Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är så glad för att det fortfarande finns bilverkstäder med riktig service. Jag skulle lämna in bilen idag, ringde verkstaden för att boka tid och nämnde att jag skulle ordna med någon kollega som kunde hämta mig, men det var lite svårt för jag skulle vara tvungen ha min 1-åriga dotter med. Det är inte precis gjort i en handvändning att flytta över barnstol etc.
Hursomhelst, verkstadens ägare och enda anställde erbjöd sig att skjutsa hem mig och dottern, och komma och plocka upp oss senare idag när bilen är klar. Det är service det!
Tyvärr kan detta vara sista gången, för mekanikern är gammal och sjuk. Får se om han är igång fortfarande till nästa service om ett år.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-20 19:43

Jag köpte ny kamera från Cyberphoto för 3-4 veckor sedan. Kom helt plötsligt på idag att de brukar skicka med godis… tittade ner i leveranskartongen som stått på golvet hela tiden. Vad ligger där? En extra stor Twix ! Ett litet glädjeämne nu på kvällen.

Kom just hem från en konsert på Sundsvalls Jazzklubb med Claes Crona Trio, Viktoria Tolstoj & Svante Thuresson. Härlig show!!!

Delar med mig av en bild. Färgen blev lite skum, nästan som sepia, vilket antagligen beror på punktmätning o fel ljusinställning men jag tycker det bidrar till att förmedla känslan

Senast redigerat 2012-02-20 23:26

Jag avskyr verkligen melodifestivalen. Men gudars vad glad jag blev i lördags!
Äntligen verkar folk ha vaknat till liv och insett att den här festivalen skall hånas med alla medel, Ranelid är en gud!
Jag har aldrig röstat i den här skiten tidigare, men i årets final ska Ranelid ha en röst, haha!

MC Ranelid

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag avskyr verkligen melodifestivalen...

Här på forumet brukar jag säga:

- Om man inte gillar en tråd, så måste man inte skriva i den.

Och motsvarande resonemang gäller ju i många andra situationer, som t.ex tv-program:

- Om man inte gillar ett tv-program så måste man inte titta, och man måste inte förstöra för dem som faktiskt tycker om programmet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här på forumet brukar jag säga:

- Om man inte gillar en tråd, så måste man inte skriva i den.

Och motsvarande resonemang gäller ju i många andra situationer, som t.ex tv-program:

- Om man inte gillar ett tv-program så måste man inte titta, och man måste inte förstöra för dem som faktiskt tycker om programmet.

Det här är gladtråden, spelar mig veterligen ingen roll vilken sorts glädje det handlar om!

Ursprungligen av PeeMaN:

Det här är gladtråden, spelar mig veterligen ingen roll vilken sorts glädje det handlar om!

Att på ren jäkelskap göra något som förstör för andra, när man lika gärna kan välja att bara låta bli, och i stället titta på någon av hundratals andra kanaler, eller göra någonting helt annat - det är inte glädje.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att på ren jäkelskap göra något som förstör för andra, när man lika gärna kan välja att bara låta bli, och i stället titta på någon av hundratals andra kanaler, eller göra någonting helt annat - det är inte glädje.

Jag ,och många med mig, röstar på Ranelid i ren protest mot att den här skiten får fortsätta sändas i SVT.
Det handlar inte om att förstöra för andra. Det är ett sätt att visa missnöje. Och det som glädjer är att det fungerar!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att på ren jäkelskap göra något som förstör för andra, när man lika gärna kan välja att bara låta bli, och i stället titta på någon av hundratals andra kanaler, eller göra någonting helt annat - det är inte glädje.

…nej men pengarna vid alla röster går ju till välgörande ändamål. Så man får se det lite positivt.

Ursprungligen av korthoga:

…nej men pengarna vid alla röster går ju till välgörande ändamål. Så man får se det lite positivt.

Nej, inte vid alla röster.

Ja, om de röstar via "det dyra numret" (9,90 kr). Då går en del till välgörande ändamål.

Men inte om man röstar via "det billiga numret" (3,60 kr, tror jag). De pengarna går nog bara till SVT (kanske lite till Telia).

Så, visst, man kan tänka positiivt och tro att alla "sabotage-rösterna" går in på det dyra numret. Men jag tvivlar på det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, inte vid alla röster.

Ja, om de röstar via "det dyra numret" (9,90 kr). Då går en del till välgörande ändamål.

Men inte om man röstar via "det billiga numret" (3,60 kr, tror jag). De pengarna går nog bara till SVT (kanske lite till Telia).

Så, visst, man kan tänka positiivt och tro att alla "sabotage-rösterna" går in på det dyra numret. Men jag tvivlar på det.

Jag tror överhuvudtaget inte alls på att sabotageröstning påverkade resultatet i någon större omfattning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror överhuvudtaget inte alls på att sabotageröstning påverkade resultatet i någon större omfattning.

Så du tror att alla låtarna i finalen gick dit för att svenska folket verkligen älskar låten, och för att de tror att den har en chans att göra bra ifrån sig i Eurovision Song Contest?

Nej, det tror inte jag. Att t.ex Ranelid är i final beror bara på "ploj-röster"/"trots-röster"/"sabotage-röster" (kalla det vad du vill).

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så du tror att alla låtarna i finalen gick dit för att svenska folket verkligen älskar låten, och för att de tror att den har en chans att göra bra ifrån sig i Eurovision Song Contest?

Nej, det tror inte jag. Att t.ex Ranelid är i final beror bara på "ploj-röster"/"trots-röster"/"sabotage-röster" (kalla det vad du vill).

Nej, jag tror inte att de som röstade på Ranelid i övervägande majoritet tänkte "Vilket stjärnskott! Den här killen kommer att vinna Eurovosion Song Contest!!!".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

- Om man inte gillar ett tv-program så måste man inte titta, och man måste inte förstöra för dem som faktiskt tycker om programmet.

Även om man inte tittar så får man kämpa om man ska klara sig undan. Medierna svämmar över med eländet en tiondel av året, varje år. Då har man med råge passerat kategorin "titta inte då om du inte gillar det". Kan en Ranelidkupp sänka Björkman så gläds nog väldigt många.

Det är väl (nästan) lika stor mediacirkus kring Let's Dance, Robinson, Körslaget, Idol, m.fl. Det är program som jag aldrig skulle få för mig att titta på. Men jag skulle heller aldrig få för mig att delta i kampanjer för att "sänka" de programmen.

De är bara att bläddra förbi de sidorna i tidningen, och bläddra förbi de kanalerna på tvn.

Det finns en publik för alla de här programmen. Varför inte bara låta fansen njuta av sina program.

Den här typen av kupp eller kampanj är tydligen skadeglädje i era ögon (därav skriveriet här i Glad-tråden). Men i mina ögon är man bara en "bully" om man ger sig in i sådan verksamhet. Och bullies som blir glada och tillfredsställda av sina dåd - är det verkligen något som ska framföras i glad-tråden?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är väl (nästan) lika stor mediacirkus kring Let's Dance, Robinson, Körslaget, Idol, m.fl. Det är program som jag aldrig skulle få för mig att titta på. Men jag skulle heller aldrig få för mig att delta i kampanjer för att "sänka" de programmen.

Jag har ingen TV och läser ingen kvällspress, så jag har ingen aning om de program du nämner går just nu, eller vilka som är med. Bombmattan melodifestivalen är public service och betydligt knepigare att slippa undan.

Björkman är general, och Fredrik Kempe utgör halva startfältet. Kan Ranelid röra om i grytan (jag betvivlar det starkt dock, proteströster är inget nytt) så blir jag genuint glad, och det handlar inte om skadeglädje.

  • Medlem
  • 2012-02-21 08:04

Jag är så jävla glad idag för att jag åker till Kittelfjäll efter jobbet.
Fem dagar med förhoppningsvis jävligt fint puder med ett snödjup på 1,3m! POW POW!

Ursprungligen av Swift:

Jag är så jävla glad idag för att jag åker till Kittelfjäll efter jobbet.
Fem dagar med förhoppningsvis jävligt fint puder med ett snödjup på 1,3m! POW POW!

Gött jävla mos! Har inte åkt utför på år och dar, börjar bli dags..

Ursprungligen av eskimo:

Gött jävla mos! Har inte åkt utför på år och dar, börjar bli dags..

fram m pulkan

Dagens bästa nyhet: Möbeljätte ställer in betalningar - Malmö - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Det här har jag hoppats på sedan de drog sin första reklam "more is more, möbelstore" och den fruktansvärda TV-reklamen med more-syndrome. Synd om folk som kanske blir av med jobbet men företag som kör med usel reklam förtjänar att hamna på dynghögen. Plus att de belamrat vår brevlåda med nog med reklam för att hålla pappersåtervinningen igång i ett helt år.

Ursprungligen av pmarriott:

Dagens bästa nyhet: Möbeljätte ställer in betalningar - Malmö - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Det här har jag hoppats på sedan de drog sin första reklam "more is more, möbelstore" och den fruktansvärda TV-reklamen med more-syndrome. Synd om folk som kanske blir av med jobbet men företag som kör med usel reklam förtjänar att hamna på dynghögen. Plus att de belamrat vår brevlåda med nog med reklam för att hålla pappersåtervinningen igång i ett helt år.

"grovt osant intygande" är en också en sjukt söt brottsrubricering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-25 03:17

Käkade årets första semla och från första till sista skedtag fanns det mandelmassa och inte bara torr bulle!
Plus starkt bryggkaffe, fetmjölk och tre trevliga fikakompisar!
Hur jävla glad blir man inte av det?

Blev glad åt att möta denna modiga krokus utanför huset

Att man kan bli så glad av en hel hög ordnade elektroner i ens iPad

BeatBlaster - Turning your iPad into a Hi-Fi Sound System for iPad on the iTunes App Store

22:-, sketsnygg App (Andoidgänget fattar fortfarande inte...), jag är väl en immaterial girl helt enkelt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-26 11:48

Den var grym! Enormt snyggt gjort, tom etiketten på skivan visar vilken låt jag spelar
Saknar svenska radiostationer dock, typ Lugna Favoriter, Mix Megapol, Rix FM...

  • Avstängd
  • 2012-02-26 12:09
Ursprungligen av kenjon:

Den var grym! Enormt snyggt gjort, tom etiketten på skivan visar vilken låt jag spelar
Saknar svenska radiostationer dock, typ Lugna Favoriter, Mix Megapol, Rix FM...

Lite synd ja, men annars finns ju TuneIn Radio som har det mesta... förutom glassigt gränssnitt då

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-02-27 14:28

Nu är jag jävligt glad! Min nya setup kom idag; MBP 15" (2,4 GHz) och Thunderbolt Display! Ett rätt ordentligt lyft från min gamla MBP 13" och en 24" BenQ-skärm. Dessutom har jag precis skaffat en ny fin SSD till Macen (Corsair Force 480 GB). Jag kommer antagligen photoshoppa ihjäl mig ikväll.

  • Medlem
  • 2012-02-27 16:28

Jag fick hem sju filmer som jag beställt från Amazon idag!

12 Angry Men, Citizen Kane, Faust (1926), Metropolis, the Naked City, To Kill A Mocking Bird samt Wings of Desire Har bara sett Citizen Kane och halva Metropolis (på tyska, utan textning) än så länge, så det här ska bli spännande!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-02-27 18:13

"To Kill A Mocking Bird" är inte så dum, filmen heter "Skuggor från Södern" på svenska (och boken heter "Dödssynden" på svenska).

Ursprungligen av jac:

Jag fick hem sju filmer som jag beställt från Amazon idag!

12 Angry Men, Citizen Kane, Faust (1926), Metropolis, the Naked City, To Kill A Mocking Bird samt Wings of Desire Har bara sett Citizen Kane och halva Metropolis (på tyska, utan textning) än så länge, så det här ska bli spännande!

Metropolis är en film man får läsa på lite om - det är kul. annars haar man svårt hänga med i vem som är vem.
INTE en film att tugga chips med polarna till..

Bevaka tråden