Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag ska ut o springa idag!!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-04-13 09:17

Har du bråttom nånstans? Se till att vara ute i bättre tid istället!

Jag tog mitt förstånd till fånga och stänga ner mitt Facebook-konto!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tog mitt förstånd till fånga och stänga ner mitt Facebook-konto!

O jag fortsätter använda mitt

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tog mitt förstånd till fånga och stänga ner mitt Facebook-konto!

Det är en befrielse! Första dagarna kommer du sakna ditt konto, sen kommer du aldrig skriva ett F i adressfältet mera

Jo det är ganska uppåt nu. Var på Cubamix igår med temat Mambo, Ska på Bachata ikväll, Salsakryssningen på sista april är bokad o betald. Lördag 28e Maj är det dax för nästa Club Bachata o fram till dess är det många kurspass med Salsa o Bachata kvar...

Jag dansar framåt så att säga

Senast redigerat 2011-04-13 10:10
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tog mitt förstånd till fånga och stänga ner mitt Facebook-konto!

Vi har en tråd om det; vill du skriva av dig lite?

http://www.99.se/99lounge/276257-vagrar-facebook-4.html

Ursprungligen av Goflorp:

Vi har en tråd om det; vill du skriva av dig lite?

http://www.99.se/99lounge/276257-vagrar-facebook-4.html

Hehe fast jag som är upphovsman till tråden är numer flitig användare sedan november

Dock kör jag med de strängaste inställningarna, använder bara några få appar (svårt att hålla mig borta från Bejeweled på iPhone), kollar ständigt inställningarna o följer bara sådant jag vet vad det är. Vänskaran är begränsad till folk jag faktiskt träffar eller träffat...

Jag måste vara riktigt sjuk i huvudet. För ibland när saker går mig emot så blir jag RIKTIGT JÄKLA GLAD när jag läser den här tråden:
http://www.99.se/99lounge/280227-nae-nu-blev-riktigt-sur.html

jag kännde mig lite hängig idag men jag fick ny energi när jag läst alla " jag blir så glad" inlägg! Tack!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-04-13 22:10

Är riktigt glad att jag lyckats få igång iMacen med allt på hårddisken kvar efter lite diskwarrior-körande.

En minnessticka är trasig och orsakade kernel panic och korrupt hårddisk.

Ursprungligen av Henil:

Är riktigt glad att jag lyckats få igång iMacen med allt på hårddisken kvar efter lite diskwarrior-körande.

En minnessticka är trasig och orsakade kernel panic och korrupt hårddisk.

Diskwarrior är en verklig räddare i nöden

Jag är inte ensam!

Beavis Hi Fi

Yey, det fungerade!

Målet med springandet är att på sikt få köra terränglöpning (det ska vara bra för den med svajiga leder) något jag är alldeles för ur form för att göra som det är nu. Igår var första springet sen högstadiet, det är väldigt länge sedan. Startup-träningen var 1km i lätt kuperat område utan att stanna. Jag fick reglera farten bäst jag ville men jag var tvungen att klara hela sträckan, personlig tränare

Jag kom i mål med en medelhastighet på 9,9km/h vilket tydligen var helt ok.
Nu siktas det på distans, ska klara en mil på under en timma är närmsta målet!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-14 20:49
Ursprungligen av klarabara:

Yey, det fungerade!

Målet med springandet är att på sikt få köra terränglöpning (det ska vara bra för den med svajiga leder) något jag är alldeles för ur form för att göra som det är nu. Igår var första springet sen högstadiet, det är väldigt länge sedan. Startup-träningen var 1km i lätt kuperat område utan att stanna. Jag fick reglera farten bäst jag ville men jag var tvungen att klara hela sträckan, personlig tränare

Jag kom i mål med en medelhastighet på 9,9km/h vilket tydligen var helt ok.
Nu siktas det på distans, ska klara en mil på under en timma är närmsta målet!

himmel vad du är duktig! Lycka till och håll oss uppdaterade om dina framsteg

Ursprungligen av klarabara:

Yey, det fungerade!

Målet med springandet är att på sikt få köra terränglöpning (det ska vara bra för den med svajiga leder) något jag är alldeles för ur form för att göra som det är nu. Igår var första springet sen högstadiet, det är väldigt länge sedan.

Men klarbara, om du inte har sprungit sen högstadiet.. det är väl ingen fara måste ju ha varit max 3 år sen eller hur?

Jag gjorde en kille glad idag. Hans lurviga vovve hade rymt säkert en km över hisingen.
Den var på väg rakt ut i trafiken på Älvsborgsbron när jag fick tag i den.
Mari tvärnitade bilen, jag ut och sprang och ropade - tur att hunden ville kela.
Hunden hade sele och koppel - och en "tag" med lurnummer på !

Fick tag i en mycket glad ägare som jag mötte vid vägkanten efter fem minuter....

Kändes skönt att gjort lite nytta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-14 20:47
Ursprungligen av Goflorp:

Jag gjorde en kille glad idag. Hans lurviga vovve hade rymt säkert en km över hisingen.
Den var på väg rakt ut i trafiken på Älvsborgsbron när jag fick tag i den.
Mari tvärnitade bilen, jag ut och sprang och ropade - tur att hunden ville kela.
Hunden hade sele och koppel - och en "tag" med lurnummer på !

Fick tag i en mycket glad ägare som jag mötte vid vägkanten efter fem minuter....

Kändes skönt att gjort lite nytta.

Så himla skönt att du fick tag på den, det kunde ju ha slutat riktigt illa. Jag förstår att du måste känna dig nöjd nu. Snyggt jobbat!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-14 21:13
Ursprungligen av Goflorp:

Jag gjorde en kille glad idag. Hans lurviga vovve hade rymt säkert en km över hisingen.
Den var på väg rakt ut i trafiken på Älvsborgsbron när jag fick tag i den.
Mari tvärnitade bilen, jag ut och sprang och ropade - tur att hunden ville kela.
Hunden hade sele och koppel - och en "tag" med lurnummer på !

Fick tag i en mycket glad ägare som jag mötte vid vägkanten efter fem minuter....

Kändes skönt att gjort lite nytta.

veckans hjälte

detta borde inbringa en tidningsros till dig från ägarens sida i alla fall ..

bra jobbat i alla fall gott att se att någon bryr sig i detta smått självupptagna samhälle , det finns lite hopp.......

hmmm nu fick jag lite dåligt samvete, jag och min dotter mötte en skenande häst med tom vagn bakom ute vid vägen vid åby travbana, han kom ensam springandes på breda trottoaren och skrämde livet ur en hundägare och dess 2 hundar lite längre fram..

men jag hade en bil precis bakom i häcken så jag kunde inte stanna även om det faktiskt var min första tanke samtidigt hade hästen nästan högre fart än bilarna så jag kunde knappast springa ifatt honom eller börja kela men honom det var liksom inte läge för det .

undrar än hur det gick för stackars hästen.....

Är glad över att jag hittade till detta forum! Finns hur många vänliga o trevliga själar som helst!:D

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-04-14 22:17

Köpt en ny leksak (iPad2). Fick en fin födelsedagspresent av arbetskollegorna. (Laphroaig Quarter Cask)

Druckit kaffe med klasspolare i stan, sprunigt 1,2Mil i solskenet, ätit en god middag och varit på Bio Roy med min far.. Nu ligger jag och lyssnar på Nina Simone och har en sånn grym skön feeling i kroppen. Det är inte mycket som slår känslan av en grym dag!

Fick just ett mail, "Klara, du är en sann pärla. Jag tackar JA till samarbetet."
/me har ett projekt som dessutom ger pengar. Helt och hållet baserat på mina skills! Också en väldigt fin känsla att somna med...

Dessutom, nu ligger en riktig kamera på inköps-listan, det behövs! Mina glädjekalkyler om hur billigt jag får saker som jag köper till företaget finner inga gränser. I sommar blir det en iPhone....yey!

Finfin löprunda med med finfint sällskap, följt av mys, sockerkaka och nattliga geocachar.

Och dessutom, en vän från Holland/Portugal kommer och hälsar på i helgen!

Det har hänt att folk tror jag är yngre med fyra-fem år men det där var nog rekord...

Ursprungligen av klarabara:

Det har hänt att folk tror jag är yngre med fyra-fem år men det där var nog rekord...

Medge att jag i alla fall fick dig att le... i så fall hoppas jag att jag gjort någon lite gladare idag

När man lägger huvet på kudden;

A) har jag gjort ngn glad idag? Check!
B) har jag lärt mig ngt nytt idag? Check!
C) Har jag kysst min fru idag? Check

Sen kan man sova gott.

Senast redigerat 2011-04-15 10:38
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-15 10:25
Ursprungligen av Goflorp:

När man lägger huvet på kudden;

A) har jag gjort ngn glad idag? Check!
B) har jag lärt mig ngt nytt idag? Check!

Sen kan man sova gott.

C) Har jag kysst min fru idag? Check!:)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-20 18:00
Ursprungligen av Goflorp:

När man lägger huvet på kudden;

A) har jag gjort ngn glad idag? Check!
B) har jag lärt mig ngt nytt idag? Check!
C) Har jag kysst min fru idag? Check

Sen kan man sova gott.

Hur ska man kunna slå det

Yes!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-19 22:49

Glad att jag klippte mig idag

  • Oregistrerad
  • 2011-04-20 13:28

Rätt glad idag, igår kunde jag checka av:

* Köpa ny dammsugare
* Montera ner hörnmöbel -> kaffeved
* Sätta ihop nytt skrivbord
* Sätta ihop ny soffa
* Sätta ihop nytt barbord + barstolar
* Packa upp ny BlueRay och DVD växlare (400 skivor)
* Köpa ny matta till vardagsrummet
* Åka till återvinningen med skräp
* Göra mig en stor jävla grogg

Frågan är vad man ska göra idag

Bevaka tråden