Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem blir först att få Leopard?

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-10-24 00:36

Ähhh, man får väl drömma

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-24 02:18

Jag visste att någon skulle ta en skärmdump från sin piratkopierade Leopard..

Det tog inte länge, inte.

Sak till stockholm på tisdag, köper kanske en kopia till mig själv då.

Beställningsdatum: Oct 16, 2007 kl. 04:45 PM GMT
Beräknad avsändning: OCTOBER 26TH

blaj

Bilderna är säkert gjorda i Photoshop tror jag! Ser ni inte hur skuggorna ligger fel nere till vänster

Ursprungligen av Björnström:

Bilderna är säkert gjorda i Photoshop tror jag! Ser ni inte hur skuggorna ligger fel nere till vänster

http://xkcd.com/331/

Jag har hört att för att kunna installera leoparden innan klockan 18 nu på fredag så måste man ställa om den interna klockan så att datorn tror att det redan hunnit bli klockan 18, så varning varning alla ni som är nya med macarna

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-24 14:57
Ursprungligen av Olle@mac:

Jag har hört att för att kunna installera leoparden innan klockan 18 nu på fredag så måste man ställa om den interna klockan så att datorn tror att det redan hunnit bli klockan 18, så varning varning alla ni som är nya med macarna

Stämmer inte

Ursprungligen av Buckner:

Stämmer inte

Nej, men det är humor!

EDIT: Olle är ju avundsjuk förstår du väl?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Nej, men det är humor!

EDIT: Olle är ju avundsjuk förstår du väl?

I alla fall en som fattat... man måste få skojja lite och lura en eller annan switcher... nej jag e inte avundsjuk, mitt exemplar är beställt hos MacHuset i Borås - ser att jag slutar 16:30 den dagen så jag hinner nog köra de 8 milen för att hämta exemplaret. Men vinnaren i denna tävling blir väl någon som säljer i butik..

Bah det är en HOAX! Om man zoomar in så ser man ju att det står MacOsx Leopold..... / Midmus

Mac OS X Lurifax?

@Buckner: Installerat det än? Vet du om aqua-blå-crapen är kvar i scroll lister och knappar?

Haha. Jag är så himla nyfiken!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-10-24 15:26
Ursprungligen av martin wijk:

@Buckner: Installerat det än? Vet du om aqua-blå-crapen är kvar i scroll lister och knappar?

Haha. Jag är så himla nyfiken!

Verkar som att scrollisten är kvar tyvärr. Se här: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=88234&d=1193185299

Ahh jag har fått prepared for shipment jag med nu! Wohii

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-24 15:31
Ursprungligen av jonas.larsson:

Ahh jag har fått prepared for shipment jag med nu! Wohii

Jepp, samma här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-24 16:19

ringde apple, de sa att de allra flesta kommer få Leopard på fredag, leveransen kommer tydligen bara ta en dag ifrån Nederländerna

Nääe?! Sluta driva med oss. Det är bättre vi intalar oss att det anländer i slutet av nästa vecka – för då blir vi inte besvikna..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-24 16:58

BRA, bra. Så.. ett mail som talar om att de har skickat iväg paketet imorgon bör jag få, eller hur? Om det nu kommer på fredag.

Förberedd för avsändning Beräknad avsändning: OCTOBER 26TH
Så jag får den på fredag verkar det som Tror att de skickar det imon

Vilket build-nummer är retail-versionen?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-10-24 22:40
Ursprungligen av Mats Björnström:

Vilket build-nummer är retail-versionen?

9A581 skall tydligen vara Retail.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 18:18

Dags att låsa tråden nu då?
Grattis förresten!

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 19:06

Tråkigt, familjelicensen kommer inte ut till ÅF på fredag enligt office store i Karlstad och de har ingen aning om när den kommer. Lite konstigt att det ska vara svårt att få med den till släppet. Så jag blir inte först iaf

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-10-24 19:56
Ursprungligen av Junghage:

Tråkigt, familjelicensen kommer inte ut till ÅF på fredag enligt office store i Karlstad och de har ingen aning om när den kommer. Lite konstigt att det ska vara svårt att få med den till släppet. Så jag blir inte först iaf

Precis som nämnt ovan så ligger min familjelicens också som "förberedd för avsänding 26 oct" så nog tror jag att den också är påväg.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-24 20:05

Det står bara att min inte är skickad ännu....skumt asså!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 20:53

Gravis, Apple kedja i Tyskland, har redan fått Leopard. Väntar bara på att få sälja på fredag.

//Rob

Gravis är mycket trevliga att ha att göra med, seriösa - hjälpsamma som tusan! Alltid beredda att ställa upp när man har frågor, eller när man vill prova något nytt. Tyvärr vet jag inte hur de är att ha att göra med via Internet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 20:45

Enligt inLife i Sthlm kommer familjelicensen inte (till dom) förrän första veckan i November. Lite tråkigt då ja hade tänkt dra in den nya kissemissen på min och min flickväns MBP på fredag...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-24 21:38

Fan, jag förstår inte hur Apple egentligen tänker. Inlife, Humac och Macoteket håller alla extraöppet på fredag, typ till 21. Då kommer man kunna köpa det där och vandra hem med det i handen, dessutom får man ett USB-minne. Men vi som har FÖRbeställt måste istället vänta typ fyra dagar tills vi får det. Vad fan är det för jäkla service? Hade jag vetat detta så hade jag givetvis betalt och hämtat det direkt i butiken.

Jag menar, om de skickar Leopard imorgon och vi får det på fredag.. då får man det ju innan 1800 (då sker den officiella lanseringen), eftersom de flesta budfirmorna slutar köra ut paket vid 1700. Då kan man få det klockan 0900, ett antal timmar innan den officiella lanseringen inträffar. Skumt, och jävligt konstigt av Apple. Faktiskt.

Update; Nu när jag kollar på Apple.se står det att den är förberedd för leverans, men beräknas komma till mig den 30-31. Jag hoppas datumet ändras till fredagen istället.

Bevaka tråden