Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live-rapportering och Keynote-bingo WWDC 2008

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hm...mycket mjukvara...inte så konstigt...men jag vill ha en iphone nano

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 20:20

Nä, jag tänkte bara om det nu var den nya mjukvaran, och det kommer en ny iphone nu, så borde den väl innehålla den nya mjukvaran? Så vad är det som kommer i Juli? Det är ju en månad kvar nästan..

Ursprungligen av danny:

Nä, jag tänkte bara om det nu var den nya mjukvaran, och det kommer en ny iphone nu, så borde den väl innehålla den nya mjukvaran? Så vad är det som kommer i Juli? Det är ju en månad kvar nästan..

Okej, du menade så, rätt logiskt faktiskt, får se vad som händer

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 20:21

Hehehehe

den var elak

Ursprungligen av mbp:

Hehehehe

MobileMe (eller mobile me eller mobileme...) verkar vara riktigt sweet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 20:23

Nu är han där igen ...

"20.22 Spänningen är hög i salen, blir det ingen iPhone med 3G?"

  • Medlem
  • 2008-06-09 20:25

hoppas man kan spela musik från nya iphonen till en airport express som med iTunes

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 20:25

Onlineapplikationerna verkar helt sinnessjuka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 20:28
Ursprungligen av mbp:

Onlineapplikationerna verkar helt sinnessjuka.

Ja, kul för vissa. Baka in hela den biten i Mac OS X Server så kommer du se mig göra volter av glädje. Lägg in något lagligt grej att man inte får använda det om man har webbhotell eller liknande.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 20:35
Ursprungligen av acke:

Ja, kul för vissa. Baka in hela den biten i Mac OS X Server så kommer du se mig göra volter av glädje. Lägg in något lagligt grej att man inte får använda det om man har webbhotell eller liknande.

Det vore sannerligen häftigt. Frågan är om de gör en sån satsning samtidigt som de kör stenhårt på Exchange-support med iPhonen. Inte för att säga att de går hand i hand, för det gör de inte, men...
Det vore kul att se en OS X Server-version av dem iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:09
Ursprungligen av mbp:

Det vore sannerligen häftigt. Frågan är om de gör en sån satsning samtidigt som de kör stenhårt på Exchange-support med iPhonen. Inte för att säga att de går hand i hand, för det gör de inte, men...
Det vore kul att se en OS X Server-version av dem iaf.

Det tror jag inte. Mac OS X server är inte prio, kolla bara på skinsen till webmailen...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 21:15
Ursprungligen av acke:

Det tror jag inte. Mac OS X server är inte prio, kolla bara på skinsen till webmailen...

Fast till Squirrelmail finns det väl inga snygga skins ö.h.t.
"It's not a bug, it's a feature"

Vill du ha in en snyggare webbmail, släng då in Roundcube istället, det kör jag på min server (dock inte OS X utan CentOS hos MediaTemple, men det ska ju funka på OS X Server också)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:05
Ursprungligen av mbp:

Fast till Squirrelmail finns det väl inga snygga skins ö.h.t.
"It's not a bug, it's a feature"

Vill du ha in en snyggare webbmail, släng då in Roundcube istället, det kör jag på min server (dock inte OS X utan CentOS hos MediaTemple, men det ska ju funka på OS X Server också)

Precis, fult som stryk. Just därför man vill se lite Apple-strössel därpå. Roundcube är snyggt och maccigt men jag vill inte pilla med massa kryptiska CLI-installationer. Vill att Apple sköter det och att de uppdaterar allt. I'm a macuser not a CLI-nerd!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 22:07
Ursprungligen av acke:

Precis, fult som stryk. Just därför man vill se lite Apple-strössel därpå. Roundcube är snyggt och maccigt men jag vill inte pilla med massa kryptiska CLI-installationer. Vill att Apple sköter det och att de uppdaterar allt. I'm a macuser not a CLI-nerd!

Jag ska inte tvinga dig Håll du fast i ditt automatiskt uppdaterade (men när?) SquirrelMail

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:12
Ursprungligen av mbp:

Jag ska inte tvinga dig Håll du fast i ditt automatiskt uppdaterade (men när?) SquirrelMail

Haha!

Enligt mig en av de största nyheterna idag:
"For the first time, OS X includes native support for Microsoft Exchange 2007 in OS X applications Mail, iCal® and Address Book, making it even easier to integrate Macs into organizations of any size."

!!!

Ursprungligen av acke:

Haha!

Enligt mig en av de största nyheterna idag:
"For the first time, OS X includes native support for Microsoft Exchange 2007 in OS X applications Mail, iCal® and Address Book, making it even easier to integrate Macs into organizations of any size."

!!!

Va? Vart har du läst detta? Jag gör mig gärna av med Entourage när som helst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:18
Ursprungligen av psychozz:

Va? Vart har du läst detta? Jag gör mig gärna av med Entourage när som helst!

Apple Previews Mac OS X Snow Leopard to Developers

Tar ett tag dock..

Meh! Jaja, det kommer iaf, det är ju positivt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:29
Ursprungligen av psychozz:

Meh! Jaja, det kommer iaf, det är ju positivt!

Ja, otroligt positivt. Blir uppriktigt sagt glad av denna nyhet.

Måste ju säga att reklamen var sådär härligt klassig som bara apple kan . De vita är sjukt het.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 09:49
Ursprungligen av acke:

Ja, kul för vissa. Baka in hela den biten i Mac OS X Server så kommer du se mig göra volter av glädje. Lägg in något lagligt grej att man inte får använda det om man har webbhotell eller liknande.

Citerar mig själv. Jag är nöjd med att Server 10.6 nu äntligen innehåller Adressbok Server och iCal Server 2. Fan vad bra!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-06-10 13:43
Ursprungligen av acke:

Citerar mig själv. Jag är nöjd med att Server 10.6 nu äntligen innehåller Adressbok Server och iCal Server 2. Fan vad bra!

Ja, jäkligt bra. Men det kommer kännas segt att installera Leopard Server efter sommaren, med vetskapen att de där finesserna inte kommer att finnas där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 20:26

Angående MobileMe (ja, det så det stavas, kolla på Keynote.ses bilder):

Apple's .Mac Service to be Renamed, Revamped? [Mobile Me?] - Mac Rumors

"Back to the iPhone!" - SJ

santa is in the chimney

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 20:32

Jaaaa!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 20:32

Wohoo!

more affordable = en mindre iphone nano?

O:-)

Bevaka tråden