Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för er som beställt nya MacBook Pro (Feb '08)

Tråden skapades och har fått 268 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-07 13:30

Fick min nu på lunchen efter lite tjat på TNT. Den beställdes förra tisdagen, men jag ändrade beställningen på torsdagen och så skickades den i måndags.

Har inte fått min idag, beställde förra tisdagen 15"... :(! Men kom på, hur vet de mitt telefonnummer? Hittar det inte någonstans på min beställning på Apple.se..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 16:18
Ursprungligen av kalkoman:

Har inte fått min idag, beställde förra tisdagen 15"... :(! Men kom på, hur vet de mitt telefonnummer? Hittar det inte någonstans på min beställning på Apple.se..

Skumt, ditt telefonnr om du har angett något, ska stå antingen i mailet som du fått av Apple eller så ska det stå på hemsidan när du loggar in tror jag..

Ursprungligen av dayweed:

Skumt, ditt telefonnr om du har angett något, ska stå antingen i mailet som du fått av Apple eller så ska det stå på hemsidan när du loggar in tror jag..

Hm okej tack! Får se hur det utvecklar sig. Det är 35 minuter kvar som TNT kör ut saker på, men tvivlar på att den kommer idag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 17:09

iBear: Bussar finns det och kompisar antar jag att det finns, men så himla bråttom är det inte. Håller mig hellre hemma och väntar på den än åker ut dit själv osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 17:15

Har också fått min idag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-07 20:44
Ursprungligen av dayweed:

iBear: Bussar finns det och kompisar antar jag att det finns, men så himla bråttom är det inte. Håller mig hellre hemma och väntar på den än åker ut dit själv osv.

Jo om man kan så, men vissa har ju ett jobb att sköta...

Nu är den här! Känns fint.

När jag glad i hågen och med ett leende på läpparna tillsammans med min förmodligen lika glada flickvän gick ner för trappan från terminalkontoret hos UPS så kom en lite äldre terminalarbetare gående. Han tittade snabbt på oss och våra paket och sa sedan självsäker: "Apple. Alla blir glada när de får paket från Apple". Tyckte jag var roligt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 21:04
Ursprungligen av iBear:

Jo om man kan så, men vissa har ju ett jobb att sköta...

Nu är den här! Känns fint.

När jag glad i hågen och med ett leende på läpparna tillsammans med min förmodligen lika glada flickvän gick ner för trappan från terminalkontoret hos UPS så kom en lite äldre terminalarbetare gående. Han tittade snabbt på oss och våra paket och sa sedan självsäker: "Apple. Alla blir glada när de får paket från Apple". Tyckte jag var roligt...

Precis.. Kan man, så gör man det. Visst, det har jag med, men man tvingas ändå ta ledigt för att TNT inte kan leverera ut ordentliga tider.

Redan? Grattis

Heh, rätt förståeligt, men ändå kul att han sa det.
Kul att du kunde hämta ut paketet där på terminalen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-07 23:55
Ursprungligen av dayweed:

Precis.. Kan man, så gör man det. Visst, det har jag med, men man tvingas ändå ta ledigt för att TNT inte kan leverera ut ordentliga tider.

Redan? Grattis

Heh, rätt förståeligt, men ändå kul att han sa det.
Kul att du kunde hämta ut paketet där på terminalen.

Varför inte ange ditt jobb som leveransadress då? Så kan du plocka med dig din nya kärlek direkt när du slutat jobba... Skulle nog jag gjort om jag visste var jag jobbade.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 00:35
Ursprungligen av iBear:

Varför inte ange ditt jobb som leveransadress då? Så kan du plocka med dig din nya kärlek direkt när du slutat jobba... Skulle nog jag gjort om jag visste var jag jobbade.

Om du kallar gymnasiet för jobb, så visst.. Men det blir bara problem med det oftast.. Då levererar de till expeditionen och så blir det ett jäkla liv när man fått datorn osv..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-08 10:14
Ursprungligen av dayweed:

Om du kallar gymnasiet för jobb, så visst.. Men det blir bara problem med det oftast.. Då levererar de till expeditionen och så blir det ett jäkla liv när man fått datorn osv..

Jaha, ja, då kanske det är lite knepigare. Det är lite dumt att de har så oflexibla leveranssätt. Att kunna hämta ut på postombud vore ju en trevlig möjlighet...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 11:33
Ursprungligen av iBear:

Jaha, ja, då kanske det är lite knepigare. Det är lite dumt att de har så oflexibla leveranssätt. Att kunna hämta ut på postombud vore ju en trevlig möjlighet...

Jo, det är väldigt dumt ska jag säga att de har så oflexibla leveranssätt. Jag hatar det, rent utsagt. Men så länge jag ringer TNT när det står "Out for delivery" eller nåt sånt, då har de koll och kan säga att leveransen kommer under dagen.

Jag kan beställa så att datorn kommer till Posten och så kan jag gå och hämta ut den, men då får jag inte konfigurera datorn som jag vill och så får jag inte studentrabatten heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-08 12:22
Ursprungligen av dayweed:

Jo, det är väldigt dumt ska jag säga att de har så oflexibla leveranssätt. Jag hatar det, rent utsagt. Men så länge jag ringer TNT när det står "Out for delivery" eller nåt sånt, då har de koll och kan säga att leveransen kommer under dagen.

Jag kan beställa så att datorn kommer till Posten och så kan jag gå och hämta ut den, men då får jag inte konfigurera datorn som jag vill och så får jag inte studentrabatten heller.

Nej, man vill ju beställa från Apple Store... Dock finns ju alltid alternativet andra leveransadresser, så man kan ju i alla fall beställa till sitt jobb, föräldrars jobb, kompisars jobb eller till någon som är hemma dagtid och så vidare. Men allt förutsätter ju att man har någon som kan ta emot datorn under kontorstid, och det är ju inte alltid så lätt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 13:26
Ursprungligen av iBear:

Nej, man vill ju beställa från Apple Store... Dock finns ju alltid alternativet andra leveransadresser, så man kan ju i alla fall beställa till sitt jobb, föräldrars jobb, kompisars jobb eller till någon som är hemma dagtid och så vidare. Men allt förutsätter ju att man har någon som kan ta emot datorn under kontorstid, och det är ju inte alltid så lätt.

Ja, det vill man ju.. Klart det gör det, men som du säger.. Det förutsätter att det är någon där hela tiden.

Det roliga i mitt fall är att det stod att den skulle levereras 12-13 mars förut och just där 10-13 mars skulle min syster vara hemma, men nu har datumet ändrats till en vecka senare.. Lite tråkigt. Men som sagt, det är bara att vara hemma då och väntap på att TNT-killen dyker upp

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-09 09:37

Nu fick jag ett till nummer, ett invoice från Apples Sales International på Irland.. Vet att jag fick ett sådant här papper eller faktura på min gamla iBook, men aldrig ett mail.. Det börjar på 9043xxxxxx .. Var kan man söka det någonstans? Har provat Apecode, den där irländska sidan som peacerich har länkat till och TNT.. Hm. Inget resultat ännu i alla fall.

Edit: Haha, vad fasen? I själva mailet står det om man tittar noga Leveransdatum 05.03.2008 .. Haha, jo det tror jag väl också på!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-09 12:13
Ursprungligen av dayweed:

Nu fick jag ett till nummer, ett invoice från Apples Sales International på Irland.. Vet att jag fick ett sådant här papper eller faktura på min gamla iBook, men aldrig ett mail.. Det börjar på 9043xxxxxx .. Var kan man söka det någonstans? Har provat Apecode, den där irländska sidan som peacerich har länkat till och TNT.. Hm. Inget resultat ännu i alla fall.

Edit: Haha, vad fasen? I själva mailet står det om man tittar noga Leveransdatum 05.03.2008 .. Haha, jo det tror jag väl också på!

Står det ingen leverantör? Testa UPS eller Küehne+Nagel också. Finns säkert fler leverantörer de använder...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-09 13:43
Ursprungligen av iBear:

Står det ingen leverantör? Testa UPS eller Küehne+Nagel också. Finns säkert fler leverantörer de använder...

Nej, det står ingen leverantör alls.
Leveransvillkor: DDP Sweden
Leverans: Fakturaadress
Leveransdatum: 06.03.2008

Det är väl mer en faktura antar jag.. Och på Applestore står det bara att de ska uppdateras snart med information.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-09 15:49
Ursprungligen av dayweed:

Nej, det står ingen leverantör alls.
Leveransvillkor: DDP Sweden
Leverans: Fakturaadress
Leveransdatum: 06.03.2008

Det är väl mer en faktura antar jag.. Och på Applestore står det bara att de ska uppdateras snart med information.

Då går den nog inte att spåra än...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-09 17:29
Ursprungligen av iBear:

Då går den nog inte att spåra än...

Nej, antagligen inte. Men jag har fått ett 80xxxx-nummer som sagt som SKA gå att spåra på TNTs hemsida. Jag har aldrig varit med om att det varit UPS som levererat.. Eller kanske en gång förresten, då jag fick ett nytt batteri till min MacBook

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-09 21:58
Ursprungligen av dayweed:

Nej, antagligen inte. Men jag har fått ett 80xxxx-nummer som sagt som SKA gå att spåra på TNTs hemsida. Jag har aldrig varit med om att det varit UPS som levererat.. Eller kanske en gång förresten, då jag fick ett nytt batteri till min MacBook

Inte ens framme vid dörren? När jag bodde uppe i Dalarna (Falun) var det TNT ända fram till typ Örebro, men sedan UPS. Nu bor jag i Göteborg och då var det UPS hela vägen, eller i alla fall från Holland...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 08:25
Ursprungligen av iBear:

Inte ens framme vid dörren? När jag bodde uppe i Dalarna (Falun) var det TNT ända fram till typ Örebro, men sedan UPS. Nu bor jag i Göteborg och då var det UPS hela vägen, eller i alla fall från Holland...

Jo, UPS kom fram till dörren men då gällde det som sagt ett batteri. Jaha, okej, det var nytt för mig ;P
Men som sagt, för min del blir det nog TNT som tar över sen.. Och idag är det väl en vecka kvar om man ska tro det som står i mailet.

Tydligen har de varit och försökt komma in i mitt hus igår, men inte kommit in för att porttelefonen inte funkar. Nu står det typ "Not home on delivery attempt"... Jag som satt och väntade... Kommer den till ett postutlämning nu istället?

EDIT: Jag ringde, de hade försökt komma in men kunde inte. Nu ska de komma på måndag istället, den här gången ska de ringa. Smart.

Senast redigerat 2008-03-08 15:05
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-08 16:27
Ursprungligen av kalkoman:

Tydligen har de varit och försökt komma in i mitt hus igår, men inte kommit in för att porttelefonen inte funkar. Nu står det typ "Not home on delivery attempt"... Jag som satt och väntade... Kommer den till ett postutlämning nu istället?

EDIT: Jag ringde, de hade försökt komma in men kunde inte. Nu ska de komma på måndag istället, den här gången ska de ringa. Smart.

Man kan som tidigare skrivits i tråden komma ut och hämta paketet hos de istället, har de ingenting emot...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 15:46

kalkoman: Precis samma sak hände med min Mac Mini, du anar inte hur förbannad jag var då, och det var också en helg som denna

lade upp lite bilder på min som kom igår
www.thilander.eu/macbookpro/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 18:31
Ursprungligen av Andreas Th:

lade upp lite bilder på min som kom igår
www.thilander.eu/macbookpro/

Trevligt! Fina bilder, och film!

OT: Kanske dags att uppgradera Apache?

Ursprungligen av dayweed:

Trevligt! Fina bilder, och film!

OT: Kanske dags att uppgradera Apache?

Tack
Haha, kör på ett hyffsat billigt webhotell, de kanske är sega? Använder det bara till hobbysaker

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-08 18:37
Ursprungligen av Andreas Th:

lade upp lite bilder på min som kom igår
www.thilander.eu/macbookpro/

Misstänkt lik min...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 18:48

Andreas Th: Såg inte ut som du fick några Leopardskivor? Två stycken Tigerskivor såg jag, tror jag

Ursprungligen av dayweed:

Andreas Th: Såg inte ut som du fick några Leopardskivor? Två stycken Tigerskivor såg jag, tror jag

Jodå, nog är det Leopard alltid
Skivorna man får med är ju inte alls lika snygga som leopardskivan man får om man köper operativsystemet utan dator (har det också, vägrar sälja det / ge det (fysiskt) till brorsan eftersom att boxen är så fin ).

Om du tänkte på att skivorna var gråa då alltså?

Bevaka tråden