Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple håller presskonferens i London 18 sep: "Mum is no longer the word"

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske är det filmuthyrning - som det faktiskt pratats om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-14 10:39

50 lådor kardemumma och Apple-paj alltså, ska bli spännande!

Mum is no longer the word - Dad is!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-14 15:57

hmm är jag fel ute? kan det inte lika mycket vara leopard? eller är där redan satt ett datum?

Ursprungligen av Kajan:

hmm är jag fel ute? kan det inte lika mycket vara leopard? eller är där redan satt ett datum?

Men varför skulle det vara speciellt för Europa? Ett event i London typer på något med UK/Europakoppling, som t.ex. filmer på iTunes Store eller, troligast, iPhone-lansering för UK/Europa.

iPhone presenteras på tisdag men levereras inte förrän i november och det är *inte* 3G, om vi får tro Think Secret:

Apple will unveil its plans for the iPhone in the United Kingdom at a London media event next Tuesday, but the device will not be available to consumers until the first half of November, according to fresh information passed along by Think Secret sources. The Euro-spec iPhone will not be equipped with 3G network support, as some have speculated.

The exact iPhone UK launch date will likely land during the week of November 12, although sources have said there is a possibility the iPhone will be in stores the previous week. As previously reported, O2 will be the exclusive official carrier of the iPhone in the UK.

Apple is expected to host a similar media event in France the following week, around September 24, to usher in the iPhone's arrival in that country. The news will come ahead of Apple Expo, which kicks off September 25 in Paris. France Telecom's Orange unit will be the exclusive provider of the iPhone in France, and phones are expected to arrive in the hands of French consumers around November 29.

Och om 3G:

European consumers are expected to be less forgiving of the iPhone's EDGE data support, as the much faster 3G network standard is widely deployed in the region. Development of a 3G-equipped iPhone continues, however, and sources say Apple could start shipping such a model as early as February 2008, much to the chagrin of early iPhone adopters in Europe.

Läs mer: European iPhone to arrive in November

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-14 21:26

Finns naturligtvis bra och dåliga matställen i alla länder, men i USA finns det i särklass största utbudet av riktigt fet mat.

Fast nu har jag faktiskt inget emot KFC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-15 21:12

Men folk, varför krånglas det alltid till på alla macforum. Alla vill vara lite mystiska och säga: "Men kan det inte vara..." bara för att OM det 1 gång av 100 kommer något helt annat ha rätt.
Klart att det är iPhone det handlar och och klart den kommer till England, Tyskland och Frankrike först.

Apple Store i London håller extra öppet efter presseventet, och är stängt hela dagen innan. http://www.appleinsider.com/articles/07/09/15/apples_london_store_plans_extended_hours_following_event_more.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-15 21:29

Extra öppet efter presseventet.. vad kan det innebära? iPHONES SAMMA DAG! YES!

Ursprungligen av boris91:

Extra öppet efter presseventet.. vad kan det innebära? iPHONES SAMMA DAG! YES!

Det är intressant för det skulle betyda att Think Secret är helt fel ute med påståendet om november som leveransmånad (är förstås fullt möjligt att dom har fel, dom har inte varit lika träffsäkra som tidigare).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-16 01:01

Vad spelar det för roll om dom har rätt och jag har fel? Ju tidigare iPhone kommer till England, ju tidigare den kommer hit!

måste ju vara iPhone.

sen förstår jag inte detta eviga gissande kring Beatles katalog. vem bryr sig om Beatles katalog läggs ut på iTunes?

Ursprungligen av el gringo:

måste ju vara iPhone.

sen förstår jag inte detta eviga gissande kring Beatles katalog. vem bryr sig om Beatles katalog läggs ut på iTunes?

Instämmer! Är inte det mer av en "jo, förresten… vi har ju sålt Beatles på itms i en och en halv vecka nu om ni inte sett det…"-nyhet…?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-16 01:29

Jag.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-16 10:40

ahhh plocka hit iphone till sverige nu, behöver en ny och de finns bara ett alternativ i dagsläget

Tror inte att Iphone släpps samma dag, däremot släpps den säkert inom en månad eller så, men jag hoppas jag har fel

Ursprungligen av wunderbaren:

Tror inte att Iphone släpps samma dag, däremot släpps den säkert inom en månad eller så, men jag hoppas jag har fel

Syftar du på England eller Sverige nu? Jag tror Sverige dröjer betydligt längre än så.

Ursprungligen av Adrian B:

Syftar du på England eller Sverige nu? Jag tror Sverige dröjer betydligt längre än så.

Menar England.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-17 13:05
Ursprungligen av Adrian B:

Syftar du på England eller Sverige nu? Jag tror Sverige dröjer betydligt längre än så.

Instämmer!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-17 16:50
Ursprungligen av wunderbaren:

Tror inte att Iphone släpps samma dag, däremot släpps den säkert inom en månad eller så, men jag hoppas jag har fel

Uh.. vad ligger det då i dessa femtio styckna svarta lådor?

Det kan som sagt knappast vara ett pressevent för iPod Touch då det ju finns klara levernasdatum för den. Varför ha ett pressevent om något Steve Jobs redan presenterat? Och i England dessutom?

Ursprungligen av boris91:

Uh.. vad ligger det då i dessa femtio styckna svarta lådor?

Det kan som sagt knappast vara ett pressevent för iPod Touch då det ju finns klara levernasdatum för den. Varför ha ett pressevent om något Steve Jobs redan presenterat? Och i England dessutom?

Ja jo, 50 telefoner lär dom ju inte sälja slut på 10 minuter..

Kommer det vara någon liverapportering eller något sådant? Vilka tidningar är inbjudna?

Ursprungligen av wunderbaren:

Kommer det vara någon liverapportering eller något sådant? Vilka tidningar är inbjudna?

Står i inbjudan i första inlägget att den börjar 10:00 am vilket borde innebära kl 11 svensk tid...är också sugen på lite länkar där man kan följa!

Ursprungligen av ottotoorell:

Står i inbjudan i första inlägget att den börjar 10:00 am vilket borde innebära kl 11 svensk tid...är också sugen på lite länkar där man kan följa!

Är jag helt borta, men är inte det en timme bakåt, det borde börja klockan 9?

http://www.theuds.com/timezone.php?lang=SE&zone=Z

Ursprungligen av wunderbaren:

Är jag helt borta, men är inte det en timme bakåt, det borde börja klockan 9?

http://www.theuds.com/timezone.php?lang=SE&zone=Z

De är en timme efter oss, dvs kl 10 där innebär kl 11 här.

Ursprungligen av headlessmike:

De är en timme efter oss, dvs kl 10 där innebär kl 11 här.

Hehe ja det stämmer ju faktist, jag tänkte omvänt bara, vill att det ska börja så fort som möjligt

Imorgon så kommer inte affären som presskonferensen hålls i att öppna förän 4 på eftermiddagen, och dom kommer att ha öppet till 10-11 beroende på hur mycket folk det är?

Personalen ska vara där klockan 2 för att utbildas innan affären öppnar Detta kan inte vaar något annat än iPhones. kan knappt vänta tills imorgon.

http://www.appleinsider.com/articles/07/09/15/apples_london_store_plans_extended_hours_following_event_more.html

Ursprungligen av wunderbaren:

Imorgon så kommer inte affären som presskonferensen hålls i att öppna förän 4 på eftermiddagen, och dom kommer att ha öppet till 10-11 beroende på hur mycket folk det är?

Personalen ska vara där klockan 2 för att utbildas innan affären öppnar Detta kan inte vaar något annat än iPhones. kan knappt vänta tills imorgon.

http://www.appleinsider.com/articles/07/09/15/apples_london_store_plans_extended_hours_following_event_more.html

Vilket redan postats en gång i tråden

Hursomhelst måste det nästan betyda att de ska sälja någonting direkt där på plats samma dag, antar jag.

en 16BG iphone vore inte fel förövers:D....

Bevaka tråden