Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-01-17 17:41
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Förstår inte det här med att folk utgår ifrån att man blir fattig som student. Det handlar mycket om hur man prioriterar, så länge man inte har en hög hyreskostnad varje månad dvs.

Grattis till platsen på SU! Hoppas du hittat en bostad i Stockholm.

Tack! Det har jag sen ett par år tillbaka

För att man går ner till hälften av sin tidigare nettolön i de flesta fall? Och absolut, jag vet en som lyckats lägga undan 1000/mån under sin studietid.

På grund av tjafs jag i måndags skrev om i sur-tråden, blev det en kvällstur till folkhemmet för att inhandla något att skruva ihop. För övrigt en lösning på ett problem jag skrev om i Varför-tråden(snacka om att binda ihop loungen ).

Det jag är glad för idag är hur bra det blev till slut, riktigt snyggt o städat. Om jag nu bara kan får resten av den här katastrofzonen i ordning också...

Detta är en kombination av sängbord o dvd-förvaring, hälften av varje

Före...

Efter...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Detta är en kombination av sängbord o dvd-förvaring, hälften av varje

BESTÅ-kombination? En trevlig serie med många förvaringsmöjligheter:)

Ursprungligen av Engalunda:

BESTÅ-kombination? En trevlig serie med många förvaringsmöjligheter:)

Japp, 120x40. Det känns som det kan bli fler delar i framtiden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-18 21:45

Jag fick min nya SlingboxPro HD idag

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-01-19 16:45

...för jag har precis skaffat en iPhone 4s...och sitter och har kul med Siri...:)

Ursprungligen av lasselu:

...för jag har precis skaffat en iPhone 4s...och sitter och har kul med Siri...:)

Hälsa.

We take care of our own...

Ok, då lite mer...

I've been knockin' on the door that holds the throne
I've been lookin' for the map that leads me home
I've been stumblin' on good hearts turned to stone
The road of good intentions has gone dry as bone
We take care of our own
We take care of our own
Wherever this flag's flown
We take care of our own

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-01-19 21:29
Ursprungligen av BlackSmp:

We take care of our own...

Låter rätt bra, men jag hade hoppats på ännu råare/rakare sound,
ännu mer distanserat från förra plattan (som var rejält sunkig).
Han lär iallafall bytt producent, inte en minut för tidigt...

Precis sålt min sons MacBook Pro (då han har fått en nyare) och snubben var Brynäsare och speedway supporter också!

Ducati GP12 test...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-21 19:13
Ursprungligen av LCR:

Ducati GP12 test...

Oj, minns min tid som Ducceförare

Ursprungligen av Yes:

Oj, minns min tid som Ducceförare

På bana?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-21 20:34

Bara i samband med banträning ordnad av Svenska Ducati klubben

Har precis färgat min frus hår, dvs försökt hjälpa henne att återfå hennes ursprungsfärg, då hon är rödhårig, eller var innan barnen kom. Hennes hår blev mörkare och mörkare efter att var barn kom.

Kunde inte låta bli att lägga in resten i mitt nu ganska så vita skägg (vitt hår ligger i generna). Får se hur det blir om en halvtimme...

Ursprungligen av LCR:

Har precis färgat min frus hår, dvs försökt hjälpa henne att återfå hennes ursprungsfärg, då hon är rödhårig, eller var innan barnen kom. Hennes hår blev mörkare och mörkare efter att var barn kom.

Kunde inte låta bli att lägga in resten i mitt nu ganska så vita skägg (vitt hår ligger i generna). Får se hur det blir om en halvtimme...

Min exfru övertalade mig att färga skägget en gång med hennes överblivna hårfärg. Jag hade ganska glest rödaktigt skägg. Själva skägget blev jättebra. Däremot var hakan kolsvart. Tog typ en timmes idogt skrubbande att bli av med.

Ursprungligen av pmarriott:

Min exfru övertalade mig att färga skägget en gång med hennes överblivna hårfärg. Jag hade ganska glest rödaktigt skägg. Själva skägget blev jättebra. Däremot var hakan kolsvart. Tog typ en timmes idogt skrubbande att bli av med.

Ha ha ha, då måste jag berätta om förra säsongens hockey kval (jag var materialare, statistiker, twittrare, reporter, fotograf för vårt division 2 lag, dp vi bl.a. spelade mot Bajen Fans och var det första laget som tog poäng från dem sedan de började spela = 60 matcher).

I alla fall så är det så att när man spelar kvar/slutspel så får ingen raka sej. Det var ett uppehåll på 1 1/2 vecka efter sista seriematchen (då alla fick order om att INTE raka sej). Jag är väl inte så där jätte skäggig (och numera ganska vithårig i skägget (men inte i håret, än) så när jag tittade mej i spegeln på matchdagens eftermiddag så det inte så där jätte imponerande ut.

Jag tog fram skäggfärgen jag köpt sist jag var i England, färgade varenda hårstrå på ansiktet (mörkbrunt/svart) satte mej på toan innan jag skulle ställa mej i duschen. När jag var klar (på toan) kollade jag i spegeln...

och fick panik!!!

Överallt där jag färgat *hår* var även huden kolsvart!

*Jag skrubbade med ALLT jag kunde hitta, inklusive lacknafta och annat. Hittade allt möjligt om vinäger och liknande på Google, men ingenting fungerade speciellt bra, så nu var jag tämligen röd-irriterad i ansiktet också. Funderade på att stanna hemma men jag är inte en quitter så jag lämnade en asgarvande fru som kallade mej för maskerad-pirat... :">

Matchen mot Norrtälje slutade 1-1, men kvalserien slutade med att vi kvalade upp, de föll ur

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-21 22:57
Ursprungligen av LCR:

Har precis färgat min frus hår, dvs försökt hjälpa henne att återfå hennes ursprungsfärg, då hon är rödhårig, eller var innan barnen kom. Hennes hår blev mörkare och mörkare efter att var barn kom.

Kunde inte låta bli att lägga in resten i mitt nu ganska så vita skägg (vitt hår ligger i generna). Får se hur det blir om en halvtimme...

Blekning, svag väte och kort verkningstid

Äntligen är den här dagen över! Har varit så jävulskt bakiss och mått som en sunkig disktrasa, nu jävlar ska här sovas!
Gonatt!

Det snöar!!!!

Min fru skottar

Best of both worlds...

  • Medlem
  • 2012-01-23 18:27

Posten kom med lite vinyler idag!

Ledig hemma idag, bara jag och min fru. Barnen är i skolan/dagis.

Snö, solsken, katterna på fönsterbrädan, ny bryggt kaffe.

Yeah!!!

Saabmuseet räddat | Näringsliv | SvD

Märkligt att Trollhättan inte anser sig ha annat som är viktigare att lägga pengarna på.

Men annars är det väl bra att Saabmuseet räddas, om det kan ske på bekostnad av helt privata intressen.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Märkligt att Trollhättan inte anser sig ha annat som är viktigare att lägga pengarna på.

Men annars är det väl bra att Saabmuseet räddas, om det kan ske på bekostnad av helt privata intressen.

Det är nog ur turismsynpunkt inte helt dåligt investerade pengar för kommunen.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Märkligt att Trollhättan inte anser sig ha annat som är viktigare att lägga pengarna på.

Undrar vad Trollhättan hade varit UTAN Saab?...

Ursprungligen av LCR:

Undrar vad Trollhättan hade varit UTAN Saab?...

En stad med mindre arbetslöshet?

Ursprungligen av LCR:

Undrar vad Trollhättan hade varit UTAN Saab?...

Det spelar väl ingen roll. Det hade förmodligen varit en stad med ett mindre företag och färre invånare. Min poäng var att jag har svårt att se glädjen när en stad slänger ut skattepengar på ett museum, när de står inför stora utmaningar med många arbetslösa.

Därmed sätter jag punkt för mitt deltagande i det ämnet. Tråden handlar inte riktigt om fortsatt diskussion

Hur många gånger har jag laddat? 1000. Tusen!

:cool::cool::cool:

Jag har fått en lång skön nattsömn(9-10 timmar) o är nu betydligt piggare än jag varit de två senaste dagarna. Sedan har jag fixat biljetter till Michael Bublé på Globen 18 april. Slutligen - Ikväll är det Bachata på dansföreningens prova-på-vecka

Bevaka tråden