Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem blir först att få Leopard?

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-10-26 11:43

Jag fick min alldeles nyss, 5 minuter sen..... Hinner inte installera nu tar det ikväll

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-26 11:44

Tack för hjälpen! Den är på väg ut till mig!

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-26 12:01

Edit: Bilden tagen med iPhone

Någon annan som har problem med programuppdateringen?

Filen ”index-leopard.merged-1.sucatalog” hittades inte på servern ”swscan.apple.com”.
Programuppdatering kan inte leta efter uppdateringar p.g.a. ett nätverksproblem

höh? :S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 12:02
Ursprungligen av Andreas Th:

Någon annan som har problem med programuppdateringen?

Filen ”index-leopard.merged-1.sucatalog” hittades inte på servern ”swscan.apple.com”.
Programuppdatering kan inte leta efter uppdateringar p.g.a. ett nätverksproblem

höh? :S

Samma fel här också. Fungerade igår och idag får jag samma fel. Söker jag på felmeddelandet på google så verkar det vara en del som har samma problem. Så apple kanske sitter och fixar

Ursprungligen av 20hz:

Samma fel här också. Fungerade igår och idag får jag samma fel. Söker jag på felmeddelandet på google så verkar det vara en del som har samma problem. Så apple kanske sitter och fixar

Okej, bra o veta. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 12:08
Ursprungligen av Andreas Th:

Okej, bra o veta. Tack!

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1195302

Funderar lite på om det kanske kommer en liten extrafunktion då de egetnligen ska släppa 10.5an dvs 18.00 svensk tid. bara en tanke. kommer säkert inget

  • Medlem
  • 2007-10-26 12:56

Själv råkade man beställa till fel adress, 20 mil bort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-26 12:00

NU har jag också leopard skitsnyggt! och kartongen är nog den coolaste förpackning jag har sett :P.. nu skall det installeras hare gött

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 12:01

Fick min redan i onsdags. Lite dåligt att leveranserna skeppas ut för tidigt. Jag är dock glad för jag har kört en riktig licens på 10.5an sedan i onsdags

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 12:06
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-10-26 13:03

Hmm, min macbook hamnar vid blå skärm efter installation med fläktarna surrandes på maxvarv...Första gången jag fått problem vid installation..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-10-26 14:24
Ursprungligen av Robban B:

Hmm, min macbook hamnar vid blå skärm efter installation med fläktarna surrandes på maxvarv...Första gången jag fått problem vid installation..

Provade ytterliggare en gång men samma resultat, nu kör jag en komplett installation och raderar disken..Som tur är har jag all "viktig" info på min imac samt en extern hd. Blir till att göra extra backup innan jag installerar på den..

Ursprungligen av Robban B:

Hmm, min macbook hamnar vid blå skärm efter installation med fläktarna surrandes på maxvarv...Första gången jag fått problem vid installation..

Application Enhancer (APE) kan orsaka detta.
För övrigt borde man inte köra APE (av säkerhetsskäl om inte annat).

Jaha, då var det installerat och klart. Gillar inte menyraden och last.fm funkar inte, annars mycket trevligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-26 13:09

Inget är så härligt som väntans tider...
Eller?
Klockjävel, rör på dig!

Någon av er som beställt "Up to date" och fått sitt exemplar under dagen?

Undrar om man vågar gå utanför dörren idag om den är på väg. Iofs står det "beräknas avsändning 26 oktober" Och snabbleverans (EMEA).

13:11- Nu är den uppdaterad på apples hemsida (fyra minuter senare). Nu står det att den är skickad.

  • Medlem
  • 2007-10-26 13:24

Kom före lunch. Installerat och klart. TimeMachine håller på att göra sin första backup

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-26 13:25

min är också bara förberedd för avsändning....får den säkert nästa vecka måndag.

Kan vi inte starta en ny buggtråd för Leopard? Har redan en lista som jag vill visa upp.

Leopard, snyggt men buggigt.

Ok. Har nu uppgraderat till Leopard .. eller ja Uppgraderat var inte ordet ..

Tidigare i veckan köpte jag en ny WD 500 GB HD ...

Installerade en fräsh kopia av Tiger 10.4.1
(Min utmatningstangent på Mac Pro som tidigare sluttat fungera fungerade nu igen genom att jag körde 10.4.1 ..

Installerade alla minna program på nytt ..

Uppgraderade allt som gick via programuppdatering . 10.4.10
(utmatningstangent slutade nu att fungera (spela ingen roll om jag ens höll nere tangenten i 1 timma .. DVD skivan vägrade matta ut)

väntade på Leopard ..

installera Leopard som uppdatering
(installationen gick smärtfritt men operativet vägra starta .. bara blå skärm)

boota datorn via C - tangenten och gjorde en formaterings-installation av Leopard ..
Leopard starta !

utmatningstangenten vägrar dock fortfarande att fungera !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 14:12
Ursprungligen av Tussen69:

Ok. Har nu uppgraderat till Leopard .. eller ja Uppgraderat var inte ordet ..

Tidigare i veckan köpte jag en ny WD 500 GB HD ...

Installerade en fräsh kopia av Tiger 10.4.1
(Min utmatningstangent på Mac Pro som tidigare sluttat fungera fungerade nu igen genom att jag körde 10.4.1 ..

Installerade alla minna program på nytt ..

Uppgraderade allt som gick via programuppdatering . 10.4.10
(utmatningstangent slutade nu att fungera (spela ingen roll om jag ens höll nere tangenten i 1 timma .. DVD skivan vägrade matta ut)

väntade på Leopard ..

installera Leopard som uppdatering
(installationen gick smärtfritt men operativet vägra starta .. bara blå skärm)

boota datorn via C - tangenten och gjorde en formaterings-installation av Leopard ..
Leopard starta !

utmatningstangenten vägrar dock fortfarande att fungera !

Verkar väldigt skumt. Vilket tangentbord kör du? Nya eller gamla?

Ursprungligen av 20hz:

Verkar väldigt skumt. Vilket tangentbord kör du? Nya eller gamla?

Jag kör med det "gammla" vita tangentbordet som levereras med Mac Pro samt en Might Mouse ...

föresten är det någon mer än jag som märkt att DVD inte finns med i FrontRow ?

  • Medlem
  • 2007-10-26 15:20

Indesign CS2 funkar inte!!!! Hjälp!

Lyckades att få en snäll ÅF att släppa en kopia av Leopard till mig i förtid så att jag kan rädda min kraschade burk.

Har nu installerat om burken och det är en njutning att leka i Leopard!

Men sitter nu och har ett jobb som ska iväg till tryck men får ej InDesign CS2 att lira i Leopard alla de andra programmern i CS funkar kanon men InDesign hänger sig direkt vid starten. Har installerat om, kört alla adobeuppdateringar osv men får inte skiten att funka!

Någon som kan hjälpa mig med problemet???

(Jag gjorde en ren installation så det är ingen uppgradering)

  • Medlem
  • 2007-10-26 14:26
Ursprungligen av Tussen69:

utmatningstangenten vägrar dock fortfarande att fungera !

Det hjälper troligtvis inte i ditt fall, men ejectknappen verkar ha en liknande fördröjningsfunktion som caps-lock på de nya tangentborden, fast med ännu längre tid. Testa att hålla inne den i en halv sekund.

Ursprungligen av star-affinity:

Kan vi inte starta en ny buggtråd för Leopard? Har redan en lista som jag vill visa upp.

Din önskan är uppfylld: Tråden om buggar i Leopard

yes fick min kisse misse nu på jobbet ska mysa med den hela kvällen !!!!

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-26 17:03

De skickade min leopard enligt mailet jag fick för någon timme sedan....dock tror jag inte att jag får leopard idag...eller vad tror ni?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-26 19:29

ingen än?

Installerat och klart!
Funkar som en dröm.

Bevaka tråden