Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa generation iMacs i augusti?

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tycker iMac helt klart är den optimala datorn för hemmet. Att uppgradera hårdvaran i sin hemmadator hör till 90-talet

Fy *svärord* va snygg den blev! dom ändrade ju inte mycket på designen, men den säger iMac tycker jag! otroligt snyggt med svart och alu!

tyvärr blev det en resa i mellan macköpet och idag.. men den skall beställas så fort pl

Den kommer stå fint här på mitt dator bord om några veckor

  • Medlem
  • 2007-08-08 00:06

Sitter med fungret på köpknappen men är fundersam vilken skillnad det ehenligen är mellan 2.4an och 2.8an. Fattar inte skillnaden, tycker det ser ut att använda samma systembuss och ha samma L2-minne, eller har jag fel? Hur stor är skillnaden mellan dessa?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-08 01:22
Ursprungligen av JvD:

Sitter med fungret på köpknappen men är fundersam vilken skillnad det ehenligen är mellan 2.4an och 2.8an. Fattar inte skillnaden, tycker det ser ut att använda samma systembuss och ha samma L2-minne, eller har jag fel? Hur stor är skillnaden mellan dessa?

Ha inte för bråttom! Vänta några dagar tills några tester dykt upp på Macworld.com och Barefeats.com. Det verkar som Apple fortfarande inte tar spel på allvar trots att de hade bjudit både EA och id Software till WWDC. Efter 19 mån med samma grafikkort slänger de in Radeon 2400 XT och 2600 Pro, som har bara varit till besvikelse i alla tester. 2400 XT kan t.o.m. vara sämre än X1300 och 2600 Pro är ungefär som X1600 eller lite bättre. De skulle ha valt samma kort som i nya MBP, GF 8800 eller liknande. Enda fördelen med nya iMac är att de sänkte priserna. Här är en recension. För att inte nämna skärmen. Att bara erbjuda reflekterande Glossy är bara dumt snålt.

Anandtechs recension av Radeon 2400 & 2600:

We want to paint an accurate picture here, but it has become nearly impossible to speak negatively enough about the AMD Radeon HD 2000 Series without sounding comically absurd. Even with day-before-launch price adjustments, there is just no question that, in the applications the majority of people will be running, AMD has created a series of products that are even more unimpressive than the already less than stellar 8600 lineup.

Senast redigerat 2007-08-08 01:42
  • Medlem
  • 2007-08-08 10:30

Tack för tipset Homy, precis vad jag själv tänkte igår innan jag skulle gå och lägga mig. Avvaktar lite med beställningen,delvis av andra skäl också. Tålamod är en dygd

Dock kvarstår frågan, vad är skillnaden mellan vanliga 2.4:an och extreme 2.8? Mer än frekvensskilnaden förståss.

Det är bra poäng du tar upp där Homy. Men det känns en då som det kvittar för mig om jag väntar i 5dagar och ser en recension, eller om man beställer idag. För jag i slut endan kommer man en då ha den stående på bordet framför sig

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-08 13:47

Det finns en poäng med att baksidan är svart. Tänkte på det nu när jag tittade på presentationen igen. Från sidan ser iMac tunnare ut pga att baksidan är målad svart och kanten i aluminium. Som någon redan kommenterat är iMac i mitten inte tunnare än föregångaren. Det är en synvilla.

på tal om synvillor så gör väll den svarta kanten runt skärmen på framsidan att skärmen ser större ut ? ....

Jag tycker att Apple går i helt rätt riktning när det gäller imac men i nästa imac eller rättare sagt näst nästa .. för nästa imac må bara vara snababre . inte ny design . men näst nästa imac måste ju Apple bara ta bort den nedre delen på imac och enbart ha en skärm ...

Ursprungligen av Tussen69:

på tal om synvillor så gör väll den svarta kanten runt skärmen på framsidan att skärmen ser större ut ? ....

Ett beprövat trick som funkar bra. Mobiltillverkarna har gjort så i år. Gillar det.

Jag tycker inte den lilla "hakan" stör utseendet, som många tycker.. många av PC vännerna man visat bilder på iMacen börjar med, "faan va stor (tjock & fet) skärm! varför?"
tills man förklarar att det inte bara är skärm, utan dator också!
Då ändras deras uppfattning ganska rejält!

Tyvärr är det ingen som vågar gå över till den ljusa sidan än (för fega)! :/

Ursprungligen av rosen888:

Jag tycker inte den lilla "hakan" stör utseendet, som många tycker..

Ja, var ska man annars sätta den feta Apple-loggan?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-10 11:47

Man ska heller inte glömma att den svarta kanten inte direkt syns när datorn inte är på. Det ser bara ut som att allt det svarta är skärmen, ganska häftigt faktiskt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-20 10:40
Ursprungligen av boris91:

Man ska heller inte glömma att den svarta kanten inte direkt syns när datorn inte är på. Det ser bara ut som att allt det svarta är skärmen, ganska häftigt faktiskt.

...ännu häftigare hade det varit om hela skärmen såg ut så även i påslaget läge...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-20 14:17
Ursprungligen av Adzam 1:

...ännu häftigare hade det varit om hela skärmen såg ut så även i påslaget läge...

Sant.

Nej, det finns inga riktiga siffror på försäljningen än. Försäljningsstatistiken presenteras först när kvartalet är slut.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-10 12:29

Jag gillar den skarpt när man bortser från skärmen. Inte en chans att jag köper den så länge den är så glossy! Kanterna är grymt vassa!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-10 14:55

Jag instämmer med Macus i fråga om huruvida Steve verkligen vet vad vi vill ha. Glossy-skärmen har för min del resulterat i uteslutning av MacBook och iMac. iMac i synnerhet. Skärmen är som en spegel. 'All-in-one', no way! Jag har haft en Performa. Inte en chans att jag gör samma misstag igen. Bärbart är en helt annan historia. Folk köper vad som finns tillgängligt. Den diskussionen har jag inom modebranschen. Rätt pris och massorna köper konserverad gröt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-10 16:00

Åter igen instämmer jag med någon. 2 HD hade varit perfekt! Även med tanke på 'Time Machine'. Den säljer som smör i solen!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 02:46

Stationära och bärbara datorer gillar dock Steve att ta separat. Strategin har ju varit att försöka sälja fler bärbara än stationära, hur det nu gynnar Apple.

Ursprungligen av boris91:

Stationära och bärbara datorer gillar dock Steve att ta separat.

Sant, den uppdelningen brukar Apple alltid göra så vitt jag vet.

Ursprungligen av boris91:

Strategin har ju varit att försöka sälja fler bärbara än stationära, hur det nu gynnar Apple.

Med tanken på att bärbara gått om stationära och att Apple har en marknadsandel på 17 procent bland bärbara så tycker jag det låter som en vettig strategi.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 17:12

Steve Jobs sa något om att Apple strävade efter att få sålt fler bärbara än stationära. Och numera vet vi ju att han var synsk.. eller att han visste vad han gjorde för han leder ju företaget. Men vilket år?

Ingen som orkar kolla igenom alla Apple Events igen?

genom att endast tillhandahålla stationära maskiner med väldigt smala (nya imacen!) användningområden säkrar han ju sin egen förutsägelse..

Eeeh. Mac Pro är väl motsatsen i s f? Dessutom är denna nya iMac den bästa datorupplevelse jag någonsin haft!

Man kan väl hävda att den styvmoderliga behandlingen av Mac mini och avsaknaden av Mac "midi" gör att Apples bärbara datorer framstår som attraktivare för en del. Men oavsett vilket så spelar det ingen roll vad Apple gör i detta fall för bärbara datorer totalt sett i hela branchen är populärare numera (se länk ovan). Det ligger i tiden helt enkelt.

Bevaka tråden