dock så var det lite konstigt för de hade inte min adress?? Vad har apple gjort nu?? Jag ringde nämligen UPS för att förvarna att det är svårt att komma ända fram till dörren med paketet eftersom det inte går att köra ända fram med bilen plus att det inte finns någon porttelefon vid ingången...
Det enklaste sättet är dvs att ringa och säga att man står i närheten.. Dock fick jag som svar att Chaufförerna inte har mobiltelefoner så de kan inte ringa till adressaten som de ska leverera till...

får se hur det hela löser sig... Hon la iallafall in min adress i systemet så förhoppningsvis så vet chauffören vart jag bor...;)
Varför kan inte apple anlita posten eller nån firma som har lite koll på saker och ting!

Nej UPS är kassa! När jag beställde en Ipod Touch i våras kunde de inte hitta fram. Vi kunde inte få tag i chauffören eftersom de enligt UPS kundtjänst inte hade telefoner i bilarna. Det är naturligtvis en lögn. De vill bara inte att kunderna ska kunna ringa till dem så därför låtsas de som att de inte har telefoner. Resultatet blev att jag fick åka från Uppsala till UPS i Stockholm och hämta Ipoden trots att bilen hade varit och cirkulerat i vårt område utan att hitta fram! Makalöst dålig service.

Nån som beställt MB + ipod och fått trackingnr än?

Ursprungligen av mmmikael:

Nån som beställt MB + ipod och fått trackingnr än?

Inte jag i alla fall. Pratade med Apple idag och de hävdade att den var i Holland nu. Kollinummer skulle dyka upp idag eller imorgon...

Ursprungligen av jacoblo33:

Inte jag i alla fall. Pratade med Apple idag och de hävdade att den var i Holland nu. Kollinummer skulle dyka upp idag eller imorgon...

Okej. När beställde du? Eller snarare, när skickades den?

Min skickades den 22 (eller möjligen den 23) och har sedan i fredags haft status att nästa uppdatering kommer om "4-5 arbetsdagar".

Ursprungligen av mmmikael:

Okej. När beställde du? Eller snarare, när skickades den?

Min skickades den 22 (eller möjligen den 23) och har sedan i fredags haft status att nästa uppdatering kommer om "4-5 arbetsdagar".

Precis samma för mig, bara det att den skickades den 21:a. Pratade med Apple supporten idag ang. att ändra leveransadress, och de sa att den borde komma till leveransföretaget (UPS eller TNT) imorgon. Det var tydligen inte förrän då jag kunde få spårningsnummer.

  • Medlem
  • 2008-10-27 15:15

Nu fick jag alldeles nyss hem min nya dator! Fy fan vad liten å rubust den här krabaten är, aaah

_________
Självklart lyckades jag paja hela skiten under installation av windows xp (till spel) och i och med att xp installationen avbröts varhela systemet raderat (?)! Så nu sitter jag här och installerar om hela OS X. Mycket trevligt...

Senast redigerat 2008-10-27 15:40

Beställde den 16:e, den skickades den 21:a och tror det var igår som den uppdateras med samma status som din om nästan uppdatering inom 4-5 dagar. Därav samtalet till kundtjänsten idag som hävdade att den var i Holland och att spårningsnummert borde dyka upp idag eller imorgon...

woho, nu är min status "På väg till kund – leverans enligt schema", dvs den 30:e äntligen!! Jag har fortfarande inte fått något spårningsnummer dock..

Nu har min uppdaterats. Fortfarande inget trackingnr dock...

Skickat till GÖTEBORG, SE 22 okt 2008
Beräknat leveransdatum 31 okt 2008 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 27 okt 2008

Min uppdaterades just också. Står nu istället "Förbereder överlämning till slutlig budfirma". Inget Spår.nr. än.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-10-27 22:53

Min ändrade Äntligen till "Förberedd för avsändning" idag...

Suck, jag som hade hoppats på att få den till nu på fredag (då jag arbetar hemma ons-fre denna vecka).
Lär jag ju få kolla mig i skyarna efter...

Var tog det med att bara BTO:s skickades från shanghai och resten skickades från Nederländerna? För typ så var det ju för 3 år sen.

hur lång tid har det tagit för er ungefär?? ska sälja min gamla macbook nu o undrar hur länge man måste vänta på att få den nya älsklingen på ett ungefär alltså

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-28 22:43
Ursprungligen av stikosara:

hur lång tid har det tagit för er ungefär?? ska sälja min gamla macbook nu o undrar hur länge man måste vänta på att få den nya älsklingen på ett ungefär alltså

Räkna med 1,5-2 veckor i dagsläget från AppleStore.
Beställde min i fredags och beräknas levereras i mitten på nästa vecka.

beställde i lördags. Först var det beräknad leverans mellan 7-10 nov. Fick ett mail precis att dom har skickat datorn. Ny leverans senast 6 november. Kul att dom har förvånat en positivt för en gångs skull..

Ursprungligen av hosonlarsson:

beställde i lördags. Först var det beräknad leverans mellan 7-10 nov. Fick ett mail precis att dom har skickat datorn. Ny leverans senast 6 november. Kul att dom har förvånat en positivt för en gångs skull..

Beställde min i söndags och min är redan i Holland med beräknad leverans den 3e

Beställde min macbook i torsdags den 23e.

Skickades den 28e från SHANGHAI, CN till APELDOORN, NL, idag landade den i WARSAW, PL. Nästa Sverige????

Beräknad leverans nu på fredag den 31a okt, julen kommer tidigt i år

Bevaka tråden