Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 2.1 för iPhone

Tråden skapades och har fått 181 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 17:06

Någon som har länken till den sköna listan på småsaker som är nytt? Inte Apples utan typ Wikipedia tror jag det var. Sökt men hittar den inte.

Det verkar som att nummerformateringen är fixad också.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Det verkar som att nummerformateringen är fixad också.

YES ! äntligen !!

//E

Får upp något skumt meddelande om att den inte kan skynkas.
Och om att ett okänt fel uppstod med siffror, 13213.

Jag kör en Telia lur som jag inte rört på något sätt.

Telefonen blir synkad men jag får ändå upp detta meddelande.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-09-12 17:24

Fick samma felmeddelande. Startade om iTunes och sedan rullade det på utan problem

Tack för tipset!
Nu är allt i normalt läge igen.

Precis vad jag upptäckte efter 2.1 gick in.
Sedan så funkar adressboken som den ska nu, även om den synkade om Exchange-servern så jag fick lite panik i början när det bara var 1 kontakt i adresslistan.
3G täckning är bättre än innan, ska bli spännande att se på hur batteritiden har påverkats.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-12 17:20

Nån som märkt om nummerformateringen om man har abonnemang via Telia Centrex-växel är fixad?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 17:23

Koppla bort och tillbaka och synka om.

Från en 3g-stapel/Edge hemma till fyra 3G-staplar...fram till att den slog över till Edge igen, sedan tillbaka till fyra staplar...sedan tre. Vet inte hur jag ska tolka det. Svårt att göra något bedömning kring den faktiskt hastigheten än så länge. Speedtest visar iaf betydligt bättre siffror.

Det ska bli riktigt spännande att se om batteritiden har blivit nämnvärt bättre.

Så jäkla klockrent, allt funkar bra, nerladdning av program och uppdatering av program går sjukt snabbt, Med itunes eller utan.

Ursprungligen av Lionhart:

Så jäkla klockrent, allt funkar bra, nerladdning av program och uppdatering av program går sjukt snabbt, Med itunes eller utan.

Precis vad jag tänkte skriva.
Testade först via iTunes inte så förvånande över att det gick fort.
Men sedan via 3G på telefonen och jag bara gapade, det bara smällde till med första appen så jag blev tvungen att leta på en till som var större (Spore) och öven den gick ruggit snabbt.

VARFÖR får jag felmeddelande hela tiden om att jag inte kan synkronisera - fel (13213)????

Edit: hann inte se ovanstående inlägg - nu funkar det efter en omstart av itunes.

Senast redigerat 2008-09-12 17:55
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 17:49
Ursprungligen av draags:

VARFÖR får jag felmeddelande hela tiden om att jag inte kan synkronisera - fel (13213)????

Läser du överhuvudtaget?!

Lösningen står längre upp i tråden.

Ursprungligen av zappee:

Läser du överhuvudtaget?!

Lösningen står längre upp i tråden.

Läser du överhuvudtaget, jag skrev precis att jag missade några inlägg som dök upp innan jag postade.

Försökte ladda ned 2.1 men det fungerar inte utan det kommer uppfel -19. Har googlat med det kommer inte upp något svar och inte heller här på 99.se. Har sökt inom iTunes med flera olika ord/förslag men inget svar. Just nu visar iTunes att den synkroniserar och den runda iconen snurrar men inget händer i iPod Touchen; den är igång men ingen markering att den synkroniseras.
Någon som vet var man kan hitta förklaring på vad 19 är för fel ? Jag har redan provat att starta om med iPoden och iTunes.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-12 18:45

För mig visas bilderna i podcasts i fel upplösning, de blir gryniga, och vissa visas inte alls. Någon annan med samma problem.

Stängde av allt igen och prövade med en ny USB-port och då fungerade det så nu är 2.1 nedladdad. Ska kolla runt nu och se hur det är. Allt (bilder, musik, program, inställningar etc) var kvar, SKÖNT !
Please God, låt det fungera nu, orkar inte med fler återställningar !

Senast redigerat 2008-09-12 19:10

Hur ska man skriva ett nummer i adressboken för att få de som typ +468/08 08 08
eller +468-08 08 08?
Har just nu både / och - för att jag har skrivit / i adressboken innan..
ex +468-/08 08 08. Ser lite konstigt ut..

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-09-12 17:55

Funkar finfint här. Har inte haft några större problem med min lur innan, backuper tar nu några sekunder istället för någon minut. Trevligt.

Men, ett gigantiskt men! Rättstavningen föreslår fortfarande "år" när man skriver "ar".

Det är för mig ett fullständigt mysterium att denna _mycket_ irriterande bugg fortfarande finns kvar? Driver mig till vansinne! Någon som tror att Apple nånsin kommer fixa det?

Ursprungligen av akesson:

Funkar finfint här. Har inte haft några större problem med min lur innan, backuper tar nu några sekunder istället för någon minut. Trevligt.

Men, ett gigantiskt men! Rättstavningen föreslår fortfarande "år" när man skriver "ar".

Det är för mig ett fullständigt mysterium att denna _mycket_ irriterande bugg fortfarande finns kvar? Driver mig till vansinne! Någon som tror att Apple nånsin kommer fixa det?

Det höll på att driva mig till vansinne också innan jag upptäckte något som kanske fungerar (det verkade lösa problemet för mig och en kompis)

Skriv ae ett par gånger. Då föreslår algoritmen "är" och efter en stund så verkar det gå bra att skriva ar för är...

-jalle

Hmm, är det någon som har samma problem som mig nu efter uppdateringen ?

När jag går in på inställningar och sedan väljer datum och tid, Då typ, kommer jag tillbaka till menyn konstigt nog.

Kan någon som uppdaterat till 2.1 testa att gå in på datum och tid i inställningar och se om det funkar för denna person ?

Visst är en del irriterande saker fixade nu, men mitt huvudproblem kvarstår dock: Jag tappar fortfarande samtal med min telia-lur (2g) Jag märkte en liten förbättring då jag kunde prata lite längre innan allt sket sig, men det kan ha varit tillfälligheter....

tre samtal mottagna hemma i vardagsrummet och tre avbrutna - skitdåligt! Jag går från nästan full täckning till ingen teckning och avbrutet samtal på ett ögonblick.Ute på altanen funkar det? mysko....!

BlackSmp: Vilket underbart tips! Nu fungerar det klockrent.

Ursprungligen av pumpernickle:

BlackSmp: Vilket underbart tips! Nu fungerar det klockrent.

Fan, vad bra!!

//E

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2008-09-12 19:25

"År"-h-lv-tet

Hej på er.
Satt just å surade över är=år som vanligt..., men döm om min förvåning, när jag skrev "ar" 3-4 gånger (alltså utan hartassarna") och nekade "år" varje gång så skrev den lille iphonen slutligen "är" som förslag när jag skrev "ar"! Sedan föreslår den "är" varenda gång.

Innan så resettade jag ordboken men den fortsatte med "år" tills jag körde mitt nya trick.
Har provat reset och "tricket" fyra gånger och det funkar varje gång. Uppdaterade strax innan till 2.1.

Good luck!

Sten

Senast redigerat 2008-09-12 19:42
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-12 21:01

Är det bara min som kan låsa sig ibland när man stänger av knapplaset?

Har läst igenom tråden lite, men inte fått något riktigt svar på följande, och det vill jag ha från er som kört 1.1.4.
Är menyer, sms och allt det där 1.1.4 snabbt eller är det fortfarande sego som i 2.x?

Hmm, är det någon som har samma problem som mig nu efter uppdateringen ?

När jag går in på inställningar och sedan väljer datum och tid, Då typ, kommer jag tillbaka till menyn konstigt nog.

Kan någon som uppdaterat till 2.1 testa att gå in på datum och tid i inställningar och se om det funkar för denna person ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 21:25

Lionhart> Det funkar för mig.

Bevaka tråden