Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac :-)

Tråden skapades och har fått 203 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-08-07 21:41
Ursprungligen av lobStar:

Men detta måste väl nästan vara första gången en riktig bild av en appleprodukt läcker ut på förhand?

Vilken bild??

Om du menar den första så kommer den från engadget eller liknande sida.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 21:47
Ursprungligen av Addex:

Vilken bild??

Om du menar den första så kommer den från engadget eller liknande sida.

De som kom ut i förra veckan, på många olika sidor. Härstammade från ett flikr-konto tror jag. De visade sig visst stämma.

(borde inte detta flyttas till tangentbordstråden?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-07 21:35

Fan den blir bara snyggare å snyggare,, var lite skraj för den svarta baksidan men den är fan helt brutal.. Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpaKöpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpaKöpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa Köpa köpa köpa köpa köpa

Måste... hålla... mig.. från... köp... jisses

Ursprungligen av Andreas Th:

Måste... hålla... mig.. från... köp... jisses

He he! Ungefär så känner jag också.

vad innebär core duo extreme?

Ursprungligen av draags:

vad innebär core duo extreme?

WROOOM!

Ursprungligen av irrelogical:

WROOOM!

Häftigt, måste man ha körkort till den? för då är det kört för min del.

  • Medlem
  • 2007-08-07 22:13

Snyggt!! har köpt Mac Pro idag

Hej

Jag köpte Mac pro till jobbet idag och fick den samma dag, ska även löpa imac hem. Fråga om jag kan få den nya keyboard och ilife 08 i efterhand. Efter som jag köpte idag?

mvh

galet snyggt tangentbord.

Holy crap vilken snygg dator!!! Hur fan lyckas de varenda gång?!
Synd att jag inte har nåt behov av en ny dator, annars hade jag lätt kunnat tänka mig att köpa den. Stort plus för att det går att trycka in 4 GB RAM i den.

Har inte hängt med så bra på grafikkortsmarknaden senaste tiden, hur bra/dåliga är korten som sitter i respektive modeller, någon som vet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 21:55

Nya iMacen kan ladda iPods medan den är i viloläge. Det är nice.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-07 22:17

Det blev en 24" med Core 2 Duo nu blir det en evig väntan tills den kommer!

Något skeptisk om jag gjorde rätt med AFS däremot :/

  • Medlem
  • 2007-08-07 22:29

För studenter med CSN- eller Mecenatkort finns tråd och info om studentrabatt på nya iMac här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-07 22:22

Wow! Grymt snygg! Mycket bättre än vad jag förväntat mig. Och jag som är så förtjust i borstad metall. Den ser lite tunnar ut, men det återstår att se när man ser dem i verkligheten. Diggar starkt det nya tangentbordet. Och att den trådlösa alternativet är utan den numeriska delen!!!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-07 22:34

Kan man få med det numeriska tangentbordet till det trådlösa eller hur fungerar det ? ?

Och nu till det RIKTIGA problemet . . de tog inte ens upp det på canventet !
VILKEN bärbara passar bäst ihop med iMacen på skrivbordet . . .13" vit eller 15" Alu. . . suck . .. jag har det inte lätt.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-08-30 21:20

köpa minne i efterhand.

kan man köpa minne i efterhand och sätt i dom, utan att förstöra garantin?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-30 23:58
Ursprungligen av joney:

kan man köpa minne i efterhand och sätt i dom, utan att förstöra garantin?

Ja, självklart!

Hårdskivan...

Kan man byta hårdskivan själv i nya iMacen eller bryter man garantin?

Kollade igenom manualen men hittade bara guide om hur man byter minnet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-02 10:15
Ursprungligen av air:

Kan man byta hårdskivan själv i nya iMacen eller bryter man garantin?

Kollade igenom manualen men hittade bara guide om hur man byter minnet.

Hårddisken är klurig att byta, rekommenderar att du lämnar in den till en servicefirma om den ska bytas...

Ursprungligen av Sidde:

Hårddisken är klurig att byta, rekommenderar att du lämnar in den till en servicefirma om den ska bytas...

Jag tror jag ställde fråga lite otydligt, vad jag menar är förstås om Apple tillåter att slutanvändaren byter hårdskivan utan att garantin bryts? Men, om den är klurig att byta antar jag att man inte tillåter detta.

Frågan är relevant för mej som snart skall beställa en iMac med tanke på om jag behöver välja en större skiva genast elelr inte

Men, kanske lika bra att köra med standard och köpa en extern firewire skiva senare ifall behovet uppstår.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-02 12:22
Ursprungligen av air:

Jag tror jag ställde fråga lite otydligt, vad jag menar är förstås om Apple tillåter att slutanvändaren byter hårdskivan utan att garantin bryts? Men, om den är klurig att byta antar jag att man inte tillåter detta.

Frågan är relevant för mej som snart skall beställa en iMac med tanke på om jag behöver välja en större skiva genast elelr inte

Men, kanske lika bra att köra med standard och köpa en extern firewire skiva senare ifall behovet uppstår.

Ja, garantin gäller inte om du själv öppnar iMac. Den nya modellen är dessutom den svåraste att plocka isär. Den är en "mardröm" även för tekniker att meka med. Du måste ha specialverktyg som en sugpropp för att lyfta glasskivan framför LCD-skärmen. Glaset är dessutom inte härdat utan normalglas som lätt kan spricka. Sen rekommenderas teknikerna att ha gummihandskar på sig för att undvika fingeravtryck och de måste stryka på silikon runtom glaset för att undvika dammpartiklar och kondens. Du kan läsa om det på Hardmac. Kodawarisan har bilder på utförandet.

Köp en extern som du kan säkerhetskopiera till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 21:58
Ursprungligen av Homy:

Ja, garantin gäller inte om du själv öppnar iMac. Den nya modellen är dessutom den svåraste att plocka isär. Den är en "mardröm" även för tekniker att meka med. Du måste ha specialverktyg som en sugpropp för att lyfta glasskivan framför LCD-skärmen. Glaset är dessutom inte härdat utan normalglas som lätt kan spricka. Sen rekommenderas teknikerna att ha gummihandskar på sig för att undvika fingeravtryck och de måste stryka på silikon runtom glaset för att undvika dammpartiklar och kondens. Du kan läsa om det på Hardmac. Kodawarisan har bilder på utförandet.

Köp en extern som du kan säkerhetskopiera till!

Nja, den nya iMacen är faktiskt enklare att ha att göra med än de tidigare G5 med iSight/Core Duo/Core 2 Duo. Svär jämt varje gång jag måste arbeta i en sådan. De nya iMacarna är faktiskt något utav en frisk fläkt.

G5-iMacarna är dock klart trevligast att jobba i. Tre skruvar och man kan lyfta av baken och få tillgång till hela härligheten. Koski gilla!

Däremot håller jag med och tycker inte att man ska ge sig på att försöka byta disk i en iMac själv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-03 23:14
Ursprungligen av Koski:

Nja, den nya iMacen är faktiskt enklare att ha att göra med än de tidigare G5 med iSight/Core Duo/Core 2 Duo. Svär jämt varje gång jag måste arbeta i en sådan. De nya iMacarna är faktiskt något utav en frisk fläkt.

G5-iMacarna är dock klart trevligast att jobba i. Tre skruvar och man kan lyfta av baken och få tillgång till hela härligheten. Koski gilla!

Däremot håller jag med och tycker inte att man ska ge sig på att försöka byta disk i en iMac själv.

Så det här med silikon runtom glaset stämmer inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 22:08
Ursprungligen av Homy:

Så det här med silikon runtom glaset stämmer inte?

Alltså, man får rulla en silikonrulle på LCD-panelen och insidan av glaset för att ta bort partiklar och smuts som kan ha landat på dem under demonteringen. Mycket trevligare än all jävla prasseltejp som finns inuti de gamla Intel-iMacarna och iSight G5-iMacen.

  • Medlem
  • 2007-08-07 22:37

Helt fel blev det här...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 22:43

AppleCare
AppleCare Protection Plan förlänger den 90-dagars assistans och den ettåriga garanti som ingår vid köpet av Mac-datorn till upp till tre hela års assistans av världsklass.

AppleCare Protection Plan för iMac - Auto-enroll [+ SEK 2.095,00]

Vänta nu, det här är för billigt?

JAG ÄLSKAR APPLE! shit. blev så lycklig att jag sprang ut till min windowspappa och skrek och han sa "nu överdriver du väll lite, den är säkert jättedyr" men NEJ. De uppfyllde fan allt man inte ens vågade drömma om! Ny mac mini, samma minnesmoduler i imacen, nya tangentbordet, ilife etc. Jag kan fan inte tro det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-07 23:42
Ursprungligen av chikuba:

JAG ÄLSKAR APPLE! shit. blev så lycklig att jag sprang ut till min windowspappa och skrek och han sa "nu överdriver du väll lite, den är säkert jättedyr" men NEJ. De uppfyllde fan allt man inte ens vågade drömma om! Ny mac mini, samma minnesmoduler i imacen, nya tangentbordet, ilife etc. Jag kan fan inte tro det.

Haha, lite samma som jag gjorde då. Fast till min vän som fram tills idag alltid kört Windows. Nu är hans första iMac beställd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-08 14:09
Ursprungligen av chikuba:

JAG ÄLSKAR APPLE! shit. blev så lycklig att jag sprang ut till min windowspappa och skrek och han sa "nu överdriver du väll lite, den är säkert jättedyr" men NEJ. De uppfyllde fan allt man inte ens vågade drömma om! Ny mac mini, samma minnesmoduler i imacen, nya tangentbordet, ilife etc. Jag kan fan inte tro det.

Hahaha, snygg reaktion. Ja, nya iMacen var över all förväntan för min del. Imponerande, alltså. Kul att Mac Mini piffades upp. Tycker Apple har försummat den lite. Jag själv blev otroligt glad över det nya, trådlösa tangentbordet, som uppfyller min önskan om ett tangentbord. Slimmad design, borstad metall, lågprofilknappar, trådlös och framför allt utan den numeriska delen! Wohoooooooooo! *gör moonwalk med sandaler*

Bevaka tråden