Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-10-16 15:31

Fick samtal idag om att de skickar min nya Macbook idag.. (hoppas postgången norröver flyter på bra inatt så jag kan hämta ut den och bara sitta o geeka i helgen)

Wiie!

Skickar apple store Macbooken dirket hem eller måste man gå till posten?

Direkt hem.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-16 18:36

Beräknad leverans: 04 Nov, 2008 - 05 Nov, 2008.
IPOD TOUCH (2ND GEN) 16GB
MB 13.3/2.0/2X1GB/160
CANON MX310

Wohoo! (har redan tjatat om det i andra trådar, men)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 19:22

Hallå allesammans! Har en kort fråga för jag har inte hittat ngn klar info om de på apples hemsida, men om man kollar på andra ställen om att köpa på avbetalning osv, så måste man ju ha deklarerad inkomst. Nu är de ju så att jag jobbar utomlands så jag har inte de i sverige, men är de fortfarande möjligt o köpa på avbetalning då?:O

Jag kan ju tillägga att jag är student med, o så!

Senast redigerat 2008-10-16 20:22

Då va den beställd ihop med skrivaren, ett sådant erbjudande kan man ju inte missa.

Någon som vet vart man kan spåra sin sändning? Apecode funkar ju inte längre, minns att jag använde den sidan när jag följde min MBP's resa i maj.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-16 20:09

Levererade ut våra 5st första macbooks idag. Kan bara säga att den känns jäkligt gedigen!

Ursprungligen av Buckner:

Levererade ut våra 5st första macbooks idag. Kan bara säga att den känns jäkligt gedigen!

Hehe, kan knappt bärga mig att komma in och känna på dem!

  • Medlem
  • Ale
  • 2008-10-17 06:53

Jag ska hämta min idag

Ursprungligen av Lundh:

Jag ska hämta min idag

Vart har du köpt din ?

//E

  • Medlem
  • Ale
  • 2008-10-17 10:23
Ursprungligen av everlast:

Vart har du köpt din ?

//E

Macforum. Har den bredvid mig nu.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-17 06:58

Vad fort några av er verkar få den. Har ni beställt på AppleStore? För mig skrev de 7 dagar, finns det alltså chans att det går fortare?

Order lagd.
MB 2.4 GhZ, 4 GB RAM
julafton beräknas inträffa 5-6 november

Min älskling:
2.0GHz
Core 2 Duo de Intel
2 GB DDR3 Minne
Hårddisk på 160 GB1
Grafikprocessorn NVIDIA GeForce 9400M
Kostar 10700kr

Butiken skulle fått in dem igår, men blev något fel på leveransen. Så när som helst nu...

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Min älskling:
2.0GHz
Core 2 Duo de Intel
2 GB DDR3 Minne
Hårddisk på 160 GB1
Grafikprocessorn NVIDIA GeForce 9400M
Kostar 10700kr

Butiken skulle fått in dem igår, men blev något fel på leveransen. Så när som helst nu...

vart har du beställt din ?

//E

Ursprungligen av everlast:

vart har du beställt din ?

//E

Köpte den på Office Store i Karlstad, hade förbokat den och det var det sista exemplaret som fanns som jag fick.

Har fått den nu, helt underbar dator <3...

Även jag köpte en macbook, lilla varianten, la till en remote och en grön ipod nano 8gb. har lite funderingar angående ram-minnet, kan man byta det själv utan att garantin försvinner? och hur funkar de gamla fodralen till den macbooken, tänker främst på LArobe-fodralen..?
Kommer inte förrens den 4-5nov vilket känns långt borta, speciellt då jag sitter med en PC som kraschar hela tiden. Kan inte ens synka iPoden då den ber mig auktorisera datorn gång på gång tills itunes måste avslutas.. surt.

Ursprungligen av wezztar:

Även jag köpte en macbook, lilla varianten, la till en remote och en grön ipod nano 8gb. har lite funderingar angående ram-minnet, kan man byta det själv utan att garantin försvinner?

Ja, det kan man.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, det kan man.

Var det svaret på båda frågorna? Byta verkar ju inte vara ett problem men säger apple att det är ok verkligen att riva av hela bakstycket och blotta insidan och stoppa i nya pinnar?

Ursprungligen av Pantern:

Var det svaret på båda frågorna? Byta verkar ju inte vara ett problem men säger apple att det är ok verkligen att riva av hela bakstycket och blotta insidan och stoppa i nya pinnar?

Ja. I en annan post har jag länkat till manualen som visar hur man gör. De hade väl inte visat hur man gör om man inte får göra det?

Jag citerade bara den ena frågan och svarade bara på den. Om fodralen vet jag inte.

Ursprungligen av Capeman:

Ja. De hade väl inte visat utförligt i manualen hur man gör om man inte fick göra det?

Jag har varken nya macbook eller manual därav min fråga.

  • Medlem
  • 2008-10-17 18:01
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Köpte den på Office Store i Karlstad, hade förbokat den och det var det sista exemplaret som fanns som jag fick.

Har fått den nu, helt underbar dator <3...

Hade liknande flyt, va inne o plockade ut min 2.4'a vid 1430 idag.

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-11-25 08:45

Hehe snabba ryck från Applestore nu..
Beställde min macbook nu igår KVÄLL, den 24:e November.. Den har skickats iväg idag och ska anlända till mig den 28:e November

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-25 09:37
Ursprungligen av widde:

Hehe snabba ryck från Applestore nu..
Beställde min macbook nu igår KVÄLL, den 24:e November.. Den har skickats iväg idag och ska anlända till mig den 28:e November

Vet att dom hade stora problem i början eftersom massor av HDD som inte funkade som dom skulle, o att dom därför fick förseningar i leveranser. Sen när dom väl tagit ifatt de, så har de gått väldigt fort dock. så de är skönt:)

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-11-25 23:17

Hehe jaha, nu har leveransdatumet flyttats igen.. Nu är det leverans en dag tidigare, nämligen den 27:e
Bara bra för min del

Var och hämtade ut min på Macforum igår, kände att min gamla iBook behövde uppgraderas. Kan bara säga att än så länge känns den underbar. Kommer att ta lite tid att vänja sig vid nya styrplattan, men i övrigt känns allt bra.

Får min (eller rättare sagt min flickvän får den) 5-6 november. Beställt från Apple Store

Jag beställde min igår och den beräknas komma så sent som 4-5nov. Varför tar det sån tid? De som får den idag behövde vänta 3 dagar, men vi som beställer nu får vänta 3 VECKOR. Hur kommer datorerna till Sverige? båt, flyg, lastbil, tåg?

Jag funderar på att avsluta mitt inlägg med "den som väntar på något gott.." men jag avstår.

Ursprungligen av Carlssson:

Jag beställde min igår och den beräknas komma så sent som 4-5nov. Varför tar det sån tid? De som får den idag behövde vänta 3 dagar, men vi som beställer nu får vänta 3 VECKOR. Hur kommer datorerna till Sverige? båt, flyg, lastbil, tåg?

Jag funderar på att avsluta mitt inlägg med "den som väntar på något gott.." men jag avstår.

Ja känns lite drygt att den inte skeppas förrän efter 7 arbetsdagar faktiskt, men antar att de prioriterar ordrar från USA eller nåt...

De som redan fått den har köpt i butik.

Jag är väldigt kluven, om jag skall beställa en macbook eller en macbook pro.

Anledningen är skärmen. Har en macbook av föregående modell och den skärmen tycker jag inte är bra.
Och på dom tester som är gjorda så verkar det som om skärmarna på nya macbook inte är mycket bättre än dom gamla. Däremot är skärmarna på macbook pro helt underbara.

Jag var i valet och kvalet vid mitt förra macbook köp om jag skulle köpa en vanlig eller en pro. Och då valde jag ju en vanlig macbook. Så kanske det är dags att bytas upp sig till en pro nu.

Några fler som går i samma tankar ?

//E

Bevaka tråden