Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 2.1 för iPhone

Tråden skapades och har fått 181 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sitter på en föreläsning och uppdaterar Det är trots allt datorkommunikationskursen....

OMG vad långsamt det går! Aldrig har 237,8mb tagit så lång tid att ladda ner..!

Jag "offrade" en JB 2.0.2 för att få ner denna på en gång, nyss så swichade ananasen till en genuint äpple:)

--j

Ursprungligen av jonas.larsson:

OMG vad långsamt det går! Aldrig har 237,8mb tagit så lång tid att ladda ner..!

Var inte sååå överdrivet långsamt här, kanske var jag snabb innan alla andra gav sig på projektet ^^ Säkerhetskopieringen däremot... ...tar sin lilla tid.

Behålls upplåsningen på en 2G tro?

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Behålls upplåsningen på en 2G tro?

Prova

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-12 15:39
Ursprungligen av Patrik D:

Prova

ja prova!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-12 16:04
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Behålls upplåsningen på en 2G tro?

Fungerade för mig.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-12 16:09
Ursprungligen av bolle:

Fungerade för mig.

nu blev man ju sugen på att testa... men Cydia och sånt försvinner såklart? Körde du en QuickPwn eller bara uppdatering i iTunes?

Kör en pwnad 2.01 2G lur

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-12 16:11
Ursprungligen av carpark:

nu blev man ju sugen på att testa... men Cydia och sånt försvinner såklart? Körde du en QuickPwn eller bara uppdatering i iTunes?

Kör en pwnad 2.01 2G lur

Uppdaterade bara. Enda jag saknar med icke-pwn är möjligheten att byta operatörslogo.

Ursprungligen av bolle:

Fungerade för mig.

Vad är det för upplåsning på den innan?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-12 16:12
Ursprungligen av Patrik D:

Vad är det för upplåsning på den innan?

pwnagetool 2.0.3

Men vad FAN!

Nu förslår den först "år" istället för "är" och när jag klickar bort "år" och skriver "ar" så föreslår den ARENAN!!!

Vem sjutton har gjort den där algoritmen???

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-12 15:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vad FAN!

Nu förslår den först "år" istället för "är" och när jag klickar bort "år" och skriver "ar" så föreslår den ARENAN!!!

Vem sjutton har gjort den där algoritmen???

det är ju en klassiker...inget nytt för 2.1 väl..., förutom förslaget "Arena" kanske

Ursprungligen av carpark:

det är ju en klassiker...inget nytt för 2.1 väl..., förutom förslaget "Arena" kanske

Jag vet.. men jag hade hoppats på att det var fixat.

Men nu saknar jag copy&paste ganska rejält. När jag inte kan göra forward på sms eller copy&paste så...

Till alla som gnäller om MMS så säger jag bara att jag tar copy&paste över MMS vilken dag som helst, så se till att fixa det!!!

--jalle (en aning småsur trots allt)

Jag vill inte va först att prova...
Nån som sett nån direktlänk till nedladdning av 2.1?

Störigt! Jag höll på att ladda ner uppdateringen och säkerhetskopierade osv och så ringde det. Jag hann snacka ett tag, men uppdateringen dödade samtalet. Hade jag inte kunnat få lägga på luren?!

Har dom ändrat utseendett på Edge ikonen?

Ursprungligen av jonas.larsson:

Har dom ändrat utseendett på Edge ikonen?

Bild bild bild

Hittade:
http://i78.photobucket.com/albums/j98/sminman/IMG_0001.png

Även 3G ikonen!

sjukt mycket snabbare i adressboken

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-12 15:55

Jag får fel 2001 varje gång, sedan menar den att min iPhone måste återställas... nästa gång blir det felkod 2001 igen.

Kontakter känns snabbare ja. I övrigt märker jag inget konkret just nu, men det kommer säkert

Eller jo; Edge-ikonen är det fulaste Apple gjort någonsin.

Bara jag som fått kraftigt förbättrad 3G-täckning?
Det brukar vara en stapel i mitt hem men i och med denna uppdatering ligger jag nu på 4 staplar.

Lyckost! För mig är det ingen skillnad - allt är som förr.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Bara jag som fått kraftigt förbättrad 3G-täckning?
Det brukar vara en stapel i mitt hem men i och med denna uppdatering ligger jag nu på 4 staplar.

Ursprungligen av Zimmerman:

Lyckost! För mig är det ingen skillnad - allt är som förr.

Ja, detta vågade jag inte tro. Tänkte mest uppdatera för att sedan gå raka vägen till en Teliabutik. Men hittills fungerar det utmärkt!

Jezez!!! Full 3G hemma i lägenheten!!! Det måste ha varit Telia som hade en svacka. Detta är en sensationell förbättring. Vilken vital update!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 16:08

Gick bra nog fort att tanka hem och uppgradera, lite längre tid än vad det tog att klicka på två länkar och göra en beställning i Apple store

Min 2G upplåsning behölls, dvs telefonen fungerar kalas efter uppdatering. Jag uppdaterade direkt via iTunes.

/M

Bevaka tråden