Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live-rapportering och Keynote-bingo WWDC 2008

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .

850 personer inloggade - jösses ! Håller servern för detta ?

Lustigt nog stod det om snöleoparder idag i GP ➽

Två ungar har kommit till Nordens Ark.

"Snöleoparder är i det vilda skygga djur som lever ensamma i mycket stora revir och är därför svåra att räkna. Mellan 3 500 och 7 000 snöleoparder lever i det vilda, uppskattar forskarna. I världens djurparker finns runt 600 snöleoparder. Ett vuxet djur är drygt en meter lång med en minst lika lång svans och en vikt på 75 kg ."

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 22:03
Ursprungligen av KaRo:

850 personer inloggade - jösses ! Håller servern för detta ?

Den ska nog hålla för åtminstone det tiodubbla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:45

Apple - iPhone Fortfarande inget pris någonstans.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-06-09 21:45

Nu funkar:

Apple - iPhone

Apple - iPhone - Var du köper
Fel logga, men men....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-09 21:53

Hur går det med keynoten tro? alltså videon för våra ögon

Jag väntar också på att keynoten ska läggas ut...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 22:08

Håller med kajan och viadirekt, jag vill också gärrna veta vad det var som presenterades ikväll (ja jag vattar att iPgonen kom och så, men jag hari nte läst något alls om vad som egentligen presenterades utan väntar på att få se det själv )
MacRumors sida sitter jag och uppdaterar hela tiden för att se när de lägger in länken till videon (de säger ju själva att det tar nån timme innan den kommer upp och att det sedan tar nån timme innan de hunnit skicka ut mail till alla så hänger på nyheten och väntar på en update )

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 22:14

Inte nog med att Apple ligger längst fram i flera kategorier på OS- och hårdvarufronten, nu spöar man dessutom skiten ur alla tidigare online-applikationsutvecklare:
Apple - MobileMe - A Guided Tour

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-09 22:31

Är keynoten slut i verkligeheten eller hur går det med det?

Ursprungligen av Kajan:

Är keynoten slut i verkligeheten eller hur går det med det?

Japp.

  • Medlem
  • 2008-06-09 22:45

Men vad var det i lådorna som inte får öppnas innan den 10:e...?

Imorgon kan det komma mer presenter!
(eller har jag missat nåt?)

Ursprungligen av lime:

Men vad var det i lådorna som inte får öppnas innan den 10:e...?

Imorgon kan det komma mer presenter!
(eller har jag missat nåt?)

Haha, lådorna var väldigt mkt fake, de publicerade bilder i morse på den "nya" iphonen som låg i lådan, den såg inte ett dugg ut som den riktiga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 22:46

Någon som fått bingo??

  • Medlem
  • 2008-06-09 22:49

Den verkar sakna kameran på framsidan!?
Inga video-call mao.

Dåligt av telia tycker jag att de inte har nån info om iphone nu när det finns på apple.se.
När man klickar på "Köp iPhone" finns en länk till Telia, men inget mer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 22:48

Tänker du på de där som kom till typ england eller austratlien elelr vart et nu var, det var för att tiden är så olika i världen så den amerikanska tiden som de skulle fått öppnas är den 10:e enligt deras tid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 22:51

MobileMe är framtiden.

Kan man vänta sig något mer nytt till imorgon eller? Kanske en ny Cinema Display? Eller varför inte en macbook pro fast den kommer nog troligtvis senare. Vad tror ni? Vad tycker ni om iphonen? Jag tycker den verkar riktigt bra, den är bekväm att använda om inte annat. Men den saknar kamera på framsidan för videosamtal, mms och möjligtvis en bättre kamera, en 3,2 mpx hade vart fint med en liten lampa eller typ av blixt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 23:17
Ursprungligen av flippen88:

Kan man vänta sig något mer nytt till imorgon eller? Kanske en ny Cinema Display? Eller varför inte en macbook pro fast den kommer nog troligtvis senare. Vad tror ni? Vad tycker ni om iphonen? Jag tycker den verkar riktigt bra, den är bekväm att använda om inte annat. Men den saknar kamera på framsidan för videosamtal, mms och möjligtvis en bättre kamera, en 3,2 mpx hade vart fint med en liten lampa eller typ av blixt?

Nej, sånt kommer vanligtvis med andra keynotes (bara en keynote per event förresten). Kanske mindre varianter senare i år, men det är som sagt fokus på utvecklarna nu, därav WWDC.

Ursprungligen av lither:

Nej, sånt kommer vanligtvis med andra keynotes (bara en keynote per event förresten). Kanske mindre varianter senare i år, men det är som sagt fokus på utvecklarna nu, därav WWDC.

Okej! Har tänkt att köpa en macbook pro nu ett tag, just fått ihop pengarna till den modellen jag är intresserad av. Är det värt att vänta till kanske julen, det kommer kanske blu ray som jag är sugen på och säkert annat smått och gott?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 23:34
Ursprungligen av flippen88:

Okej! Har tänkt att köpa en macbook pro nu ett tag, just fått ihop pengarna till den modellen jag är intresserad av. Är det värt att vänta till kanske julen, det kommer kanske blu ray som jag är sugen på och säkert annat smått och gott?

Jag skulle vänta på det, ja. Lev sommaren ut i alla fall, då jag gissar att du redan har en dator. Om inte fick jag en snilleblixt, med att ha något företag uppfinner en bluray/HDVD-spelare via USB 2/FireWire 800. Vore hur bra som helst.

Ursprungligen av lither:

Jag skulle vänta på det, ja. Lev sommaren ut i alla fall, då jag gissar att du redan har en dator. Om inte fick jag en snilleblixt, med att ha något företag uppfinner en bluray/HDVD-spelare via USB 2/FireWire 800. Vore hur bra som helst.

Så sant så. Man har blivit less på macbook pro designen som finns nu bara av att jag har varit så mycket i affären och kollat på den och i princip dräglat över den:P Nej nu är jag off topic. En iPhone lär det bli så fort som möjligt iaf.

  • Medlem
  • 2008-06-09 22:56

monophonic - jag tror inte Apple skeppar en massa kartonger över USA för att lura oss någon dag...

MobileMe verkar intressant, frågan är vad det kommer att ligga på här hemma.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 23:02
Ursprungligen av lime:

MobileMe verkar intressant, frågan är vad det kommer att ligga på här hemma.

Tippar 995 per år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 23:03

Öppnas den 10e? Är det inte den 10e redan i Australien? Paketen skickades ju dit, de som det skrevs om.

lime: jag syftade på detta paket: Se bilderna som sägs föreställa nya iPhone - MacWorld

Vilket syftade du på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 23:06

mobileme 795:-

finns att förbeställa på apple.se

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 23:08

missade det. att de är så snabba

Bevaka tråden