Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live-rapportering och Keynote-bingo WWDC 2008

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Affären är trög

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 20:57

Härligt med iPhone knapp på Apples sida i sverige också!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 20:57

"iPhone 3G kommer finnas tillgänglig från 11:e juli, och kosta högst 199 dollar världen över." läste jag på macworld.

199 x 6,** = drygt 1200:-, kommer den verkligen bli så billig?

1. 199 & 299 är helt klart med abbonemang. frågan är om man kan köpa utan abb från usa?

2. "one more thing" - iPhone nano = 2.8" widescreen (nehe - inte det).

Gillar iphone o ska köpa en men fundersam över skiftandet av fokus från mac till iphone.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 21:02
Ursprungligen av Code Red:

Gillar iphone o ska köpa en men fundersam över skiftandet av fokus från mac till iphone.

Mer OS X blir det efter lunch tydligen, dock ingen presentation av Jobs som jag förstod det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 21:03
Ursprungligen av Code Red:

Gillar iphone o ska köpa en men fundersam över skiftandet av fokus från mac till iphone.

Vad väntade du dig efter Apple's namnbyte? De heter sen nåt år tillbaka Apple Inc istället för Apple Computer eftersom de inte längre är ett datorföretag; de säljer all möjlig hårdvara.

Ursprungligen av shandar:

Vad väntade du dig efter Apple's namnbyte? De heter sen nåt år tillbaka Apple Inc istället för Apple Computer eftersom de inte längre är ett datorföretag; de säljer all möjlig hårdvara.

Jo jo men väntade mig att de skulle ägna nån minut åt kärnverksamheten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 20:57

MMS? Nej?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-06-09 20:58

Som Stoffen säger. Det lär ju inte vara $199 över disk utan abonnemang. Antar att abonnemangspriset kommer att vara ganska högt då Apple kommer ta in de tappade kostnaderna på den billiga luren där. Men visserligen tar dom några procent av intäkterna från mobiloperatörer i 70 länder kanske dom inte behöver ta i så dom spyr. Ja det är bara att vänta och se hur det blir.

Det är ju spännande att se hur upplåsningarna av iPhone kommer att gå...

Ursprungligen av badmojo:

Det är ju spännande att se hur upplåsningarna av iPhone kommer att gå...

Ja tänk! Köpa en 199 dollars 3G iPhone i USA, och hacka den Hackers get back to work!

Varför blåser inte Telia upp något på deras hemsida?
Försäljningschefen och marknadschefen borde bytas ut

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 21:30
Ursprungligen av gsandlund:

Varför blåser inte Telia upp något på deras hemsida?
Försäljningschefen och marknadschefen borde bytas ut

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone.product@SE_TELIA#

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-09 21:00

Hahaha, perfekt. Nu är jag inte så ledsen över att jag tappade min gamla 16gb - det ger mig snarare en rejäl anledning att skaffa den nya.

man kan inte köpa den på apple.com. man måste in i butik

Undrar om Telia blir nerringda ikväll/imorrn?

Hur lång tid tro man att det kommer att ta innan någon gjort det möjligt att låsa upp den?
Nu blir man ju riktigt Gladdd

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-09 21:02

"Med trådlös 3G-teknik, GPS, stöd för Microsoft Exchange ActiveSync och nya App Store får du ännu fler suveräna funktioner i iPhone G3"

Åfan, G3 i telefonen!

(jag vet, felstavning, men ändå)

edit: Åfan, den vita är skitsnygg. Den ska jag ha.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 21:06
Ursprungligen av sensy:

edit: Åfan, den vita är skitsnygg. Den ska jag ha.

Den var det. Jag vill också ha den Men frågan är hur den kommer klara sig när den åker in och ur fickan hela tiden? Vit MacBook kan jag leva med eftersom den inte rör på sig *så* mycket, men en iPhone?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-06-09 21:02

undrar hur dom tänkt med me.com som fortfarande är länkat till Online groups, social networks and online communities at Snappville.com

Ursprungligen av badmojo:

undrar hur dom tänkt med me.com som fortfarande är länkat till Online groups, social networks and online communities at Snappville.com

Kan vara tröga DNS:er som inte är uppdaterade. Tar upp till 3 dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:03

Yesss, Sverige 11 juli Apple - iPhone - Choose a Country

Ursprungligen av iigloo:

Yesss, Sverige 11 juli Apple - iPhone - Choose a Country

Nice! Dock ger dom inget svar än vart man kan köpa den:
http://www.apple.com/se/iphone/buy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:05

MobileMe systemkrav:

"För Mac: Mac OS X 10.4.11, den senaste versionen av Mac OS X Leopard, Safari 3, Firefox 2 eller senare."

"En del funktioner kräver Mac OS X 10.5 och iLife ’08"

Yes! Nu har jag en anledning att tvångsuppgradera till en ny laptop, och Leopard

  • Medlem
  • 2008-06-09 21:06

Till nästa släpp vill jag ha en iPhone Nano med kontantkort !

"iTunes 7.7
eller senare"

Då kan vi vänta oss en iTunes-uppdatering snart också med andra ord

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 21:10

AAPL - Apple Inc. - Google Finance
Konstigt. Någon som har lust att förklara varför AAPL har gått ner med 5% under Keynoten?

Edit: Jag kan inte matte :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:08
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-09 21:10

Jaha, då är det bara att invänta att snigel-telia orkar rapa upp vad den riktiga prislappen i svedala blir då

Bevaka tråden