Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem blir först att få Leopard?

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 19:44

jag köpte en up to date, och den skickades idag, trots att jag beställde den för 10 dagar sedan... beräknas vara framme på onsdag... lågt apple...

Senast redigerat 2007-10-26 21:10
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-26 20:00

Det är nära nu. 8 minuter har det stått på de senaste tre minuterna...

En svengelsk språkfråga egentligen, jag stod i duschen och sjöng och skrålade, medan installationen harvade på, och sjöng allt möjligt, t ex "jag kör en leopard", driving på engelska. Eller t ex "I´m riding" som låter bra när man sjunger...
...men det låter ju helt pervest på svenska...! "Jag rider en leopard!" Mein Gott!

Så - vad säger ni? Eller vad gör ni? Kör ni Leopard? Eller går ni på Leopard? Rullar ni? Tänder ni på? Or what?

Lite OT men intressant på sitt nördiga sätt...

Låt höra!

Besviken

Kommer hem sent från jobbet (för sent för att ringa Macoteket) jag hade förhandsbokat familjelicensen... den har inte skickats och lagersaldo är INGEN i lager:'(
Vad är detta? någon som har fått sin förhandsbokade leopard levererad från macoteket?
vad var det för vits med att förhansboka om de inte ens skickar ut dem på släppdagen?
Kan förstå om de inte kunde ordna så man fick den idag, men den borde ju i alla fall funnits i lager...

Så var hela den här helgen skjuten i sank, sitter här och surar nu...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-26 19:49

Eftersom man bor i världens avkrok så klarar inte TNT att skicka ett brev från Holland till mig på 2 dagar, blev ju ingen rolig helg!

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-26 20:25

De struntar ju i de som köpt up to date versionen vi får den nästa vecka antagligen måndag...min har skickats idag men får den som sagt nog på måndag...antagligen när man är i plugget och inte kan nås....typiskt TNT o ups

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-26 20:43

en sak som irriterat mig i alla tider med OS X det är när man har en mapp med en massa bilder, man öppnar den första bilden... då vill man som i windows kunna trycka åt höger eller vänster för att bläddra i mappen!! trodde de skulle ha lagt till det nu men icke! skall det vara så svårt?

Ifall du har mappen i kolumnvy som jag själv har alla mina Finder fönster i så kan kan man bara använda Quick Look och sen klicka på ner pil så funkar det utmärkt för mig att bara bläddra genom bilder på det sättet.

För mig funkar det i alla vyer att markera en bild (eller rättare sagt vilken filtyp som helst), dra igång Quick Look och sedan navigera bland filerna med piltangenterna.

Ursprungligen av Hagelin:

För mig funkar det i alla vyer att markera en bild (eller rättare sagt vilken filtyp som helst), dra igång Quick Look och sedan navigera bland filerna med piltangenterna.

Mm det gör det men ifall man kommer till slutet av en rad så fortsätter den inte, vet en liten sak men jag skulle irritera mig på det. I kolumnvy är det alltid neråt eller i listvy för den delen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-26 22:05

tackar här också ! men quicklook e väl inget nytt! förhandsgranskaren i windows har väl exakt samma funktion ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-26 23:27
Ursprungligen av Esa:

tackar här också ! men quicklook e väl inget nytt! förhandsgranskaren i windows har väl exakt samma funktion ?

Föhandsgranskningen i Windows kan inte hantera presentationer, filmer eller PDF-filer. Dessutom är det fulare..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-27 00:44
Ursprungligen av boris91:

Föhandsgranskningen i Windows kan inte hantera presentationer, filmer eller PDF-filer. Dessutom är det fulare..

man kan se på filmer i förhandsgranskaren faktiskt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-26 22:09

för att sprida lite glädje kan ni få se vår loggo till vårt nystartade företag som heter HejHopp AB

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-10-26 22:47

Sedan kan man ju göra som jag...har varit på kurs idag, åkte speciellt till jobbet för att plocka upp Leopard...och tappar kartongen i taxin hem...:(:mad::'(

Ursprungligen av lasselu:

Sedan kan man ju göra som jag...har varit på kurs idag, åkte speciellt till jobbet för att plocka upp Leopard...och tappar kartongen i taxin hem...:(:mad::'(

Ja, det var ju också en variant. Hoppas du får tag i den igen.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-10-29 13:45
Ursprungligen av lasselu:

Sedan kan man ju göra som jag...har varit på kurs idag, åkte speciellt till jobbet för att plocka upp Leopard...och tappar kartongen i taxin hem...:(:mad::'(

Är 100% säker på att jag måste ha tappat den i taxin men chauffören säger att han minsann inte hittade något...:tveksam:

så..uppgraderas. första kritiska frågan:

när jag försöker flytta något till papperskorgen manuellt eller via kommand delete så säger den "objektet kommer tas bort direkt bla bla" som den säger om man ska ta bort nåt från en server. den fyttas alltså inte till papperskorgen! kan inte dra nåt dit heller. o vissa saker går inte o ta bort alls...

har detta att göra med att spotlight-indexeringen håller på eller är det en monumental bugg?

Så fort det blev fredag ändrades leveranstiden rejält för mig. Räknaren som jag använder bytte från 13 dagars leverans till 3 dagars och nu är det bara en dag kvar

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-29 23:02

Om det inte var för att man faktiskt fått vänta aldeles för länge så skulle detta vara ganska så komiskt.
Min Leopard har nu legat i Örebro sedan 07.45 den 26e. Hos Apple står det nu att den blev levererad i dag den 29e, vilket givetvis inte hänt eftersom jag varit hemma hela dagen.
En koll på TNTs hemsida står det att den skickades med post i dag em och är i och med det levererad enligt TNT?
Känner mig lite irriterad nu :>

Ursprungligen av MatsOlov:

Om det inte var för att man faktiskt fått vänta aldeles för länge så skulle detta vara ganska så komiskt.
Min Leopard har nu legat i Örebro sedan 07.45 den 26e. Hos Apple står det nu att den blev levererad i dag den 29e, vilket givetvis inte hänt eftersom jag varit hemma hela dagen.
En koll på TNTs hemsida står det att den skickades med post i dag em och är i och med det levererad enligt TNT?
Känner mig lite irriterad nu :>

Jag kan verkligen rekomendera den här widgeten. Jag vet inte riktigt var jag läste om den första gången men den är utmärkt. Inget mer sökande på TNT eller Posten eller dylikt utan widgeten håller koll och meddelar när det börjar bli dax (fast om TNT anger fel tid så blir det förstås fel i widgeten också). Den är också kopplad till Growl så idag fick jag upp två små meddelanden om att mina prylar är "out for delivery"

Edit(31 okt):
Grr upptäckte just att jag också hade TNT som leverantör. Anledningen till att jag missat detta är att det står längst ner på leveransstatusen. Tycker att Apple kunde ha gjort detta tydligare. Jag var tvungen att ringa Apples kundservice för att få reda på det och passade då på att framföra att det är många som klagar på TNT (av vad jag kunnat se på 99)

Edit2(1 nov):
Dubbelgrr, Har just suttit i telefon med först TNT och sedan Poståkeriet i Sundsvall. TNT är nämligen inte slutleverantör utan lämnar vidare till Posten, de hade i sin tur varit här men inte kommit in eftersom vi har portkod i mitt hus, föraren ringde inte (vilket de gjort vid tidgare leveranser). Idag fann jag ett kuvert i brevlådan där det stod att paketet fanns att hämta bort i "hotaheiti". TNT hade bara bortförklaringar om att förarna inte hade telefon med sig av säkerhetsskäl (?) medan de på Poståkeriet sa att föraren hade ringt om numret stod på paketet, det bör göra det men det återstår att se imorgon då leveransen görs om.

Senast redigerat 2007-11-01 11:47

tycker synd om alla som har föreställt men inte fått än. Själv bor man i gbg och man besökta macforum dagen efter utsläpp och köpte en i lugn o ro.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-30 08:03

Det har inte hört till vanligheterna men Prova i Umeå, som säljer Apple; hade faktiskt Leopard hemma till på fredagen så jag hade kunnat köpa där och då fått den redan på fredag. Men jag ville inte chansa att bli utan, och så blev man det ändå :/

Bevaka tråden