Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Mac Pro (jan -08)

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-05-03 00:47

Jag har kollat på en helt ny Mac Pro, med AirPort extreme. Annars inga ändringar.

Fick min Mac Pro 2x2.8 Ghz i måndags och jag njuter än
Lade bara till inbyggt Airport!

Sitter hemma och väntar på UPS som ska komma idag. Har fått tagit ledigt från jobbet så jag hoppas att inte nåt ska strula. Har köpt iPod och iBook G4 från AppleStore förut och de har aldrig lyckats leverera nåt av dem på utsatt dag.
Min iBook hade jag satt leveransadress till företaget där jag jobbar och då skrev nån tomte i godsmotagningen på paketet och hade jag inte kommit ut dit just för att höra om nåt hade kommit hade de hunnit skicka den till it-avdelning =/

Kommer inte paketet idag så kommer jag få ringa och ändra adressen till mitt företag igen, jag kan inte ta ledigt 2 dagar.

Jag avskyr som pesten att beställa grejer från AppleStore pga UPS / TNT men jag ville ha min Mac Pro med 8800 GT och med .Mac erbjudandet så jag fick handla där iaf.

Aja, de har ju två timmar kvar på sig, och enligt UPS trackern är paketet i tid så jag kanske kan bli positivt överraskad.

Paketet kom nu kl 15:30. Bra jobbat UPS!

Senast redigerat 2008-05-07 15:35
  • Medlem
  • 2008-05-16 18:31

Nu har jag fått min Mac Pro
Dual 3ghz Quad
10 gb ram.

Woho ;=)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-24 14:31

Vilken minneskonfiguration är "the sweet spot"? Är det bättre att köra med samma storlek rakt över eller är det ok så länge man "parar" dem likadana två och två? Har funderat på dessa kombinationer:

8 x 1 GB (två original + sex från annan leverantör) TOTALT 8 GB
2 x 1 GB (original) + 2 x 2 GB TOTALT 6 GB

Ni som köpt en ny maskin under våren, vilken minnesleverantör har ni använt er av?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-07 11:14
Ursprungligen av dala:

Vilken minneskonfiguration är "the sweet spot"? Är det bättre att köra med samma storlek rakt över eller är det ok så länge man "parar" dem likadana två och två? Har funderat på dessa kombinationer:

8 x 1 GB (två original + sex från annan leverantör) TOTALT 8 GB
2 x 1 GB (original) + 2 x 2 GB TOTALT 6 GB

Ni som köpt en ny maskin under våren, vilken minnesleverantör har ni använt er av?

Blev 8 x 2 GB från Kingston. Nån som vill köpa 2 originalstickor?

Minne kom idag medan datorn tar ytterligare en vecka :(.

BTW... är det någon som har koll på när en eventuell uppdatering av Mac Pro kommer?
Funderar på att inhandla en till sensommarn/hösten.

Ursprungligen av MickeBohem:

BTW... är det någon som har koll på när en eventuell uppdatering av Mac Pro kommer?
Funderar på att inhandla en till sensommarn/hösten.

Ingen vet. Men ett bra ställe för att få en liten uppfattning, är MacRumors Buyer's Guide:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Där ser man att genomsnittet mellan uppdateringarna är 217 dagar, och nu har det gått 172 dagar - dvs borde vara dags om ett par månader. Men det har ju varierat mycket genom åren, så ett genomsnitt är ju bara ett genomsnitt, som man inte ska lita allt för mycket på.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ingen vet. Men ett bra ställe för att få en liten uppfattning, är MacRumors Buyer's Guide:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Där ser man att genomsnittet mellan uppdateringarna är 217 dagar, och nu har det gått 172 dagar - dvs borde vara dags om ett par månader. Men det har ju varierat mycket genom åren, så ett genomsnitt är ju bara ett genomsnitt, som man inte ska lita allt för mycket på.

Ok, tackar så mycket för den länken. Bör nog vänta då kanske. Har egentligen inte så bråttom med en ny dator så då kan det vara värt att vänta ett par månader.

Jag skulle inte tro att det kommer någon större upgradering.
kan vara litet mer ram eller byte av grafik kort.. efter som att det tycks vara en del strul med 8800gt på mac och det nya ATI 3870 släpts.. men men får väll vänta å se..
enligt uppgifter skall nya intel cpun komma nästa år.. sen skall den kvalitet och stabilitets testas ..detta gör att jag inte tror att det inte kommer någe stort nu.. å en ny mac pro lär ta tid med tanke på att ddr3 inte bygger på samma prinsiper så dual å quad channel e det förflutna?

Senast redigerat 2008-07-05 15:35
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-05 23:25
Ursprungligen av Mandraxon:

...det tycks vara en del strul med 8800gt på mac...

Vad då för strul? Har precis beställt en Mac Pro med ett sådant kort.

Apple - Support - Discussions - Sent back the 8800GT... ...

Apple - Support - Discussions - new GeForce 8800 GT Issue/Question ...

det e bara en del.. kolla apple forum så får du se mer.. jag kommer köpa min med hd2600 å sen om jag får behov köpa ati 3870 som just kom.

Är det någon som kan uttala sig om mina minnesfunderingar i denna tråd (ignorera PC-tjafset…) ?

Är Mac värt pengarna? - 99.se

Ursprungligen av Gilbert 2:

Är det någon som kan uttala sig om mina minnesfunderingar i denna tråd (ignorera PC-tjafset…) ?

Är Mac värt pengarna? - 99.se

Varför har du lagt dina frågor i den tråden? Dina minnesfrågor hör inte hemma där, varken i den tråden, eller i det underforumet. Jag har nu brutit ut alla inläggen om minnena till en egen tråd, i Mac Pro-forumet.

http://www.99.se/power-macintosh-mac-pro/246369-667-mhz-minnen-till-nya-mac-pro.html

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför har du lagt dina frågor i den tråden? Dina minnesfrågor hör inte hemma där, varken i den tråden, eller i det underforumet. Jag har nu brutit ut alla inläggen om minnena till en egen tråd, i Mac Pro-forumet.

http://www.99.se/power-macintosh-mac-pro/246369-667-mhz-minnen-till-nya-mac-pro.html

Det råkade bli så. Jag är hemskt ledsen och...

dala tala gärna om hur du anser att gforce 8800gt går på early 2008

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2010-03-09 21:15

Hej på er alla glada Early 2008 Mac Pro-kollegor.

Finns det någon av er, som till skillnad från mig, tagit väl hand om sina MacPro dvd-skivor som medföljde vid datorinköpet? Jag kan för allt i världen inte hitta dem.

MacPron har gått helt felfritt sedan inköp, men har i dagarna börjat visa upp psykadeliska mönster på skärmarna. Jag har frenetiskt letat efter en möjlighet att ladda hem Apple Hardware Test för min MacPro på Apples Support-sajt, utan resultat.

Är det någon som har en Early 2008 MacPro som vill vara barmhärtig och bränna en kopia på den medföljande DVDn till mig? Jag betalar naturligtvis för besväret och portot.

Min Mac Pro är inköpt maj 2008. Det är en 2 x 2,8 Ghz Quad-Core Intel Xenon med Nvidia 8800 GT.

Tack på förhand!

Bevaka tråden