Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.6 Snow Leopard-tråden

Tråden skapades och har fått 970 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 22:13

Och vad tror du jag menade med
"fast alla skivor har kanske Leopard+Snow Leopard helt integrerat och då skiljer sig väl inte den här "uppgraderingen" sig principiellt så mycket från uppgraderingen från Tiger till Leopard, Jaguar-Tiger osv..."?

Det har ju så vitt jag vet marknadsförts som en enklare uppdatering. Jag har trott att de olika skivorna (de för 99kr/299kr och de för 1699kr) inte var desamma utan att de för 1699 var det gamla leopard + den skiva som kostar 99kr/299kr. Så var alltså inte fallet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 14:07

Enl rykten så är 10A435 GM. Återstår att se om ADC members får den seedad på måndag.

(Snow Leopard GM isn't actually 10A432? 10A435 shows up with social networking in Addressbook | 9 to 5 Mac)

Ursprungligen av 20hz:

Enl rykten så är 10A435 GM

Enligt kommentarerna på den sidan (9to5mac.com), så är det fejk.

Och jag håller nog med om de misstankarna tills mer "pålitliga" sajter, som MacRumors och AppleInsider, skriver om 10A435.

Fick tipset att zooma in på skärmdumpen av "About this Mac", och titta på texten "10A435". Då ser man att "35" är något mörkare än resten av texten, men det behöver ju inte betyda att det är fejk.

Senast redigerat 2009-08-22 16:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 17:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enligt kommentarerna på den sidan (9to5mac.com), så är det fejk.

Och jag håller nog med om de misstankarna tills mer "pålitliga" sajter, som MacRumors och AppleInsider, skriver om 10A435.

Fick tipset att zooma in på skärmdumpen av "About this Mac", och titta på texten "10A435". Då ser man att "35" är något mörkare än resten av texten, men det behöver ju inte betyda att det är fejk.

När du säger det så syns det väldigt tydligt. Spännande

Man får väl hoppas att 10A435 bara är rykten. Annars måste man ju av ren princip hinna installera den innan vi får den skarpa versionen i handeln.

Det verkar väldigt osäker om 10A432 är GM eller inte. Jag kör det skarpt på två maskiner och det fungerar väldigt väl. Jag hoppas i alla fall det är GM, jag tycker Apple borde skriva Beta eller RC i buildnumret - hade varit mycket enklare så slipper man spekulera så mycket.

Jag har ADC-konto så vi får väl se om 10A435 dyker upp på måndag. Funktionen med Adressboken är ju fin med Facebook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 19:01
Ursprungligen av Hasselgren:

Det verkar väldigt osäker om 10A432 är GM eller inte. Jag kör det skarpt på två maskiner och det fungerar väldigt väl. Jag hoppas i alla fall det är GM, jag tycker Apple borde skriva Beta eller RC i buildnumret - hade varit mycket enklare så slipper man spekulera så mycket.

Jag har ADC-konto så vi får väl se om 10A435 dyker upp på måndag. Funktionen med Adressboken är ju fin med Facebook.

Du tror inte den skulle bli ännu mer piratkopierad?

Sak jag stör mig på i den version som finns ute nu är att det inte går att dubbelklicka på fönstertoppen för att minimera ett fönster.

Ursprungligen av 20hz:

Sak jag stör mig på i den version som finns ute nu är att det inte går att dubbelklicka på fönstertoppen för att minimera ett fönster.

Systeminställningar > Utseende > Minimera vid dubbelklickning på fönstrets titelfält? Eller är det helt borttaget?

  • Medlem
  • 2009-08-22 20:05

Det finns ju rykten som säger att det ska släppas på fredag nästa vecka. Borde det inte ligga i pipeline hos Apple då vid det här laget? Då borde väl 10A432 vara GM? Vad skulle Apple få ut av att skicka ut 10A435 endast några få dagar före släppet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 20:59

Lägga till sådana funktioner så sent in? Jag tror det är fejk och att 10A432 är det som kommer skeppas den 28 aug.

  • Medlem
  • 2009-08-22 21:11
Ursprungligen av acke:

Lägga till sådana funktioner så sent in? Jag tror det är fejk och att 10A432 är det som kommer skeppas den 28 aug.

Det var så jag menade...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 21:31
Ursprungligen av Dalle:

Det var så jag menade...

Jag vet, jag höll med dig.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-08-22 22:37

Hur är restriktionerna när det gäller familypack? Jag har ju två datorer hemma som jag vill uppgradera. Om jag köper Familjepacket så lär väl polarna kunna ta de resterande tre. Eller?

Hur har det funkat tidigare?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-22 22:57

Family pack gäller bara datorer inom samma hushåll. Dock, vad jag vet, finns det nog ingen (geografisk) begränsning gällande installationen. Utom i EULAN/Avtalet man ingår när man köper den packen (dvs att alla datorer skall befinnas i samma hushåll).

Ursprungligen av odis:

Hur är restriktionerna när det gäller familypack? Jag har ju två datorer hemma som jag vill uppgradera. Om jag köper Familjepacket så lär väl polarna kunna ta de resterande tre. Eller?

Hur har det funkat tidigare?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-22 23:03
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-08-22 23:33
Ursprungligen av Drakfot:

Även min "Up-to-Date"-order står som "Prepared for Shipment". Verkar vara på gång nu

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-23 10:45

Hmm... jag kommer inte in på min beställningstatus för tillfället:

"Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems."

Någon kanske skulle kunna upplysa en ny macanvändare om hur installationen kommer att fungera? Är det en nyinstallation som gäller, där jag kommer att behöva ominstallera alla program jag lagt in och säkerhetskopiera filer etc. Ungefär som när man installerar ett nytt windows på pc-burken? Eller fungerar det mer som en uppdatering där jag bara sätter in skivan och installerar?

Ursprungligen av zippe8:

Hmm... jag kommer inte in på min beställningstatus för tillfället:

"Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems."

Samma här, har försökt flera gånger.

(Sidonotering: Apple har lyckats koda sina Apple Store-sidor så illa att Safari får badboll när jag laddar om dom.)

Ursprungligen av zippe8:

Någon kanske skulle kunna upplysa en ny macanvändare om hur installationen kommer att fungera? Är det en nyinstallation som gäller, där jag kommer att behöva ominstallera alla program jag lagt in och säkerhetskopiera filer etc. Ungefär som när man installerar ett nytt windows på pc-burken? Eller fungerar det mer som en uppdatering där jag bara sätter in skivan och installerar?

Det borde räcka med en vanlig uppdatering och sen bara tuta och köra.

Förr i tiden brukade jag alltid göra en "ren" installation och bara flytta över valda delar manuellt, men det är för mycket jobb och Apples uppdateringar fungerar oftast rätt bra. Jag minns inte vem som skrev det (Gruber tror jag), att just den vanliga uppdateringen är antagligen den som testas hårdast hos Apple eftersom det är den som flest genomför.

Men vill du slippa eventuella problem är det ju sunt att vänta lite och läsa rapporter på nätet först, det brukar ganska snabbt visa sig ifall det är buggar och problem.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-23 11:42
Ursprungligen av Adrian B:

Det borde räcka med en vanlig uppdatering och sen bara tuta och köra.

Förr i tiden brukade jag alltid göra en "ren" installation och bara flytta över valda delar manuellt, men det är för mycket jobb och Apples uppdateringar fungerar oftast rätt bra. Jag minns inte vem som skrev det (Gruber tror jag), att just den vanliga uppdateringen är antagligen den som testas hårdast hos Apple eftersom det är den som flest genomför.

Men vill du slippa eventuella problem är det ju sunt att vänta lite och läsa rapporter på nätet först, det brukar ganska snabbt visa sig ifall det är buggar och problem.

Ah, ok. Tack för det!

Någon som vet om CS3 fungerar på SL?

Sitter fast i det pga produktionstekniska orsaker och kan inte gå upp till CS4.

Ursprungligen av Patrik G:

Någon som vet om CS3 fungerar på SL?

Sitter fast i det pga produktionstekniska orsaker och kan inte gå upp till CS4.

Exakt samma sits här – vill också gärna ha svar på den frågan.
Man får väl testa själv efter semestern annars.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-23 16:42
Ursprungligen av Patrik G:

Någon som vet om CS3 fungerar på SL?

Sitter fast i det pga produktionstekniska orsaker och kan inte gå upp till CS4.

Enligt denna sida verkar det fungera med "Minor bugs".
Snow Leopard Compatibility: Mac OS X 10.6 Snow Leopard Compatibility List

Ursprungligen av joakimo:

Enligt denna sida verkar det fungera med "Minor bugs".
Snow Leopard Compatibility: Mac OS X 10.6 Snow Leopard Compatibility List

Tack för länken!

Minor bugs, hehe, man kommer med andra ord inte kunna avhålla sig från ett försök...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-23 20:46
Ursprungligen av Patrik G:

Tack för länken!

Minor bugs, hehe, man kommer med andra ord inte kunna avhålla sig från ett försök...

Sen vet man ju inte vad det innebär, då det säkert inte är så grundligt testat med CS3 än. Det kan vara värt att vänta på fler användarrapporter om man är beroende av just CS3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-23 20:49

Jag kan inte helt gå över förens personal.app fungerar på 10.6an. Programmet startar men så fort jag drar in ett certifikat så dör programmet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-24 11:04
Ursprungligen av 20hz:

Jag kan inte helt gå över förens personal.app fungerar på 10.6an. Programmet startar men så fort jag drar in ett certifikat så dör programmet.

Bra att du sa det. Jag funderar också på att vänta tills Personal.app fungerar som det ska.. Ganska viktigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 11:10
Ursprungligen av dayweed:

Bra att du sa det. Jag funderar också på att vänta tills Personal.app fungerar som det ska.. Ganska viktigt

Iaf i slutet av månaden

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-24 15:26
Ursprungligen av 20hz:

Iaf i slutet av månaden

Du menar att Personal.app kommer att fungera i slutet av månaden? Får hoppas på det då!

Edit: Jag kör inte heller med nån kabel, utan bara dosan och lösenord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 15:29
Ursprungligen av dayweed:

Du menar att Personal.app kommer att fungera i slutet av månaden? Får hoppas på det då!

Edit: Jag kör inte heller med nån kabel, utan bara dosan och lösenord.

Haha.. nej ... men det är då det är extra viktigt att det verkligen fungerar

Bevaka tråden