Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Mac Pro (jan -08)

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Flexifuel:

Är det betydligt längre ljudnivå på en enkelprocessor?

Är det även lägre värmeutveckling och hur stor är minskningen av strömförbrukningen? Har någon någon aning om det? Läste någon stans att en 2,8 quad Harpertown drar 80 W. Vilket är mindre än tidigare processorer. Men är det dubbla mängden energiåtgång om man har två processorer och hur stor del av strömförbrukningen i en dator går åt till processorerna?

Jag känner inte till nånting om strömförbrukning eller ljudnivåer på själva datorns processorer. Vad jag menade var att NVIDIA 8800-kortet låter mer än ATI-standardkortet.
Då jag ska köra Photoshop, InDesign, Illustrator med rejält stora filer och många lager (ofta är mina arbetsfiler i Photoshop minst 1-2 GB stora) och ingen som helst 3D eller spelande, så sade min säljkontakt att 8800-kortet enbart innebär en liten liten förbättring för mig, men att det låter betydligt mer.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-28 09:18

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1353551&tstart=0
Även jag har detta fel, men det verkar ha hjälpt med en reset av PRAM och SMC.
Får vänta och se imorgon när jag väcker den efter en natts sömn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 17:25

Varför satsar inte apple på passivt kylda 8800 GT's, de finns ju på pc-marknaden? I februari börjar 9xxx-serien från nvidia trilla ut...

Fick min Mac Pro 2,8GHz Quad-Core standard i förrgår.
Har dock inte hunnit packat upp den än.

Har beställt 4x2GB ram från OWC i USA.
Väntar också på 2st Barracuda SATA2 500GB/32mb som arbetsdiskar + en raptor 74GB 10000rpm som enbart ska agera scratch-disk för Photoshop CS3.

Jag hade först beställt en Hitachi SAS-disk som snurrar i 15000rpm, men såg sedan att det inte gick att blanda SATA och SAS. Apple är inte eirekt tydliga med den informationen.

Har nyss beställt en helt standard på Apple store, kommer om några dagar. Egentligen skulle jag redan haft en, men när jag var inne på Macoteket för en timme sedan (eller m-store som de visst heter nu) vägrade man sälja mig en mac pro och ett airportkort. "Vi får inte sälja det utan installation, och det tar en halvtimme". Okej, jag köper väl från Apple store då...

  • Medlem
  • 2008-01-31 17:29

Two 2.8GHz Quad-Core Intel Xeon
8GB Ram
320GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
1000GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
One 16x SuperDrive
Airport wifi
NVIDIA GeForce 8800 GT 512MB

och en 30 " apple cinema display.

Har inte anlänt än.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-31 21:21

Beställde en Mac pro i dag, det blev en standard "Two 2.8Ghz "
Beställde även Final cut express och en 23" Cinema display

Skickade efter 4gb extra minne, plus två st 500gb hårddiskar.

Beräknad leverans 4-6 feb


Ha, skickad !!! Äntligen !!!

Ursprungligen av katten__findus:

Ha, skickad !!! Äntligen !!!

Härligt! Det är med 8800 kortet? Då är dom på väg alltså.
På min står det nu "Prepared for Shipment" ser jag.

Hurra, nu har min Mac Pro kommit, tyvärr inte hem till mig. Enligt TNT har den levererats strax efter lunch idag, och kvitterats av någon med mitt namn... Surt, frugan har varit hemma hela dagen så det är ingen som varit här och försökt leverera så det verkar som att man lämnat den till någon random på gatan någonstans... Det ska bli intressant att se om man får några pengar tillbaka eller om man är blåst på 25 tusen spänn

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-07 20:38
Ursprungligen av akerstrom:

Hurra, nu har min Mac Pro kommit, tyvärr inte hem till mig. Enligt TNT har den levererats strax efter lunch idag, och kvitterats av någon med mitt namn... Surt, frugan har varit hemma hela dagen så det är ingen som varit här och försökt leverera så det verkar som att man lämnat den till någon random på gatan någonstans... Det ska bli intressant att se om man får några pengar tillbaka eller om man är blåst på 25 tusen spänn

8800-kortet?

nix, får väl trösta mig med att det var en med det billigare kortet som blev snodd...

Min mac med 8800 skeppades idag och beräknas landa senast 18/2.
Det är två veckor snabbare än den första angivelsen. Glad!

Tråkigt med din dator på avvägar där Åkerström. Hoppas den hittar tillbaka.

Tack Andreas, jag har just pratat med Apple som lagt ut en förfrågan till TNT om vem de lämnat ut datorn till. Blev också ombedd att skicka in foto och underskrift så att de kan jämföra med gangstern som tagit den.

Ps Har även grävt en grop på baksidan av min trädgård, 200*90 och 90 djup, perfekt plats för vemdetnuvaramånde som utgett sig för att vara mig. Ds

Måste man inte identifiera sig med ID när man tar emot paket?

Ursprungligen av BosnianX:

Måste man inte identifiera sig med ID när man tar emot paket?

Nej.

Och det ska ju inte behövas heller... om chauffören ringer på rätt dörr...

Om de lämnar det till någon granne eller liknande, så borde det definitivt vara krav på ID, men jag tror inte de kollar ID där heller, tyvärr.

Ursprungligen av akerstrom:

Ps Har även grävt en grop på baksidan av min trädgård, 200*90 och 90 djup, perfekt plats för vemdetnuvaramånde som utgett sig för att vara mig. Ds

Jag hade grävt två. En till chauffören också...

Yummy, nu har det löst sig för mig, skriver detta på en pinfärsk Mac Pro. Chauffören hade gjort fel vilket Apple redde ut snabbt som tusan när jag ringt dem. Jag fick åka och hämta paketet själv men det var det värt!

Ps. Nu återstår bara att skyffla igen gropen jag grävde, frugan är skitförbannad över den... Ds

Haha!
Grattis

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-09 00:21

Jag köpte precis minnen från macsales.com till min dual 2.8, tyckte det var riktigt billigt med $424 + tull&moms för 6GB minne (6x1GB). Motsvarande på macoteket ligger väl på 6000 spänn..?
Borde väl bli drygt 4000 kr om jag inte räknat fel.
Ett kap!

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2008-02-10 15:32

Min order skeppades den 9e februari, borde komma i början på veckan kan man hoppas (8800 gt)

Idag kom min. Tjohoo!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-11 22:42

Synpunkter på ljudet ifrån 8800GT? Apple Store har förövrigt 7-10 dagars frakt för 2,8Ghz+8800GT nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 08:36

Fick min igår! Men....

Ena fläkten måste gått sönder när den skickades för den låter som en gräsklippare. Öppnade och tittade lite, och det verkar vara fläkten som sitter framför processorn, vilket gjorde att jag inte riktigt kom åt den utan att lyfta ut halva innehållet (inget jag ville göra). Får lämna in den på servicecenter....

Sedan verkar det vara något snett med en av hårddiskvaggorna. En av dem sitter som den vore fastsvetsad. Den går inte att rubba, 3 av 4 funkar kanon, men en av dem, nej, den går inte att röra utan att i stort böja av hela vaggan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-13 08:39

Anmäl den som Dead On Arrival till Apple så kommer du att få en ny. Men det måste du göra idag, vänta inte med det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 08:41

Ja, får göra det. Pratade med Apple igår, och efter 40-50min så fick jag svaret att jag istället skulle prata med apple store (där jag köpte den), och de stängde 18:00. Så ska slå dem en pling idag och höra hur de kan tänkas lösa det.

Lite surt när man väntat på den här godingen en månad nu, så kommer den och funkar såhär bra...

  • Medlem
  • 2008-02-14 10:16

Min Mac Pro kom just!

Aperture 2.0 och Mac Pro. Bästa veckan på länge!

Ursprungligen av samul:

Min Mac Pro kom just!

Aperture 2.0 och Mac Pro. Bästa veckan på länge!

Tycker lika här, men jag har inte hunnit kolla på 2.0 så mycket så jag vet inte om det är någon stor förbättring. Har du kollat, något riktigt bra?

  • Medlem
  • 2008-02-14 18:33
Ursprungligen av akerstrom:

Tycker lika här, men jag har inte hunnit kolla på 2.0 så mycket så jag vet inte om det är någon stor förbättring. Har du kollat, något riktigt bra?

Alltså, det är en dröm. Det går så tokigt snabbt och den producerar ruskigt fina bilder.
Måste genast jobba vidare med dagens session. Kärlek.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-02-14 13:00

Den är alldeles... alldeles.. UNDERBAR!

Flyttassistenten var god – alla filer på plats med pixelprecision!

InDesign sjunger fram sidorna.

Den är tyst. Väldigt tyst.

Glad som en gris!

Bevaka tråden