Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.3 är släppt!

Tråden skapades och har fått 173 svar. Det senaste inlägget skrevs .

OK, jag vet inte vad en "unsupported volume" är, men jag kan säkert köra terminalhacket och det är ju ett grymt underbetyg till Apple, måste man ju säga!!
Jag testar i morgon och tackar så mycket.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-02 15:01
Ursprungligen av the örjan:

OK, jag vet inte vad en "unsupported volume" är, men jag kan säkert köra terminalhacket och det är ju ett grymt underbetyg till Apple, måste man ju säga!!
Jag testar i morgon och tackar så mycket.

Unsupported volume betyder att volymen eller skivan inte är understödd

Ursprungligen av juanito:

Unsupported volume betyder att volymen eller skivan inte är understödd

Fast om den var understödd innan borde den väl vara det nu också?

Hur som helst har det löst sig nu.
Det enda som krävdes var att uppdatera till 10.5.3 på BÅDA datorer.
Ganska rimligt ändå.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-02 22:00
Ursprungligen av the örjan:

Fast om den var understödd innan borde den väl vara det nu också?

Hur som helst har det löst sig nu.
Det enda som krävdes var att uppdatera till 10.5.3 på BÅDA datorer.

Betyder det att du kör Time Machine mot en icke-Time Capsule?

  • Medlem
  • 2008-05-31 11:26

Funkar bra här. Hade problem med att Apple Loop Utility drog igång så fort jag klickade på nedladdade dokument eller min hemmapp ifrån dockan - men det löste sig genom att köra all automatisering i Onyx och rensa lite. Nu funkar det prima.

/Fredrik

Jag passar på att fråga om någon vet hur man ska få skrivardelningen att funka igen?
Den slutade funka efter 10.5.2 uppdateringen...:(

Ofta när en specifik funktion upphör att fungera finns problemet lokalt och beror inte i sig på uppdateringen. Den kan ha uppkommit lokalt i och med uppdateringen eller så visade den sig först vid uppdateringstillfället.

Så är det nog. Jag har försökt ställa in varenda parameter i skrivarinställningarna men icke.
Det är "fjärrutskrivning" som inte funkar, dvs skriva ut över internet med en skrivaradress typ "skrivare.mindomän.se".
Det funkade med 10.5.1.

Att skriva ut över LAN funkar, dvs "10.0.1.50" t ex.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-01 17:21
Ursprungligen av the örjan:

Så är det nog. Jag har försökt ställa in varenda parameter i skrivarinställningarna men icke.
Det är "fjärrutskrivning" som inte funkar, dvs skriva ut över internet med en skrivaradress typ "skrivare.mindomän.se".
Det funkade med 10.5.1.

Att skriva ut över LAN funkar, dvs "10.0.1.50" t ex.

Om 10.0.1.50 fungerar men skrivare.domän.se inte gör det så har du problem med din namnserver eller inställningar i datorn mot din namnserver. Att 10.0.1.50 fungearar betyder ju att du har förbindelse.

den ser lite annorlunda ut. faktiskt. annars har jag inte märkt av nån direkt uppdatering, har inte time-machine och sådant.. men det var roligt att starta om datorn! det hade jag ju inte gjort på två veckor! *rekord*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 09:20
Ursprungligen av klarabara:

den ser lite annorlunda ut. faktiskt. annars har jag inte märkt av nån direkt uppdatering, har inte time-machine och sådant.. men det var roligt att starta om datorn! det hade jag ju inte gjort på två veckor! *rekord*

Jag kan verkligen inte se någon skillnad. Kan det inte ha och göra med att färgprofilen ändras för vissa?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-06-01 13:29

Safari är klart mer instabilt nu på en icke-Intel iMac. Exv hänger den sig när jag, med Safari 'längst fram', begär Sleep från Applemenyn.

  • Medlem
  • 2008-06-01 13:53

Det verkar vara många som dras med problem med WoW, i alla fall de som har NVIDIA-kort i sina brukar.

Enligt Blizzard så känner apple till problemet & NVIDIA likaså.

Hoppas på en snabb fix.

Länk.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-01 14:56

cut cut cut

Senast redigerat 2008-06-01 15:57

hm .. har inte koll på vilken färg-profil jag hade innan.. svårt o säg. men fin är den i alla fall
lol

Om jag surfar lite innan jag går till jobbet, lämnar Safari på så kan man ge sig fan på att den kraschar när jag kommer hem igen och ska surfa
Bara jag som har detta safariproblem?

Ja, det är inte en Time-Capsule.
Och hårddisken är inte kopplad till AE:n.

Fortfarande problem med Airport, någon som har en egen lösning som funkar?

http://www.99.se/internet/244202-vila-bryter-tr-dl-s-uppkoppling.html (mitt inlägg)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-03 21:48
Ursprungligen av the örjan:

Ja, det är inte en Time-Capsule.
Och hårddisken är inte kopplad till AE:n.

Blir glad (igen). Ska prova inom kort.

Jag kan inte använda trådlös internetuppkoppling sedan några dagar på mina halvår gamla MacBookPro och MacBookAir. När jag använder ethernetkabeln på min MBP fungerar det. Det fungerar inte heller att använda Tele2´s mobila bredband på MBA. Allt annat på datorerna verkar fungera. Nätverksdiagnosen visar att allt är OK fram till där det står internet och server. Installerade Mac OS 10.5.3 den 29/5. Tror att det har med uppdateringen att göra eftersom det blev problem efter det.
Så snälla, någon som vet vad jag ska göra ?

Här har jag en ny bugg:

När man använder "Back to my Mac" och försöker se delade diskar (genom att trycka på den lilla datorikonen) visas inte innehållet i kolumnvy!
Man måste gå över till list- eller ikonvy.

Någon mer?

Edit: OK, glöm alltihop. Det har löst sig av sig själv...
Fast jag tycker man kan kalla det buggigt ändå.

Senast redigerat 2008-06-07 20:47

En stoor förbättring är att man efter att ha programuppdaterat får välja om jag vill starta om datorn nu eller senare. Jättebra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 12:37
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

En stoor förbättring är att man efter att ha programuppdaterat får välja om jag vill starta om datorn nu eller senare. Jättebra!

Kom väl i Mac OS X 10.5?

Ursprungligen av acke:

Kom väl i Mac OS X 10.5?

Hoppsan, så up-to-date var jag...

Bevaka tråden