Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple håller presskonferens i London 18 sep: "Mum is no longer the word"

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är en ny Apple Hi-Fi som släpps.
ehh...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-17 17:11
Ursprungligen av Chaosstar:

Det är en ny Apple Hi-Fi som släpps.
ehh...

Eller inte...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-17 17:20

Jag tror inte att dom får in så små mängder av varor i butiken. Snarare tal om fraktlådor insvepta i något svart, med kanske 500 stycken i varje.

Ursprungligen av boris91:

Jag tror inte att dom får in så små mängder av varor i butiken. Snarare tal om fraktlådor insvepta i något svart, med kanske 500 stycken i varje.

Så du tror att det finns 25.000 telefoner i butiken?

50 * 500 = 25000

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-17 18:13

Varför inte? Alla vill ju ha en!

Bilder från affären där presskonferensen kommer hållas: http://www.macrumors.com/2007/09/17/apples-london-media-event-at-regent-street/

Allt täckt med svarta skynken. Kanske dags att emigrera till England? Företaget jag jobbar på har ju nyligen köpt ett brittiskt företag så...

Har vi ingen 99mac:are på plats i London? Vi brukar ju ha lite folk där mest hela tiden tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-17 21:17
Ursprungligen av Adrian B:

Har vi ingen 99mac:are på plats i London? Vi brukar ju ha lite folk där mest hela tiden tycker jag.

Inte i London men Winchester. 55 min söder om London. Jag är gruvligt sugen på att sticka upp! Nog måste det vara iPhone som kommer att börja säljas? Varför skulle de annars ha extra öppet?

MacBidouille har mer nytt. Annonsen i Tyskland var kanske inte helt fel ändå.

Ursprungligen av leonardo:

MacBidouille har mer nytt. Annonsen i Tyskland var kanske inte helt fel ändå.

Men den har fel om 3G i så fall, om du menar den här annonsen så påstod den att det skulle vara en 16 GB-telefon med 3G, medan MacBidouilles artikel uttryckligen säger: the first European iPhone will not support 3G

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-18 08:47
Ursprungligen av Adrian B:

Har vi ingen 99mac:are på plats i London? Vi brukar ju ha lite folk där mest hela tiden tycker jag.

Både Bollman(tror jag) och jag har lämnat ön, så ingen i teamet som bor där längre allafall. Men det bör finnas en uppsjö utav medlemmar allafall.

Kom tillbaka från Oxford i lördags. Hade jag varit där denna vecka hade det definitivt blivit ett besök. Nu missade jag tyvärr både denna event och UFC 75 förra lördagen!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-17 23:05
Ursprungligen av Capeman:

Nu missade jag tyvärr både denna event och UFC 75 förra lördagen!

Frågan är vad som är värst, att missa Apples event eller UFC 75!? Jag lutar nästan åt det senare…

Ursprungligen av Rasmus:

Frågan är vad som är värst, att missa Apples event eller UFC 75!? Jag lutar nästan åt det senare…

Jag får nog hålla med. Jag missade egentligen inte UFC, men jag kom på fredagskvällen, och hela resan blev så hastigt påkommen att det bara fanns hundrapundsbiljetter kvar, och det kändes lite väl magstarkt...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-09-17 23:09

Enligt Engadget har Onkel Steve landat i London nu. Spännande.

Ursprungligen av Mija:

Enligt Engadget har Onkel Steve landat i London nu. Spännande.

Va?? Är det han som ska hålla i detta? Cooooolt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-18 01:15
Ursprungligen av wunderbaren:

Va?? Är det han som ska hålla i detta? Cooooolt.

Vad i hela!!! Jag är helt säker på att iPhone släpps i morgon för Europa. Steve beger sig inte till London för kattskit.

Det är bud på att åka upp?

3G kommer troligen inte i år..

Jag var på Apple Store på Oxford Street idag och det stod en stor skylt i entrén med ett meddelande som löd ungefär "Ursäkta men vi håller stängt imorgon den 18 september fram till klockan 4 pm på grund av ett privat arrangemang!"
(Tänkte ta en bild men vågade inte p g a av alla vakter som stod där som kanske hade blivit sura!)

Hehe, från Engadget:

"You have been warned: there will be at least one human being in England tomorrow wearing stonewashed jeans and your dad's turtleneck."

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-18 08:01

The Zune Man got another tattoo förresten..

Vi får se vad som händer kring lunch idag!

Jag blev lite ledsen i ögat när jag läste listan på vilka länder som kanske får den idag.
Läs på macworld.com

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag blev lite ledsen i ögat när jag läste listan på vilka länder som kanske får den idag.
Läs på macworld.com

Men du orkade inte ge oss länk och lista?

Artikel: Macworld UK: Apple's European iPhone plans emerge

It appears Deutsche Telekom’s T-Mobile has secured the rights to sell the iPhone exclusively across five European countries. Orange has secured rights for France.

T-Mobile will sell the iPhone in Germany, Austria, the Netherlands, Hungary and Croatia, according to a report in the Financial Times. T-Mobile is rumored to be handing over 10 percent of iPhone revenues in order to clinch this deal.

In the U.K., The Guardian claims O2 finally secured a last minute exclusive on the iPhone by agreeing to give Apple 40 percent of iPhone-generated revenue plus a percentage of the sale price, prompting one analyst to characterize the deal as “madly money-losing.”

Ursprungligen av Adrian B:

Men du orkade inte ge oss länk och lista?

Nä, för jag visste att du skulle fixa det så jag kunda få gråta i min ensamhet.

Jag sket i det helt enkelt slö och stressad på morgon på jobbet. Ska inte ske igen. Lovar.

Ursprungligen av Adrian B:

Men du orkade inte ge oss länk och lista?

Artikel: Macworld UK: Apple's European iPhone plans emerge

It appears Deutsche Telekom’s T-Mobile has secured the rights to sell the iPhone exclusively across five European countries. Orange has secured rights for France.

T-Mobile will sell the iPhone in Germany, Austria, the Netherlands, Hungary and Croatia, according to a report in the Financial Times. T-Mobile is rumored to be handing over 10 percent of iPhone revenues in order to clinch this deal.

In the U.K., The Guardian claims O2 finally secured a last minute exclusive on the iPhone by agreeing to give Apple 40 percent of iPhone-generated revenue plus a percentage of the sale price, prompting one analyst to characterize the deal as “madly money-losing.”

Kan inte tänka mig att länder som Kroatien får iPhone före norden, för mig är det helt otänkbart.

Ursprungligen av wunderbaren:

Kan inte tänka mig att länder som Kroatien får iPhone före norden, för mig är det helt otänkbart.

Varför det?

Otippad, visst, men inte otänkbart. Speciellt inte om det beror på att en viss operatör fått Apples kontrakt och denna operatör finns i dessa länder. T-Mobile finns väl inte i Norden?

Om Apple lanserar iPhone för Europa så kommer Apple nog nå sitt mål fär 1 % marknadsandel på mobilmarkanden ...

Vore det inte optimalt att lansera iPhone Europa nu och låta det bli årets julklapp ! ? Självklart!

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-18 10:15

Apple Store (uk) skriver så här på sin hemsida...
...vad e det att ha samma dag som man lanserar Iphonen?
kanske får vi se en heminredningskollektion a la returbar matchande senaste imacen

Tuesday, September 18th — Store Closed Until 4.00 pm
7:00 pm - 8:00 pm Do We Need Another Chair?
With the increasing awareness of environmental issues like climate change, we begin to look at design differently. After all, can we justify buying a new sofa, lamp or car if the old one still works? Steuart Padwick of Designbar.com leads this panel discussion on the evolution of design in an increasingly environmentally savvy world. (Made on a Mac)

Bevaka tråden