Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för er som beställt nya MacBook Pro (Feb '08)

Tråden skapades och har fått 268 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kalkoman:

Tack! Nej det är såklart jag som är dum. Hade tittat överallt utom just där! Tänkte inte ens på att "skriva ut" mina fakturor eftersom jag inte har någon skrivare...

Min Macbook Pro 15" är i Helsingborg idag 15.22! Innan helgen borde de väl kunna leverera till Sundsvall tycker jag!

Verkar som att våra macbooks åker tillsammans, har exakt samma tidsslag på min, dock ska min upp till norra sverige så lär ta till nästa vecka innan jag får min

Ursprungligen av Gawy:

Verkar som att våra macbooks åker tillsammans, har exakt samma tidsslag på min, dock ska min upp till norra sverige så lär ta till nästa vecka innan jag får min

Min ska till Sundsvall, men inom Sverige borde det gå fort tycker man! Jag förväntar mig leverans på fredag. Förväntar=Hoppas.

Ursprungligen av kalkoman:

Min ska till Sundsvall, men inom Sverige borde det gå fort tycker man! Jag förväntar mig leverans på fredag. Förväntar=Hoppas.

Jo det är ju klart man gör :), kommer inte ihåg hur länge det tog för min macbook (vanliga) då jag beställde den för 2 år sedan. Hade dock turen att jag fick hämta ut den på en av postens paket terminaler istället (vilket egentligen inte går) på en fredag, hade fått vänta till måndag-tisdag om jag inte hade fått göra det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 19:00

Kul att se att så många får sina datorer snart.. Fick som sagt ett mail från Apple som sa att produkten jag beställt är väldigt efterfrågad.. Så i mailet står det att datorn ska skickas den 7 mars, får se hur stor sanning det ligger i det..

Jag beställde en 2,4 7200rpm disk + ett incase fodral.

Efter att slagit ihop ett och annat i den här tråden så verkar det som att vi som beställt mer än bara MBP får paketet slutligt ihopplockat i Holland (Merge In Transit NL). Alltså skickas det inte med TNT eller UPS från Kina utan troligen tillsammans med en massa MBP's med samma fraktnr. till Holland. I holland plockas de sedan ner i olika personliga paket med tillbehören. Först då kommer vi få upp dem efter sökning på TNT eller UPS.

Jag vill bara ha min mac, det är allt jag begär

Ursprungligen av peacerich:

Jag beställde en 2,4 7200rpm disk + ett incase fodral.

Efter att slagit ihop ett och annat i den här tråden så verkar det som att vi som beställt mer än bara MBP får paketet slutligt ihopplockat i Holland (Merge In Transit NL). Alltså skickas det inte med TNT eller UPS från Kina utan troligen tillsammans med en massa MBP's med samma fraktnr. till Holland. I holland plockas de sedan ner i olika personliga paket med tillbehören. Först då kommer vi få upp dem efter sökning på TNT eller UPS.

Jag vill bara ha min mac, det är allt jag begär

Funderade på att beställa ett fodral från apple samtidigt men kom ihåg att det blir massa "merge in transit" och eventuell förlängning av transporttiden, så kommer antagligen fixa ihop ett fodral själv eller köpa ett på lokala apple återförsäljaren.

Men frågan är då, HUR lång tid extra pratar vi om? Jag gjorde ju oxå det tydligen dumma misstaget att beställa ett fodral samtidigt, så om min dator nu skickades den 3:e mars, så måste jag i vilket fall ha den nästa vecka tycker jag?

för det borde ju betyda att min dator oxå kom fram till Holland idag runt 15,
det borde ju inte ta så mycket extra tid att skicka iväg den tillsammans med fodral därifrån tycker man...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 20:45

Jag beställde en hel väska, eller en axelremsväska, fast sen å andra sidan har ju min dator fortfarande inte kommit någon vart, så jag är ju inte helt med er så att säga. Fast i min order på Applestore står det också som peacerich säger Merge in Transit NL.. Som det brukar vara Efter att datorn kommit till Holland kan vi söka på TNT eller UPS, oftast.

Shit, min är i Helsingborg nu. Det går undan! Då borde jag få den imorgon eftersom jag bor i helsingborg :D.

  • Medlem
  • 2008-03-06 08:24
Ursprungligen av Andreas Th:

Shit, min är i Helsingborg nu. Det går undan! Då borde jag få den imorgon eftersom jag bor i helsingborg :D.

Och varför har min bosatt sig i Arnhem? Våra maskiner har ju rest tillsammans hittills. Får hoppas det bara är TNT:s trackingsystem som ligger lite efter. Vore ju kul att få den innan helgen.

Ursprungligen av arc:

Och varför har min bosatt sig i Arnhem? Våra maskiner har ju rest tillsammans hittills. Får hoppas det bara är TNT:s trackingsystem som ligger lite efter. Vore ju kul att få den innan helgen.

Låter märkligt. Det kan vara som du säger att trackingssystemet halkat efter lite, låter ju onekligen konstigt att de har skickat min men inte din. Håller tummarna!
Du borde få den innan helgen

edit
Tiderna:
05 mar 2008 22:20 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
05 mar 2008 17:16 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
05 mar 2008 17:15 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Är det någon som skulle vilja hjälpa mig att ta reda på vilket FW-chip som sitter i de senaste modellerna (Agere eller TI). Detta kollas snabbast genom att hålla nere äpple + s medans man bootar upp.

Funderar på att köpa en men är skraj för att de har bytt till Agere även i Pro nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 10:16

Min skickades 1 mars och sen dess har jag inte sett röken av den i någon tracker... Någon annan här som har liknande upplevelse?

Ursprungligen av simonn:

Min skickades 1 mars och sen dess har jag inte sett röken av den i någon tracker... Någon annan här som har liknande upplevelse?

Samma här. Svårt att klaga på Apple när de håller tidsmarginalerna, min ska ju vara framme senast den 12 Mars. Tror nog att vi har våra på Måndag.

Vad skulle jag med det där Incase-fodralet till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 13:00
Ursprungligen av peacerich:

Samma här. Svårt att klaga på Apple när de håller tidsmarginalerna, min ska ju vara framme senast den 12 Mars. Tror nog att vi har våra på Måndag.

Vad skulle jag med det där Incase-fodralet till...

Jag kan inget annat än att ställa mig samma fråga

Jahapp, skickad vidare med "någon underleverantör" enlig svar fvån tnt, vad jag hade för mig har dom använt posten tidigare och man har kunnat få kolli-nr men icke det.. "Kommer på måndag", trisst

06 mar 2008 06:31 Orebro Onforwarded For Delivery
06 mar 2008 06:31 Orebro Import Received

Ursprungligen av Gawy:

Jahapp, skickad vidare med "någon underleverantör" enlig svar fvån tnt, vad jag hade för mig har dom använt posten tidigare och man har kunnat få kolli-nr men icke det.. "Kommer på måndag", trisst

06 mar 2008 06:31 Orebro Onforwarded For Delivery
06 mar 2008 06:31 Orebro Import Received

Det ser likadant ut för mig. Hoppas på att den ändå hinner komma imorrn...! O:-)

Hittade en annan sida att söka på:
https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp

Region: Europe
Tracking Reference: 80xxxxxxxx
Customer Reference: apple

Funkar tydligen bara med IE och Opera.

Följde instruktioner från detta forum: http://www.apecode.com/appletrack/viewtopic.php?id=591

Funkade för mig första gången, fick upp info om att paketet fanns iaf. men ingen mer info (av säkerhetsskäl stod det)

Sen testade jag igen typ 4 min senare. Och inget funkade!
ingen träff, ingenting. Har inte funkat sedan dess.
Mycket skumt.

  • Medlem
  • 2008-03-06 14:08

Pratade med TNT nu och undrade varför min är kvar i Arnhem medan andras maskiner i samma sändning kommit till Sverige. Då säger han på TNT att den här typen av försändelser skickas i "mån av plats", dvs det är någon snik-variant på frakt. Och om jag har tur kan den komma i morgon...

Ursprungligen av arc:

Pratade med TNT nu och undrade varför min är kvar i Arnhem medan andras maskiner i samma sändning kommit till Sverige. Då säger han på TNT att den här typen av försändelser skickas i "mån av plats", dvs det är någon snik-variant på frakt. Och om jag har tur kan den komma i morgon...

Ambassadeur, is that you?

Fick min första MBP idag av feb'08.
Nya trackpadden är riktigt schysst. Nu känns den som ett verktyg som man faktiskt kan använda.
De små filmerna under inställningen för trackpadden var riktigt enkla att förstå.

I övrigt känns den som vilken MBP som helst.

Var just inne och testade en MBP på lokala mac återförsäljaren här i stan (första gången jag verkligen lägger händerna på en och använder den), blev lite besviken på tangentbordet som inte alls är i samma klass som vanliga MacBookens. Visst duger det att skriva på och så men fortfarande en besvikelse.

Resten var okej, testaden inte alltför ingående men lite surfning och lite blandat och den var mycket trevlig (observera att detta var på en macbook pro av tidigare utförandet, dvs. ingen ny trackpad och så).

Hoppas ju iallafall man blir nöjd över uppgraderingen från en MacBook (första modellen som kom, år 2006) till den nya MBP.

Köpte även ett incase fodral, kändes lite "slekare" än mitt fodral till macbooken, men fungerar säkert lika bra. 375:- extra ner i sjön :D.

Min logik falerade... Den kom till Helsingborg igår men skickas inte ut till mig förrän på måndag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 17:20

Sådärja, nu är min order förberedd för avsändning! Fick som sagt ett mail den 3:e om att ordern skulle skickas den 7:e och det verkar ju kunna stämma nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-06 17:40

Gick fortare för mig med. Beställde förra helgen, och det har stått 11-12 mars hela tiden. men nu är den helt plötsligt i Sverige och vill komma i morgon. Synd bara att ingen är hemma, men man får väl ta sig ut till terminalen och hämta den på kvällen.

Ursprungligen av iBear:

Gick fortare för mig med. Beställde förra helgen, och det har stått 11-12 mars hela tiden. men nu är den helt plötsligt i Sverige och vill komma i morgon. Synd bara att ingen är hemma, men man får väl ta sig ut till terminalen och hämta den på kvällen.

Åh vad kul! Hur vet du förresten att den vill komma imorgon?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-07 16:58
Ursprungligen av kalkoman:

Åh vad kul! Hur vet du förresten att den vill komma imorgon?

Kollade på UPS hemsida... På Apple står det dock fortfarande att den ska levereras den 13...

Men nu är den i alla fall levererad, kl 14. Ingen var dock hemma, men så fort budbilarna hittat ut till terminalen igen ska jag åka ut och hämta den.

Ursprungligen av dayweed:

Trevligt iBear! Kul när den kommer tidigare än bestämt.. Hm, jag har inte den möjligheten tyvärr att åka ut till någon terminal och hämta upp den.. Så är det när man inte har körkort ;P

Finns det inga bussar eller kompisar då?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 17:43

Trevligt iBear! Kul när den kommer tidigare än bestämt.. Hm, jag har inte den möjligheten tyvärr att åka ut till någon terminal och hämta upp den.. Så är det när man inte har körkort ;P

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-06 18:04

Beställt en 17" MBP med HiRes skärm till mig och en 15" MBP till frugan i dag! Nu börjar bara den olidliga väntan...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 13:22

Nu börjar det hända saker!

Din beställning skickades iväg 06.03.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 18.03.2008. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Ingen uppdatering via 80xxxxx-numret än, men det kommer väl. På internet står det att datorn ska levereras den 17:e så det verkar ju inte vara exakt, men det är det ju aldrig ändå.

Woho

Bevaka tråden