Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple håller presskonferens i London 18 sep: "Mum is no longer the word"

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men £269, det är $536. Iofs är det inkluderat skatt i UK-priset och inte i US-priset, men ändå. Det är en rätt saftig prisskillnad...

Verkar vara en snabb presskonferens, o2's VD är redan uppe på scenen

Det måste innebära att de har mer att beta av...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-18 11:15

http://www.macworld.co.uk/ipod-itunes/news/index.cfm?newsid=19123

O2 får kontraktet och iPhone finns tillgänglig i England från den 9 november.

Ursprungligen av bossep:

http://www.macworld.co.uk/ipod-itunes/news/index.cfm?newsid=19123

O2 får kontraktet och iPhone finns tillgänglig i England från den 9 november.

Tidigt

Precis som väntat (iaf för mig) så blev det inte någon ny 3G-telefon.

3G kommer nästa år

"3G needs to get back up to 5+ hours, something we think well see later next year." - Steve

Ursprungligen av wunderbaren:

3G kommer nästa år

"3G needs to get back up to 5+ hours, something we think well see later next year." - Steve

Det ligger faktiskt nåt i det.

Vilken überkort presskonferens. Jobs håller redan på med frågor och svar. Det borde innebära att det är slut om inte alltför lång tid. Jag tycker det är konstigt kort.

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-18 11:20

3g nästa år...ska man vänta med att köpa en?

Vi får väl hoppas på en one more thing efter Q&A.

Ursprungligen av staed:

Vi får väl hoppas på en one more thing efter Q&A.

Kommer inte hända. När var den senaste gången du hörde det?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Kommer inte hända. När var den senaste gången du hörde det?

Senaste gången? Aldrig

Vill veta mer om MMS..

Men hur ser det ut med roaming avtal och likanande? O2 i Sverige = dyrt antar jag.

Deras avtal började ju på £35, dvs 470 spänn i månaden. Det är inget vidare med svenska mått mätt.

En annan intressant grej är att de med "obegränsad datatrafik" menar att man bara får öppna 1400 internetsidor/dag, annars så bryter man avtalet om rimligt internetanvändande.

Q: "[...] does unlimited usage truly mean unlimited?"

A: "[...] There is a limit: 1,400 internet pages per day would break the deal as part of fair usage agreement."

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-18 11:29

Eftersom jag - och väääldigt många - är fullständigt ointresserade av 3G (det är ändå för långsamt - wifi är lägsta nivån för vettig surf) så hoppas jag att dom har en verson utan 3G om dom släpper en 3G:are i framtiden. Då kommer den utan 3G att ligga på ett mycket billigt segment. Hihihi.
Nå - jag är också glas att jag är fullständigt ointresserad av 3G - då kan jag köpa en nu om jag vill och inte känna att jag köpte något halvfärdigt. Hallelujah!

(Hur många svenskar har egentligen 3G (och brassar I-net med det)? Jag känner ingen i alla fall. För synskadade är det guld dock.)

Intressant att de bjuder på fri access till 7500 wifi-hot spots. Och som sagt, vi har en nyhetstråd om detta nu där jag inbjuder till fortsatt diskussion.

Finns den raden i avtalet "rimligt internetanvändande" vem är det som sätter den gränsen? Den är rätt subjektiv.

Q: What are your plans for iPhone launch in Europe, and your reaction to upsetting other carriers who feel played-off in terms of not getting this deal?

Steve: "We said we'd be in a few countries in Europe and we still plan to do that. As to the carriers, we took the approach to see who would be the best fit -- it's like going out on a few dates before getting married. So yeah, we have a few upset girlfriends out there." Laughter.

Antar att han inte hunnit dejta fröken Telia ännu...

He he, Jobs om iPod touch vs iPhone: "Well, one's a phone, and one's not. The iPod touch is training wheels for the iPhone."

Om det nu skulle komma "one more thing" så handlar det inte om iphone iaf, för nu är O2:s webplats uppe. http://shop.o2.co.uk/promo/iphonetariffs

10:37 - Q: Have you thought about opening the iPhone to 3rd parties?

Steve: "Yes, we've already done that with Web 2.0. We're looking at more intimate apps."

Låter ju som att det finns en chans till en officiell SDK till iPhone så småningom i alla fall.

och nu är det slut. Undrar om det inte känns onödigt för Jobs att åka till London bara för en 45 minuters presskonferens...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

och nu är det slut. Undrar om det inte känns onödigt för Jobs att åka till London bara för en 45 minuters presskonferens...

Han kanske ska hjälpa till i butiken också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-18 11:52

Kanske är så att han skall på europaturné för att snacka med andra operatörer och avsluta med framträdande i Paris.

Det är över nu och vi fortsätter diskussionerna om detta här: iPhone lanserad i Europa, England först ut

Låser därmed denna tråd tillfälligt för att styra över diskussionerna till nyhetstråden.

Bevaka tråden