Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Tro mig att det är viktigt att man är överens om sånt här. Det går inte göra en "singelresa" på detta.

Det beror väl helt på vilken plånbok man har och hur man prioriterar. Nu är inte jag någon kameraentusiast, men jag hade nog köpt mig en "egen" kamera istället för att kompromissa med mitt evenutella fruntimmer.

  • Avstängd
  • 2012-02-13 13:47
Ursprungligen av PeeMaN:

Det beror väl helt på vilken plånbok man har och hur man prioriterar. Nu är inte jag någon kameraentusiast, men jag hade nog köpt mig en "egen" kamera istället för att kompromissa med mitt evenutella fruntimmer.

Jag antar att dom bägge fotar och kanske inte vill ha en massa olika grejor som inte är kompatibla... det var iaf som jag tror.
Kan ju vara plånboken också men då behåller man dom redan bra grejorna man har och bygger på istället.
Ute och cyklar kan jag ju också vara

Ursprungligen av LaHe:

Jag antar att dom bägge fotar och kanske inte vill ha en massa olika grejor som inte är kompatibla... det var iaf som jag tror.
Kan ju vara plånboken också men då behåller man dom redan bra grejorna man har och bygger på istället.
Ute och cyklar kan jag ju också vara

Jag fick också samma känsla. Bägge två var intresserade och då gäller det att hitta ett system som bägge två känner sig nöjda med - för om en kör Canon och en Nikon i samma familj då kastar man bort pengar på att köpa samma optik för de olika systemen.

Och kamerahuset går på ca 24.000 så det är inget dussininköp:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag fick också samma känsla. Bägge två var intresserade och då gäller det att hitta ett system som bägge två känner sig nöjda med - för om en kör Canon och en Nikon i samma familj då kastar man bort pengar på att köpa samma optik för de olika systemen.

Och kamerahuset går på ca 24.000 så det är inget dussininköp:)

Frågan är: Skulle man resonera samma sak om frugan vill köra PC och du köra mac?
Hade man böjt sig och gått över till Windows eller?

  • Avstängd
  • 2012-02-13 17:46
Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan är: Skulle man resonera samma sak om frugan vill köra PC och du köra mac?
Hade man böjt sig och gått över till Windows eller?

Då får man kompromissa och köpa en varsin Sinclare

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag fick också samma känsla. Bägge två var intresserade och då gäller det att hitta ett system som bägge två känner sig nöjda med - för om en kör Canon och en Nikon i samma familj då kastar man bort pengar på att köpa samma optik för de olika systemen.

Och kamerahuset går på ca 24.000 så det är inget dussininköp:)

Du har helt rätt, det blir en kamera för oss båda. Min fru fixar porträtt, bröllop etc och skall ha bra grejer.
Jag ligger på avancerad hobbynivå med.
Vi dricker inte sprit, åker inte till Thailand och vi bor hyfsat billigt.
Att i det läget lägga en hög med pengar på bra kamera känns helt OK. Men att lägg apengarna
på TVÅ kameror känns att ta i. Säkert blir det två kameror framöver, men inte den här våren.

Den här våren bjuder på så mycket annat; ny dator, nya glasögon, service på bilen och öht 700 andra hål att
stoppa pengar i. Hellre en riktig kamera som är ngt i hästväg än två skitkameror som ingen är riktigt nöjd med.

Dessutom är det ingen som "böjer sig", vi är överens. Ingen annan tillverkare har ngt som kommer i närheten till rimliga pengar. Jag GILLAR olympos, Pentax och Canon - men här är det fråga om ngt som MÅSTE funka i alla lägen FÖR OSS BÅDA och min fru gillar inte Pentaxen vi har. Så enkelt är det.

Ursprungligen av Goflorp:

Du har helt rätt, det blir en kamera för oss båda. Min fru fixar porträtt, bröllop etc och skall ha bra grejer.
Jag ligger på avancerad hobbynivå med.
Vi dricker inte sprit, åker inte till Thailand och vi bor hyfsat billigt.
Att i det läget lägga en hög med pengar på bra kamera känns helt OK. Men att lägg apengarna
på TVÅ kameror känns att ta i. Säkert blir det två kameror framöver, men inte den här våren.

Den här våren bjuder på så mycket annat; ny dator, nya glasögon, service på bilen och öht 700 andra hål att
stoppa pengar i. Hellre en riktig kamera som är ngt i hästväg än två skitkameror som ingen är riktigt nöjd med.

Dessutom är det ingen som "böjer sig", vi är överens. Ingen annan tillverkare har ngt som kommer i närheten till rimliga pengar. Jag GILLAR olympos, Pentax och Canon - men här är det fråga om ngt som MÅSTE funka i alla lägen FÖR OSS BÅDA och min fru gillar inte Pentaxen vi har. Så enkelt är det.

Men en rejäl klump är det - var inte vikten av vikt (;)) för Maris händer i en av de gamla trådarna? Åtminstone om den är lika tung som D700 som jag provat lite (och fått mjölksyra i armarna av). Och innerst inne _vet_ du ju att det blir en Pentax igen framöver iaf. En FF K1 när det lider kanske? Om du inte velat mellan K20D - D300 - K-5 - D800 hade det nog blivit tillräckligt med pengar över för två parallella system... För hur ofta är det som man kan byta objektiv med varandra? Egentligen?

Men som jag skrev i den andra tråden - kör du Nikon eller Canon är Tokina 11-16/2.8 en trevlig vidvinkelzoom. Om den nu är FF, förstås.

Annars, för att hålla sig OT: Min nya Pentax 12-24 är inte dum den heller. Riktigt mumsig (uttalas med Werner & Werner-röst)...

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-02-13 20:54
Ursprungligen av Goflorp:

[ATTACH="CONFIG"]31970[/ATTACH]

Glad idag för att jag och min bättre hälft är överens om hur vi skall gå framöver vad gäller kamerasystem.

Det blir en Nikon D800, batterigrepp och vi startar med en vidvinkelzoom och en fast 50mm som är ljusstark.
Vi har stött och blött fram och tillbaka och kommit fram till det här gemensamt. Vi har resonerat oss fram till det hela
genom en bilresa - då med iPaden brevid för "faktakollar", jag hade också preppat den med PDF:er på flera
kameror.

I det här ingår säljandet av det vi har idag och införskaffandet av nya saker.

Tro mig att det är viktigt att man är överens om sånt här. Det går inte göra en "singelresa" på detta.

För #6354:e gången fick jag också bekräftat att jag gift mig med rätt person...

Systembyte igen? Nu får ni väl ändå bestämma er. Visst har ni bytt ett par gånger, jag har för mig att jag har läst om det tidigare.
Jag tror ni kommer bli väldigt nöjda och jag är ju inte alls färgad på något vis. Vilket jag också kommer bli med min D4 när den behagar komma.

  • Avstängd
  • 2012-02-12 23:20

Bra sätt att inte skapa slitningar i familjen och 6354 ggr låter ju som en häftig tjej
Kan inte så mycket om Nikons alla modeller men bra kameror gör dom ju, så ni blir säkert nöjda, fast jag skulle nog gå på en lite längre glugg eller ett 100/2.8 macro istf 50:n, fast det kostar ju en massa mer.

Var på ultraljud idag, jag ska bli farsa!:) Är riktigt jävla glad, fantastiskt att se bilder på "den" 60mm lilla klumpen!

Ursprungligen av Engalunda:

Var på ultraljud idag, jag ska bli farsa!:) Är riktigt jävla glad, fantastiskt att se bilder på "den" 60mm lilla klumpen!

Grattis! Och kondolerar. Ditt gamla liv tar nämligen snart slut. Däremot har jag inte träffat någon som inte tycker bättre om sitt nya liv, sömnbrist etc till trots.

  • Medlem
  • 2012-02-13 18:56

Har äntligen fått tummen ur och beställt en Thunderbolt Display! Äntligen, efter över ett års velande över den dåvarande Cinema Display. Känns jäkligt gött just nu.

Ja, det finns tyvärr inget annat än systembyte igen. Ser ingen annan lösning.
Synd, för jag gillar Pentax.

Blir mycket glad när jag läser att det fins fler människor som lyft blicken en aning!
Yrsa Stenius: Zlatan är ingen god förebild - Kultur & Nöje - www.gp.se

Vi har våra skäl, och lita på att det pratats igenom....jag ältar inte det här.

Längre fram blir det troligen två kameror igen, då får vi se vad som finns på marknaden och vad som
passar i sammanhanget då. Antingen samma märke, eller ngt annat. Vi lämnar det öppet.

Fick telefonräkningen idag. Första gången sedan imessage slog igenom bland mina vänner. Tidigare 508 SMS på 3 månader och nu 261. Fortfarande lite oväntat högt men jag har inte analyserat vilka jag skickat SMS till så det kanske går ner ännu mer.

Men jag fick en klar och tydlig positiv feedback på att jag "tjänar" rejält med pengar varje månad på IOS5

  • Avstängd
  • 2012-02-15 15:25

Är äntligen hemma efter en dryg vecka på sjukhus... .)

  • Medlem
  • 2012-02-16 14:19

Killen från UPS ringde precis och meddelade att han var på väg med min Thunderbolt Display. Riktigt sericeinriktad kille då jag t om kunde styra tiden för leveransen lite. Budbranschen borde ha fler sådana själar!

Ursprungligen av Dalle:

Killen från UPS ringde precis och meddelade att han var på väg med min Thunderbolt Display. Riktigt sericeinriktad kille då jag t om kunde styra tiden för leveransen lite. Budbranschen borde ha fler sådana själar!

Det är ett under att det inte finns något budföretag i världen som förstått att människor jobbar mellan 7,8 - 15, 16. Alltid får man ringa och gnälla och klaga för att få de att förstå och låta någon jobba övertid. Här finns helt klart ett gyllene tillfälle för någon eller några att tjäna bra pengar.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är ett under att det inte finns något budföretag i världen som förstått att människor jobbar mellan 7,8 - 15, 16. Alltid får man ringa och gnälla och klaga för att få de att förstå och låta någon jobba övertid. Här finns helt klart ett gyllene tillfälle för någon eller några att tjäna bra pengar.

Tänker på postens reklam de hade med en Amerikan som svarade på Kundtjänst och skulle skicka paket till Finland och hade lite svårt att få ihop Saimmakauppualimpsakollimiljituola i Karelen....

"Eh, is that in.... Equador?"

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är ett under att det inte finns något budföretag i världen som förstått att människor jobbar mellan 7,8 - 15, 16. Alltid får man ringa och gnälla och klaga för att få de att förstå och låta någon jobba övertid. Här finns helt klart ett gyllene tillfälle för någon eller några att tjäna bra pengar.

Kan bero på att deras tjänster är inriktade på företag...

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan bero på att deras tjänster är inriktade på företag...

Ja, för företag skickar ju aldrig något till privatpersoner?

Jag är så jävla glad att jag kunde få tummen ur och fixa min portfolio (igen)! Det bästa med uppdateringen var att jag kunde lägga upp några bloggposter om saker jag gjort den senaste tiden som jag är stolt över!

(sen är jag så jävla glad över en massa mys och pulka-åkning också!)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-17 12:37

I onsdags eftermiddag / kväll hittade damen en stackars frusen vovve på vägen som hon plockade upp (för att den inte skulle bli påkörd).
Idag, efter att ha kollat om det fanns ett chip (tack Polisen!) så upptäckte vi att hon faktiskt hade en örontatuering. Den syntes knappt när det var ljust därav hade vi inte sett den tidigare.
Efter ett samtal till Polisen så kunde ägaren komma och hämta upp henne för en liten stund sedan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-17 16:20

VILKET SKÖNT VÄDER IDAG FREDAG 17 feb MAN BLIR DUNDER GLAD Strålande SOL har åkt skridskor med min dotter på eftermiddagen. +3 C, nybakade kärleksmums + varmt te i termos som man spetsar med lite acacia honung mmmmmmm.... Kan man önska sig något annat i livet just i detta ögonblick ?

Det är klart en flaska gott vitt vin ikväll och räktoast- avocado + lite tilltugg kan ju ytterligare förgylla denna fredag

Äter man ihjäl sig eller njuter man bara av livets dagar bäst man kan, det är dagens fråga

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-17 21:52

Vi ska ju alla dö, så då är det väl bra att välja något njutningsfullt sätt...

Ikväll är det åter dax för dans på vår Club Bachata som dessutom fyller två år ikväll. Dagen till ära har vi gästuppträdande av en finsk Reggaeton grupp. Tidigare idag har jag fått prova på just den dansen, mycket ryckande med muskler man inte visste man hade eller inte visste att man kunde frigöra sas.

Just nu står jag o stryker favoritskjortan samtidigt som jag lyssnar på Lounge-Radio (favoritradion).

Ska äta middag med några dansvänner innan klubben också

Jag hoppas på en bra kväll m mycket dans o kul

Tjo!

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ikväll är det åter dax för dans på vår Club Bachata som dessutom fyller två år ikväll. Dagen till ära har vi gästuppträdande av en finsk Reggaeton grupp. Tidigare idag har jag fått prova på just den dansen, mycket ryckande med muskler man inte visste man hade eller inte visste att man kunde frigöra sas.

Just nu står jag o stryker favoritskjortan samtidigt som jag lyssnar på Lounge-Radio (favoritradion).

Ska äta middag med några dansvänner innan klubben också

Jag hoppas på en bra kväll m mycket dans o kul

Tjo!

Håller tummarna för att dina knän håller ikväll då.

Ursprungligen av Goflorp:

Håller tummarna för att dina knän håller ikväll då.

Det gjorde de. Två dagars vila gjorde susen, har inte kännt av något ont alls

Bevaka tråden