Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för er som beställt nya MacBook Pro (Feb '08)

Tråden skapades och har fått 268 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av majood:

Vilket datum skickades era maccar? min skickades den 3:e men kan fortfarande inte spåra paketet via TNT

Min skickades också den tredje. Vet inte riktigt var den är, blev någon liten försening igår pga trafikstockning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 07:00
Ursprungligen av vamk:

jag kan ju meddela för er som har fått reda på att datorn har skickats iväg, men ännu inte fått något tracking # tilldelat att gå in på Mina beställningar och sedan trycka på Skirv ut faktura. Längst ner i rutan som dyker finns det ett nummer som du sedermera kan söka med på antingen UPS eller TNT. Gick alldeles utmärkt för mig att söka på TNT, dock var det någon jäkla truck-incident som har försenat leveransen någon dag eller så, men bra att jag fick något livstecken.

Oj, hur lyckades ni med detta? Jag hittade ett nummer som var 80xxxxxxxx och min ska snart vara i Holland men ändå gick det inte att spåra. Använder jag rätt nummer och ska jag välja "Nummer" eller "Referens" i trackern på TNTs hemsida?

Ursprungligen av simonn:

Oj, hur lyckades ni med detta? Jag hittade ett nummer som var 80xxxxxxxx och min ska snart vara i Holland men ändå gick det inte att spåra. Använder jag rätt nummer och ska jag välja "Nummer" eller "Referens" i trackern på TNTs hemsida?

Jag väljer då "reference" när jag spårar hos TNT, fungerar utan problem med 80xxxxxxxx nummret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 10:39
Ursprungligen av Gawy:

Jag väljer då "reference" när jag spårar hos TNT, fungerar utan problem med 80xxxxxxxx nummret.

Det går fortfarande dåligt för mig. Har du bara beställt datorn eller kanske en väska eller annat? Jag har beställt både dator + väska, så den kanske väntar på att båda ska "slås ihop" innan jag kan börja spåra

Ursprungligen av vamk:

jag kan ju meddela för er som har fått reda på att datorn har skickats iväg, men ännu inte fått något tracking # tilldelat att gå in på Mina beställningar och sedan trycka på Skirv ut faktura. Längst ner i rutan som dyker finns det ett nummer som du sedermera kan söka med på antingen UPS eller TNT. Gick alldeles utmärkt för mig att söka på TNT, dock var det någon jäkla truck-incident som har försenat leveransen någon dag eller så, men bra att jag fick något livstecken.

Var hittar man mina beställningar någonstans? Jag har loggat in på "Beställningsstatus" men där ser man ingenting om "Skriv ut faktura" utan det enda som står är "Ej skickad ännu" och beräknat lev. datum.

Ursprungligen av velgro77:

Var hittar man mina beställningar någonstans? Jag har loggat in på "Beställningsstatus" men där ser man ingenting om "Skriv ut faktura" utan det enda som står är "Ej skickad ännu" och beräknat lev. datum.

Har du tryckt på "Visa beställningsinfo"? Då borde "Skriv ut faktura" komma upp.

Ursprungligen av kalkoman:

Har du tryckt på "Visa beställningsinfo"? Då borde "Skriv ut faktura" komma upp.

Nej det enda man kan välja är Visa beställningskonfigen, inget annat. Måste man logga in med apple-ID eller något sådant för jag loggar bara in med min mailadress och beställningsnummer.

Ursprungligen av velgro77:

Nej det enda man kan välja är Visa beställningskonfigen, inget annat. Måste man logga in med apple-ID eller något sådant för jag loggar bara in med min mailadress och beställningsnummer.

Jag vet inte skillnaden, men testa båda. Jag loggar in med Apple-ID och då funkar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 16:36

Haha, vilka eftertryckliga timmar. Ringde TNT:s kundservice igår eftersom mitt tillstånd på trackern icke hade aktualiseras (stod att datorn alltjämt befann sig i härliga Holland, not) på typ 48h, vilket var lite besynnerligt. De sade att ett överlämnande var utfäst på måndag nästa vecka när jag fick tala med en mycket förarglig dam i telefonen. Trånghuvade tjej. Tänk er att spendera två helt överflödiga gryningar utan en dator disponibel, när det ändå är så fruktansvärt nära. Ptjuhh. Stackars er som måste göra detta.

Idag när jag vaknade kollade jag statusen och fortfarande var det samma prosaiska meddelanden - den är i Holland. Sedan gick jag till skolan och tänkte inte mera på detta. När jag kommer hem så ser jag ett paket i utmärkande Apple-stuk vilandes på sängen, och där är den - Macbook PRO! Hade inte kalkylerat med detta, och jag måste bara tacka TNT för det mycket snabba tillhandahållandet. Ingen uppdatering på två dagar, och vips så är den här. Fruktansvärt, men samtidigt grymt vackert. Detta mina vänner är förträfflig service. Beklagligtvis har jag inte börjat leka med apparaten än, men det kommer senare ikväll.

Nu... hushållsbestyr.

PS. Ta infon på TNT:s tracker med en nypa salt. Imorse var den fortfarande i Holland, men så kom TNT klockan 1100 och efterlämnade paket. Något slags dröjsmål på deras tracker, typ. Svårt och veta dock om man behöver vara hemma just den dagen eller så, men jag hade tur eftersom min far är hemma dagligdags.

Senast redigerat 2008-03-07 16:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 07:59

04 Mar 2008 16:40 Pudong International Airport Truck Involved In Accident Or Delayed In A Traffic Jam

våra macar verkar resa i grupp.. hoppas igen skadades

04 mar 2008 17:43 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 mar 2008 17:42 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Ursprungligen av Gawy:

04 mar 2008 17:43 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 mar 2008 17:42 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Beställde du en 2,4 15" utan egna ändringar?
Såg att du beställde i fredags och har haft en ruskig speed till Holland.
Troligtvis har du din innan helgen.

Jag har ingen info ännu, beställde förra onsdagen.

Ursprungligen av peacerich:

Beställde du en 2,4 15" utan egna ändringar?
Såg att du beställde i fredags och har haft en ruskig speed till Holland.
Troligtvis har du din innan helgen.

Jag har ingen info ännu, beställde förra onsdagen.

Beställde en 15" 2,4 med glossy skärm förra onsdagen, skickades i fredags. Hittade mitt spårningsnummer på fakturan via apples webbplats som någon nämnt tidigare i den här tråden. Efter det fungerade det fint att spåra den. Hoppas bara jag hinner få den innan helgen då jag bor i Norrbotten och tnt kommer troligtvis skicka försändelsen vidare med posten från stockholm (eller någon annan stans i södra Sverige).

Ursprungligen av Gawy:

Hoppas bara jag hinner få den innan helgen då jag bor i Norrbotten och tnt kommer troligtvis skicka försändelsen vidare med posten från stockholm (eller någon annan stans i södra Sverige).

Stockholm ligger INTE i "Södra Sverige". ("Skåning")

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 22:52

Hm.. Update!

Estimated Delivery Date 11 Mar 2008 (Subject to change) VILKET ÄR IDAG!

Och sen har jag fått både Carrier Tracking Number och Assigned Carrier!

KUEHNE & NAGEL

Får jag den imorgon, eller vad är det frågan om?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-11 23:24
Ursprungligen av Zooigor:

Stockholm ligger INTE i "Södra Sverige". ("Skåning")

Beror väl på hur man ser det. Sveriges geografiska mittpunkt befinner sig strax söder om Östersund, vilket ligger sisådär 50 mil norr om Stockholm... Så i det avseendet ligger ju Stockholm helt klart i södra Sverige... I synnerhet om man bara delar upp landet i södra och norra.

Ursprungligen av dayweed:

Hm.. Update!

Estimated Delivery Date 11 Mar 2008 (Subject to change) VILKET ÄR IDAG!

Och sen har jag fått både Carrier Tracking Number och Assigned Carrier!

KUEHNE & NAGEL

Får jag den imorgon, eller vad är det frågan om?

Låter väl så...

Fick min nya 17" MBP idag, märkligt fort gick det eftersom jag tog en 7200HD och den högupplösta skärmen. Beställde den förra tisdagen och den skeppades i lördags från Shanghai. Snabba ryck!!

Frågan är om min gamla Leopardskiva som jag köpte i höstas har de nya drivrutinerna för Vista eller om man måste använda en av de DVD man fick med datorn. Har glömt dom hemma och är på tjänsteresa så får väl vänta i värsta fall. Någon som har en aning om detta offtopic?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 17:07

Min kom fram nu i dag standard den minsta modellen.
la ordern på tisdag kvällen och det stod leverans 10-11 mars men det gick tydligen lite fortare

  • Medlem
  • 2008-03-05 17:18

Trafikproblemet eller krocken är tydligen löst! Nu finns den i Holland (Arnhem ligger väl i Holland?).

Ursprungligen av arc:

Trafikproblemet eller krocken är tydligen löst! Nu finns den i Holland (Arnhem ligger väl i Holland?).

Jepp Arnhem ligger i Holland/Nederländerna.

yay Holland undrar om den hinner fram innan helgen? För säkerhets skull vågar jag inte tro det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 18:33
Ursprungligen av Andreas Th:

yay Holland undrar om den hinner fram innan helgen? För säkerhets skull vågar jag inte tro det

Samma sak här, tog dock sin tid. Men jag hade inte räknat med att den skulle komma till Holland redan idag. Ptjuh. Men detta borde väl innebära med ganska stor sannolikhet att vi har den för utkörning på fredag? Har för mig att TNT jobbar dygnet runt, och det borde inte ta mer än en dag om den åker med flyg upp till Sverige.

Någon som har fått datorn till sin dör som kan berätta hur lång tid det tog från att datorn var i Holland tills den anlände?

Ursprungligen av vamk:

Samma sak här, tog dock sin tid. Men jag hade inte räknat med att den skulle komma till Holland redan idag. Ptjuh. Men detta borde väl innebära med ganska stor sannolikhet att vi har den för utkörning på fredag? Har för mig att TNT jobbar dygnet runt, och det borde inte ta mer än en dag om den åker med flyg upp till Sverige.

Någon som har fått datorn till sin dör som kan berätta hur lång tid det tog från att datorn var i Holland tills den anlände?

Håller med, ni som fått era och fortfarande hänger i tråden kan väl överraska oss?

Jag har fortfarande inget nummer jag kan använda som referens och spåra paketet... :(! Dock hette mitt faktura-mail jag fick för någon dag sen såhär: "Your Invoice # 90xxxxxxxx". Men ger inga träffar det heller. Likaså inte beställningsnummret som ser ut såhär: 70xxxxxxxx...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 18:20

kalkoman: Var söker du någonstans? Jag har för mig att ett invoice ska börja på 80xxxxxx eller om det är det du får i ett annat mail. 70xxxxx har jag också, men det är ett säljreferensnummer.

Ursprungligen av kalkoman:

Jag har fortfarande inget nummer jag kan använda som referens och spåra paketet... :(! Dock hette mitt faktura-mail jag fick för någon dag sen såhär: "Your Invoice # 90xxxxxxxx". Men ger inga träffar det heller. Likaså inte beställningsnummret som ser ut såhär: 70xxxxxxxx...

Inte ens längst ner på fakturan som du kan skriva ut på apple.se?
Följesedel/Datum ?

Sorry om jag är dum och missat om du kollat O:-)

Sitter bara här och är på gränsen till att köra till Holland och hämta min

Ursprungligen av Andreas Th:

Inte ens längst ner på fakturan som du kan skriva ut på apple.se?
Följesedel/Datum ?

Sorry om jag är dum och missat om du kollat O:-)

Sitter bara här och är på gränsen till att köra till Holland och hämta min

Tack! Nej det är såklart jag som är dum. Hade tittat överallt utom just där! Tänkte inte ens på att "skriva ut" mina fakturor eftersom jag inte har någon skrivare...

Min Macbook Pro 15" är i Helsingborg idag 15.22! Innan helgen borde de väl kunna leverera till Sundsvall tycker jag!

Ursprungligen av kalkoman:

Tack! Nej det är såklart jag som är dum. Hade tittat överallt utom just där! Tänkte inte ens på att "skriva ut" mina fakturor eftersom jag inte har någon skrivare...

Min Macbook Pro 15" är i Helsingborg idag 15.22! Innan helgen borde de väl kunna leverera till Sundsvall tycker jag!

Åhå, vad härligt Jag bor i HBG, kan inte jag få den istället?

Ursprungligen av Andreas Th:

Åhå, vad härligt Jag bor i HBG, kan inte jag få den istället?

Hehe nja. Om jag känner min Macbook Pro rätt så har den redan satt sig i en lastbil på väg hit nu, tyvärr!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 18:48
Ursprungligen av kalkoman:

Tack! Nej det är såklart jag som är dum. Hade tittat överallt utom just där! Tänkte inte ens på att "skriva ut" mina fakturor eftersom jag inte har någon skrivare...

Min Macbook Pro 15" är i Helsingborg idag 15.22! Innan helgen borde de väl kunna leverera till Sundsvall tycker jag!

Hur många dagar tog det från Holland till Sverige?

Bevaka tråden